[PC] Prison Architect

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:09
Speel het nog niet zo lang, maar wat een verslavend spel!

Bij mijn eerste gevangenis had ik niet meer dan 150 gevangen ofzo, maar ik merk nu bij mijn 2e dat als ik tegen de 300 begin aan te tikken, dat mijn pc er ook moeite mee begint te krijgen. Waar zit hem vooral de bottleneck, meer op gpu/cpu/ram?

Het spel lijkt niet al te moeilijk, maar misschien vergis ik me (heb nog geen max sec genomen), mijn eerste gevangenis was rond de 700k waard, toen een fikse brand gehad wat de helft heeft platgelegd, wel even in het rood gestaan, en heeft even geduurd om uit de schulden te komen, maar weer kunnen herbouwen tot een waarde van 500k. Toen verkocht en aan mijn 2e grotere begonnen, momenteel is het al 950k waard :P

[ Voor 5% gewijzigd door StygMa op 29-10-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03:15
het is een cpu bottleneck als ik het goed heb. Elke gevangene en personeel moet namelijk berekend worden en dat is redelijk zwaar

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:19
Brand is inderdaad vervelend. Is bij mij eigenlijk elke keer de stroomgenerator. Ik heb er nu 2 geplaatst en dacht het volgende.
Ik wilde er een logic switch tussen plaatsen. Dat als er 1 ontploft de 2e het overneemt. Echter kom ik er niet uit hoe ik de logic switch hier kan toepassen.
Als de ene uit is dan moet de andere aangaan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Laatst online: 13-06 19:45
Hoeveel prisoners hebben jullie per agent? Als het te weinig is gaat die Danger level omhoog. ik heb nu 1.5 per agent. lijkt me een beetje weinig, maar heb ook nog maar 70 prisoners.

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 16:19
Mijn enkel stroom generator trekt het niet meer (en crashed dus), heb er een tweede naast gezet en middels een kabel verbonden. Echter bij het aanzetten van beide (een voor een), blijven ze nu crashen terwijl er netto genoeg power moet zijn ... :S

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
Zephyer schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 15:43:
Mijn enkel stroom generator trekt het niet meer (en crashed dus), heb er een tweede naast gezet en middels een kabel verbonden. Echter bij het aanzetten van beide (een voor een), blijven ze nu crashen terwijl er netto genoeg power moet zijn ... :S
Je kan niet twee op elkaar aansluiten, wat je zal moeten doen is een deel van de prison op één aansluiten en het andere deel op de ander.
zoals bij mijn prison: Steamscreenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 16:19
Aha, duidelijk :P
Loop ook al zo te k.... met die deuren die ze via het paneel open/dicht kunnen doen op afstand. Enige tips daarmee?

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
Zelf begin ik er niet aan. heb gewoon veel deuren op altijd open staan, en als er prisoners boos zijn doe ik altijd lockdown. Werkt goed en simpel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:57
Je kan stroomgrids prima op elkaar aansluiten, mits je maar schakelaars ertussen hebt zitten die effectief beide grids gescheiden houden. Zo kun je een backup generator vrij snel online krijgen als je primaire ontploft: kwestie van een schakelaar omzetten. Ook bij meer load dan 1 generator aan kan kun je dynamisch door de juiste schakelaars te switchen delen van je prison op het ene of het andere netwerk aansluiten. Wel goed opletten dat je nooit "kortsluiting" maakt :) Elke generator heeft zijn eigen stroom kleur, dus zo kun je zien wat waar op draait. Een deel van je prison omzetten doe je dan door eerst de schakelaar van de bron uit te zetten zodat ze even geen stroom hebben. Daarna open je de andere schakelaar en ze zitten op het andere net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 12:59
Zephyer schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:16:
Aha, duidelijk :P
Loop ook al zo te k.... met die deuren die ze via het paneel open/dicht kunnen doen op afstand. Enige tips daarmee?
Je moet dat ronde uiteinde van dat rotator dingetje (weet ff de naam niet meer :+ ) plaatsen bovenop het vakje van de deur. Bij deuren die groter zijn dan 1 vakje, moet dat ronde uiteinde op het eerste vakje geplaatst worden aan de kant waarheen de deur openschuift. Schuift de deur naar links open, dan het meest linker vakje van de deur (wanneer deze gesloten is). Voorts moet die rotator altijd dezelfde richting op wijzen als de deur.. Deur horizontaal, rotator horizontaal. Deur verticaal, dan rotator ook verticaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Voor de mensen die om 02.00 vannacht wakker zijn,

YouTube: Prison Architect-New Update Live

De live stream mbt de nieuwe update van Prison Architect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Dat word hem niet voor mij. Is echt te laat

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:58
Update 1 video is live :)

[ Voor 54% gewijzigd door patricks8 op 13-11-2015 15:13 ]

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Dormitories zijn zwaar OP vergeleken bij normal cell's. Zeker als je net begint. Die Cell block A grant is nu zeer simpel. Holding cell en dormitory en je bent klaar. Maar tis wel erg leuk dat je eindelijk bunk beds kan plaatsen. Dat is toch het klassieke gevangenis plaatje van films.

