Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Het is al weer een tijdje geleden dat Apple met een verfrissend "nieuw" product, de tablet, op de markt kwam. Iedereen moest er een hebben, om al die dingen op te doen die je anders ook deed. Zelf heb ik lange tijd het voordeel van de tablet niet echt in gezien en heb ik mij op afstand gehouden. Nu ik echter voor mijn studie steeds meer/vaker artikelen moet lezen en de stapel naslagwerken niet meer op mijn kamer past, begin ik de tablet als een uitkomst te zien.

Met goede moed begon ik aan een gedegen tweakerssearch om het geschikte product te vinden. Mijn mond viel open van de keuzemogelijkheden en ik moet zeggen, ik krijg het er een beetje warm van. Om een keuze te kunnen maken uit het rariteitenkabinet dat de tablet markt op dit moment voor mij is heb ik, de voor mij belangrijke eigenschappen hieronder op een rijtje gezet:

-Het liefst een onbreekbaar scherm
-Een accu die toch op z'n minst wel 8 uur lezen/wikipedia aan kan
-10 inch is bijna een vereiste (10.1 mag ook)
-Liever geen apple (ik heb geen apple producten en ik ben niet zo zot op het applestore systeem)
-Liever onder de €500,- dan er boven
-Een schermresolutie waar je niet constant aan het in en uitzoomen bent om een pagina te kunnen lezen
-Zo mogelijk ook buiten (ik woon in Nederland dus niet te veel zon, maar toch...) goed leesbaar
-Geen gehaper als je bezig bent
-Er goed op kunnen gamen maakt me echt helemaal niks uit
-Een pennetje dat lekker werkt zou nog wel handig kunnen zijn
-3G is niet nodig

Zelf werd ik enthausiast van het besturingssysteem jelly bean, maar zoals ik hierboven al heb aangegeven ben ik niet zo thuis in de tablet markt. Mijn verzoek aan alle tweakers die het leuk vinden om tablets aan te prijzen, of af te kraken is dan ook als volgt.

Welke tablet zouden jullie kopen, of juist niet, als je hem voornamelijk voor het lezen van artikelen/powerpoint en het browsen van wikipedia gaat gebruiken.

Alvast bedankt _/-\o_

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Quad

Doof

Ik denk niet dat je niet een combinatie tablet + dock moet hebben, want hiermee haal je de meeste accu tijden eruit iig.

Ik denk dat een pricewatch: Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 32GB Wit bijvoorbeeld goed in de buurt kan komen met wat jij wilt.

Maar goed, je kan met jouw eisen ook een leuke tablet vinden en die hier neer zetten en onderbouwen waarom je die wel aan jou eisen zou voldoen maar er niet zeker van bent. Dat is mis ik.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:00:
Ik denk niet dat je niet een combinatie tablet + dock moet hebben, want hiermee haal je de meeste accu tijden eruit iig.

Ik denk dat een pricewatch: Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 32GB Wit bijvoorbeeld goed in de buurt kan komen met wat jij wilt.

Maar goed, je kan met jouw eisen ook een leuke tablet vinden en die hier neer zetten en onderbouwen waarom je die wel aan jou eisen zou voldoen maar er niet zeker van bent. Dat is mis ik.
De nexus 7 lijkt mij een uiterst geschikte tablet, maar voor mij is 7 inch toch te klein (een tijdje op een ipad mini gezeten en dat was het toch niet). De nexus 10 valt echter buiten mijn budget.

Om een voorbeeld te geven waar ik over twijfel is de galaxy note 10.1 de pen trekt mij enorm, omdat ik veel met formules bezig ben. Ik kan echter niet tegen geschok en traag gedoe. Zelf heb ik liever een vloeiend geheel dat wat lager draait dan een systeem dat er continu tegenaan loopt. Ook is hij mijn insziens wat duur.

De ipad2 retina (4th gen?) lijkt mij nagenoeg perfect, maar ik zou liever geen apple hebben. Het scherm trekt me wel enorm en de prijs is hoog, maar ik heb het gevoel dat het een goed werkend compleet geheel is.

• Quad

Quad

Doof

Hoezo is het te duur? Galaxy Note 10.1 valt met een prijs vanaf €406,- prima in het budget van maximaal €500,-.

Maar ook deze tablet haalt jouw gewenste 10 uur niet, en dan zit je aan een dock vast.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:34

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:53:
Beste tweakers,

Het is al weer een tijdje geleden dat Microsoft met een verfrissend nieuwe product, de tablet, op de markt kwam.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NfJo7TS.jpg

Ik ben niet per se een Microsoft-fan, maar wel een fan van juiste geschiedenis ;)

Maar dat terzijde.

