Wagenziek bij First Person Shooters

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 13.129 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalj8
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-12-2022
Hallo gasten, kan ik wat doen bij wagen ziekte bij First person (shooter)Games???
Zoals jullie weten komen dit najaar hele vette shooters uit,alleen het probleem bij mij is
dat ik misselijk,hoofdpijn,en duizelig wordt! (ongeveer na een half uur)
En daar baal ik echt heel veel van,want ik mis daar door hele vette titels...

Please help me!
Groetjes Jade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:22

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb dat zelf ook gehad vroeger met de Dark Forces games. Tegenwoordig heb ik er geen last meer van, maar je hoort het nog wel eens bij sommige titels. Kun je niet iets veranderen aan je aspect ratio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 13:58

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Misschien onzin maar helpt het niet om wat verder van het scherm te gaan zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-06 12:02
Beste wat je kan doen is de POV aanpassen in games, ik weet van BF3 dat deze een POV settting heeft.

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:57
het heeft te maken met dat je ogen bewegingen zien, die je overige zintuigen (buis van Eustachius) niet waarnemen. Daar raak je van in de war. Ik denk dit een gevalletje pech voor jou is. Niet spelen lijkt mij de oplossing.

Misschien dat je door veel spelen hier toch aan went. Dat weet ik niet.

[ Voor 25% gewijzigd door 107mb op 04-10-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 16:03
Waar het door kan komen, is dat je op je wapen focust in het spel tijdens het bewegen in plaats van de achtergrond. Niet iedereen heeft hier perse last van. Dus probeer meer op de achtergrond te focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalj8
Nou dat heb ik geprobeerd maar dat helpt helaas niet.
Ik heb het echt bij alle first person games,bij gears of war heb ik niet dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 20:12
Ik heb het soms erg in de auto, bijvoorbeeld bij een rotonde als ik niet zit op te letten op de weg of in bepaalde kermisattracties. Ik weet helaas niet hoe ik hier vanaf kom.

Met betrekking tot de op: misschien verticale synchroon proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Even een titelfix gedaan, die uitroeptekens zijn niet nodig.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Ik heb ook wel eens gehoord dat het te maken heeft met statische electriciteit. Is ook de reden waarom sommige mensen hun auto aarden dmv zo'n extra lange spatlap.

Aard jezelf eens met de verwarming. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46
Wagenziekte pilletjes, Afstand van je scherm vergroten of een kleiner scherm. Een bezoekje aan de huisarts kan natuurlijk ook nooit kwaad. Misschien is het wel een symptoom van iets anders.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:30

D4NG3R

kiwi

:)

- VSync aanzetten
- Ervoor zorgen dat je voldoende FPS haalt om de VSync ook te behalen
- Geen breedbeeld maar een hoog beeld, zodat je de stilstaande muur erachter kan zien
- Goed verlichte kamer
- Niet te lang achter 1 stuk door gamen

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:30

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Als het echt niet anders gaat en je het speel heel graag wil spelen, kan je natuurlijk altijd zo'n pilletje tegen wagenziekte nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalj8
Oke Bedankt psychoclown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:57
sorry hoor, maar pilletjes slikken om een spel te kunnen spelen.... :?

[ Voor 5% gewijzigd door 107mb op 04-10-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 18:45

auto660

1991 240 GL Brick

Jah dat lijkt mij ook overdreven, maar als het moet.....

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

FYI: het gaat hier niet om wagenziekte maar motion sickness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Pilletjes tegen wagenziekte. En als dat nu net hetzelfde is als bij spelen van een spel. Tja, ik zou het ook doen om eerlijk te zijn. Heb zelf gelukkig alleen last van wagenziekte als ik achterin zit met een DS oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Laatst online: 03-06 18:45

auto660

1991 240 GL Brick

Wat is dat als ik het mag vragen?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231952

Ik had het probleem bij Fallout 3 (en ook andere spellen). Sinds AMD Catalyst 11.1 kan je echter een kleiner scherm instellen met een zwarte rand erom heen (bij nVidia weet ik niet). Dat helpt behoorlijk bij mij. Verder moet je refresh zo hoog mogelijk zijn, volgens mij helpt dat ook.

Ik heb het ook erg bij FPS games waar het beeld 'schommelt' terwijl je aan het lopen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Heb je het ook bij source en quake engine games? Die games hebben namelijk vaak niet het "gewobbel" van games op andere engines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stel de field of view hoger in als dat mogelijk is. Een lage FOV zorgt voor veel meer beweging waardoor je sneller misselijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 20:07
TheProf82 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:45:
Ik heb het soms erg in de auto, bijvoorbeeld bij een rotonde als ik niet zit op te letten op de weg of in bepaalde kermisattracties. Ik weet helaas niet hoe ik hier vanaf kom.

