Leverancier erkent coilwhine niet.

Pagina: 1
Acties:

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025

bbblije

Riiiiight

Topicstarter
Beste Medetweakers,

Ik heb 3 weken geleden mijn sapphire hd 7950 terug gebracht omdat ik vond (vind) dat hij wel erg hard begon te piepen en squeelen. Echter belt vanavond de afdeling RMA dat ze niets hebben kunnen ontdekken en niet vinden dat hij hard piept en squeelt.

Wat nu, wat nu?

Ik heb mn kaart in 2 verschillende bordjes gehad en bij beidde de indruk dat hij ongezonde geluiden maakt(e).

Maar als de RMA afdeling vindt van niet, dan is het nu officieel een welles nietus kwestie!?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 16:05
Of tijdens transport is een condensator/spoel weer lekker contact gaan maken, en piept hij inderdaad niet meer.

Als je hem na 3 weken pas heb terug hebt gestuurd kun je in ieder geval geen beroep meer doen op de Wet Koop Op Afstand.

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 22-03-2013 19:27 ]

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Topicstarter
frickY schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:27:
Of tijdens transport is een condensator/spoel weer lekker contact gaan maken, en piept hij inderdaad niet meer.

Als je hem na 3 weken pas heb terug hebt gestuurd kun je in ieder geval geen beroep meer doen op de Wet Koop Op Afstand.
De kaart is al iets ouder :p (6 maanden) maar het is me pas echt gaan opvallen na catalyst 13. Ben hem trouwens zelf gaan afgeven.

Net een filmpje van Linus gekeken (http://youtu.be/HP73edpQwgc) hij whined precies zo! Maar zijn commentaar voorspelt niet veel goeds. Deal with it princess :p

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toen ik mijn 7970 kocht met reference koeler had deze ook extreem last van coil-whine. Bij het opstarten van Alan Wake was dit nog het ergst. Nu zit er een waterblok op en is het weg.

Misschien kan je aangeven bij welke spellen en met welke settings dit bij jou het ergste is. V-Sync aan of uit maakt bijvoorbeeld verschil en verschilt het ook per spel. Misschien hebben ze bij de RMA afdeling niet eens een spel gedraait met gewoon idle gekeken. Als die kaart niets doet is er ook zo goed als geen coil-whine aanwezig.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Tja, shit happens.
Coil whine is niet abnormaal, en mensen die willen RMA'en waarschuw ik ook steeds dat ze hem zeer waarschijnlijk terug krijgen met de melding dat er niets aan de kaart mankeert.

Verwijderd

Geluid in videootje klinkt belabberd en ik zou hier niet langer als een dag mee kunnen werken. Het klink zeker niet als een ventilator en daarom lijkt het mij niet in de haak. Echter kan het ook erger worden door toedoen van de driver versie. En was er hier op het forum nog iemand die ruzie had met de laatste versie en overspannen ventilatoren en temps: Temperatuur Radeon HD 7950 dus ik zou beginnen met een andere driver of het hoger opzoeken en direct naar de fabrikant gaan of je advocaat erop af sturen :)

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:05:
Geluid in videootje klinkt belabberd en ik zou hier niet langer als een dag mee kunnen werken. Het klink zeker niet als een ventilator en daarom lijkt het mij niet in de haak. Echter kan het ook erger worden door toedoen van de driver versie. En was er hier op het forum nog iemand die ruzie had met de laatste versie en overspannen ventilatoren en temps: Temperatuur Radeon HD 7950 dus ik zou beginnen met een andere driver of het hoger opzoeken en direct naar de fabrikant gaan of je advocaat erop af sturen :)
Hahahaha! Ja ben hem nu dus al 3 weken kwijt, in die tijd hebben ze catalyst 13.3 (beta) gereleased. Wellicht is het minder.
PilatuS schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:41:
Toen ik mijn 7970 kocht met reference koeler had deze ook extreem last van coil-whine. Bij het opstarten van Alan Wake was dit nog het ergst. Nu zit er een waterblok op en is het weg.

