Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

verlaagde prestaties amd radeon 7850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedendag tweakers,

mijn videokaart heeft sinds kort wisselingen van prestatie.
Eerst haalde hij minimaal 70 frames per seconde in bf3 op low, sinds ongeveer twee wekenis dat gehalveerd naar rond de dertig. Ook toen ik 3Dmark11 ging draaien kwam ik eerst op een score boven de 6000 en nu schommelt het rond de 2000~3000 punten.
Ik keek even bij mijn drivers en zag dat deze verouderd waren dus ik installeerde de nieuwe drivers (13.1) en de prestaties waren weer een tijdje als hij zou moeten. Tot hij vandaag weer rond de 30 frames haalde :?.

Mijn vraag is nu aan jullie waar kan dit aan liggen? is het te verhelpen of heb ik een nieuwe kaart nodig?

Het is deze kaart: pricewatch: MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC

oc'd op 935 MHz en 1235 MHz (standaard 900 en 1200 MHz)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:32

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan je vertellen wat je op de achtergrond hebt draaien op het moment dat het probleem zich voordoet? Browsers (en flash) kunnen soms problemen geven doordat de videokaart in 2d snelheden blijft.

Kijk met MSI Afterburner wat je gpu load is tijdens het spelen en als je computer idle is.

Verwijderd

Topicstarter
meestal skype of itunes, de internetpagina van bf3 en soms fraps.
Tijdens het spelen is het 90~95 procent load.
Is het na het herstarten van je pc al idle? Of moet ik even een half uurtje gewoon aan laten staan?

EDIT: Na het opstarten stond hij nog steeds op 90~95 procent load.

Ik heb trouwens ook Rainmeter aanstaan op de achtergrond, maar die heb ik al een hele tijd dus dat zal niet veel uitmaken denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 16:09 ]

• GeneralBurrito
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-11 13:10
klinkt in ieder geval softwarematig. mocht je er toch niet achter komen kun je het hoogstwaarschijnlijk in ieder geval oplossen met een clean install.
ben benieuwd waarmee andere tweakers aankomen.... succes iig!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:59:
meestal skype of itunes, de internetpagina van bf3 en soms fraps.
Tijdens het spelen is het 90~95 procent load.
Is het na het herstarten van je pc al idle? Of moet ik even een half uurtje gewoon aan laten staan?

EDIT: Na het opstarten stond hij nog steeds op 90~95 procent load.

Ik heb trouwens ook Rainmeter aanstaan op de achtergrond, maar die heb ik al een hele tijd dus dat zal niet veel uitmaken denk ik.
PC zou idle moeten zijn als je je muis voor een bepaalde tijd niet meer beweegt en geen zware programma's draait (zoals een game of de browser :P).

Verwijderd

Topicstarter
dan is hij nog steeds rond de 90 %

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dan heb je grote kans dt je een virus hebt, zoek eens op bitcoin virus of iets dergelijks.
Ik raad je aan om een virus scanner te draaien :P.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
Als je nu eens in je taskmanager kijkt welk programma er zoveel cpu-cyles gebruikt.

en dan het 2e tabblad. Even onderaan op alle processen. (Hoe heet dat in het nederlands, in het engels is het show processes from all users)

Welk programma gebruikt nu het meeste?
Dat is de boosdoener.

Verwijderd

Topicstarter
het grootste is bf 3 met 850 000 kb en daarna svchost.exe met 200 000 kb. verder chrome met rond de 70 000 kb. Gisteren een trojan gevonden en verwijdert en toen deed hij het weer goed, maar vanochtend al niet meer...

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 11:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:03:
het grootste is bf 3 met 850 000 kb en daarna svchost.exe met 200 000 kb. verder chrome met rond de 70 000 kb. Gisteren een trojan gevonden en verwijdert en toen deed hij het weer goed, maar vanochtend al niet meer...
De grootste geheugenverbruiker bij mij is chrome; svchost zit bij mij ruim onder de 20.000 kb, dus 200.000kb lijkt me erg veel. Houd er trouwens rekening mee dat je het nu hebt over geheugengebruik en niet over cpu-cycles zoals hierboven gevraagd wordt.

Om je CPU-gebruik makkelijk weer te geven kan je in taakbeheer klikken op 'processor'.

SVChost is een proces dat aangroepen kan worden door andere processen volgens mij. Je kan met Proces Explorer ook zien welk bestand daar verantwoordelijk voor is.

