Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoopadvies tablet: Schrijven met stylus

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:45

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Een tablet, ik heb er een paar zelf gehad (Archos G8 10.1" één of ander Chinees 7" tablet), en ook wat in handen gehad. Transformer 300T, alle iPads, Galaxy TAB enz. enz.

De meerwaarde van een tablet heeft me nooit echt kunnen overtuigen, ja 's avonds in bed een beetje internetten, maar goed.. over het algemeen slaap ik in bed. Soms een boek lezen, maar daar heb ik ook een e-reader voor in principe (goedkoop ding, maar het werkt).
Als ik thuis op de bank wat wil internetten, dan pak ik mijn laptop.

Zoals hierboven vernoemd staat heb ik zelf in het verleden twee tablets gehad. Allebei draaiend op Android (ik denk versie 2.X). De ervaringen hiermee waren zeker niet overweldigend :X
Snel weer weggedaan dus :P

Waarom nu wel een tablet?
De kinderziektes zijn er wel uit inmiddels, volgens mij draait alles redelijk vlot en is er een mooie stap gemaakt in de kwaliteit van de schermen. Apps zijn doorontwikkeld en er komt steeds meer op de markt voor zakelijk gebruik.

Wat wil ik met mijn tablet gaan doen
Dit is eigenlijk direct mijn grootste punt. Lukt dit niet, dan hoef ik de tablet ook niet. Sim-pel.
Ik wil de tablet zakelijk gebruiken, en onder zakelijk gebruik versta ik onder andere:

Must have's
- Schrijven, met een stylus
- Openen van documenten (Word/OneNote/Excel/PDF) en deze bewerken en aantekeningen maken (al dan niet met stylus)
- Soepel internetten, alsof ik op mijn laptop werk
- Soms een youtube filmpje kijken (ik ga er vanuit dat dat met de huidige generatie tablets wel kan)
- Lezen, boeken + PDF's + strips

Nice to have
- Klooien met ROMS
- Geschreven tekst die automatisch wordt omgezet naar getypte tekst
- Tekenen met stylus
- Apps tegelijkertijd draaien (splitscreen)
- Meer kan ik eigenlijk niet verzinnen

Wat ga ik niet gebruiken:
- 3G (als ik ergens ben, dan tether ik wel met mijn telefoon (iPhone 4s)
- GPS
- Foto's maken
- Zware spellen

Zoals zoveel mensen zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb ervaring met Android/IOS/Windows 8 en het is mij om het even. Ik heb geen behoefte aan veel opslagruimte. Thuis heb ik een Synology NAS, en mijn bestanden zijn over het algemeen benaderbaar via de "cloud" (Synology/Skydrive)

Grootte
Nog niet over uit, lichte voorkeur voor ~10"

Budget
Ja.. budget zat, maar ik wil er eigenlijk niet zoveel aan uitgeven. Laat ik eens zeggen 250 euro, oprekbaar naar 300, voorkeur voor nieuw, maar tweedehands in principe geen probleem.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ja.. een heleboel. Wat denk ik met stip op één staat, de tablet die voldoet aan al mijn wensen is de Galaxy Note 10.1, maar goed.. dan komt het budget om de hoek kijken...Tweedehands is er heel misschien wel iets op te pikken. Maar goed, liever iets wat beter in mijn budget past.

Eigenlijk struikel ik overal bij mijn grootste wens.. een stylus om aantekeningen te maken.. Je kunt een losse stylus kopen, dat heb ik bij de Archos ooit gedaan. Dat was traag, weinig opties.. (alleen heel dik bijvoorbeeld) gewoon vervelend.

Ik merk dat ik tegen een muur oploop, er zijn weinig tablets met speciaal ervoor gemaakte stylus.. en ervaringen met het schrijven met een "losse" stylus op een tablet zijn er niet of nauwelijks.

Heeft er iemand ervaring met mijn wens? Kan iemand me in de juiste richting sturen?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:58
Qua tabletkeuze kan ik je niet helpen.
Als stylus kan ik de Adonit Jot aanbevelen.
Deze heb ik gebruikt op mijn Asus Transformer TF101. Heb hem een keer in een opwelling gekocht.
Niet eens omdat ik hem nodig had, maar omdat ik me ergerde aan die dikke stylussen met rubberen punt.
Af en toe gebruikte ik die en elke keer ergerde ik me aan het feit dat die dikke rubberen punt bleef hangen of uitdroogde.
De Adonit Jot heeft een plastic schijfje als punt en glijdt super over tablets en telefoons heen.
Het is even wennen, maar als je het gewend bent, kan je heel snel schrijven.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Dus eigenlijk wat je zegt: Je kunt met deze stylus gewoon doen wat je wilt. Ik kan dus gewoon aantekeningen maken in Word e.d. Dus in principe zou ik iedere tablet kunnen kopen, en dan deze (of een andere) stylus gebruiken?
Waarom heeft Samsung dan een apart tablet ontworpen waarmee je een stylus kunt gebruiken? Daar wordt juist mee geadverteerd dat je een stylus kunt gebruiken om te schrijven. Of bijvoorbeeld de HTC Flyer, een speciaal ontworpen tablet met stylus. De specificaties van deze tablet kunnen me echter niet zo bekoren, en ben bang dat deze niet voldoet aan een punt: soepel internetten :P

Zal straks eens even langs de MM rijden, misschien dat men mij daar e.e.a. kan demonstreren.. of kan vertellen over de (on)mogelijkheden van het werken met een stylus.

Edit: beetje aan het inlezen over de door jouw genoemde stylus.. :/

https://getsatisfaction.c..._andriod_tablets_and_apps
The Jot Touch doesn't communicate with Android, its special features only work in iOS

[ Voor 48% gewijzigd door St@m op 13-03-2013 14:44 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• St@m

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Zo, even bij de MM geweest. De Note springt er toch wel uit hoor. Reageert net wat knapper dan de andere tablets, maar ook tablets van 200 euro voldoen in principe aan mijn eisen.. behalve dan het schrijven denk ik. Heb even gesproken met de MM medewerker, hij gaf aan dat de Note echt gemaakt is om aantekeningen te maken. De features die je met de Note hebt krijg je over het algemeen niet een losse stylus.. maar goed, ik sta open voor ervaringen met andere tablets icm met een stylus :)