• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:35
Misschien dat iemand me hier kan helpen want ik snap dit niet meer. Het geval wil dus dat ik een dvd speler heb met scart uitgang, die uitgang doet het als ik hem met scart aansluit op een tv prima, maar ik wil hem aansluiten op een beamer die S-video ingang heeft (een wat oudere, te leen). En die kabel geeft dus geen beeld, is zo'n kabel maar een kant uit werkend want ik heb hetzelfde probleem met een scart naar rood/wit/geel adapter met die beamer. Als ik de beamer echter direct aansluit met rood/wit/geel op de settopbox (die die uitgangen wel bezit) werkt de boel wel.

Ik snap er niets meer van, is het maar een kant uit werkend of doe ik iets verkeerd?

Verwijderd

De meeste scart > Svhs / tupic converters die ik ken hebben een schuifje erop zitten voor in/uit selectie en in jouw geval zal deze op 'UIT' moeten staan? Test anders een andere converter!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 21:38 ]

• Dejagan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:35
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 21:37:
De meeste scart > Svhs / tupic converters die ik ken hebben een schuifje erop zitten voor in/uit selectie en in jouw geval zal deze op 'UIT' moeten staan? Test anders een andere converter!
Zo'n schuifje zit er dus op die dingen niet op, dus ik neem aan dat dat het probleem is dan? If so dankje, dan ga ik er morgen eentje regelen bij een audio/video winkel!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-01 19:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ja, dat is dan een one-way stekker... haal er eentje bij de bouwmark/handyman/action met zo`n in/out-schuifje en je zit goed! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Afbeeldingslocatie: http://images.bidorbuy.co.za/user_images/255/466255_120216202050_scart2.jpg

Die even kopen. Kost 3 hamburgers of zo.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:05
En mocht je volgende vraag zijn waarom het beeld zwart/wit is: lang niet alle dvd spelers sturen een s-video signaal uit via de scart uitgang, meestal enkel composiet en RGB.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 14:48
Wat ShittyOldMan zegt kan voorkomen: als de scart-bus geen s-video mogelijkheid heeft dan verbindt de composiet video voerende pin met de pin voor helderheid aan de ontvangende kant (s-video is kleur en helderheid apart), waardoor aan de s-video kant enkel helderheid wordt opgepikt (uit het signaal met kleur en helderheid samen/composiet): gevolg zw/w beeld (zonder kleur).

Is een gevolg van de niet zo uitgekiende indeling van de scart-bus: geen strikte opdeling voor alle signalen die gebruikt worden met scart.

[ Voor 10% gewijzigd door ParkOverall op 25-03-2013 06:40 ]

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 18:16
Even een necreo kick, maar gaat om ongeveer het zelfde,

Ik heb een redelijk oude TV (bij een vriendin dan) en de dvd speler geeft groen beeld via de scart, heb een andere scart kabel getest maar blijft het zelfde. (ook een andere dvd speler geeft groen beeld dus ligt blijkbaar aan de tv) De dvd speler heeft verder geen andere poorten. Ik heb al 1 zo'n blokje met een media speler erop gehad dat gaf wel gewoon "normaal" beeld. Dus dacht ik 2 van deze scart to composiet/s-video converter blokjes te gebruiken met een coax of s-video kabel ertussen en dan zien of het probleem opgelost is. Zal dat werken? Kun je deze converter blokjes dubbel gebruiken?

Dus scart-output -> s-video/composiet -> scart-input

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 14:48
Dat kan inderdaad werken, maar je probleem ligt mogelijk niet zozeer in de juiste verbinding met de tv maar in het type verbinding: sommige dvd-spelers kunnen rgb uitsturen maar doen dat in groen om aftappen/kopieeren tegen te gaan van dit hoogwaardige signaal.

Kijk daarom even naar de instelling op de dvd-speler van het uitgangssignaal: probeer de (mogelijk) diverse opties en kijk wat het beste werkt i.c.m. de tv.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 18:16
Ah cool thnx voor de tip dat ga ik zeker even bekijken.
Pagina: 1