Als je zegt dat je gisteren een trojan hebt verwijderd en dat hij het daarna weer goed deed, maar nu niet meer, doet dat mij vermoeden dat je nog niet helemaal virusvrij bent. Update je virusscanner en scan nog een keer je hele computer, en laat als het kan ook een online scanner en/of MBAM of SuperAntiSpyWare op je computer los.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus superantispyware gedraaid en die gaf ook flink wat trojans aan en die heb ik dus verwijdert. hij deed het weer een tijdje maar bf3 deed vaag en na een herstart deed hij het weer slecht... hij gaf wel aan dat er een svchost.exe nepper was maar die had ik al verwijdert en hij blijft maar terugkomen. :-(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2013 20:22 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:27

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

gooi eens malwarebytes(.org) er overheen, en anders heb je nog combofix of TDSS killer van Kaspersky wat ook goed werkt hier tegen, dit zijn toch de simpelere virussen en al best bejaarde, denk als je wat googledt dat je zelfs regfiles vind waarmee je ze kunt destroyen. :P

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb alle bij gedraaid en geen effect... de een scande vrolijk en vreog daarna om te betalen en dat ben ik niet van plan en de tweede vond alleen een paar cookies, TDSS vond ook helemaal niets.

ik ga nu dit proberen en kijken of het werkt.
http://www.ehow.com/how_5132341_remove-svchostexe-virus.html

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-11 20:59

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Voor het bitcoin virus mocht je die hebben (zal wel het iehighutil.exe zijn)

1. Taakbeheer en dat process stoppen.

2. Dan: C: de verborgen map "Temporary" verwijderen.

3. Als laatste een belangrijke registratie key anders blijft het terugkomen:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS\CURRENT_VERSION\RUN

4. HitmanPro draaien:

http://www.surfright.nl/nl/downloads/

Meer info over deze Malware:

http://systemexplorer.net...-exe#sthash.WBBwX72T.dpuf

Verwijderd

Topicstarter
het gaat over het svchost.exe virus, heb je daar ook een oplossing voor?

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:18
draai ff hijackthis en post het logje zodat mensen kunnen zien wat er draait.

en in taakbeheer> processen gewoon even op prosessor klikken en je kan zien welk proces je cpu bezig houd.
en met vervolgens rechtermuis klik erop en eigenschappen kan je de map zien waar hij staat.

als je niets te verbergen heb kan je ook even iemand met verstand van zaken toegang geven tot je pc met Teamviewer.

dan is het probleem waarschijnlijk sneller verholpen.

[ Voor 71% gewijzigd door computerjunky op 28-03-2013 15:18 ]

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 19:10
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 15:14:
Er zijn heel veel virussen die zich in svchost.exe verstoppen. Ik zou gewoon even malwarebytes draaien of anders een clean install.

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:32
Weet je het zeker? Als in, kun je bij je taakbeheer kijken of je iehighutil.exe ziet staan?
Dit virus heb ik afgelopen weken al veelvoudig voor zien komen. Dit virus zorgt er ook voor dat je videokaart ingezet wordt voor andere doeleinden (farmen van bitcoins) waardoor er weinig resources over blijven om voor andere grafische doeleinden (spellen) ingezet te worden.

Verwijderd

Topicstarter
die staat er niet tussen. Het probleem stopt ook gelijk als ik de fake svchost.exe stop.

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:18
gewoon even onder start> msconfig (typen) en dan tabje opstarten kijken wat er bijstaat dat er niet hoord en waar het staat dan uitvinken.
het process beeindigen naar het bestand browsen en het hernoemen vervolgens rebooten en het bestand weggooien en het linkje uit oopstarten in msconfig verwijderen :)

het is vaak zo makkelijk op te lossen maar zo lastig uit te eggen :)

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-11 20:59

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Heb je HitmanPro al gedraaid dan?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit gaat ondertussen over een virus.

-> BV

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Aangezien je virussen / trojans aantreft op je pc zou ik die zeker eens onder de loep nemen.
Wat ik je kan aanraden om te draaien is:
Eset Online scanner.

Mocht je die nep svchost weer tegenkomen in je taakbeheer, kijk dan eens d.m.v. je rechtermuisknop op het betreffende proces door naar bestandslocatie te gaan. Normaliter moet de svchost alleen in de system32 staan / draaien.
Locatie van de svchost.exe uitleg.

Mocht je je systeem helemaal niet meer vertrouwen, dan zou ik zoals al eerder is aangegeven een format inclusief je MBR van je systeem en een verse install van je Windows doen.

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:52
Wat ook vaak helpt is alle browsers te sluiten. Vaak gaat flash op sommige browsers via de videokaart, waardoor deze in 2d clocks blijft draaien. Misschien is het ook iets om te testen. Gezien je zoveel trojans hebt kun je beter windows opnieuw installeren denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nep proces gisteren gestopt en vandaag was hij er nog steeds niet, ik draai nu Eset online scanner, edit zo wel even of hij iets gevonden heeft.

EDIT: beetje laat, maar hij heeft niets gevonden op wat adware en cookies na.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2013 01:15 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik kreeg als ik via chrome muziek luisterde en gamede +/- 50% van de frames die ik krijg wanneer chrome uit stond. M.a.w. flash kan hiervoor verantwoordelijk zijn.

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:34:
ik heb het nep proces gisteren gestopt en vandaag was hij er nog steeds niet, ik draai nu Eset online scanner, edit zo wel even of hij iets gevonden heeft.

EDIT: beetje laat, maar hij heeft niets gevonden op wat adware en cookies na.
Probeer het anders op zijn manier op te lossen?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1542773
Pagina: 1