Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een aantal dagen de ene na de andere review aan het lezen over tablets. Helaas word het voor mij alleen maar onduidelijker na mate ik er steeds meer lees. Ik ben een student en ben op zoek naar een tablet die voldoet aan de volgende eisen:

1. Het belangrijkste vind ik de toegankelijkheid van de tablet. Zo wil ik bijvoorbeeld mijn ebooks en films makkelijk tussen mijn computer en tablet kunnen synchroniseren en ik wil ook graag een tablet waarop ik torrents kan downloaden. (weet niet of dat mogelijk is?)

2. Goed kunnen lezen op de tablet komt op 2. Makkelijk aantekeningen erbij maken is meegenomen maar geen must.

3. Ik heb ook tablets gezien waar je een soort van docking station (toetsenbord) bij krijgt. Komt dit al meer in de richting van de laptop en in hoe verre is dit vergelijkbaar? Ik wil namelijk zo nu en dan een verslag kunnen typen op de tablet.

Ik heb de volgende tablets al onderzocht:
- Microsoft Surface RT
- iPad 4
- Samsung Galaxy Note 10.1
- ASUS Vivo Tab RT
- Google Nexus 10 (Maar deze is geloof ik niet verkrijgbaar?)
- Dell xps 10
- Nexus 7

Misschien sluit er een van bovenstaande tablets goed aan bij mijn voorkeuren? Ik kom er niet meer uit. Misschien is zelfs een goedkope laptop in combinatie met een nexus 7 een betere optie voor mij? Andere tips zijn ook welkom!

Alvast bedankt!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-10 14:42
Persoonlijk ben ik te spreken over de Surface RT. Mooi apparaat, werkt goed en de built-in Office vind je misschien toch wel handig. De Dell heeft daarbij nog het pluspunt van dat mooie toetsenbord wat je zelf ook zei. Ik heb nu een iPad, dat is gewoon een Apple-ding zoals het is.

Nexus 7 heb ik nog weinig gezien, maar als ik de reviews lees is het best een mooi en snel ding, dus dat kan ook.

Kijk, het is denk ik eigenlijk maar net van welke interface je houdt. Ik kan voor elk platform denk ik wel een PDF/Ebook reader verzinnen. Daarnaast kun je die toegankelijkheid op meerdere manieren zien: ik vind iTunes bagger, anderen vinden het super. Net wat jouw smaak is.

Apps oid voor het downloaden van torrents heb ik nog niet gezien. wel dat je kan verbinden met de web-interface van bijvoorbeeld uTorrent: http://www.utorrent.com/intl/nl/help/guides/webui

Hoop dat ik zo wat info heb kunnen geven. Je sprak in je post nog over de leverbaarheid van de Nexus 10, ik weet er niet veel van, misschien anderen hier wel.

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Mag ik je Sony Tablet Z meegeven als overweging?
nieuws: Sony brengt Xperia Tablet Z naar Nederland voor prijzen vanaf 500 euro
pricewatch: Sony Xperia Tablet Z Zwart

1. gebruik je als computer mac of windows? Ipad werkt makkelijker met mac en android makkelijker met windows ( volgens mij )
2. Lezen gaat zeker goed op de Xperia Z, kijk naar de specs
3. Er zijn ook wat toetsenborden voor beschikbaar dus een verslag moet te doen zijn

Wear Sunscreen!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Typen op de Nexus 7 zonder toetsenbordje kan je vergeten, en dan nog is het lastig om er op te typen voor een verslag (ik kan het weten :) ).

Daarbij, als je het wilt typen, een goede tekstverwerker voor Android is er gewoonweg niet.

Overigens ben ik benieuwd naar het budget :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zover! zal ze na school doorkijken. Mijn budget is max. 800 euro.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ik heb een aantal van de door jou genoemde tablets en ik moet heel eerlijk zijn dat ik voor werk mijn Ipad gebruik (icm met een stylus), eigenlijk alleen dor de software aangezien op de ipad gewoon meer te krijgen is. Het voelt misschien wat ouderwets aan IOS maar het is goed stabiel en zoals ik al zei, er zijn 1000en goede progjes te vinden.

