Hoge activiteit xfx 7970 in Catalyst Control Center

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefantry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 12:02
Hallo beste Tweakers,

Ik had een vraag met betrekking tot mijn videokaart. Dit is een XfX 7970 dual fan edition.
Wat mijn probleem is is dat mijn videokaart voor geen enkele reden een hoge activiteit geeft waarbij dus veel stroom wordt verbruikt en ook een hoge ventilator snelheid.

Dit probleem duurt nu al zo'n 2 weken en de nieuwe drivers hebben niet geholpen. De enige oplossing die ik heb is dat zo gauw als er hoge activiteit optreed ik Catalyst Control Center opnieuw installeer.

Dit is dan geen nieuwe versie van Catalyst Control Center, het is dezelfde die er al op stond alleen de activiteit neemt af totdat ik mijn computer opnieuw heb opgestart.

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk overkomt. Als jullie vragen, oplossingen of opmerkingen hebben hoor ik dit graag.

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Wat versta je onder hoge activiteit ? En hoe meet je het stroomverbruik?
Hoe zit het verder met je airflow in je case? Misschien wordt hij gewoon te warm waardoor de fan harder draait of doe je toch zaken waarvan je niet verwacht dat de GPU ''zwaar'' belast wordt en de fan dus harder moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefantry
Bedankt voor je reactie Perkouw,
Hier de gegevens: 90-95% activiteit
Hij wordt: 75 graden terwijl hij in rust niet boven de 52 graden uitkomt.
Hij moet niet voor niks koelen dus ga ik ervan uit dat er meer stroom doorheen gaat. Dit is natuurlijk sonde.

Of er zaken zijn die hoge GPU belasting veroorzaakt, nee. Als ik opstart begint de hoge activiteit meteen. dit houdt meteen op als ik CCC opnieuw heb geïnstalleerd. Tussen deze periode starten enkel achtergrond processen op.

Sorry voor de weinige informatie.
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Perkouw

Moderator General Chat
Ik vind als ik even snel google alleen dit, http://www.wsgf.org/forums/viewtopic.php?f=66&t=25351.
Hoe verwijder jij de drivers ? Mogelijk dat hier wat fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefantry
Ik zal het proberen. Harstikke bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

stefantry schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:37:
Bedankt voor je reactie Perkouw,
Hier de gegevens: 90-95% activiteit
Hij wordt: 75 graden terwijl hij in rust niet boven de 52 graden uitkomt.
Hij moet niet voor niks koelen dus ga ik ervan uit dat er meer stroom doorheen gaat. Dit is natuurlijk sonde.

Of er zaken zijn die hoge GPU belasting veroorzaakt, nee. Als ik opstart begint de hoge activiteit meteen. dit houdt meteen op als ik CCC opnieuw heb geïnstalleerd. Tussen deze periode starten enkel achtergrond processen op.

Sorry voor de weinige informatie.
Stefan
Weet je zeker dat het aan de drivers ligt? Niet toevallig een mooi bitminer virus? Dit lijkt daar namelijk verdacht veel op.

Dus als drivers opnieuw instaleren niet werkt dan zou ik toch verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

bitcoin virus kan ook, best hip de laatste weken..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefantry
Na wat google'en lijkt het inderdaad op een bitcoin(virus)miner. Ik heb mse aangezet, als dit het heeft verholpen zal ik meteen reply'en.

Bedankt voor het meedenken!
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefantry
Hartstikke bedankt jongens, het was inderdaad een bitcoin miner. Hieronder staat de oplossing die voor mij werkte:

Als je last hebt van erg hoge GPU load:
1. ga naar Task Manager
2. Ga hier naar startup (opstarten) hier zal je een programma vinden die letterlijk program (programma) heet. Deze heeft geen publisher (uitgever) en startup impact is 'not measured' (niet gemeten).
3. Deze moet je uitschakelen om bij startup.
4. Nu kan je je Computer een reboot geven of je gaat naar processes(processen) en hier zal je (waarschijnlijk) 1 programma vinden die geen naam heeft en enkel het icoontje van een radarwieltje heeft.

LET OP: Dit werkte in mijn geval, wellicht heb je een ander soort bitcoin miner en dan moet je opzoek naar andere namen voor de processen.

Ik zal aankomende week kijken waar de bitcoin miner precies op mijn computer staat want MSE heeft hem niet kunnen verwijderen. Dus dit zal ik nog posten in dit (dan) aangepaste bericht.

Bedankt voor het meedenken,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Virus staat waarschijnlijk gewoon in een temp folder of ergens onder je users folders.

Wat ik mij toch afvraag is hoe iedereen dit virus krijgt, zelfs als mensen virus scanners hebben krijgen ze het voor elkaar om troep te draaien :P.
Ik heb onderhand meerdere mensen erop kunnen wijzen dat ze een virus hadden zonder het ooit gehad te hebben, natuurlijk heb ik het ook ergens moeten lezen.

Doet mij trouwens hier aan denken ;):
Afbeeldingslocatie: http://global3.memecdn.com/Dolphin-virus_c_106662.jpg

Misschien is het handig om die MS scanner niet meer te gebruiken maar een echte virusscanner te nemen.

Edit:
Ik ga waarschijnlijk als ik een keer tijd heb een stel sandboxen (unpatched windows xp ofzo) laten draaien om te zien welk virus/mallware overwint :D.

[ Voor 11% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 31-03-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefantry
Inderdaad, even in je temp folders kijken. Inmiddels verwijderd.

De bron is ook bekend, iemand heeft 1 keer mijn computer gebruikt om snel facebook te gebruiken en een "mp3" te downloaden wat niet is gelukt.

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420436

ik had vandaag ook een probleem, had een spel geinstalleerd, en meteen crashte om de zoveel seconde mijn nvidia driver.
gpu zomaar ineens op full load gaan draaien en ja hoor weer een crash.
kon niks doen dus schone windows maar weer, en probleem op gelost.
oja drivers verwijderen en weer opnieuw installeren had geen zin.
Pagina: 1