Bioshock Infinite & motion sickness

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darius
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:26
Hi,

Na alle veelbelovende reviews gelezen te hebben zou ik heel graag de nieuwe Bioshock willen aanschaffen en spelen. Echter een probleem, heb bij first person shooters nogal last van motion sickness waardoor ik ze amper speel. Het verschilt van game tot game, zo is bijv de originele Wolfenstein voor mij onspeelbaar door misselijkheid. Bij games zoals Mass Effect heb ik er ook last van door de statische camera.

Is er iemand met hetzelfde probleem als ik die Infinite heeft gespeeld en zo ja is hij speelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:32
Je kunt de FOV (field of view / kijkhoek) instellen waardoor dit als ik het goed heb begrepen minder erg zou moeten zijn/je er geen last van zou moeten hebben. Far Cry 3 had ook zo'n instellingsmogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 11:56
Er zitten wel momenten in dat je zelf niet echt controle hebt en waardoor je wel heel snel motion sickness kunt krijgen. En dan bedoel ik bij de rollercoaster gedeeltes.

Dit had ik in een review gelezen:
"If you get motion sickness, though, be warned: riding skyrails is exactly like riding a rollercoaster, and parts of the level are also moving around you. You sometimes have to use them to progress in the game."

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darius
@Gody, bedankt voor de tip. Zal verder googlen of dat echt helpt

@TheKillingBean Had ik ook gelezen. Als het maar om een kleine stukken is is het geen probleem. Als het hele spel een grote achtbaan is wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darius
Speel hem overgins op ps3. Weet niet of dat veel scheelt tegenover spelen op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Tja vaak zul je meer stotteringen ervaringen op de PS3 en algeheel veel lagere textures natuurlijk. Hoe dat samenwerkt met bewegingsziekte (we zijn gewoon nederlands he).

Hiernaast zijn er wat foefjes die je kan toepassen, O.a. de Field of View verhogen/verkleinen. Maar er is verder nietzoveel wat je er aan kan doen.

Ok wat simpelere algemene dingen:

Minimaal een meter afstand van je scherm (doet is nog lastiger dan je denkt ;))
En probeer in 3de persoons camera te spelen, meestal is dat een stuk minder erg dan in 1st person. EN anders tja, gewoon geen shooters spelen. Overigens kan ik je aanraden op van de half life reeks af te blijven, die is berucht om z'n ziekmakendheid :+

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Voor de mensen die wel op pc spelen, de fov slider ingame is capped tot 85 fps.
Zo kan je het verhogen:
Increase FOV Range:

Bioshock Infinite’s FOV slider currently only offers a 15 degree range. A fix is incoming, which should offer a much increased display, but you can get the same results by tweaking a value in the config folder’s XUserOptions.ini.

Locate the line: MaxUserFOVOffsetPercent=15.000000, and change the value to 100. Alternatively, if you want an FOV setting of 90, set the value at 28.5 and increase the in-game slider to its maximum.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

• Zo ver mogelijk van het TV scherm zitten en zoveel mogelijk natuurlijk licht en anders veel lampen aanzetten (niet in het donker spelen)
  • Korte speel sessies en langzaam opbouwen zodat je eraan 'gewend' raakt, bijvoorbeeld 1 sessie van 15 minuten per dag en bouw dat langzaam op dmv meerdere sessies per dag en daarna langere speel sessies
  • Medicijnen tegen motion sickness of 'sea band' omdoen of combinatie ervan
Bron

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-07 20:12
Unreal engine als het goed is, Zelf vaak hetzelfde probleem met Shooters alleen tot nu toe valt het betreft de unreal engine bij mij altijd wel mee.

Ook als het FoV niet goed is, bevordelijk is het niet maar veel minder erg dan andere Engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darius
Bedankt voor de tips allemaal! Normaal blijf ik ook uit de buurt van shooters, snap de lol niet van urenlang doelloos rondjes rennen en schieten, maar ieder zijn ding natuurlijk. Wil Infinite gewoon heel graag spelen omdat ik van sfeervolle spellen hou, eventueel met goede verhalen/character development ala Tomb Raider/Final Fantasy/Metal Gear Solid etc.

Wacht wel totdat hij een beetje afgeprijsd is, dan valt de schade mee als ik te misselijk word. Als je jezelf moet dwingen om een game te spelen is de lol er ook snel vanaf.

En van Half Life blijf ik uit de buurt! Dat les heb ik heel lang geleden geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-07 17:00
ik heb het ook bij wolvenstein 3d
maar heb infinite uitgespeeld zonder echte problemen, had er maar een heel klein beetje last van, maar dat kom niet door die rails maar meer door de wat "waterige" graphics

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Darius schreef op zondag 31 maart 2013 @ 22:31:
Bedankt voor de tips allemaal! Normaal blijf ik ook uit de buurt van shooters, snap de lol niet van urenlang doelloos rondjes rennen en schieten, maar ieder zijn ding natuurlijk. Wil Infinite gewoon heel graag spelen omdat ik van sfeervolle spellen hou, eventueel met goede verhalen/character development ala Tomb Raider/Final Fantasy/Metal Gear Solid etc.
Nou zeg... Een race game is ook doelloos rondjes rijden en gas geven, een RPG doelloos aanvallen kiezen en magic casten, laten we genres niet op die manier gaan afschilderen. "Shooters zijn niet mijn ding" volstaat ook ;)

Wat betreft motion sickness: Bioshock 3 heeft een vrij lage FOV op de consoles en daar geen mogelijkheid het in te stellen. Een vriend van mij die er ook wat last van kan hebben, zei al dat hij bij Bioshock wel wat moeite had. Door de lage FOV worden movements drukker. Ik heb hem geen sky rails laten zien, maar ik word ook helemaal gedesoriënteerd van die dingen. Gelukkig heb je ze echt niet veel nodig.

Maar goed, ik had van een vriend begrepen dus dat de console versie wel vervelend kon zijn om te spelen met motion sickness. Op de PC met een flink opgeblazen FOV heb je er minder last van.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darius
Maar rpgs hebben een duidelijk begin en eind. Daarna kun je weer verder met je leven :p Uiteraard is het niet mijn bedoeling om iemand te beledigen, mijn verontschuldigingen daarvoor! Sommige van mijn beste vrienden spelen first person shooters ;-)

Ook bedankt voor je input. Helaas heb ik geen pc tot mijn beschikking (alleen macs), dus zal moeten wachten tot ik infinite voor een koopje op de kop kan tikken om hem uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Darius schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:06:
Maar rpgs hebben een duidelijk begin en eind. Daarna kun je weer verder met je leven :p Uiteraard is het niet mijn bedoeling om iemand te beledigen, mijn verontschuldigingen daarvoor! Sommige van mijn beste vrienden spelen first person shooters ;-)
Maakt ook verder niet uit, maar ik snap niet dat mensen altijd zo veroordelend zijn over andere games. En Bioshock is heeft ook een duidelijk begin en eind ;) Wilde overigens niet zo "beledigd" overkomen als dat ik nu overkom als ik mijn post terug lees.
Ook bedankt voor je input. Helaas heb ik geen pc tot mijn beschikking (alleen macs), dus zal moeten wachten tot ik infinite voor een koopje op de kop kan tikken om hem uit te proberen.
Op V&A hier staan steam keys voor 25~30 euro, misschien een tip?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1