[ Voor 26% gewijzigd door Postius op 14-11-2015 13:04 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
Klopt. Je kan ook makkelijker een TV, Douche, radio, boekenkast en toilet neerzetten. Je krijgt direct een betere waardering voor die locatie.
Het is wel handig voor low security prisoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-06 07:49
ja, ik doe enkel low sec in dormitories.

Had een mooie gevangenis, ruimte voor 400 dudes (200 low en 200 med) en 10 protective. Ik liet enkel deze dudes naar binnen, er komen toch uiteindelijk max sec. :D die hokken samen in de holding cell, hier en daar een dode dus.

Dus ik bouw vrolijk door (200 cellen extra voor die max sec gasten) maar het spel wordt dan zoooooooo langzaam... (ik bouw overigens luxe cellen, met een plee, douche, bed, tv, radio, stoel, boekenkast) zodat veel needs makkelijker gaan en ze niet allemaal saampjes douchen.

Uiteindelijk de boel verkocht voor bijna 2M, ga nu een nieuwe bouwen. Eerst zoveel mogelijk klaarzetten, dan pas gevangenen toelaten, mss dat het dan minder sloom wordt :D

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-06 09:40
Nu update 3 uit is ben ik ook maar weer is begonnen met spelen. De laatste keer dat ik speelde was nog rond Alpha-25 uit mijn hoofd. Goed om te zien dat ze er zoveel nieuwe functies en manieren om je gevangenis op te zettten hebben in gestopt.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 14:56

dwaas

_

Leuk spel!
Had het eergisteren in de wenslijst gezet en warempel was het gisteren in de aanbieding met 50% korting.

Sommige dingen werken niet zo intuitief. Als je een cel over het deuroppervlak trekt dan neemt het de deur niet mee als afsluiting. Personeel geschoold krijgen en toewijzen aan een keuken of werkplaats was even zoeken. (ik zit nog in de storymode)
Ik kreeg ook laat door dat je de prisoner intake in kunt stellen. Dus ik had in no time een stelselmatige overbevolking en rellen. En maar bouwen en maar bouwen. }:O

Ik maak nu nog ratjetoes aan gebouwen die ik aan elkaar plak omdat het verhaal er om vraagt. Uiteindelijk zal je wel steeds meer zelfstandig moeten bouwen denk ik?

Aja: en de grootte van de ruimtes inschatten vind ik nog lastig. Wat is minimaal nodig en wat is wijs om aan te leggen.. ik bouw alles nu flink groot. *op de groei* :+

[ Voor 10% gewijzigd door dwaas op 08-02-2016 08:03 . Reden: toevoeging ]

King for a day,... fool for a lifetime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
dwaas schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:01:
Uiteindelijk zal je wel steeds meer zelfstandig moeten bouwen denk ik?
In de sandbox mode krijg je een stuk grond en kan je ermee doen wat je wilt. :)

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
De story-mode dient een beetje als tutorial. Je kunt een nieuwe gevangenis starten als je denkt het aan te kunnen. Je krijgt dan een leeg stuk land waarin je een gevangenis kunt maken naar eigen wens.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 20:17

On_E

Housemusic

NuCl3aR schreef op maandag 08 februari 2016 @ 10:56:
[...]

In de sandbox mode krijg je een stuk grond en kan je ermee doen wat je wilt. :)
Ik vind het lastig die sandbox mode, voordat de eerste gevangenen komen ben ik echt nog niet klaar.
Daarbij is mijn geld vaak al op voor ik alle faciliteiten heb gebouwd, maar mijn planning is vast niet al te best! :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-05 14:30
On_E schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:40:
[...]

Ik vind het lastig die sandbox mode, voordat de eerste gevangenen komen ben ik echt nog niet klaar.
Daarbij is mijn geld vaak al op voor ik alle faciliteiten heb gebouwd, maar mijn planning is vast niet al te best! :)
Het aantal gevangenen dat komt kun je op 0 zetten, dus dat ze pas komen als jij er klaar voor bent. Verder moet je absoluut gebruik maken van de bonds, je krijgt dan subsidie voor bepaalde faciliteiten in je gevangenis. Dan komt het vast wel goed, laat die gevangenen maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Tevens kun je die bonds als template gebruiken om te zien wat je nog moet bouwen om basis functionaliteit op te zetten en zoals Nostordici al zei kun je de toestroom van gevangene stop zetten onder het intake tabblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 20:17

On_E

Housemusic

Bedankt voor de tips! :)

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:38

Fordox

00101010

Ik ben er ook maar aan begonnen. RIP vrijetijd :') je blijft maar bouwen omdat ze alles maar nodig hebben.

