[Stampede 12] Cowsmology Team topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 10:24
Even een update wat betreft de irc link:
- Ik heb de link aangepast zodat die naar de juiste locatie verwijst (@iuturna waar de rest van DPC ook zit).
- Als je op de link klikt zal je een programma moeten kiezen om de link mee te open. mibbit heb ik al kunnen bevestigen dat het niet werkt. Mirc werkt wel voor de windows-gebruikers onder ons. Andere clients kan je waarschijnlijk best handmatig instellen.
- Als je geen irc client wilt installeren dan kan je naar http://www.iuturna.net surfen en daar de webbased IRC client gebruiken (onderste). Gewoon een nick en als channel #cowsmology ingeven en je bent vertrokken.

Zo, jullie worden verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arrived!

}:O , Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackpotsvr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-07 05:11
Hey Cowsmologen :)
Ik heb een probleem met mijn BOINC... Hij pauzeert steeds 1 task, waardoor hij er maar 3 tegelijk doet ipv 4, waardoor hij niet echt opschiet.. Kan ik hier wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 22:43
jackpotsvr schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:38:
Ik heb een probleem met mijn BOINC... Hij pauzeert steeds 1 task, waardoor hij er maar 3 tegelijk doet ipv 4, waardoor hij niet echt opschiet.. Kan ik hier wat aan doen?
In de settings de processor van 99% op 100% zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 14:06

ongekend41

Division Brabant

Topicstarter
jackpotsvr schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:38:
Heb je in Boinc aangegeven dat (nagenoeg) al het geheugen gebruikt mag worden? Waarschijnlijk staat er "wacht op geheugen" achter de gepauzeerde WU.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumbler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Mijne staat ook steeds gepauzeerd, maar ik kan het probleem niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
zijn probleem was inderdaad dat het geheugen tijdens gebruik tot 50% gelimiteerd stond. Gisteren opgelost op irc. @Tumber, kijk bij voorkeurs instellingen onder diskspace & memory usage, ergens onderdaan kan je dat instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-09 09:34
Ik heb mijn broers i5-370K "Sleipnir" en een vriend zijn AMD Phenom II X4 965 "GreyWind" toegevoegd aan mijn account. Maar die doen maar mee in beperkte output, dus verwacht geen verdrievoudiging van mijn output :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk tijd voor een bericht.
Dit is de eerste keer dat ik aan een stampede mee doe en ook de eerste keer voor mijn pc dat hij zo lang en zo veel moet werken
Ruim dertig dagen op 8 cores constant, een mooie test vind ik om te zien of hij het aankan.
Tot nu toe blijft de cpu temp constant op 63 graden bij een snelheid van 3,4 ghz
Misschien ga ik later iets overklokken naar 4,4 ghz maar voorlopig niet.
Ik ben erg blij dat ik in de stal van Cowsmology mag mee grazen en ik hoop dat wij in de top 3 komen,ook bij C@H.
Alle grazers veel succes , may the best cow win.

http://www.cosmologyathom...hostid=188593&ipprivate=1

Naam ruud id 103130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Ik zie dat we aardig op dreef beginnen te komen, plaats 3 trekt er al meer op :) Tijd om de aanval in te zetten op de serverparkjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 05:51:
Dit is de eerste keer dat ik aan een stampede mee doe
Ja, dat was te zien.. anders had je nooit cowsmology gekozen ;)
Ruim dertig dagen op 8 cores constant, een mooie test vind ik om te zien of hij het aankan.
Dat zei ik zo'n 13 jaar geleden.. ik probeer het eens een maandje..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-07 09:59
En dan sta je opeens 4de in de dag top 10 van Cowsmology ^^ Gaat lekker zo met die pc'tjes erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linuxxl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 12:00
Gaat goed luitjes! Nog geen 4000 puntjes en we hebben Cows In Space te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Bedoel je die in onze achteruitkijk-spiegel? })
Slenteren daar nog wat Vault Hunters voor ons? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik de stats van team Cowsmology nauwkeurig volg, merk ik dat ik toch wel erg graag bij de top tien wil eindigen
Dus heb ik nog een desktop aangemeld.
Ik denk en hoop dat dat voldoende is om in de top tien van ons team Cowsmology te blijven.
De speler in mij wil winnen, daarom is dit zo leuk en blijft het spannend.
Ik verwacht over een uur of twaalf de eerste resultaten van mijn nieuwe koeien te zien
.
http://www.cosmologyathome.org/hosts_user.php?userid=103130