Met betrekking tot de op: misschien verticale synchroon proberen?
Ik heb hier zelf ook last van kan niet normaal een boekje lezen in de auto. Het advies van de dokter was een raamp klein beetje open doen voor frisse lucht en in de verte te kijkken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Laatst online: 11:46
En als het echt niet wil, zijn er genoeg andere games en genres. Wordfeud oid. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:45
HenkEisDS schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:46:
Ik heb ook wel eens gehoord dat het te maken heeft met statische electriciteit. Is ook de reden waarom sommige mensen hun auto aarden dmv zo'n extra lange spatlap.

Aard jezelf eens met de verwarming. Niet geschoten is altijd mis.
Volgens mij heeft dat meer te maken met het voorkomen van een electrische schok bij het uitstappen/sluiten van de deur. Overigens is dat geen spatlap, maar een ontladingsstrip.

OT: helpt het mogelijk om in windowed modus te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Jejking schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:48:
FYI: het gaat hier niet om wagenziekte maar motion sickness.
Is dat niet gewoon hetzelfde?

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Geforce 5080 Xtreme Waterforce | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Tips:
- Refresh rate monitor, zo hoog mogelijk
- Dubbel/Triple buffering aanzetten
- Zorg dat je framerate in games altijd op 60fps of hoger zit.
- Ga niet gamen in een donkere kamer
- Verlicht de muur achter je scherm met een lamp
- Zet je scherm niet te vel
- Bezoek de opticien voor een oogmeting
- Ga verder van je scherm afzitten

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalj8
Nou het gekke van alles is dat ik niet dat bij alle auto's heb,
het zijn somige auto's.
Ik heb het bij alle first person shooters.
Pilletjes tegen wagenziekte is wel een goeie tip van jullie Bedankt hier voor.
Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij mij huisarts,morgen een afspraak om 09.00 uur.
Nogmaals bedankt voor de tip,en ik laat het weten als het gelukt is.

Gr. Jade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98590

Die pilletjes zuigen... Ok, je wordt niet misselijk maar als bijwerking kun je er vaak behoorlijk duf en slaperig van worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
digitalj8 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:56:
Nou het gekke van alles is dat ik niet dat bij alle auto's heb,
het zijn somige auto's.
Ik heb het bij alle first person shooters.
Pilletjes tegen wagenziekte is wel een goeie tip van jullie Bedankt hier voor.
Ik heb meteen een afspraak gemaakt bij mij huisarts,morgen een afspraak om 09.00 uur.
Nogmaals bedankt voor de tip,en ik laat het weten als het gelukt is.

Gr. Jade
Ik wordt ook wagen ziek als ik zelf niet achter het stuur zit. Ik heb daar van die speciale pols bandjes voor welke je bij de apotheek kunt halen. Je zou dat eens kunnen proberen hoef je namelijk geen pilletjes te slikken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalj8
Die andere tips doe ik ook proberen,ik sta voor alles open.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 09:54
had ik vroeger met Duke Nukem. werd kotsmisselijk van dat wiebelende geweertje. zat voor mij niets anders op dat max 15 min. spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
d-illusion schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:58:
[...]

Ik wordt ook wagen ziek als ik zelf niet achter het stuur zit. Ik heb daar van die speciale pols bandjes voor welke je bij de apotheek kunt halen. Je zou dat eens kunnen proberen hoef je namelijk geen pilletjes te slikken ;-)
Zijn toch van die polsbandjes met zon bolletje erin? Mijn moeder gebruikte die ook altijd tijdens het auto rijden, werkte erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
ANWB heeft die polsbandjes trouwens. Wij hebben ze ook liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
Je moet je hoofd bewegen als je gaat rennen of springen met je poppetje. Dan kloppen de bewegingen op het scherm weer met de bewegingen die je hoofd maakt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Heb je het ook bij 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 23:30
Verderf schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:52:
[...]

Is dat niet gewoon hetzelfde?
Nee zeker niet, Michael Schumacher heeft ook last van motion sickness, maar het lijkt me sterk dat de beste man last heeft van wagenziekte.

OT:

Wel heel erg vervelend dit, een vriend van me heeft dit ook, bij hem hielp het goed verlichten van de kamer en windowed mode. Wel frustrerend dat het zo moet natuurlijk. Succes ermee.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60113

Ik had het ooit met Star Trek Voyager. 5 minuten spelen en dan kon ik de rest van de dag naar bed.
Verder heb ik er nooit last van gehad en ik heb al heel wat games gespeeld.
Wat mij opviel aan Star Trek is dan de textures bijna geen noise hadden, dus hoog verzadigde kleurvlakken.
Misschien moet je de verzadiging van je monitor een stuk lager zetten en eventueel de helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 09:30

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Tom. C schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:13:
[...]

Nee zeker niet, Michael Schumacher heeft ook last van motion sickness, maar het lijkt me sterk dat de beste man last heeft van wagenziekte.

