• Arthur Tromp
  • Registratie: November 2025
  • Nu online
Geen matches
Toppe schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:22:
Andere vraag, welke flagbox gebruiken jullie? Ondanks dat ik op de PS5 speel kan ik SimHub wel gebruiken, en dus ook het aansturen van allerlei attributen.

Nu zoek ik vooral een kant en klare oplossing, ik heb geen tijd zin in zelfbouw projectjes enzo…
Ik heb de volgende:

https://simracewebshop.co...mld-multi-led-display-set

Misschien aan de prijzige kant, maar ik ben er heel blij mee. Ze voelen ook erg soliede aan, dus niet een goedkope 3D geprinte behuizing.
Helaas momenteel uitverkocht.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:21

Toppe

Oké ✅

Geen matches
Arthur Tromp schreef op maandag 5 januari 2026 @ 12:58:
[...]

Ik heb de volgende:

https://simracewebshop.co...mld-multi-led-display-set

Misschien aan de prijzige kant, maar ik ben er heel blij mee. Ze voelen ook erg soliede aan, dus niet een goedkope 3D geprinte behuizing.
Helaas momenteel uitverkocht.
@KevinSetz maakt ze blijkbaar ook nog. Juist een 3D print komt bij mij wel van pas, anders krijg ik ze niet (goed) gemonteerd op de rig.

Alleen merk je nu ook meteen de beperking van een PS5: Je bent volledig afhankelijk van een (extra) windows machine voor SimHub. Opzich niet direct een ramp want heb wel een laptop waar het op draait, maar niet ideaal.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-01 09:40
Geen matches
@Toppe

Ik speel ook het F1 spel op een PS5. Voor telemetry en vlaggen gebruik ik een display van MVH Studios. (wel een ouder model dan dat ze nu verkopen)

Deze kun je zonder Simhub gebruiken. Je kunt dit display via wifi aan je netwerk koppelen zodat je de telemetry rechtstreeks naar je display kan sturen. Stroom is via usb kabel.

https://mvhstudios.co.uk/...za?variant=53579465687413

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geen matches
Rizn schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:52:
@Toppe

Ik speel ook het F1 spel op een PS5. Voor telemetry en vlaggen gebruik ik een display van MVH Studios. (wel een ouder model dan dat ze nu verkopen)

Deze kun je zonder Simhub gebruiken. Je kunt dit display via wifi aan je netwerk koppelen zodat je de telemetry rechtstreeks naar je display kan sturen. Stroom is via usb kabel.

Ah Nice!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12
Matched: nl
The big J schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:30:
[...]

De Thrustmaster is inderdaad ook geschikt voor PS5. Het zijn precies de drie (Logitech RS50, Thrustmaster T598 en Fanatec GT DD+) waar ik tussen twijfel als upgrade voor mijn Thrustmaster T150.
Hi, ik zit met precies dezelfde vraag. Heb je inmiddels iets gekocht?

Vroeger heel veel op de PC geracet, maar nu heb ik bij de laatste Black Friday een PS5 en GT7 gekocht. Ben nog aan het overwegen om ook F1 25 te kopen.

Heb nu tijdelijk een oude Thrustmaster te leen van een vriend, maar eigenlijk wil ik een direct drive stuur (en een rempedaal met loadcell).
Normaliter zou ik ivm de prijs voor de Thrustmaster gaan, maar ik begreep dat die een slechte stekker heeft en dan telkens uitvalt?

Verder tussen de Fanatec en de Logitech, bij een ongeveer gelijke prijs zou ik voor Fanatec gaan. Denk dat die beter is. Bovendien klikken de schakelflippers van de Logitech extreem luid.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• FlowDesign
FlowDesign schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 10:36:
[...]

Hi, ik zit met precies dezelfde vraag. Heb je inmiddels iets gekocht?

Vroeger heel veel op de PC geracet, maar nu heb ik bij de laatste Black Friday een PS5 en GT7 gekocht. Ben nog aan het overwegen om ook F1 25 te kopen.

Heb nu tijdelijk een oude Thrustmaster te leen van een vriend, maar eigenlijk wil ik een direct drive stuur (en een rempedaal met loadcell).
Normaliter zou ik ivm de prijs voor de Thrustmaster gaan, maar ik begreep dat die een slechte stekker heeft en dan telkens uitvalt?