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik sta toch wel erg laag. :/ Naja, ik kan me pc dan ook geen 24/7 draaien. Ik denk dat ik de pc van m'n broertje ook maar even aan het werk zet. :) (I7 870)

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Dat is het vervelende van een team van meer dan 50 man he :+ De enige manier waarop je in de top 10 raakt is door een tandje bij te steken, dus ga er voor oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het aantal mensen is geen probleem, wel de hoge kwaliteit of kwantiteit van hun hardware.
zoals in team Cosmic x-RaY Sources.
Welke hardware heeft hij?
Is niet iets wat iemand normaal gesproken thuis heeft staan denk ik.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05-2024
He balen zie nu in de stats dar mijn pc's thuis zijn uitgevallengisteren terwijl ik nu in portugal zit. Gelukkig morgen weer naar nederland.

Had me ook nog aangemeld voor de azure proef maar helaas connecten lukt niet o een android tablet. Zo vallen de prestaties toch een beetje tegen dit jaar. Toch maar eens een echt crunch pctje samen stellen voor de gein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:07:
Het aantal mensen is geen probleem, wel de hoge kwaliteit of kwantiteit van hun hardware.
zoals in team Cosmic x-RaY Sources.
Welke hardware heeft hij?
Is niet iets wat iemand normaal gesproken thuis heeft staan denk ik.
X-ray gebruikt de pc's op zijn werk. Ik meende rond de 60 i5's en i7's ;) Dus dat is serieuze power }:O
En ik heb zelf ook aardig wat power, dus ik ga voor de nummer 1 positie binnen dit team :P

Edit: Hmmm, volgens mij heeft Zer0Cool ook veel power :o

[ Voor 5% gewijzigd door R0SSI op 05-04-2013 19:13 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:14
Vraagje: ik heb net mijn 2500k iets sneller gezet dan eerst (van 4.2ghz@?V naar 4.8ghz@1.44V). Hij doet nu ongeveer 66-68°C. Da's toch wel prima, of niet? Misschien kan ik hem nog ietsje minder volt geven? (ik wil zo graag in de top 10 komen, maar dat gaat hem niet worden denk ik!)

[ Voor 7% gewijzigd door JL Koppelle op 05-04-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 13:24
Ik draai zelf een 2700@4.5GHz, wordt rond de 67 graden max. Volgens mij is dat wel prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Wat overclocken betreft, voor Computing geeft het niet zoveel zin. Zelfs als je 100% stabiel draait is er van zodra je gaat overclocken een sterke toename in verbruik en de performance gain staat daar nooit mee in vergelijking.
Wat jouw specifiek geval betreft zijn de temps nog aardig, dus ik denk niet dat je teveel voltage geeft. proberen met minder is altijd moeilijk, dan krijg je kans op foutieve berekeningen. Als je je output echt wilt omhoog krikken dan is het beste wat je kan doen een extra PC'tje bijschakelen. Als je het zelf wilt doen dan is de beste optie een simpel pc'tje met een zware cpu kopen, maar de betere optie is natuurlijk een kennis of nog beter, je werkgever te overtuigen tijdelijk boinc te draaien. Als zij het toestaan dan kan je extreem veel power winnen zonder dat het je iets kost. Maar spreek wel duidelijk af, want hen zal het dan ook wat kosten (vooral stroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Topicstarter
*O* Cowsmology gestegen naar de 2e stek in de Daily en stal #3 in de Overall d:)b
Edit: en ff zeuren, waarom staan sommige leden nog op 0 punten? Computerproblemen, vergeten of toch geen zin?