OT:

Wel heel erg vervelend dit, een vriend van me heeft dit ook, bij hem hielp het goed verlichten van de kamer en windowed mode. Wel frustrerend dat het zo moet natuurlijk. Succes ermee.
Wikipedia: Reisziekte

Er is al een groot verschil tussen zelf rijden en gereden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03 16:47
Natuurlijk is het wel hetzelfde alleen een ander woord. Alleen de mate waarin je het hebt verschilt van de een tot de ander. Het wordt veroorzaakt doordat je gevoelig bent voor verschillen tussen wat je ziet en wat je evenwichtsorgaan voelt. Als je beweging ziet maar niet voelt of andersom kan het zijn dat je hiervan misselijk wordt. Daarom wordt je veelal wagenziek als je niet zelf rijdt, dan ben je nl veel minder gefocust op de bewegingen van de auto (als je wel zelf rijdt heb je ook feedback vanuit het stuur). Franse auto's zweven ook wat meer dan bijvoorbeeld japanse auto's, de auto geeft dan een heel ander gevoel dan wat je ziet met als gevolg misselijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 00:27
Heb ik ook gehad.

Scheelt al als je op een 17" schermpje speelt in plaats van bv. een groot scherm of beamer.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 14:16
prutser387 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:11:
Je moet je hoofd bewegen als je gaat rennen of springen met je poppetje. Dan kloppen de bewegingen op het scherm weer met de bewegingen die je hoofd maakt :D
Ik doe dat dus wel altijd met racers, meebewegen.. :P Misschien zit er nog een kern van waarheid in ook. :o

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

welk spel heb je het eigelijk over? De meeste tips zie ik al als Vsyns etc. maar twee belangrijke ontbreken nog en dat zijn (mit jouw game deze optie heeft) headbob and aiming deadzone als je deze uitzet word alles ook een stuk makkelijker te bekijken:

YouTube: ArmA 2 - What are Aiming deadzone and Head bob? - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik had er ook last van als toen ik op een 24 inch gamede.
Nu weer terug naar een 19 inch en ben er ook verder vanaf gaan zitten.
Ook heb ik altijd gewoon goede verlichting aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
ik heb hier zelf ook last van (bijvoorbeeld Half Life2 en en films Cloverfield en Paranormal Activity),
dat met die polsbandjes ga ik eens proberen...

http://www.anwb.nl/webwin...-en-welzijn/acustrap.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24417

ik had het vroeger ook, vooral als ik meekeek met iemand ipv zelf te spelen.
dit gaat volgens mij zelf over als je er gewoon mee doorgaat :) een poosje spelen met een teiltje dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
SOrry als dit al geopperd is:

Er zijn polsbandjes tegen bewegingsziekte/wagenziekte(is hetzelfde).
Het komt over het algemeen doordat het het idee van bewegen ontstaant(gamen, autorijden) maar je zelf stilstaat(dit is kort door de bocht zo gezegd maar als je meer wilt weten google je maar).

De meeste tips die hier staan zijn wel nuttig. De beste is je FoV aanpassen. Dit is je Field of View en dit bepaald hoeveel graden jou avatar ingame ziet. Halflife met de source engine is hierom berucht want deze FoV is anders dan bij veel andere FPS games.

In ieder geval, je kan geen shooters spelen. Echt veel mis je niet gezien er al 7 jaar alleen maar aftreksels van elkaar worden gemaakt.

Overigens is er niks mis met pillen tegen wagenziekte, beetje vreemd dat daar raar hier wordt over gedaan maar goed we zitten op tweakers.

Overigens uit persoonlijke intresse de vraag. Heb je het ook bij Third person shooters? Dat je ipv een eerste persoons standpunt hebt(de gunziet) over de schouder mee kijkt a la gears of war?

Dit laatste is vaak puur omdat consoles zo langzaam zijn in vergelijking met een pc en hierdoor het spel langzamer is. Een vriend van me kon geen Halo kijken of Half life. Maar gears of war trok ie veel beter(hebben we getest). Onze gedachte gang was omdat het kwam door het derder persoons perspectief. Wordt veel gears of war spelen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Waar het meestal aan ligt bij veel mensen, is de aspect ratio van je scherm. Mijn maat had er altijd last van (vooral in Hl1 en 2) maar toen hij van een 4:3 naar een breedbeeld scherm ging, had hij nergens meer last van. Komt hij dan bij mij op 1 van mun andere pc's spelen met 4:3 scherm, heeft hij het heel snel weer. Dat van POV settings veranderen, ben ik ook aantal keer tegengekomen bij andere mensen, en dat dit hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
  • Laatst online: 08-05 13:50
Postius schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:20:

[...]

Overigens uit persoonlijke intresse de vraag. Heb je het ook bij Third person shooters? Dat je ipv een eerste persoons standpunt hebt(de gunziet) over de schouder mee kijkt a la gears of war?

