Voor die pCloud lifetime heb ik een refund aangevraagd. Volgende redenen:
1. Synchronisatie van een map was vastgelopen en met de desktop app van pCloud is het onmogelijk om de boosdoenende bestanden/mappen te traceren. Met bijv. Stack is dit wel heel eenvoudig, die laat in activiteiten venster precies zien welke fouten, je kunt ook de locatie openen en Stack maakt automatisch duplicaten van conflicterende bestanden. Met pCloud dus niet en deze klacht kwam ik op diverse forums ook tegen. Diverse klanten moesten om de paar maanden syncs verwijderen en opnieuw toevoegen nog steeds niet wetende wat de oorzaak was van vastlopende syncs en het risico bestanden kwijt te zijn, want vind de boosdoener(s) maar tussen de vele bestanden. Anderen wisten met behup van pCloud klantenservice de fouten te vinden, maar ik wil alleen zelf die fouten kunnen vinden. Last but not least had Stack geen enkele sync probleem met exact dezelfde map.
2. Inmiddels ben ik meer horror verhalen tegengekomen van door pCloud opgeheven accounts door overtreding TOS. Meeste klachten dat dit onterecht is, zijn heel erg overtuigend. En vooral lifetime accounts zijn de klos. Er wordt geen bewijs geleverd welke bestanden, je bent gewoon je account en dus geld kwijt.
3. In Windows met gebruik van Qtabbar veroorzaakt de virtuele schijf van pCloud fouten in Windows Explorer. Steeds weer opnieuw Explorer en eerder geopende tabs moeten starten is hoogst irritant. Ik zal nooit meer terug gaan naar een file manager zonder tabs en ik verafschuw alle derde partij file managers voor Windows. En alleen pCloud virtuele schijf veroorzaakt bug met Qtabbar en Windows Explorer. Ik kies veel liever een andere cloud dan geen tabs in Windows Explorer.
Dus toedeledokie pCloud. Icedrive geprobeerd, ultra trage upload en heel erg onstabiele software. Maar mogelijk verbetert dat nog in de toekomst voor een tweede test run. Zelfde geldt voor
Koofr, software nu nog te bèta. Ik heb ook die Duitse HiDrive ,met hun verschrikkelijke TV reclame overwogen, maar die aanbieding lijkt permanent en kan dus later ook nog.
Wellicht blijf ik dus alsnog (minimaal een jaartje) bij Stack. Nooit problemen mee gehad zowel de software en snelheid met dat gratis account. En voor mij is dus aanwezige webdav optie een must.
Toevoeging: Hoop wel dat Stack spoedig me de aangevraagde upgrade laat voltooien. (Maar Stack is overigens mijn 4e backup en middel om tussen meer computers te syncen, dus bestanden zijn sowieso veilig. Tenzij bij de buren brand uitbreekt en die brand naar mijn huis overslaat).
[
Voor 5% gewijzigd door
j-anoniem op 27-11-2020 07:17
]