[ Voor 40% gewijzigd door ongekend41 op 07-04-2013 00:15 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Laatst online: 19-09-2024
Jeuj, we staan tweede in de dag-top 10 en 3e in de overall. Weet iemand iets over de hardware van nifhack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
het is een heel groot serverpark waar die mannen een deeltje van kunnen gebruiken voor BOINC. Hun rekencluster doet bijv. niet mee, die heeft ander werk ;) Voor zo'n vragen kan je misschien beter in de irc-chat van dutch power cows wezen, dan kan je het hen rechtstreeks vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé, kak. Ik heb al niet zoveel rekenkracht, loopt hij ook nog eens vast. Alle taken ongeveer met de helft teruggezet. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja C@H doet weinig checkpoint saves helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
grmblpff, x-ray heeft de pc'tjes op zijn werk weer aangezet, dus 100.000 punten per dag extra, en we staan op de 3e plaats. Nog ff doorstampen mensen(zeg ik met m'n i3 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Ik zie inderdaad ook dat we wat aan het verzwakken zijn :O Laat ons maar hopen dat dat door het weekend kwam, anders zitten die vault hunters bijna op onze staarten te lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
grrr, ingehaald door Cows in Space. Ik had gelukkig nog een WU tje klaar staan, net genoeg om er weer voorbij te kruipen maar het houdt niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Cows in Space komt inderdaad ook dicht, maar het probleem is niet dat zij stijgen (da's altijd goed ;)) maar dat wij dalen! Als we terug onder stoom komen hebben we ze zo afgeschud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
Doe mijn best maar mijn laptopje gaat niet harder. Eigenlijk niet slecht, zie dat ik vandaag weer 7e 4e sta in het team, al zeg ik het zelf.

Iedereen zich al aangemeld voor de Windows Azure proef? Gratis 2x 8 cores mee laten draaien helpt echt hoor als het hele team dat doet.

[ Voor 4% gewijzigd door BlueVFRank op 09-04-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Zelf draai ik de azure niet. Ten eerste dacht ik dat je maar 1 core ter beschikking had? Ten tweede vind ik dat soort zaken niet echt stroken met de gedachte achter computing. De bedoeling is dat je volledige toestemming hebt van de eigenaar om de machine te gebruiken voor je project. Bij Azure ben je feitelijk in regel, maar echte toestemming heb je niet. Waar trek je dan de lijn? Ik heb 2 microsoft accounts, 1 voor werk en 1 voor thuis, mag ik dan 2 keer de trail doen? Mag je dan extra accounts maken tot je ook een one-man team bent?

Dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening erover, de jouwe zal waarschijnlijk anders zijn en het is op zijn minst een interessant onderwerp voor op het irc-kanaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
Je wordt (uiteraard) gebeld door Microsoft voor een verkoop praatje en toen ook met hem gesproken over de stampede etc. Ze vonden hij een hardstikke leuk idee.

Waarom zou je het niet mogen gebruiken? Het is toch juist de bedoeling dat je er VM's op draait? Dit is een trial die ze bieden en daarna betaal je gewoon voor de rekenkracht die je gebruikt.

Je krijgt 750 uur rekenkracht te gebruiken, dat kun je gebuiken met een single core en dan maak je het in drie maanden op. Ik gebruik o.a. 2 8 cores en trek het binnen 2 weken leeg. Daarna wil ik 20 kleine cores gaan gebruiken voor de laatste 2 weken kost me circa 5 tientjes.

Over het gebruik van meerdere accounts dat moet ieder voor zich weten. Weet ook niet wat Microsoft er verder aan doet qua controles ed. Je moet in ieder geval een vrij uitgebreide registratie verificatie doorlopen dus dat zal toch wat lastiger worden.