Dit laatste is vaak puur omdat consoles zo langzaam zijn in vergelijking met een pc en hierdoor het spel langzamer is. Een vriend van me kon geen Halo kijken of Half life. Maar gears of war trok ie veel beter(hebben we getest). Onze gedachte gang was omdat het kwam door het derder persoons perspectief. Wordt veel gears of war spelen.
Meen je dit nou? Beetje lezen kan geen kwaad he ;)
digitalj8 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:44:
Ik heb het echt bij alle first person games,bij gears of war heb ik niet dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 14:38
Ik had hier vroeger als kind last van bij het spelen van Wolfenstein 3D, maar in de loop van de tijd is dit verdwijnen. Ik zou bijna willen roepen dat het een kwestie is van gewenning, maar ik ben geen expert op dat gebied.

Ben overigens wel benieuwd of die bandjes gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 10:52
Heb hier eigenlijk nog nooit last van gehad, tot ik voor het eerst Portal speelde. Daar werd ik helaas vrij snel misselijk van het springen in de portals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik heb dit fenomeen dus gehad bij 2 games op dit moment: Half Life 2 en bij Medal of Honor (2010)

Maar dit is dus op te lossen door je FOV anders in te stellen! Mooi dat ik dat weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:23

SkyStreaker

Move on up!

Zet anders bijv. ook "headbobbing" uit (het hen en weer bewegen van je personage als je loopt. Militairen lopen bijv. iets door de knieën om dit fenomeen tegen te gaan, zgam.)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 23:42

Audione0

Strijdt der titanen

digitalj8 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:44:
Je hebt het alleen bij First person shooter? Hieruit concludeer ik dan dat het kan komen omdat je dan juist erg concentreer op het mikpunt van je wapen en het spel? En als je erg gevoelig bent voor focussen dan kun je hier erg last van krijgen.
Heb je er ook last van als je langere tijd naar 1 punt staart? Of heb je dit nog niet getest? Als dat wel zo is en je merkt dat je bij het staren naar een bepaald voorwerp duizelig en misselijk wordt, dat het misschien raadzaam en verstandig is, even langs de huisarts te gaan en dit probleem voor te leggen? Misschien heeft hij er wel een medische verklaring voor en kan dit voor jou uitzoeken. En heeft er misschien wel een goede oplossing voor.
Want ik denk voornamelijk dat het een medisch probleem is.

Ben je bril/lenzen drager?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:11

Rmg

Ga langs een opticien.
Postius schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:20:

Overigens is er niks mis met pillen tegen wagenziekte, beetje vreemd dat daar raar hier wordt over gedaan maar goed we zitten op tweakers.
Dat spul kan je reactievermogen aantasten. je wordt er duf van. waardoor het niet verstandig is om te autorijden of machinerie te besturen met dat spul.volgens mij zit er een gele stikker op zelfs en mag het dus niet eens

[ Voor 91% gewijzigd door Rmg op 04-10-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:12
Probeer brillen, verschillende verlichting in je kamer, zet headbobbing uit of andere irritante bewegingen die het spel maakt voor realisme.

En anders: probeer eens pilletjes tegen reisziekte, je wordt er wel erg slaperig van maar het zou een oplossing kunnen zijn bij jou. Nu moet ik zeggen dat ik ook van sommige games misselijk wordt, voorbeeld is bioshock of andere games waar je de hele tijd moet zoeken/omlaag moet kijken met je controller. Probeer ook eens wat meer pauzes in te lassen. Normaal na 30 min beeldschermwerk zou je eigenlijk pauze moeten houden. Ga dan rondlopen, drink iets, toilet, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
prutser387 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:11:
_/-\o_ haha :D

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouletkuif
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05 10:42

pouletkuif

Vul hier Uw ondertitel in.

ik heb hier alleen last van in de auto..
neem je bijvoorbeeld maandag 4 pilletjes cinnarizine in, is normaal tegen zeeziekte, (maar het werkt ook heel goed als je gaat drinken met vrienden.. lukt het je na té veel alcohol nog niet om te kotsen zonder de vinger te gebruiken)
dat werkt dan tot en met woensdag, dan begin je wel weer last te krijgen van het wagenziek zijn. neem je er gewoon weer een paar in..

ik raad je gewoon aan om geen 3d-achtige spellen te spelen makkelijkste oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

op wat voor scherm speel je nou ? Zie bijna niemand iets over die aspect ratio zeggen. Maar dat was toch echt de oplossing voor die maat van me. Die speelt nu op 32" scherm recht voor zijn neus, maar niet meer 4:3. Dus een groot scherm. Want zie ook veel mensen zeggen dat je van een te groot scherm misselijk kan worden. Dat kan ook zeker maar gaat dus niet voor iedereen op. Deze maat van mij, werd misselijk op een kleiner scherm met aspect ratio 4;3, nu op groot scherm met 16:10 / 16:9 heeft ie nergens last van. Kan je zoiets uitproberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-05 15:11
ik ben wagen ziek geweest en soms heb ik er ook last van in games voor de wagen ziekte had ik een speciale bril met gele glazen xD.

maar in games heb ik er soms last van bijv in counter strike als ik spring heb het ook bij andere games meestal campen ik met een sniper. beste wat ik meestal doe is water drinken maar hoelang game je meestal? en heb je er altijd al last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Wagenziek van FPS games ken ik niet, wel giert het altijd door mijn buik als ik in Minecraft van iets hoogs afspring en tijdens het springen naar beneden kijk.