Verder tussen de Fanatec en de Logitech, bij een ongeveer gelijke prijs zou ik voor Fanatec gaan. Denk dat die beter is. Bovendien klikken de schakelflippers van de Logitech extreem luid.
Iemand hier ervaring met de Thrustmaster T598 (op PS5) ?

• Passievrucht
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-01 15:47

Passievrucht

swarma

Geen matches
[...]
Bovendien klikken de schakelflippers van de Logitech extreem luid.
Flippers van de T598 met de ferarri wheel net zo. Hoor mijn kameraad erg goed qua schakelen. Heb er zelf geen last van het geluid, maar micht je er aan irriteren hou daar dan rekening mee.

Simagic zou met een simagic cortex adapter ook op een playstation moeten werken, maar of het goed werkt dat weet ik niet.

Steam id is passievrucht \\ Xbox Live GT: Meneer Passievrucht

• Fedo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01:03
Mijn stuurtje heeft ook erg luide flippers, en dat kan vervelend zijn voor anderen. Meegeleverd waren echter rubber plakdingen, lijkt wat op fietsbandmateriaal. Dus je kunt het geluid dempen, zoiets werkt waarschijnlijk op de meeste flippers.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-01 20:02
Geen matches
Rizn schreef op maandag 5 januari 2026 @ 16:52:
@Toppe

Dat is interessant. Ik moet nu telkens m'n telefoon koppelen en die gebruiken als extra display. Heb je misschien een filmpje/foto van hoe het eruit ziet bij jou of moet ik denken aan dezelfde lay-out als RaceDash (die app staat op m'n telefoon en haalt de telemetrie uit de game die je speelt).

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:03

DaWaN

'r you wicked ??

[...]
De USB-C stekker is kwetsbaar van de T598, maar dat is niet onoverkoombaar.
Gewoon voorzichtig omgaan met de USB aansluiting dan moet goed gaan.
De USB-C aansluiting van de Fanatec vind ik ook niet extreem robuust aandoen.
Dit vind ik lastig te zeggen. Persoonlijk vind ik de Logitech ook voordelen hebben. Zo is het stuurtje van de RS50 base echt een stuk betere kwaliteit dan van de Fanatec GT DD Pro. Ook hebben de Logitech RS pedalen standaard al een load cell. En als laatste is de base ook meteen al 8nm (zonder upgrade). Bij Fanatec moet je die upgrade(s) er nog los bijkopen.
De T598 is ook geen slecht direct drive stuur, maar zit toch in een andere prijsklasse. En volgens mij is er voor de T598 nog steeds geen officiele load cell upgrade beschikbaar.

Dus mijn conclusie zou zijn:
Logitech beste kwaliteit out-of-the-box
Fanatec is beste qua uitbreidingen en ecosysteem
Thrustmaster T598 de goedkoopste direct drive optie

Als je later nog extra upgrades wilt zoals een ander stuur, H-shifter, handrem of beter pedalen, dan is dat alsnog een goede reden om voor Fanatec te gaan. Overweeg je dat niet, dan zou ik zeker naar de Logitech kijken. Thrustmaster alleen doen als je geld wilt besparen.
Persoonlijk heb ik een Fanatec GT DD Pro met boost kit en load cell (gekocht in 2023), maar al zou ik nu in de markt zijn voor een stuurtje zou ik zelf toch naar de RS50 neigen denk ik.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:34
Geen matches
Ik heb sinds de zomer mijn monitor op mijn rig gemonteerd (34" ultrawide). Ik heb een Treq One rig en heb voor de monitor daarvoor de Basic Monitor Mount geplaatst. Ik zou het scherm echter graag tussen het stuur en de wheelbase willen plaatsen. Maar dat gaat niet met de huidige mount. Ik vind het zonde om EUR 150,- te moeten betalen voor een andere beugel (de monitor kostte iets meer in de sale). Ik overweeg daarom om een simpele monitor arm (met of zonder gasveer) vast te klemmen op de rig. Hebben andere mensen daar ervaring mee? Ik lees op Reddit veel over trillingen die het scherm zullen doen bewegen. Maar dan vraag ik mij af hoeveel het scherm meer zou bewegen dan in de huidige situatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDpcqu3EmjXe02G9pp4LsZisqBs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZb4iQIeqCByggTnujStuAun.jpg?f=fotoalbum_large