De genoemde Nexus 7 is mijns inziens ongeschikt voor de gekozen toepassing. Ik heb er een gehad en tijdens wat programmeren heb ik er een anroid e-book op gehad. Het kan, maar een 10" exemplaar lijkt me vele malen handiger. (7" is echt voor mobiliteit imho)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:22:
Hoezo is het te duur? Galaxy Note 10.1 valt met een prijs vanaf €406,- prima in het budget van maximaal €500,-.

Maar ook deze tablet haalt jouw gewenste 10 uur niet, en dan zit je aan een dock vast.
De interface schijnt niet helemaal soepel te zijn en de scherm resolutie mag van mij voor die prijs iets hoger. :P

Verwijderd

Topicstarter
steveman schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:25:
[...]

[afbeelding]

Ik ben niet per se een Microsoft-fan, maar wel een fan van juiste geschiedenis ;)

Maar dat terzijde.

De genoemde Nexus 7 is mijns inziens ongeschikt voor de gekozen toepassing. Ik heb er een gehad en tijdens wat programmeren heb ik er een anroid e-book op gehad. Het kan, maar een 10" exemplaar lijkt me vele malen handiger. (7" is echt voor mobiliteit imho)
Mijn excuses, voor de foutieve inleiding. Ik zal het oorspronkelijke bericht aanpassen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik moet toegeven dat ik een tablet expert ben, maar 10 uur is inderdaad vrij moeilijk te halen voor menig tablet.

Mijn ervaring met tablets is ook dat je toch telkens in en uit aan het zoomen bent, omdat niet elke site even goed doorheeft dat je een tablet gebruikt en geen smartphone

Stiekem denk ik dat een netbook met extra accu of extra grote accu [of gewoon allebei] ook intressant kan zijn: kunnen de 10 uur wel halen, doorgaans toch wat sneller dan een tablet [een Atom of een E-450 is volgens mij sneller dan menig ARM quadcore]ja, dat is appels met peren]] en ik vind een laptop ook lekkerder lezen dan een tablet. Vooral omdat je scherm van je tablet mooi onder de vingerafdrukken komt te zitten.

People as things, that’s where it starts.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
VasZaitsev schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:32:
Ik moet toegeven dat ik een tablet expert ben, maar 10 uur is inderdaad vrij moeilijk te halen voor menig tablet.
Ik weet dat Apple noemen hier uit den boze is, maar ik heb hier een iPad Mini en een iPad 1 (inmiddels 3 jaar oud) liggen en beiden halen bij normaal gebruik (Combi van ebooks, tijdschriften, films en series) nog makkelijk de 10 uur.

Mijn ervaringen met Android tablets zijn helaas een stuk minder positief op dat gebied, wij hebben zakelijk een aantal tablets getest (met name 7" modellen) en hebben nog geen acceptabele tablets qua batterylife kunnen vinden binnen een acceptabel budget (in ons geval max 300,-). Bijna zonder uitzondering kregen we uit het veld de klacht dat rond 15:00 de tablet leeg was en ze dus weer papieren formulieren moesten gaan gebruiken.
Inmiddels kijken we naar external chargers die ze er dan aan kunnen hangen.

Blijkbaar is battery management/gebruik in Android toch nog niet helemaal op orde (of is de batterijcapaciteit gewoon erg laag door minder effectieve plaatsing van de hardware).

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 27-03-2013 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:32:

Stiekem denk ik dat een netbook met extra accu of extra grote accu [of gewoon allebei] ook intressant kan zijn: kunnen de 10 uur wel halen, doorgaans toch wat sneller dan een tablet [een Atom of een E-450 is volgens mij sneller dan menig ARM quadcore]ja, dat is appels met peren]] en ik vind een laptop ook lekkerder lezen dan een tablet. Vooral omdat je scherm van je tablet mooi onder de vingerafdrukken komt te zitten.
Ik ben in het bezit van een goede laptop, maar jammer genoeg wel een zware (toen de beste oplossing i.v.m. veel flexwerken en toch veel rekenkracht nodig). Het voordeel van de laptop in huis haal ik dus niet en het is ook vooral voor gewoon op de bank en in de trein lezen.

Wel goed dat je het onderwerp aanhaalt, want ikzelf denk ook nog af en toe:"Zou een kleine/lichte laptop niet als nog de oplossing kunnen zijn?". Het nadeel is echter dat ik nog geen ervaring heb met tablets, vandaar dat ik die overweging niet zuiver kan maken. Mocht jij een alternatief op de hoop willen gooien dan is een link met een korte beschrijving natuurlijk welkom en staat de laptop optie niet volledig buiten kijf.