Toch eens op het IRC kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
  • Laatst online: 18-08 19:36
Ik sta lekker weer 2e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
Hmm, je hebt een creditcard nodig om Windows Azure te gebruiken. Gelijk maar één aangevraagd, wilde er toch al één hebben. Laatste twee weekjes van de stampede dus maar even flink wat inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Halverwege vandaag staat DPC 3e in de overall stats :)

Cowsmology gaat nog steeds goed, met een 3e plaats in de onderlinge strijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
We zijn het inderdaad goed aan het doen. Het verdelen van de lagere teams onder de hoogste 3 lijkt niet te gebeuren, misschien omdat er behalve FoK!schaap enkel de stampertjes overblijven en die als gelijkaardig team door het leven gaan? Nu zoveel te beter voor ons, dan kunnen cows in space en deja moo ook geen member bij krijgen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
Nou Linuzz en Razeror, ik vraag me af hoe de onderlinge strijd tussen ons gaat eindigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Zo, tijd om aan mijn demarrage te beginnen :D nog een E3-1240 aan 't werk gezet nu mijn moederbord terug is :) Tijd om wat plaatsje (terug) te winnen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
En niet vergeten af en toe de WU's te controleren. Ik kwam er net een tegen die al meer dan 12 uur bezig was en nog steeds op 0% stond. Oeps. Toch maar eruit gegooid en even een verse binnen gehaald.

Niet te hard grazen hoor zie dat je me net weer voorbij bent in de daily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

enthernal schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:47:
Zo, tijd om aan mijn demarrage te beginnen :D nog een E3-1240 aan 't werk gezet nu mijn moederbord terug is :) Tijd om wat plaatsje (terug) te winnen oOo
Hier @work E3-1270 running 24/7 voor de stampede. Dus over het algemeen graast hij 16 uur per dag.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Sc0rPi0N schreef op woensdag 17 april 2013 @ 15:44:
[...]

Hier @work E3-1270 running 24/7 voor de stampede. Dus over het algemeen graast hij 16 uur per dag.
Hmmmm, daar klopt iets niet :/

Om eerlijk te zijn denk ik dat mijn E3-1240 nog probleempjes heeft, deze morgen heb ik manueel 8 WU doorgestuurd als je die van mijn huidige score aftrekt zit je op mijn normaal niveau, straks maar eens kijken waarom die niet dumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
Nog 8.000 puntjes en we hebben X-Ray te pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
dat moet je maar zeggen eens we hem hebben :P Als hij dit leest zijn zijn PC's/server eens een duwtje geeft kan het terug gedaan zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
Te laat.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheeppower
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:50
Ik heb de eindsprint alvast ingezet. Ik heb wat hulp gekregen met de hoop de top 3 van het team te kunnen betreden >:)

En natuurlijk om onze tweede plek te verstevigen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
dat hebben we gemerkt :P Ik dacht eerst even dat je Zer0CooL's machientjes ingepikt had, maar die is er blijkbaar terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, is het universum op? Ik heb geen WU's meer :O Mijn pc staat droog te koken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Hier stromen ze in elk geval vlot binnen. bijwerken/resetten biedt geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ultraman en ik wisselen elkaar constant af in de overall stat op plaats 11 12 of 13.
Het is dus wel nog spannend wie van ons twee uiteindelijk het hoogst eindigt.
Maar het is nu helaas wel al duidelijk dat wij beide niet in de top 10 gaan eindigen. Tenzij iemand die nu nog op 9 of 10 overall staat bij cowsmology, een serieus hardware probleem krijgt .
Zoiets gun je natuurlijk niemand,maar ik zou wel heel graag in de top 10 willen eindigen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nu dat wij zelfs zijn afgezakt naar 13 en 14 overall.er zijn dus mensen die op het einde nog een tandje hoger kunnen schakelen of zijn wij iets langzamer geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 05:29:
er zijn dus mensen die op het einde nog een tandje hoger kunnen schakelen ?
O-)