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:14

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Geen matches
meintje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:31:
Ik heb sinds de zomer mijn monitor op mijn rig gemonteerd (34" ultrawide). Ik heb een Treq One rig en heb voor de monitor daarvoor de Basic Monitor Mount geplaatst. Ik zou het scherm echter graag tussen het stuur en de wheelbase willen plaatsen. Maar dat gaat niet met de huidige mount. Ik vind het zonde om EUR 150,- te moeten betalen voor een andere beugel (de monitor kostte iets meer in de sale). Ik overweeg daarom om een simpele monitor arm (met of zonder gasveer) vast te klemmen op de rig. Hebben andere mensen daar ervaring mee? Ik lees op Reddit veel over trillingen die het scherm zullen doen bewegen. Maar dan vraag ik mij af hoeveel het scherm meer zou bewegen dan in de huidige situatie.

[Afbeelding]
Geen idee hoe de mount eruitziet aan de achterkant van je scherm. Maar met een paar custom lengte 4040 profielen zou je al een eind kunnen komen lijkt me.

| Youtube |

• meintje
Matched: www
Op de foto is de onderstaande mount geplaatst. Ik heb nog gekeken of ik deze aan de voorzijde van het profiel kon plaatsen, maar dan zit het wheeldeck in de weg.

https://www.treq-sim.com/...itor-mount-411?category=2

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:57
Geen matches
Hebben andere mensen daar ervaring mee?
Ik heb het destijds zo opgelost: (ik heb deze setup nu niet meer omdat ik op triples race.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXV5r6VYzMR5G0p0rllynQvB_RA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EjocGhMizwon9SVN8HIRUvgn.jpg?f=fotoalbum_large
Paar stukjes profiel, wat brackets en een beugel et voila.

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 09-01-2026 15:17 ]

• meintje
Geen matches
Nette oplossing. Maar beweegt de monitor dan niet tijdens het racen door het dwarsliggende profiel? Mijn idee van een monitor arm vastklemmen op de rig zal ongetwijfeld ook bewegen maar is wel simpeler te integreren.

Willekeurig voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwie4F6XcAguelIjDfDH0OF33n0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tvmXt3eYsMWPae4Kopg5IGdw.png?f=fotoalbum_large

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geen matches
meintje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:02:
Nette oplossing. Maar beweegt de monitor dan niet tijdens het racen door het dwarsliggende profiel? Mijn idee van een monitor arm vastklemmen op de rig zal ongetwijfeld ook bewegen maar is wel simpeler te integreren.

Willekeurig voorbeeld:
[Afbeelding]
Ik heb deze monitor, met ingebouwde voet. Zit rechtstreeks aan de rig vast, totaal geen last van trillingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oeU1ULKMcQrGvgpYIe_RHHEQys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzZmV1FWflkktbCPis2wdu6t.jpg?f=fotoalbum_large

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geen matches
FlowDesign schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 08:56:
[...]

Iemand hier ervaring met de Thrustmaster T598 (op PS5) ?
Ja, ik.

Welke stekker zou er snel uitvallen? De power zit met een clipje vast, de pedalen zijn RJ12 (dus met lip) en USB-C.

[ Voor 23% gewijzigd door Toppe op 09-01-2026 16:08 ]

• Clown1
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-01 18:48
Geen matches
Ik heb ook Thrustmaster T598 i.c.m. Ps5. Geen last van storingen of stekkers die er uitvallen of loslaten. Ik weet dat het probleem bestaat. Maar geen idee hoe groot dit percentage is. Alles voelt degelijk aan, behalve het meegeleverde stuurwiel. Hoog plastic gehalte op de boven en onderkant van het stuur. Maar met handschoenen voel je daar niet zoveel van. En er schijnt in 2026 een Thrustmaster loadcell pedaal op de markt te komen. Ik ben er dus tot nu toe te vreden over. Maar ik heb geen ervaring met de directe concurrentie.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:57
Geen matches
meintje schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:02:
Nette oplossing. Maar beweegt de monitor dan niet tijdens het racen door het dwarsliggende profiel?
Monitor arm kan ook en is dan nog makkelijk aan te passen.
Ik kan me herinneren dat ik wel lichte trillingen in het scherm had bij crashes (gebeurde natuurlijk maar zelden ;) ) of bij dikke curbs. Vandaar dat ik sindsdien ook zweer bij een losse stand (al helemaal voor tripples).