Ook zou ik graag nog even zeggen dat al hoewel dit in de rubriek android tablets staat een apple product niet uitgsloten is, maar voor mij het argument "Apple->Makkelijk->All heil Apple" niet echt op gaat.

Afbeeldingslocatie: http://historiek.net/images/stories/film/the-wave-1981.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2013 14:50 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Android is inderdaad gewoon slecht in management van de accu. Merk je bij de smartphones ook. Beetje hebt probleem zodra je android op alles kan draaien, het is niet bepaald specifiek. Terwijl Apple en Symbian [allebei geweldig qua accu] telkens dezelfde hardware gebruiken.

En voor onder de 500 euro zijn genoeg leuke laptopjes te vinden die niet erg groot zijn. Probleem is alleen dat ik geen flauw benul heb welke een goede accu hebben en welke niet. Volgens mij kwamen de EEE pc's van Asus altijd goed uit de bus.

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E335 (NZT66MH) lijkt me dan redelijk, met een accu van meer dan 60wh. Hij is natuurlijk wel zwaarder dan een tablet.

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-11 14:50
Ik meen dat een EEE pc ongeveer 6 uur mee kon gaan op 1 accu.... ten minste, dat was mijn ervaring 2-3 jaar terug.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Da's dan knap raar, dat haalt mijn 17" laptop ook met een beetje getweak in het Vision-ding van AMD en hier zit ook maar een 47wh accu'tje in. Is dan wel 6 uur lang Libre-office en een beetje typen, maar toch.

Voordeel van een laptop is wel de extra accu die je kan kopen. Dat gaat wat moeilijker met een tablet [al kan het vast wel]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:21
Kijk eens naar de Acer Iconia Tab 510: Windows 8 dus alles op te draaien. 1366x768 schermresolutie op 10", niet geweldig maar met af en toe een beetje zoomen toch te doen; voor lekker .pdfjes lezen heb je eigenlijk een slag groter scherm nodig (11 mischien 13 inch) maar dan blijf je niet onder de 500 euro waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:03:

Voordeel van een laptop is wel de extra accu die je kan kopen. Dat gaat wat moeilijker met een tablet [al kan het vast wel]
Ik ken mezelf en een extra accu opladen en meenemen gaat bij mij niet werken. Die mogelijkheid zou ik dan ook graag afstrepen.

Mocht het een laptop worden (mijn voorkeur ligt denk ik nog steeds op een tablet), dan vind ik een ssd kaart voor het OS bijna een must. Snelheid went veel te snel en mijn laptop en desktop hebben dat nu beide, ik zie dit als een groot pluspunt voor de tablets.

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:35
Ik kan me voorstellen dat je het scherm van de iPad mini niet geweldig vindt, die 1024x768 resolutie is eigenlijk niet adequaat voor een 7,9 inch scherm. De Nexus 7 is al genoemd en min of meer afgeschreven, maar wellicht moet je die nog niet van je lijstje halen. Het ding heeft een 7 inch scherm, 1280x800 pixels en een redelijke accu (10 uur volgens het boekje, maar denk dat 6 à 7 uur "schermtijd" wat realistischer is).

Het scherm van de Nexus 7 is wat mij betreft echt goed, heb ook een iPad 3 om mee te vergelijken. Ik lees niet zoveel als jij voor je studie zal moeten, maar wat ik lees (Pocket It (Read It Later) en pdf-artikelen) gaat echt fijn. Zo'n 7 inch tablet houdt ook veel prettiger vast en is (vanzelfsprekend) mobieler.

Persoonlijk: hou je huidige laptop gewoon en zie de tablet als iets voor ernaast.

PS: de 8GB versie van de Nexus 7 is in de aanbieding voor 189 bij MediaMarkt en Saturn. Als je er geen grote hoeveelheden muziek en films op gaat zetten, kun je die 8GB overwegen. Al is het wel aan de krappe kant qua geheugen.

[ Voor 17% gewijzigd door driedees op 27-03-2013 15:35 . Reden: aanbieding toegevoegd ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ben opnieuw naar de nexus 7 aan het kijken en de ipad 4th gen is ook nog in de run. Zijn dit op het moment de enige kandidaten?

Samsung, Sony en HTC zijn nog helemaal niet ingebracht

• Quad

Quad

Doof

Ik heb een Nexus 7, maar de gewenste 10 uur ga je niet halen, net als dat het handig is om in excel cellen bezig te zijn valt wel tegen.
Het is een apparaatje voor 's avonds op de bank of in bed, niet om echt mee te werken.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:30:
Oke, ik ben opnieuw naar de nexus 7 aan het kijken en de ipad 4th gen is ook nog in de run. Zijn dit op het moment de enige kandidaten?