Hmm wordt nog spannend die 10e plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro8in
  • Laatst online: 18-08 19:36
NVM 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door ro8in op 26-04-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Ik zie dat Cows In Space nu al een paar dagen hoger staat dan ons. Dat kunnen we niet laten gebeuren :| Harder stampen mensen! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:09
Overall staan we nu toch 2e? :) En daily op dit moment ook (nipt) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voor mij zit de stampede er alweer bijna op. Clients instructie gegeven geen nieuwe taken meer op te halen.
Morgen ga ik er namelijk een weekje tussenuit, en dan gaan de PCs thuis toch wel uit. Dus ik verwacht dat ik morgen mijn laatste WUs voor de stampede zal afronden. Het was mij een genoegen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 27-04-2013 00:15 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
Bedankt voor de inzet en fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Bedankt dat je bij cowsmology wilde grazen. Een fijne vakantie en spoel al die WU's maar eens goed door met het betere keelsmeersel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Topicstarter
Bedankt voor het grazen en fijne vakantie :w Tot volgend jaar?

Ik blijf nog even doorgrazen, die 2e plek overall moeten we toch tot het einde van de stampede vast kunnen houden. Na de Stampede ga ik weer terug naar PG. Blijft iedereen hier of op een ander project doorgrazen of mogen de koeien tot de volgende Stampede rusten?

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
Bij mij gaan ze in "rust" tot de volgende stampede. Mijn laptop is de afgelopen maand 24/7 100% aan de slag geweest voor de Stampede en ook niet onder de 85 graden geweest. Tijd voor vakantie en weer wat gamen.

Moet zeggen ik heb gedurende de laatste 2 weken van de stampede 20 cores via Windows Azure mee laten draaien en dat beviel me wel. Ga me hier wat meer in verdiepen. Ik begreep dat de cloud computing via amazon nog weleens voordeliger kan zijn.

Ik wil ook een dedicated pc'tje / servertje bouwen om lekker mee te laten draaien vanuit de meterkast. Gewoon voor de lol mee doen bij DPC. Iemand nog tips? Dacht eigenlijk aan iets passief gekoeld. Het huidige project werkt heel goed met de kleine 1 ghz processoren zoals in Windows Azure maar dat is natuurlijk altijd weer afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Hier gaan ze ook rusten tot de volgende stampede. In mijn huidige situatie kan ik de energiekosten over een heel jaar gewoon niet verantwoorden. Bij de volgende stampedes ben ik er natuurlijk zeker weer bij, en wie weet is er binnen een paar jaar als alle werken aan de woning af zijn en de afbetaling wat minder door weegt wel budget ;)

@ blueVFrank,

passief is zoizo af te raden voor computing. CPU's die aan te raden zijn voor computing verstoken meer dan wat de meeste passieve koelers aan kunnen. Zeker als ze nog eens in een meter kast staan. Onder de huidige omstandigheden lijkt een 3770/3770k(als je wilt OC'en) de meest aangeraden CPU. Maar veel hangt af van je meterkast en hoeveel hitte die kan decipieren aan een bepaalde temperatuur. Mijn lijkt het eigenlijk beter om de PC ergens op zolder ofzo te zetten. dan hebben ze net heel veel ruimte waarin ze hun warmte kwijt kunnen en voldoet zelfs de stock koeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
Ik zit nogal krap in de ruimte dus de meterkast is de aangewezen plek voor mij, daarom heb ik ook een laptopje in plaats van een full tower pc in de woonkamer staan. Maar samen met de NAS, Router en Modem wordt het inderdaad aangenaam warm binnen.

