• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:37

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Geen matches
Toppe schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:46:
Zijn er hier mensen die toffe displays hebben voor SimHub? Ik gebruik deze en heb al wat kleine aanpassingen gedaan zoals een 'notificatie' bij ERS enzo :)

Ik ben wel benieuwd wat nou de mogelijkheden zijn van deze software aangezien het zo verschikkelijk uitgebreid is :)
Ik wil binnenkort wat gaan experimenten met mijn iPad mini die hier niet echt meer gebruikt wordt. Lijkt me een leuke toevoeging. Maar ik heb nog geen ervaring met SimHub of vergelijkbaar.

Life is not about specs, it is about joy!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03
Geen matches
flowiej schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 09:46:
Omdat ik zie dat het veel voorbij komt zal ik nog een keer mijn ervaring plaatsen, hopelijk helpt het mensen.

Ik had een Samsung G9 OLED 5120x1440 49 inch en heb deze verkocht om vervolgens over te stappen naar LG Ultragear 3x32 inch IPS 2560x1440 (zonder curve). Het verschil is wat mij betreft enorm. De immersie is echt van een ander niveau omdat alles zich “om je heen vouwt”. Natuurlijk kun je gebruik maken van de radar maar het is zoveel natuurlijker om gewoon in je spiegels te kunnen kijken en/of wie er naast je rijdt.

Ik ben er i.i.g. veel minder fouten doorgaan maken en zit veel meer “in het spel”. Elke race is echt weer een feestje.

Wel essentieel om alles goed af te stellen. FOV, de hoeken van de zijmonitoren etc. Ik merk daarnaast wel dat het ook grafisch zwaarder is vanwege de hogere resolutie met die schermen. Ook iets wat je moet meewegen in de beslissing.
Ik race alleen maar op m'n PS5, dus hoef mij sowieso niet druk te maken over wel of geen triples ;)

Maar gebaseerd op het verschil tussen hoeveel meer je kunt zien met een PSVR2 tov één 16:9 scherm, zou ik ook zeggen dat triples wel een fijne toevoeging zijn :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S

• FlowDesign
Geen matches
Chielioj schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 11:31:
[...]
Ook als ik b.v. op youtube / twitch kijk naar mensen die gebruik maken van VR, ook die draaien hun hoofd niet heel veel. Het gross dan
Dan doen ze het verkeerd ;)

Het is nu juist precies hèt voordeel dat je verder de bocht door kunt kijken, waardoor je veel beter kunt inschatten wanneer je op je gas kunt.
Misschien scheelt het dat ik al meer dan 15 jaar vrij sportief motor rijdt, maar ver de bocht doorkijken is essentieel.

Als je met VR gaat racen en niet je hoofd beweegt, dan kun je net zo goed op een vlak scherm gaan spelen :)

PS.
Als ik de bocht NIET inkijk met de PSVR2, dan word ik ook nog eens een klein beetje misselijk, dus het heeft meerdere voordelen.

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:07
Geen matches
Dat het "verkeerd" is begrijp ik. Door de bochten kijken lukt mij aardig, waar ik op doel is als je side-by-side rijdt. Om ECHT naar links/rechts te kijken. Dat zie ik nagenoeg niemand echt doen.

Ik snap dat bij triples het dan in je "zicht" zit ( ff geen idee hoe het heet ) Dat heb ik bij VR natuurlijk niet, daar is je FOV smallen dan in werkelijkheid.

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:08
Geen matches
Chielioj schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:44:
Bij mij is hetgeen wat de irritatie geeft is toch op den duur de ogen. Warmte heb ik niet eens zo heel erg last van op moment.

Ik heb lenzen, en merk dat deze toch droog en geïrriteerd aanvoelen naar een sessie van 1.5 a 2 uur. En dan neem ik ff een pauze
FYI: voor diverse VR headsets zijn er lenzen op sterkte verkrijgbaar, die op lenzen in de bril te bevestigen zijn .

https://www.techpowerup.com/review/

• Chielioj
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:07
Geen matches
TiezZ_BE schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 15:05:
[...]

FYI: voor diverse VR headsets zijn er lenzen op sterkte verkrijgbaar, die op lenzen in de bril te bevestigen zijn .
Klopt, ben ik wel eens tegen gekomen. Alleen ga ik niet mijn eigen lenzen uitdoen, om ff na het eten te rijden, om daarna ze weer in te doen om ff TV te kijken.
Aangezien ik redelijk slechte ogen heb, durf ik niet zonder lenzen de trap af 8)

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:25
Geen matches
Wat vinden jullie van mijn DIY Active Pedals? Project net afgerond. Geïnspireerd op de Simucube Active Pedals, maar dan zonder het hoge prijskaartje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FEAMYMwQZC1X_5p9UEIy_hiopsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UefD0mmJLUXCQIwHpy0fwGwW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6L2uQ7NzoCq5eA79ZkqooDF7Ao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vceBWiJBi5LPG8gZwuDmfHN5.jpg?f=fotoalbum_large

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:13
Geen matches
Genestealer schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:28:
Wat vinden jullie van mijn DIY Active Pedals? Project net afgerond. Geïnspireerd op de Simucube Active Pedals, maar dan zonder het hoge prijskaartje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel gaaf. Heb je een linkje naar het project? Mijn franken rig (sfx100, seatbelt tensioner vh simhub project, windsim) kan dit wel gebruiken 😅 als ik tijd kan vinden.