Samsung, Sony en HTC zijn nog helemaal niet ingebracht
Collega heeft een Nexus10 en is daar erg enthousiast over, misschien is dat een optie? weet niet of die in NL verkrijgbaar is, maar grijze import vanuit UK lijkt me niet zo moeilijk?

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:05

Felyrion

goodgoan!

Voor gebruik tijdens een opleiding zou ik zeker kijken naar de Asus Transformers. Degelijke tablets met het voordeel de dock waarin ook nog eens een accu zit.

Handig om mee te tikken tijdens colleges, en een tablet als dat zo uitkomt. Ik heb een jaar met de Prime gewerkt, en dat beviel uitstekend.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Rejgun

Leven is Bier drinken

Wellicht is de nieuwe Asus Smart 10" iets voor je?

Met E 299 niet al te duur en de specificaties zijn behoorlijk. Al haal je, zoals je inmiddels vaker hebt gehoord, zonder dock never 10 uur op 1 accu-lading.

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

iPad is volgens mij de enige tab waarmee je die 10 uur prima haalt. Voldoet verder dik aan al je eisen behalve dat je niet verzot bent op de Appstore.

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-11 11:27
Xperia Z tablet? (kan je ook onder de douche ermee :+

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:14
karimmm schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:37:
Xperia Z tablet? (kan je ook onder de douche ermee :+
Inderdaad, dat die nog niet genoemd is.

1920x1200 10" scherm, Android Jelly Bean, Qualcomm S4 Quad-core Krait @ 1.5Ghz, adreno 320 gpu.

Gegarandeerd dat Jelly Bean vliegt op die S4 Krait. Enig minpuntje is misschien de accuduur, die ongeveer 8 uur schijnt te zijn (moet nog bevestigd worden in de praktijk).

Zelf gebruik ik nog steeds m'n ipad3 voor college doeleinden, maar wat is het toch irritant van tijd tot tijd als je net even iets extra wil doen, wat niet kan omdat iOS zo gesloten is. Als vorig jaar april de xperia tablet z of de nexus 10 er al was, had ik zeker een van die genomen.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

St@m

@ Your Service

Aankoopadvies tablet: Schrijven met stylus

Koop een Note 10.1, zeker met de laatste update is dat ding bloedsnel :) Ik heb er één tweedehands gekocht voor € 250
Enige wat misschien een minpunt is is de resolutie van 1280x800, maar ik merk daar niet al te veel van in de praktijk, heb ook geen referentiemateriaal. Maar ga eens naar de MediaMarkt ofzo en probeer wat tablets uit. Android is na Project Butter echt veel beter geworden. Echt veel beter.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hoi BartBruininks,

Ik heb nu al een paar tablets gehad, en min of meer dezelfde eisen als jij heb qua gebruik.

Door de weeks ben ik 3 uur per dag onderweg (rij niet zelf dus 100% tablet tijd) en wil ik voornamelijk films/series kijken.

Liever geen gezeul met een lader.

In het weekend op de bank browsen e.d. (lange tijd) terwijl de vrouw aan het gamen is.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind apple producten prachtig; echter het onhandige gesloten systeem er achter en al dat geneuzel met itunes is niets voor mij. Prachtige hardware.

Na lang wikken en wegen en veel gespeeld te hebben met een Asus transformer infinity (vanwege het scherm, goede resolutie en een rappe bak op papier) en een Samsung Note 10.1 was het voor mij duidelijk.

Alhoewel de pen een beetje gimmicky aandoet is hij redelijk precies (ben gewend aan CAD werken dus hoge standaard) en went goed aan. De infinity op papier is prachtig, maar in de praktijk werkt het gewoon net niet. Niet vloeiend genoeg, te veel haken en ogen aan wat je officieel wel en niet kan installeren en nog wat zaken die het gebruik negatief beinvloeden.

De note heeft een minder scherm (relatief, geen 1080), echter met 4.1 werkt alles soepel, de batterij gaat opvallend lang mee voor browsen de pen heeft zeker zijn toegevoegde waarde als je de moeite neemt om het aan te leren en hij is wat handzamer.

Qua wensen en prijs was de note de beste optie.

Ik zag ook dat je een onbreekbaar scherm zoekt; geef dat maar op ;). Een ongelukkige drop en geen van allen zal het overleven.

Ik hoop dat mijn kijk en vergelijk ervaring je een beetje helpt.

Mvg,

D.
Pagina: 1