Mede tweakers,
Na al lang en veel opzoek werk (en toch genoeg kennis) ben ik wat ten einde raad.
Ik zit met volgende 'probleem'
In ons huis zit er in elke kamer een UTP die naar de meeterkast loopt, daar alles in switch en naar modem/router met ingebouwde wifi (telenet)
Enkel in de keuken en tuin is er geen UTP beschikbaar. (keuken en tuin id aansluitend aan elkaar, het is rijhuis en dit zijn de laatste 'kamers')
Ik wil nu het volgende bereiken :
Wifi extenden in keuken en tuin
en een utp aansluiting voorzien in de keuken, zodat ik onze (nieuwe) smart TV via utp kan aansluiten. (meerdere aansluitingen mogen ook)
Naar wifi extenders gekeken veel over gelezen maar conclusie :
Powerline = goed maar prijzig, maar zo kan ik niet direct mijn wifi uitbreiden.
Tenzij ik natuurlijk zoiets gebruik.
Mensen die gelijkaardige situaties hebben, hoe lossen jullie zoiets op ?
Of tweakers met goede ervaringen / ideeën / ...
Ik start niet veel topics op om iets te vragen en ik zoek graag en veel op, maar nu ben ik einde raad ...
Na al lang en veel opzoek werk (en toch genoeg kennis) ben ik wat ten einde raad.
Ik zit met volgende 'probleem'
In ons huis zit er in elke kamer een UTP die naar de meeterkast loopt, daar alles in switch en naar modem/router met ingebouwde wifi (telenet)
Enkel in de keuken en tuin is er geen UTP beschikbaar. (keuken en tuin id aansluitend aan elkaar, het is rijhuis en dit zijn de laatste 'kamers')
Ik wil nu het volgende bereiken :
Wifi extenden in keuken en tuin
en een utp aansluiting voorzien in de keuken, zodat ik onze (nieuwe) smart TV via utp kan aansluiten. (meerdere aansluitingen mogen ook)
Naar wifi extenders gekeken veel over gelezen maar conclusie :
- werkt goed met 2 verschillende SSID's (wat ik niet handig zou vinden)
- met 1 SSID = problemen bij het overgaan van 1 naar ander signaal (werkt ook bij velen niet goed, de overschakeling)
- prijzig t.o.v wireless router
Powerline = goed maar prijzig, maar zo kan ik niet direct mijn wifi uitbreiden.
Tenzij ik natuurlijk zoiets gebruik.
Mensen die gelijkaardige situaties hebben, hoe lossen jullie zoiets op ?
Of tweakers met goede ervaringen / ideeën / ...
Ik start niet veel topics op om iets te vragen en ik zoek graag en veel op, maar nu ben ik einde raad ...