Ben wel benieuwd of wagenziek bij FPS games te verhelpen is en hoe. :)

Resolutie, de grootte van het scherm, fov zal inderdaad wel meespelen.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MittaM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-06 08:21
Ik heb hier over het algemeen alleen last van bij lage FPS en pixelachtige games (gelukkig niet veel meer :P) wat bij mij wel hielp was een bril vooral ook omdat ik blijkbaar maar 1 slecht oog heb :S even bij de opticien langs gaan is dus misschien niet eens zo een slecht idee. (ik heb er overigens ook bij 3D films last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nozem
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 12:02
Wat de TS zegt is zeer herkenbaar voor me. Vroeger werd ik erg wagenziek van lezen/GameBoyen in de auto. Ik heb er ook altijd erg veel last van gehad bij DN3D en Atlantis/Myst: na een kwartier lag ik al kotsmisselijk op mijn bed. Daarom had ik het een tijd opgegeven om firstperson spellen te spelen. Ik heb niet zo heel erg het gevoel dat ik wat mis, maar dat komt denk ik vooral doordat FPS me niet trekt.
Minecraft en Counterstrike trokken echter een jaar geleden mijn aandacht en tot mijn genoegen kan ik die nu spelen zonder problemen! Ik zou de eerdergenoemde games ook nog eens moeten proberen om te toetsen of ik er nu overheen ben gegroeid. Lezen in de auto lukt de ene keer wel en de andere keer niet. Waar ik nog wel een beetje misselijk van wordt is een uur lang minecraftfilmpjes kijken op een klein YouTube schermpje :)

Dus TS: houdt moed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -unknown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:37
Zo ver ik weet heeft het ook te maken met het zogenaamde head wobble effect in een game. Dit is niks anders dan dat het beeld " realistisch" heen en weer beweegt als de speler beweegt, dit gebeurt namelijk ook als je zelf loopt. Dit uitzetten heeft vaak het gewenste effect. Het probleem is, is dat dit vaak niet zo makkelijk is en je vaak in de bestanden van de game moet duiken om dit uit te krijgen. Even googlen dus of jou game dit ook ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:09
Rmg schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 17:09:
Ga langs een opticien.

[...]

Dat spul kan je reactievermogen aantasten. je wordt er duf van. waardoor het niet verstandig is om te autorijden of machinerie te besturen met dat spul.volgens mij zit er een gele stikker op zelfs en mag het dus niet eens
Volgens mij heb je alleen last van wagenziekte als je niet rijdt, dus dat is geen issue.

Tenzij je het recreatief gebruikt, maar dat zou wel heeul sneu zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvdHaar
  • Laatst online: 05-08-2022
Ik heb hier ook last van. Mijn opticien zei dat het aan mijn ogen ligt en dat je bij een oogarts je hierop kan laten testen. Ikzelf heb last van "trillende ogen" deze staan bijna nooit helemaal stil, waardoor je extra gevoelig bent vor beweging, vooral 1st person shooters. Ik ben al kots misselijk na 30 min...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icepegel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-05 16:23
Ik had het eerder alleen met Quake 3 Arena, ik dacht altijd dat het aan de " Uitheemse" kleuren lag.
Dit spel heeft overmatig veel roze, paars etc.. ik kon dit spel echt geen 5 minuten spelen. Dan was ik de rest van de avond misselijk.

Het vage is nu: ik speel heel veel Online Bad Company 2 en heb er geen last van, maar zodra ik de single player ga doen. (Met dezelfde settings...) voel ik het na 30 minuten ook alweer opkomen. Die is ook leuk he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 11:35

H3llSiNG

Meh.

Spellen als Portal kan ik ook niet spelen, erg jammer want had het graag gespeeld, ook bij Resident Evil 4 of Dead Space moet ik na 20min ophouden en even gaan liggen.

Bij anders shooters heb ik het weer totaal niet, Rage, Battlefield 3.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuadD1b
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 11:02
De eerste game waar ik dit probleem mee had was Half Life 2. En alle source games die daarna kwamen.
De oplossing is vrij simpel:

- Zet een bureaulamp achter je monitor. (niet te fel)
- Ga niet te dicht op je scherm zitten.
- Zet v-sync aan.
- Vergroot je field of view settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:11

Rmg

418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:26:
[...]