I7- 3770 (K) leek me ook de voor de hand liggende keuze maar wellicht dat ik iets over het hoofd zie aan de server kant want daar ben ik niet zo in thuis. Om warmte en energie te besparen dacht ik ook nog aan een laptop processor. Mijn I7-2630qm heeft zich heel dapper gehouden de afgelopen maand. Wellicht een van zijn snellere broertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Laptop CPU's kan je helaas niet zomaar kopen, en ook de ondersteuning door gewone moederborden ligt niet voor de hand. Bovendien zijn laptop CPU's nog steeds een beetje zwakker dan een gewone CPU. Je zou dus richting van de S of de T versie kunnen kijken. wat ook flink kan helpen (maar of je dat wilt doen met jouw meterkast is een andere vraag) is een paar in en out fans in je meterkast installeren. De in onderaan in de kast, de out boven. Zelfs al zijn het maar 2 fans de temperatuur zal er flink door zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueVFRank
De laatste dag, nog even knallen en dan zou ik precies op de tiende plek bij Cowsmology moeten binnenkomen. Daar ben ik niet ontevreden mee.

Gaaf dat ik mee heb kunnen helpen aan het super resultaat van Cowsmology 2e overall, maar het voelt eigenlijk als eerste.

Tot de volgende Stampede en voor de DPC members wellicht spreken wij elkaar weer voor die tijd want dit spelletje is aanstekelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-09 09:34
Zo, mijn pc heeft zijn laatste flush gedaan. Mensen, het was me een waar genoegen en tot de volgende stampede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
Bedankt dat je in onze wijde wilde grazen ;) Hier zitten we ook aan de laaste WU's. Tot de volgende ;w

[ Voor 26% gewijzigd door enthernal op 30-04-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Boh zijn we er toch weer bijna doorheen, nog 37 min

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gehoopt op een plaats in de top tien binnen het Cowsmologie team, het is een twaalfde plaats geworden .
Maar juist omdat ik het net niet heb gehaald was het zo'n spannende race.
Misschien vind ik volgend jaar een manier om toch nog hoger te eindigen.
Tot die tijd wil ik iedereen bedanken, die deze spannende race tot een succes hebben gemaakt, voor mij, het dcp team, en Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
:( Waarom moest je nou net op de laatste dag mijn nummer 2 positie afpakken sheeppower :(

Maar iedereen bedankt voor de inzet, we zijn daardoor 2de geworden!!

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malta Soron
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-08 16:57
Iedereen bedankt! Het was erg tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheeppower
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:50
R0SSI schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:03:
:( Waarom moest je nou net op de laatste dag mijn nummer 2 positie afpakken sheeppower :(

Maar iedereen bedankt voor de inzet, we zijn daardoor 2de geworden!!
Sorry R0SSI, maar ik ben er wel blij mee :P

Complimenten aan iedereen voor het harde werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
Het was gaaf om met jullie te grazen en te racen voor de beste plek. Nifhack was niet te doen, maar 2e is geweldig! Welk doel gaat iedereen na de stampede doen? ik DPAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Topicstarter
Iedereen bedankt voor het harde grazen! _/-\o_ Een 2e plek is een superresultaat, en als we de prive-teams niet meetellen zijn we zelfs al 1e geeindigd *O* DPC heeft in ieder geval een onuitwisbare indruk achtergelaten op Cosmology@Home, dat was het hoofddoel en heel veel beter hadden we het met zijn allen niet kunnen doen. Op naar Stampede 13 (april 2014)!
Wil je meestemmen op het project voor volgend jaar, houd dan vanaf maart dit subforum in de gaten. Op het moment dat de Stampede op de FP wordt aangekondigd is het te laat en kan je alleen een team kiezen/oprichten
hydrargyrum schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:05:
Het was gaaf om met jullie te grazen en te racen voor de beste plek. Nifhack was niet te doen, maar 2e is geweldig! Welk doel gaat iedereen na de stampede doen? ik DPAD
Nifhack was idd een maatje te groot maar toch wel erg fijn dat ze onder de DPC-vlag grazen. d:)b
Ik ga weer terug naar Primegrid en af en toe een Vaulthunt-project.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:13

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

hydrargyrum schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:05:
Het was gaaf om met jullie te grazen en te racen voor de beste plek. (...) Welk doel gaat iedereen na de stampede doen? ik DPAD
Ik denk dat de meesten weer terug gaan naar hun "thuis" project. Ik in ieder geval wel.