MAAR ik vind de nexus 7 het leukste en lekkerste apparaat! Mooi en snel maar ook lekker in de hand liggen. Helaas mis ik nog steeds te veel software op Android om echt over te stappen. Neem wel een Nexus ipv een andere android als je steeds de laatste versie van ANdroid wilt gebruiken. Android is naar mijn mening pas volwassen geworden bij versie 4.2 (en hier ook IOS voorbij mee gegaan).

Als ik je budget zie dan zou ik lekker voor een Ipad gaan. Neem een wifi model en pair deze met je telefoon en klaar ben je.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
rikoos schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:49:
Ik heb een aantal van de door jou genoemde tablets en ik moet heel eerlijk zijn dat ik voor werk mijn Ipad gebruik (icm met een stylus), eigenlijk alleen dor de software aangezien op de ipad gewoon meer te krijgen is. Het voelt misschien wat ouderwets aan IOS maar het is goed stabiel en zoals ik al zei, er zijn 1000en goede progjes te vinden.
Niet om een Apple/Android war te beginnen, maar ik ben tot nu toe voor al mijn wensen nog nooit tegen een probleem bij Android aangelopen dat het niet bestaat? Noem eens een voorbeeld?

Buiten dat, typen op een apparaat zonder toetsenbord is wel echt beroerd, dus ik zou zeker daarin gaan investeren. Hou er rekening mee dat enkel de Microsoft OSen goede tekstverwerkers biedt. Op Android bijvoorbeeld kan je wel gewoon typen en het enigszins opmaken, maar het is geen volledig woord om handig met opmaakprofielen te werken, verwijzingen, bronvermeldingen etc.

Daarnaast is een Nexus zeker een goed apparaat, maar de nieuwste Android versie is absoluut geen must ofzo. Wat mij betreft is Android sowieso volwassen sinds 4.0.

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidT_NL op 22-03-2013 15:07 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Topicstarter
Humma Kavula schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:40:
Mag ik je Sony Tablet Z meegeven als overweging?
nieuws: Sony brengt Xperia Tablet Z naar Nederland voor prijzen vanaf 500 euro
pricewatch: Sony Xperia Tablet Z Zwart

1. gebruik je als computer mac of windows? Ipad werkt makkelijker met mac en android makkelijker met windows ( volgens mij )
2. Lezen gaat zeker goed op de Xperia Z, kijk naar de specs
3. Er zijn ook wat toetsenborden voor beschikbaar dus een verslag moet te doen zijn
Ik heb zelf een Xperia p als telefoon. Ondanks het mooie design wat sony altijd levert ben ik hier erg ontevreden mee. De batterij is echt waardeloos en vind veel functies nutteloos. Ben bang dat dit voor de tablet niet veel anders zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu al een aantal devices gehoord. Die van Microsoft, Nexus en inderdaad gewoon de Ipad. Ipad blijft voor mijn gevoel toch een mindere optie. Wil altijd goed kunnen werken met bestanden van andere klasgenoten en altijd verhalen gehoord dat apple dit vervormd. Voor mij niet de beste keuze dus.

Graag hoor ik nog wat meer meningen over ervaringen met devices en iemand die misschien meer van torrents af weet?

Alvast bedankt!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:05:
Graag hoor ik nog wat meer meningen over ervaringen met devices
Graag hoor ik liever wat je van de toestellen tot nu toe vindt en welke je wel/niet aanspreken, ipv dat wij lukraak types opdreunen.
en iemand die misschien meer van torrents af weet?
Wat wil je weten, of er een client is? Voor Android wel, staat gewoon op google.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:27

Mavamaarten

Omdat het kan!

Torrents downloaden is perfect mogelijk op android, ik heb daar aTorrent voor (een app uit de play store). Of het op iOS kan betwijfel ik.

Android developer & dürüm-liefhebber

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:00:
[...]