Volgens mij heb je alleen last van wagenziekte als je niet rijdt, dus dat is geen issue.

Tenzij je het recreatief gebruikt, maar dat zou wel heeul sneu zijn
:? nee maar als hij die pilletjes neemt om te kunnen gamen, kan je daar duf van worden ( wagenziekte of niet.. ) Om dan in een auto te stappen is niet handig en als er een gele sticker op de medicijnen staat zelfs gewoon rijden onder invloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 08:12
Afbeeldingslocatie: http://www.joho-online.nl/sites/default/files/imagecache/product_full/productafbeelding/primatour_561.jpg
Kan je gewoon halen bij de drogist.

Daarnaast zorgen voor goede verlichting.

[ Voor 12% gewijzigd door Deef_K op 10-10-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Bij bepaalde spellen heb ik het ook, ook wagenziekte kan ik (snel) last van hebben.

Waar het aan ligt weet ik niet precies. Naar het spelen van een ander kijken is eigenlijk altijd funest. Wat bij mij wel helpt is het hebben van een fatsoenlijke FPS. Wanneer ik op een knop druk of iets doe en er zit vertraging in, dan is het ook vaak raak!

Edit: Lezen in de auto moet ik ook niet doen, net zoals met je rug naar de richting zitten waar een voertuig zich naartoe beweegt (zoals in de trein).

[ Voor 18% gewijzigd door BobB op 10-10-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:09
Rmg schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:42:
[...]

:? nee maar als hij die pilletjes neemt om te kunnen gamen, kan je daar duf van worden ( wagenziekte of niet.. ) Om dan in een auto te stappen is niet handig en als er een gele sticker op de medicijnen staat zelfs gewoon rijden onder invloed
Klopt. Ik las het verkeerd.

Heb je ook wel wat frisse lucht om je heen en de rest niet te donker? Helpt misschien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7055

Nu bij Rage merk ik dat ik er ook last van heb, maar dat heeft dan ook te maken met die overdreven blur en beweeg effecten. die je weer eens niet uit kan zetten.
Bij portal heb ik nergens last, maar goed die heeft dan ook niet van die voor mij irritante effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 12:30

D4NG3R

kiwi

:)

Anoniem: 7055 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:01:
Nu bij Rage merk ik dat ik er ook last van heb, maar dat heeft dan ook te maken met die overdreven blur en beweeg effecten. die je weer eens niet uit kan zetten.
Bij portal heb ik nergens last, maar goed die heeft dan ook niet van die voor mij irritante effecten.
Blur kan je uitzetten door de config aan te passen ;) dit vond ik ook bloedirritant (Ondanks dat ik er niet misselijk OID van werd).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 20:23
Ik heb er last van wanneer de refreshrate van de monitor niet snel genoeg is.
Bij 8ms word ik ziek, bij 2ms of 4ms heb ik er geen last van.
Wat voor monitor gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-05 13:58

jopitan

It's just a fact

Ik had alleen de eerste paar minuten last van hoofdpijn toen ik Portal 2 voor het eerst speelde. Het deed wat met je hoofd wat niet klopte, daarna was ik er gelukkig aan gewend. Verder nooit ergens last van gehad gelukkig.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalj8
Ik heb heel het weekend en Maandag en Dinsdag fps demo's gespeeld,en het heeft geholpen.
Ik heb pilletjes gehaald bij de drogist voor wagenziekte,en ze helpen gelukkig.
Nog bedankt voor alle tips!

Groetjes Jade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 17:23

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

digitalj8 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:12:
Ik heb heel het weekend en Maandag en Dinsdag fps demo's gespeeld,en het heeft geholpen.
Ik heb pilletjes gehaald bij de drogist voor wagenziekte,en ze helpen gelukkig.
Nog bedankt voor alle tips!

Groetjes Jade
Ok dan goed om te horen! Ik heb hier in mij jongere jaren ook veel last van gehad. Het gekke is dat dit bij mij pas kwam toen de games 'echt' 3D werden. (met Doom kon je nog niet omhoog richten, met Duke3D wel) Vooral van die 3D ervaring werd ik flink misselijk. HalfLife is ook een goed voorbeeld (en berucht). Ik kan je wel vertellen dat dit naar mate je ouder wordt afneemt. Ik ben nu 30 en ik heb nooit meer last van misselijkheid bij FPS games. Tenzij ik flink gezopen heb die avond ervoor. ;) Volgens mij is de tip al wel eens genoemd in dit topic maar de horizon is je beste vriend! Of je nu met windkracht 9 met je bootje op het IJsselmeer zit of achter in die slingerende GoGotours bus richting Spanje, blijf naar buiten kijken en fixeer je op een punt in de verte. Je evenwichtsorgaan stuurt continu informatie naar je hersenen, ondersteund door de informatie die je ogen naar hersenen sturen. Hierdoor 'begrijpen' je hersenen wat er gebeurd qua bewegingen ten opzichte van waar je je bevind. Wanneer je ogen andere informatie gaat sturen dan je evenwichtsorgaan, dan proberen je hersenen te compenseren en daar wordt je op den duur misselijk van.