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:00
Geen matches

[Afbeelding]
Rig langs je bureau zetten, en die arm met gasveer aan de muur of bureau bevestigen. Zo heb ik het gedaan. 0 last van trillingen wanneer ik de monitor gebruikte op mijn rig.
Ondertussen al een tijd hoofdzakelijk in VR op de rig, maar de monitor hangt nog steeds aan de arm (gebruik deze zo bij mijn rig, en op mijn bureau)

https://www.techpowerup.com/review/

• meintje
Geen matches
TiezZ_BE schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:32:
[...]

Rig langs je bureau zetten, en die arm met gasveer aan de muur of bureau bevestigen. Zo heb ik het gedaan. 0 last van trillingen wanneer ik de monitor gebruikte op mijn rig.
Ondertussen al een tijd hoofdzakelijk in VR op de rig, maar de monitor hangt nog steeds aan de arm (gebruik deze zo bij mijn rig, en op mijn bureau)
Die optie is al mogelijk, maar vind ik qua aanzicht minder mooi. Vanaf mn werkplek zie ik dan altijd die arm in mn ooghoek. Ik werk op een andere ultrawide die met een zelfde soort beugel aan het bureau vastzit. Dat bureau is echter net iets te groot om hetzelfde scherm ook voor de sim te gebruiken. Dit hele vraagstuk is dan ook een luxe probleem en ik vraag mijzelf ook wel eens af waarom het nou nooit eens goed genoeg is :+

• FlowDesign
Geen matches
Toppe schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:05:
[...]

Ja, ik.

Welke stekker zou er snel uitvallen? De power zit met een clipje vast, de pedalen zijn RJ12 (dus met lip) en USB-C.
Gaat om de power connector.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geen matches
FlowDesign schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 21:18:
[...]

Gaat om de power connector.
Ah, geen last van :) maar sowieso ligt mn adapter er 15cm achter :9

• FlowDesign
DaWaN schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:27:
[...]

De USB-C stekker is kwetsbaar van de T598, maar dat is niet onoverkoombaar.
Gewoon voorzichtig omgaan met de USB aansluiting dan moet goed gaan.
De USB-C aansluiting van de Fanatec vind ik ook niet extreem robuust aandoen.

[...]

Dit vind ik lastig te zeggen. Persoonlijk vind ik de Logitech ook voordelen hebben. Zo is het stuurtje van de RS50 base echt een stuk betere kwaliteit dan van de Fanatec GT DD Pro. Ook hebben de Logitech RS pedalen standaard al een load cell. En als laatste is de base ook meteen al 8nm (zonder upgrade). Bij Fanatec moet je die upgrade(s) er nog los bijkopen.
De T598 is ook geen slecht direct drive stuur, maar zit toch in een andere prijsklasse. En volgens mij is er voor de T598 nog steeds geen officiele load cell upgrade beschikbaar.

Dus mijn conclusie zou zijn:
Logitech beste kwaliteit out-of-the-box
Fanatec is beste qua uitbreidingen en ecosysteem
Thrustmaster T598 de goedkoopste direct drive optie

Als je later nog extra upgrades wilt zoals een ander stuur, H-shifter, handrem of beter pedalen, dan is dat alsnog een goede reden om voor Fanatec te gaan. Overweeg je dat niet, dan zou ik zeker naar de Logitech kijken. Thrustmaster alleen doen als je geld wilt besparen.
Persoonlijk heb ik een Fanatec GT DD Pro met boost kit en load cell (gekocht in 2023), maar al zou ik nu in de markt zijn voor een stuurtje zou ik zelf toch naar de RS50 neigen denk ik.
Ik was met name naar tweedehands Fanatec setjes aan het kijken, maar dan ben je toch al gauw 500€ kwijt voor eentje van 3 jaar oud en zonder loadcell à 79€ en een eind rijden om het ergens op te halen.
Heb vanavond de gok genomen en bij Coolblue een Tweedekans gekocht met pedalen voor 725€ :)
Vind het de extra 145€ wel waard voor een nieuwe set met garantie en deze Logitech set is dan ook weer 155€ goedkoper dan Fanatec nieuw.

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.