• Genestealer
Geen matches
Darkangle schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 19:17:
[...]
Heel gaaf. Heb je een linkje naar het project? Mijn franken rig (sfx100, seatbelt tensioner vh simhub project, windsim) kan dit wel gebruiken 😅 als ik tijd kan vinden.
Absoluut, en het heeft ook een hele mooie Simhub plugin!
https://github.com/ChrGri/DIY-Sim-Racing-FFB-Pedal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CdkM6JjXWyMWSzhoAnH0ChWOxds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m2NKDOdYSgJ0fZoFo0DrcwvO.png?f=fotoalbum_large

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:15
Geen matches
bartvl schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 12:34:
[...]

Ik doe nooit 2 uur durende races. Ik speel Assetto Corsa Evo, zo af en toe tegen (computer)tegenstanders. Ik ben dan allang blij dat ik 3 rondes doorkomen zonder te crashen :+ . En ja, dat meen ik wel serieus...
En daarnaast Assetto Corsa Rally, die heeft geen VR. En dat 'spel' heeft volgens mij ook als doel om zo hard mogelijk in een ravijn te eindigen...

Maar zo lang VR spelen lijkt me inderdaad wel intens, voor hoofd en ogen.
Wuhahahaha exact hetzelfde beleef ik met Assetto Corsa. Is echt een verschil vergeleken met GT7 en F1 en dan vooral het optijd remmen. Ik vlieg vaak ook uit de bochten en is dus een wonder als ik 3 rondes overleef. Vandaag zal ik oefenen of het in 1 keer snel hard remmen en los laten lukt. En ook ff een PS5 kopen want speel allees nog op de oude PS4 🫣

• FlowDesign
Geen matches
Afiso schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 10:25:
[...]

Wuhahahaha exact hetzelfde beleef ik met Assetto Corsa. Is echt een verschil vergeleken met GT7 en F1 en dan vooral het optijd remmen. Ik vlieg vaak ook uit de bochten en is dus een wonder als ik 3 rondes overleef. Vandaag zal ik oefenen of het in 1 keer snel hard remmen en los laten lukt. En ook ff een PS5 kopen want speel allees nog op de oude PS4 🫣
Volgens mij is het in elk spel lastig inschatten wanneer je precies moet remmen.

Hoewel, vroeger met Microprose Grand Prix 2 en 3 vond ik het rempunt wel goed in te schatten (ja dat is meer dan 25 jaar geleden hahaha 😅).

Moet je kijken hoe goed Microprose Grand Prix 3 al was in het jaar 2000! Volgens mij speelde ik GP2 in de jaren 90 met een Voodoo Banshee kaart en later GP3 met een RIVA TNT2 en volgens mij heb ik daarna ook nog één van de eerste GeForce kaarten gehad. Nostalgie! 😍

YouTube: ► GRAND PRIX 3 [720p Gameplay] | Spa 1998 - Windows (Microprose)

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:26
Geen matches
Genestealer schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 16:28:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, ik was zelf ook een keer van plan om ze te gaan maken. Maar de PCB bordjes die zijn aardig aan de prijs als je het moet bestellen en daarna ben je bezig om er een paar te verkopen :9

Hoe bevallen ze verder? Ik lees nog wel eens dat als je er 'nood' stop wilt maken dat je dan er doorheen trapt en de motor dus niet sterk genoeg is om je tegen te houden.
Voor de rest worden ze door alle games herkend of zijn er nog wat aanpassingen nodig?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:39

Toppe

Oké ✅

Geen matches
FlowDesign schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:02:
[...]

Volgens mij is het in elk spel lastig inschatten wanneer je precies moet remmen.
Je kan bij F1 sowieso piepjes in schakelen voor het remmen… ik ben kleuren blind en zie dus niet alle bochten even goed. Dit werkt voor mij heel fijn.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Genestealer
Geen matches
Hupske schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:08:
[...]

Nice, ik was zelf ook een keer van plan om ze te gaan maken. Maar de PCB bordjes die zijn aardig aan de prijs als je het moet bestellen en daarna ben je bezig om er een paar te verkopen :9

Hoe bevallen ze verder? Ik lees nog wel eens dat als je er 'nood' stop wilt maken dat je dan er doorheen trapt en de motor dus niet sterk genoeg is om je tegen te houden.
Voor de rest worden ze door alle games herkend of zijn er nog wat aanpassingen nodig?
Ze zijn rock-solid in zowel Automobilista 2 als in Asserto Corsa Rally. Dat zijn mijn 2 main spellen. Met de laatste firmware zijn ze echt met sprongen vooruit gegaan. Ik denk dat ik ze zelf zo op 80% zet kwa gevoel met de Simucube. PCB kun je ook scoren als iemand ze verkoopt in de community. Ik heb er twee nieuwe voor 130 euro inclusief verzenden.
Pagina: 1 ... 57 58 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.