Met het spelen van FPS games gebeurd dit dus. Je zit stil, je evenwichtsorgaan registreert niets en stuurt deze info door. Je ogen registreren wel degelijk beweging en dat strookt dus niet met elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door FloydRaalte op 21-10-2011 11:22 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:59
Ik heb het gehad bij Spear Of Destiny vroeger.. man daar ben ik misselijk van geweest van die gangen en die deuren :)
Maar nu onlangs nog eens, bij Rage.
Wat een misselijk gevoel :s Alle andere FPS geen probleem gehad..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik had er eigenlijk vroeger alleen last van bij Descent :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 08:25

zAo

GPLv2 Fanboy

maratropa schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:25:
Ik had er eigenlijk vroeger alleen last van bij Descent :)
Dat was het eerste waar ik aan dacht: Descent 2. Toevallig gisteren D2 Rebirth nog uitgespeeld.

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik zie geen diepte. Kurkentrekkers maken en strafen tegelijk doet me helemaal niets. Mijn neefje gaat na 3 levels rennend naar de WC :) , die ziet wel diepte.

Helpt het als je juist ver/dichtbij je monitor gaat zitten? Ik kan me voorstellen dat, als je met je neus op het scherm zit, je echt 'in' de game zit en dat er dan iets misgaat in je koppie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:58
kazzzdafke schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:23:
Ik heb het gehad bij Spear Of Destiny vroeger.. man daar ben ik misselijk van geweest van die gangen en die deuren :)
Maar nu onlangs nog eens, bij Rage.
Wat een misselijk gevoel :s Alle andere FPS geen probleem gehad..
Ik heb het ook erg bij Rage :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Grappig dat iemand hier specifiek Half Life 2 en Medal of Honor (SP) noemt... daar ben ik na 5 a 10min meteen kotsmisselijk terwijl ik uren Crysis, Bad Company 2 en Battlefield 3 (beta dan) kan spelen. De tip van de FOV zal ik eens uittesten als ik er weer last van heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7055

Mutatie schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:00:
[...]

Ik heb het ook erg bij Rage :/
Bij mij is het opgelost, het start gewoon überhaupt niet meer op ><
Ik heb de blureffecten uitgezet en de fov goedgezet en toen was het speelbaar, maar je kreeg nog steeds het gevoel alsof je het spel met een vertraging zat te spelen. Dat hielp mij ook niet echt om van de misselijkheid af te komen en na wat andere drivers geprobeerd te hebben start het dus helemaal niet meer op ;) Ik probeer het wel weer een paar patches later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 12:55

Sinester

Game Guru

Ik werd vroeger altijd erg snel wagenziek als we een lange reis aan het maken waren (bij mij kwam dit ook altijd door de typische auto lucht)
Tegenwoordig heb ik er veel minder last van, alleen nog bij een echt nieuwe bak (lucht) en een dwaas als bestuurder
Ik had er eigenlijk vroeger alleen last van bij Descent
Dat is toch die game waar je eigenlijk geen onder en boven had? daar ging het bij ook vaak fout

Bij moderne games op de pc had ik er nog nooit last van gehad (wel in mindere mate bij FPS op de DS)
Tot dat ik Saint Row 2 in de aanbieding had gekocht, geen idee waar het precies door kwam (blur, Fov) maar als ik in die game ging rijden met een auto kreeg ik behoorlijk snel een misselijkmakend gevoel, terwijl als ik rond liep het een stuk minder was

Game daarna ook niet meer opgestart, hoewel ik me toch redelijk vermaakt had

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
Anoniem: 7055 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 09:20:
[...]

Bij mij is het opgelost, het start gewoon überhaupt niet meer op ><
Ik heb de blureffecten uitgezet en de fov goedgezet en toen was het speelbaar, maar je kreeg nog steeds het gevoel alsof je het spel met een vertraging zat te spelen. Dat hielp mij ook niet echt om van de misselijkheid af te komen en na wat andere drivers geprobeerd te hebben start het dus helemaal niet meer op ;) Ik probeer het wel weer een paar patches later.
het ligt niet aan de driver. je moet je computer uit de auto halen en gewoon weer achter een bureau gaan computeren. :9

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
probeer ns de game windowed te spelen op een lage resolutie

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dampie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12-2022

Dampie

Generalist ohne ende

Ik herken dit heel sterk uit het zeilen. Op zee gegarandeerd zo ziek als een hond, op binnenwateren nergen last van. Heeft natuurlijk met de golven te maken.

