Toon posts:

probleem met externe harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 op zowel desktop als op laptop geeft foutmelding als mijn externe harddisk is aangesloten. Maar alleen de melding dat de hd niet goed meer is en ik een back-up moet maken.

Wat schetst mijn verbazing dat verkenner maar 538 GB ziet op de hd terwijl die 1 TB is en windows dus niet de tweede partitie ziet. Maar dat is feitelijk voor mij probleem 2.

Probleem 1 is dat als ik (snel)formatteer deze actie door windows wordt gestaakt met de mededeling dat het formatteren niet kan worden voltooid en er verder geen foutcode of melding wordt gegeven.

Ter toelichting, zowel desktop als laptop hebben windows 7 incl. laatste update. De externe HD wordt op de desktop in de voor Medion gemaakte verbinding op de bovenkant van de desktop aangesloten. Aan de laptop is de verbinding met een externe voedingskabel en een USB-kabel aangesloten. De laatste firmware is ook geïnstalleerd.

Wie weet oplossing voor dit probleem? Databehoud op externe HD is niet belangrijk, staat ook op mijn home-server.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Met hd tune de smart(gezondheids tab) gegevens uitlezen, en hier laten zien, dan kan iemand zeggen of de schijf goed is.
Smart is denk ik ook de foutmelding, dat de schijf niet goed is. Misschien veel sectoren defect.

Wat zegt schijfbeheer in windows van je 2e partitie?

Thematopic: Datarecovery
Hier kun je mee proberen om files te recoveren.

Kan misschien ook gebeuren door het verkeerd loskoppelen van je hd, maar meestal heb je dan met je hele hd problemen. Dus altijd eerst software matig loskoppelen, dan pas loskoppelen van je hd.

Verwijderd

Topicstarter
HD tune kon niets vinden omdat de schijf blijkbaar dusdanig is dat het niet lukte. Ik heb net de schijf aan mijn Linuxlaptop gehangen en kreeg direct de foutmelding dat de schijf aan het overlijden was.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 85% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:47 ]

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 18:51

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Heb je de disk al een keer uit zijn behuizing gehaald, en dan intern aansluiten. Wat gebeurd er dan?.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Verwijderd

Topicstarter
Danny666 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:01:
Heb je de disk al een keer uit zijn behuizing gehaald, en dan intern aansluiten. Wat gebeurd er dan?.
Dat heb ik ook gedaan en kreeg dezelfde wazige boodschap van Windows dat ik de schijf moest formatteren en daarna de boodschap dat formatteren niet kon worden voltooid zonder verdere toelichting.
Pagina: 1