Ik heb zelf een Xperia p als telefoon. Ondanks het mooie design wat sony altijd levert ben ik hier erg ontevreden mee. De batterij is echt waardeloos en vind veel functies nutteloos. Ben bang dat dit voor de tablet niet veel anders zal zijn.
De P had toch een bug ofzo waardoor ie heel snel leeg stroomde?

Ook zeggen verschillende producten weinig over elkaar:

Toshiba maakt prima tablets, maar klote laptops, om eens een voorbeeldje te geven.

People as things, that’s where it starts.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:36
De Nexus 10 is inmiddels prima leverbaar. Je bent wel wat extra geld kwijt aan verzenden.
Google Nexus 10 tablet - levertijden en prijzen topic

Ik ben zelf wel blij met mn nexus 7.
Door het kleine formaat is het lezen van somige PDF's wat lastig. Maar een goede pdf (met reflow) of een ebook leest door het lage gewicht wel erg fijn.

Voor het typen van een verslag zul je los een (bluetooth) keyboard moeten kopen.
Anders kom je uit op iets als de Asus Transformer serie.

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Graag hoor ik liever wat je van de toestellen tot nu toe vindt en welke je wel/niet aanspreken, ipv dat wij lukraak types opdreunen.
Het is geen kwestie van lukraak types opdreunen. Meer het feit dat ik 2-3 reacties voor mij niet genoeg zijn om een keuze te maken. Ik vind het interessant om te zien hoe iedereen er over denkt en daar mijn conclusies uit te trekken daarom hoop ik op zoveel mogelijk reacties.

Maar goed om toch maar even op te noemen wat me tot nu toe aanspreekt:

De Ipad 4 en Nexus 10 staan voor mij op het moment op 1. Maar kan tussen deze twee niet echt een keuze maken. Daarna komt voor mij nog de Microsoft Surface en als laatste twijfel ik nog een goedkope ultra book met nexus 7 aan te schaffen.

Nou waarom de Ipad 4 en Nexus 10?

Ipad 4 gewoon omdat deze uit de testen die ik heb gelezen er het beste uitkomt. Ipad schijnt toch nog gewoon een voorsprong te hebben dus waarom zou ik die niet kopen? Nou de enige twee redes waarom ik die niet zou willen kopen is vanwege de overdracht van Word tussen klasgenoten. (dit schijnt moeilijk te gaan?) En ik niet zeker weet of ik bestanden vanaf de computer zoals ebooks, muziek en films naar de ipad kan synchroniseren. Ook kun je vanaf android dus torrents downloaden maar vanaf iOs niet?

Nexus 10 heb ik eigenlijk niks op aan te merken behalve het mindere design en het gecompliceerde leveren van dit product. Ik weet niet of hier ook nog minpunten aanzitten. Na mijn idee niet.

De microsoft lijkt me een leuke device gezien het toetsenbord wat hier bij zit maar dit is voor mij niet doorslaggevend gezien je dat bij de andere apparaten ook kunt aanschaffen. Daarnaast denk ik niet dat hij de concurrentie met de ipad 4 en nexus 10 aankan.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 19:35
Ik adviseer tegen de iPad voor bestanden uitwisseling. Je kunt het niet even aan de USB poort van een PC hangen, of er een stickje op aansluiten en gegevens overnemen. Het moet daar via iTunes, iCloud, Dropbox of andere functionaliteit.
Neem je een Windows 8 Pro tablet, dan werkt het allemaal zoals je gewend bent van de PC met bestandenuitwisseling en software pakketten plus er zitten USB poorten vaak al in/op/aan.
Neem je Android tablets kan het ook, maar moet soms een stukje software toegevoegd worden of je hebt een extra adapter nodig.

Bij Windows 8 tablets is wel een waarschuwing op zijn plaats, de RT versie is niet downwards compatible met software voor Windows 7. Dus als je daarmee gaat werken moet je tevoren zeker zijn dat wat jij erop wil ook beschikbaar is, met Windows 8 pro heb je dat probleem niet.
Pagina: 1