Misschien kan je aangeven bij welke spellen en met welke settings dit bij jou het ergste is. V-Sync aan of uit maakt bijvoorbeeld verschil en verschilt het ook per spel. Misschien hebben ze bij de RMA afdeling niet eens een spel gedraait met gewoon idle gekeken. Als die kaart niets doet is er ook zo goed als geen coil-whine aanwezig.
Ik heb met de release van catalyst 13.1 futuremark gedraait (of met een d?) omdat er aangeven werdt dat deze release een flinke performance boost zou geven. Dit was/is ook zo maar kreeg de mega irritante coilwhine er gratis bij. Na het zien van Linus z'n filmpje en een mooie aanbieding een ander bordje gehaald. Omdat het hardware afhankelijk kan zijn. Maar dit mocht niet baten. Toen beta drivers 13.2 gepakt en hij bleef zeuren. Onder BF3 begon hij zelfs te brommen. Hierna heb ik hem dus opgestuurd. Hij heeft altijd wel een beetje gezeurt, maar nu is het dus. Of op oude drivers draaien, -10 fps of niet zeuren en naar dit mega irritante geluid luisteren.

Ik ga hem maandag ophalen en dan vraag ik gewoon of ik even mee mag luisteren... Want voor +300€ verwacht ik minder gewine :p

• PilatuS
  • Niet online
Als je een andere kaart zou kunnen krijgen neem dan een ander type. Als je dezelfde kaart neemt heb je het probleem net zo hard. In een ander topic had iemand 3x een andere kaart gekregen van hetzelfde type en die hadden het probleem allemaal. Uiteindelijk komt het omdat de fabrikanten goedkopere onderdelen gebruiken om een paar dollar te besparen.

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:51:
Als je een andere kaart zou kunnen krijgen neem dan een ander type. Als je dezelfde kaart neemt heb je het probleem net zo hard. In een ander topic had iemand 3x een andere kaart gekregen van hetzelfde type en die hadden het probleem allemaal. Uiteindelijk komt het omdat de fabrikanten goedkopere onderdelen gebruiken om een paar dollar te besparen.
Ben bang dat ik geen nieuwe kaart krijg. Absurd dat er van "ons" consumenten wordt verwacht dat we hier akkoord mee gaan. Dat er ook gewoon mensen zijn die hier akkoord mee kunnen gaan. Zijn dit de zelfde mensen die hun uitlaat onder hun golf 4 uit slopen?

Ik vindt het in ieder geval onacceptabel en ga me niet als "domme" consument laten behandelen. Het kan en mag toch niet waar zijn dat dit zo wordt afgehandeld.

Intel naait ons al jaren met hun socket gezeik. Nu hebben game developers ook al besloten dat wij genoegen moeten nemen met een campaign van 5 uur, server gezeik en ondanks alle bèta's bugs! En nu beginnen videokaart producenten ook al. Wij maar slikken! Lijkt wel een bukakke!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Ik zou ook niet meteen alle hardware fabrikanten en upgrade strategieën over één kam schermen. Wat game makers en Golf rijders doen moeten ze zelf weten. Maar naast Intels s1155 intro foutje wat netjes is opgelost en jouw coilgewine blijft het allemaal beperkt tot een enkel incident. Als AMD niet wil meewerken of natuurlijk de fabrikant van de kaart denk ik dat het Nvidia kamp er weer een nieuw lid bij mag tellen :) En anders ja ...Playstation (ook AMD chips)?

• PilatuS
  • Niet online
Het heeft niets met AMD te maken maar met de fabrikanten die voor goedkopere onderdelen kiezen. AMD maakt geen videokaarten maar alleen videochips.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-02 12:06
PilatuS schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:06:
Het heeft niets met AMD te maken maar met de fabrikanten die voor goedkopere onderdelen kiezen. AMD maakt geen videokaarten maar alleen videochips.
Ligt ook maar net aan wat voor kaart, sommige kaarten komen kant en klaar naar bv XFX / Asus toe die hebben alleen nog de keus in : Koeler / Geheugenchips / Stickers.

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:01:
[...]

Als ik jou zo hoor, dan ben je een gevalletje "Rijdende Rechter". :F
Niet zo slachtofferig doen en stap als de onderhandeling met de shop stagneert met je probleem naar de geschillencommissie.
Zorg vooral dat je goed gedocumenteerd bent en maak opnames van het vreselijke gejank zoals het bij jou klinkt. ;)
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-AAWYWJ0hdyI/URFQK3EQFkI/AAAAAAAAAB8/pTShySXYEtA/s1600/media_xl_778138.jpg

Sowieso! Meester Visser helpt modaal Nederland hun wel geleende geld terug te krijgen!

Edit: De beste man is Meester en net als ik boos!

[ Voor 58% gewijzigd door bbblije op 22-03-2013 22:26 ]

Pagina: 1