Voor de rest, die even op pauze gaan: tot volgend jaar :w

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Topicstarter
Onze "interne" einduitslag. Zer0CooL pakt met ruime overmacht de gouden plak. sheeppower weet op het allerlaatste moment R0SSI voorbij te grazen en het zilver te pakken. Gefeliciteerd met de podiumplekken! *O* _/-\o_ *O*

Cosmology@Home Stampede Members overall stats (30 April 2013)
pos total user
1. 1.391.460 Zer0CooL
2. 776.580 sheeppower
3. 774.900 R0SSI
4. 663.180 Robin
5. 452.340 enthernal
6. 396.480 Grandmasg
7. 366.240 Sc0rPi0n
8. 329.700 Blok
9. 322.980 LinuZZ
10. 303.240 RaZer0r
11. 297.780 BlueVFRank
12. 226.800 Ruud
13. 206.640 Ultraman
14. 204.120 foxtroit
15. 187.320 xspiritusx
16. 185.640 Putdeksel
17. 172.200 ZeroTwo
18. 165.900 DutchMuffin
19. 161.280 dodemansduim
20. 149.100 Remmes
21. 127.260 Achilles
22. 120.540 iconized
23. 118.440 SnowmonkeyJLo
24. 105.840 Malta Soron
25. 97.440 klepje
26. 95.760 DrEvil
27. 82.740 MuseFan
28. 79.800 eagle00789
29. 74.760 fribbler
30. 72.240 ongekend41
31. 65.940 gk
32. 65.100 Harydoo
33. 60.900 Tim
34. 52.500 shishdem
35. 48.720 rescla
36. 45.780 Ge Brander
37. 35.280 Daanieyel
38. 33.180 strandtentje
39. 30.660 APCIII
40. 30.660 Knap-IT Bram van der Linden
41. 28.560 _Alkaline
42. 25.200 Bernard
43. 25.200 Alpha Bootis
44. 20.160 Atarian
45. 17.640 lordsnow
46. 16.380 MuddyMagical
47. 8.400 BdB
48. 7.980 Pyromaniac
49. 7.140 jackpotsvr
50. 5.460 pindamaster
51. 3.360 Tumbler
52. 2.520 Ultimeci
53. 840 hydrargyrum
54. 420 Mipje
55. 420 True
56. 0 Stephan
57. 0 rubencs
58. 0 Lars

total: 9.347.100

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
#20, not bad denk ik zo :P

Goed bezig geweest mensen, #2 overall hopen dat we die plek behouden.

[ Voor 58% gewijzigd door [Remmes] op 02-05-2013 07:19 ]

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:09
Nummertje #25 geworden, ben ik over het algemeen wel blij mee :)

Voor iedereen, je kunt een certificaat krijgen door een pv naar Faik te sturen op het Cosmology@Home forum
Zie: http://www.cosmologyathome.org/forum_thread.php?id=1023

Leuk geregeld zo, vind ik zelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woo toch nog 14e geworden :P

We hebben toch als team een mooi resultaat geleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokmeister
Achtste geworden in mijn eerste stampede. Best mooi!

Het was me een waar genoegen, koeien! Tot volgend jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41

ongekend41

Division Brabant

Topicstarter
Het eindresultaat is inderdaad geweldig! Ik had zelf hoger willen eindigen dan de desalniettemin respectabele #30. 1 PC minder dan verwacht, laptop niet koel genoeg te krijgen en geheugenproblemen (te weinig, in de computer) zaten wat in de weg van een hogere score. Volgend jaar een nieuwe poging.
Zodra ik de vandaag gesneuvelde voeding gerepareerd heb ga ik alvast warmlopen op PG. 11 maanden de tijd, moet lukken :P

nope

Pagina: 1 2 3 4 Laatste