Echter wanneer ik het roer pak, en die dan ook niet meer loslaat, heb ik geen problemen. Focus ligt ver vooruit en je "leest" veel meer het wateroppervlak met als gevolg dat beweging van lichaam en visuele informatie overeenstemmen.

Maar het is ook iets wat je je lichaam kan leren. Goed er gaat wat tijd overheen, maar na twee weken vakantie op de boot op zee trekt de misselijkheid weg. Niet helemaal verdwenen, maar op een "acceptabel" niveau.

Dus wellicht als laatste redmiddel jezelf dwingen om door te spelen en een teiltje bij de hand te houden. Hoop alleen niet dat je dan twee weken fulltime moet gamen om het gewenste effect te bereiken.

En ik zag dat reisziekte pillen werken, dat is ook mooi. Mocht het effect van de pillen wegebben, dan kan je altijd nog pillen tegen zeeziekte opzoeken. Slaan in als een bom, maar je merkt gegarandeerd niets meer van misselijkheid.

Time spend gaming is time spend well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Laatst online: 11:27

oZy

Ik speel graag FPS games, en heb NOOIT dit soort klachten,... behalve bij Half Life 2!

Zowel op PC als op Xbox, na 15min kotsmisselijk... best jammer om een hele hype te missen. MoH was dan weer geen enkel probleem dus die combinatie gaat voor mij niet op. Nu las ik na de release van HL2 veel gelijksoortige verhalen dus het ligt duidelijk aan die specifieke engine. Nooit een oplossing voor gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Maat van me had precies hetzelfde, alleen maar bij HL2. Alle andere shooters no probs. Toen hij van een 4:3 scherm ging naar 16:9, had hij nergens meer last van ... Hoe is die situatie bij jou thuis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Ik weet niet of dit voorbij gekomen is maar ik denk dat dit je probleem is :) YouTube: EPISODE 29 FOV in Games part1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-05 15:52
half life 2 had een field of view van 70 graden de meeste schooters hebben 90 graden.
met 70 krijg je een tunneleffect en word je sneller ziek.
met de huidige versie van de game kan je bij halflife 2 instellen dat je op 90 graden wilt gamen mischien word je dan niet misselijk meer.
battlefield 3 staat standaard ook op 70 graden zag ik maar kan je ook veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 19-04 23:20
FOV aanpassen naar 90+

Zwarte rand om het scherm

Muur zichtbaar

Verder van het scherm zitten

Depth of Field uitzetten

Motion Blur uitzetten

Screen Bob (Schommelingen) uitzetten

Schermhelderheid aanpassen

In zwart/wit spelen (ja mensen, raar maar waar)

zorgen dat je niet naar beneden, maar naar BOVEN kijkt tijdens het gamen (dus omhoog)

Voor die pilletjes wordt je snel resistent als je het voor games gaat gebruiken

Veel water drinken

Elk halfuur een kwartier pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24417

Ik heb het ook, maar alleen als het beeld een beetje 'lagged', dus gfx lager zetten helpt bij mij.

Ik heb het vooral als ik iemand anders zie spelen, dan weet ik immers niet goed wat hij/zij gaat doen qua rondkijken :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Anoniem: 24417 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:48:
Ik heb het ook, maar alleen als het beeld een beetje 'lagged', dus gfx lager zetten helpt bij mij.

Ik heb het vooral als ik iemand anders zie spelen, dan weet ik immers niet goed wat hij/zij gaat doen qua rondkijken :r
Extreem gevoelig voor de framerate hoort er helaas bij.

gekke is dat BF3 op de console 30fps draait en soepel lijkt, maar op de pc op 40fps haakt en stotert :\ Met misselijkheid als gevolg.

Als je toch op lage fov moet spelen en lage fps zorg dan in ieder geval dat je een breedbeeldreso instelt (16:9). Dan heb je meestal zwarte lijnen en is het spel net wat scherper + vloeiender (ervanuitgaande dat je 16:10 speelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat dit probleem in de afgelopen 2 jaar al opgelost is. Hoe? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Het blijft een interessant fenomeen. Ken genoeg mensen die niet geloven dat je misselijk kan worden door een spelletje. Ik denk dat het best handig is als mensen weten wat ze ertegen kunnen doen, hetzelfde geld nameijk ook voor films of epileptie (in zekere mate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddouwstra
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-04 08:41
Ik heb het ook helaas, na 30 min echt hartstikke misselijk.

Wat helpt, bij mij:
Lage layency
Hoge framerate, ik limiteer de fps ook om haperen te voorkomen!!
Simpelweg niet te snel draaien etc. Single player gaat bij mij lang goed ook.
Gember :) (werkt beter dan pilletjes ook nog).
Niet te lang achter elkaar gamen. Pauze nemen.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.