Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:56
Hallo allen,

Ik heb onlangs een Nikon d3200 gekocht. en ben echt een beginner op het gebied van fotografie.
Nu heb ik van een kennis de volgende minolta lenzen gekregen die ze nog hadden liggen:

Sigma 70-300mm f4-5.6 dl macro super for minolta af
Sigma aspherical 28-80mm
Combex lens 52mm f-28mm 1:28
tamron cf tele macro 80-210mm

Zouden deze te gebruiken zijn op mijn nikon d3200?

Ik heb al een beetje zitten googlen en kwam op het volgende:
http://www.ebay.com/itm/M...Tubes&hash=item232410e7e6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-07 22:51
Je hebt dan geen autofocus, metering of diafragmainstelling vanaf de camera. Je gaat dus op M zelf je diafragama, sluitertijd, iso en focus moeten instellen zonder hulp van de lichtmeter of af-unit. Als beginner lijkt me dat verre van ideaal. De lenzen zijn ook niet echt optisch goed, die adapter maakt het er alleen maar minder op. Ik zou er geen 40 euro voor over hebben om die half werkend te krijgen op een moderne spiegelreflex.

Overigens is je titel niet echt wat er van een topic hier op got wordt verwacht; een duidelijke titel wordt hier wel geapprecieerd. Meer info vind je ook hier: Alternatieve objectieven

[ Voor 35% gewijzigd door Teun_2 op 23-03-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

(jarig!)
Mwah, ik speel nog best veel met mijn oude Zenit, die ook al die leuke dingen niet heeft, en ik vind dat je er heel veel van leert. Ik moet ook met de hand focussen, diagragma instellen en ik heb allen 2 lampjes die aangeven of ik over of onderbelicht met de gekozen sluitersnelheid.

Het lijkt me juist voor een beginner erg handig: dan leer je tenminste snel hoe je goede foto's weet te maken en hoef je niet altijd op automagisch te fotograferen

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Teun_2 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:15:
Je hebt dan geen autofocus, metering of diafragmainstelling vanaf de camera. Je gaat dus op M zelf je diafragama, sluitertijd, iso en focus moeten instellen zonder hulp van de lichtmeter of af-unit. Als beginner lijkt me dat verre van ideaal. De lenzen zijn ook niet echt optisch goed, die adapter maakt het er alleen maar minder op. Ik zou er geen 40 euro voor over hebben om die half werkend te krijgen op een moderne spiegelreflex.

Overigens is je titel niet echt wat er van een topic hier op got wordt verwacht; een duidelijke titel wordt hier wel geapprecieerd. Meer info vind je ook hier: Alternatieve objectieven
Ik kwam er net pas achter dat de titel mis gegaan is maar volgens mij kan ik die niet meer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:46
manmetdehamer schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:26:
[...]

Ik kwam er net pas achter dat de titel mis gegaan is maar volgens mij kan ik die niet meer aanpassen.
Ik heb er maar wat anders van gemaakt :)

Met de adapter die je aanhaalt gaat het wel passen, maar het stukje glas dat in de adapter nodig is zal waarschijnlijk voor een mindere beeldkwaliteit zorgen. Ik denk dat je meer plezier hebt aan lenzen die voor de Nikonmount gemaakt zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door PowerUp op 23-03-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
PowerUp schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:27:
[...]

Ik heb er maar wat anders van gemaakt :)

Met de adapter die je aanhaalt gaat het wel passen, maar het stukje glas dat in de adapter nodig is zal waarschijnlijk voor een mindere beeldkwaliteit zorgen. Ik denk dat je meer plezier hebt aan lenzen die voor de Nikonmount gemaakt zijn.
Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-06 10:42
Afgezien van alle beperkingen die je hebt met die lenzen op een Nikon body, zou ik geen geld investeren in deze absoluut niet bijzondere lenzen op een ander type body te krijgen. Ik zou sparen voor een lens voor de Nikon mount. Ik weet niet welke lenzen je al bij de D3200 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Ik heb tot nu toe alleen de 18-55 kit lens voor de d3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-07 22:51
VasZaitsev schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:22:
Mwah, ik speel nog best veel met mijn oude Zenit, die ook al die leuke dingen niet heeft, en ik vind dat je er heel veel van leert. Ik moet ook met de hand focussen, diagragma instellen en ik heb allen 2 lampjes die aangeven of ik over of onderbelicht met de gekozen sluitersnelheid.

Het lijkt me juist voor een beginner erg handig: dan leer je tenminste snel hoe je goede foto's weet te maken en hoef je niet altijd op automagisch te fotograferen
De Nikon D3200 heeft die lampjes niet. De d3200 sluit de werking van de lichtmeter af als er een niet-cpulens wordt op aangesloten. Als beginner lijkt me die totale manuele werking net beperkend. Een stap of drie te veel, zeker als je geen lichtmeter hebt.

Als je naar andere lenzen wil, zou je eens moeten zetten in het nikonobjectieventopic wat je net te kort komt in je kitlens.

[ Voor 14% gewijzigd door Teun_2 op 24-03-2013 15:05 ]

Pagina: 1