Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperChips
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-02-2024
Sinds dit weekend crasht mijn PC als de GPU onder load staat. Ik heb het eerst gemerkt in games. Ik heb geprobeert Furmark te draaien en meteen nadat Furmark is opgestart, crasht mijn PC. Tevens heb ik ook al HyperPi gedraaid om vast te stellen dat het probleem niet aan de CPU ligt.

Als de GPU niet onder load staat gaat alles prima. Enkele minuten gamen lukt ook nog maar na een x aantal minuten, crasht mijn pc. Ik heb ooit geprobeert wat over te clocken maar dit ging maar over enkele mhz (+- 50 mhz). Ben ik hierdoor mijn garantie kwijt?

Heeft iemand ervaring met dit probleem? Kan ik hem maar het beste RMA sturen?

Het is trouwens een Club3D 7850 RoyalKing 1gb.

Intel Core i5 3350P @stock, Club3D 7850 1gb RoyalKing @stock, 8gb corsair ram, 1TB hitachi HDD, Cooler Master Elite 342, Corsair CX430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:46
Is het niet je voeding die het simpelweg niet trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spenker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02-2021
Beste SuperChips,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Besproken in dit topic: Voeding probleem?

Ik heb 2,5 jaar lang een HD5770 in m'n PC gehad en deze draaide als een klokje, nu ben ik overgestapt naar een Asus GTX660 Ti. Aan het begin kon ik nog 5 minuten Battlefield 3 spelen. Nu reboot de PC direct als ik ook maar iets aanzet wat grafisch wat eist van de GPU (Simcity hoofdmenu na 5 seconden, BF3 zonder dat ik beeld zie en FurMark na een halve minuut).

Je zou eventeel je voeding kunnen testen met OCCT. Ik zou je aanraden om daar de Power Supply test en de GPU:3D test uit te voeren. Ik ben met name benieuwd of je de Power Supply test doorkomt.

Wat zijn je specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperChips
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-02-2024
Ah nevermind. Ik heb het al gevonden. De voedingskabel was op een of andere manier los komen te zitten. Hij kreeg idle z'n vermogen uit de PCI-E lane maar onder load was dit niet genoeg! Toch bedankt!!!

Specs staan in mijn sig @spenker

Topic mag op slot.

Intel Core i5 3350P @stock, Club3D 7850 1gb RoyalKing @stock, 8gb corsair ram, 1TB hitachi HDD, Cooler Master Elite 342, Corsair CX430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:46
SuperChips schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:41:
Ah nevermind. Ik heb het al gevonden. De voedingskabel was op een of andere manier los komen te zitten. Hij kreeg idle z'n vermogen uit de PCI-E lane maar onder load was dit niet genoeg! Toch bedankt!!!
Hehe had k toch soort van half gelijk ;p Lekker simpel opgelost toch? Lesje voor de volgende keer: check altijd de kabeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 19:31

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

hoort die niet heel hard te gaan piepen, en ook duidelijk in beeld aan te geven dat je PEG connectors disabled zijn?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Pagina: 1