Ik kwam er ook pas na 300 prisoners achter dat je de toevoer van prisoners op 0 kon zetten en tot die tijd heb ik het ook redelijk vol kunnen houden :)
Ik heb nu 400 prisoners released en nog 270 in het gevang zitten met een aanvoer van 13 per dag en er gaan er per dag ook ongeveer zoveel weer uit vanwege goed gedrag (parole).
Mn reoffending rate is maar 24% en mn gevangenis is bijna 1 miljoen waard. Ik heb nu net mn extra stuk land volgebouwd en kijk zo naar een nieuwe :)
Ik kwam er trouwens ook pas net achter wat 'grants' zijn, dus ik heb nu ook 200k aan geld staan nadat ik mn bank schuld heb afgelost.

Ik heb wel een vreemde bug. In mn holding cel is het 0 graden terwijl er kachels staan en het buiten 6 graden is :p

Ik vind het een leuk spel, ik wacht momenteel op mn prisoners tot ze een keer klaar zijn met school en in de bieb kunnen werken. Dan heb ik zo'n beetje alles wel goed :)

Spelen er momenteel nog mensen hier? Gezien t topic best dood is.

Echt een ideaal spel voor op een tablet laptop gezien het totaal niet zwaar is :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:09

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik speel het af en toe! Wordt altijd alleen zo gek van het feit dat mijn prisoners maar nooit hun lessen goed volgen. Ik kan dus nooit de laatste grant afmaken (met scholing en de workshop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Je moet dan je prisoners meer lief maken. Dus ook luxe cellen bouwen voor degene die het verdienen. Hoe blijer je gevangenen, hoe slimmer ze worden :)
Of je moet meer tijd indelen

[ Voor 9% gewijzigd door Fordox op 21-03-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voor zover ik kan zien heb ik ze altijd behoorlijk vrolijk, maar er zijn er gewoon nooit genoeg om alle stappen te doorlopen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Meer prisoners aannemen en meer les geven.
Throw enough shit against the wall, eventually something is going to stick :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik ben gister aan Deze game begonnen omdat ik wat leuks zocht voor de verloren uurtjes op mijn MacBook.

Nu zat ik hier wat terug te lezen en kwam ik erop dat de game processor heavy is (of wordt).

In hoeverre loop je daar tegen aan als je gewoon casual aan het spelen gaat?

Mijn iMac thuis heeft een i7 en daar heb ik hem even op gespeeld zonder problemen maar ik heb hem eigenlijk gehaald voor mijn MacBook Retina (1.1ghz CoreM/8gb/pcieSSD).

Gaat dat laatste wel werken?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Wat houdt je tegen om het gewoon te proberen? Je kan het binnen 3 minuten installeren. Met de nieuwe update zou je overigens wat betere resultaten moeten halen omdat het nu (beter) multi-thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ircghost schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:36:
Wat houdt je tegen om het gewoon te proberen? Je kan het binnen 3 minuten installeren. Met de nieuwe update zou je overigens wat betere resultaten moeten halen omdat het nu (beter) multi-thread.
Ja niets natuurlijk maar niets is zo frustrerend als dat je lekker bezig bent en tegen dergelijke hickups aanloopt. Vandaar.
(De eerste "missies" lopen prima trouwens en het lijkt zelfs wel retina)

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 27-03-2016 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phantomic
Volgens mij zijn ze nu bezig in de maandelijkse updates het beter te laten lopen, desalsnog merk ik met Amd Fx 6600 en Intel Pentium 3420 dat ie bij 500+ prisoners de game trager word. Als je het uit wil testen raad ik je aan de premade prisons te testen bij het vakje 'extra'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06 04:35
Ik heb de game sinds alpha ?21? niet meer gespeeld. Ben nu aan de campaign begonnen. Best geinig :). Bij mij ging het eigenlijk zelden mis dus de missie "Riot" was wel even een "wtf" momentje.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik loop eigenlijk tegen het probleem aan dat deuren bij de gang vallen in plaats van bij de kamer. Hierdoor zijn de deuren op slot terwijl ik ze graag open zie. Iemand een tip hoe je dat oplost? Zo heb ik nu een unlocked shower met twee dichte deuren ervoor. Maar ook bij andere kamers komt het voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
sdk1985 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:37:
Ik loop eigenlijk tegen het probleem aan dat deuren bij de gang vallen in plaats van bij de kamer. Hierdoor zijn de deuren op slot terwijl ik ze graag open zie. Iemand een tip hoe je dat oplost? Zo heb ik nu een unlocked shower met twee dichte deuren ervoor. Maar ook bij andere kamers komt het voor.
De gang ook op unlocked zetten?
Je kan in ieder geval ook de deur selecteren en dan op locked open zetten. Zo los ik het altijd op.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De gang grenst aan cellen dus die mag niet open :). Deuren open kan inderdaad maar is er niet een manier om de game de kamer beter te laten herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

sdk1985 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 18:37:
Ik herken dit probleem niet. Kan je een plaatje posten?

Wellicht bouw je dingen op een bepaalde manier waardoor ze niet goed uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:08:
[...]

Ik herken dit probleem niet. Kan je een plaatje posten?

Wellicht bouw je dingen op een bepaalde manier waardoor ze niet goed uitkomen.
Ja zeker. Meestal gaat het goed maar deze keer dus niet. Mijn yard heeft hetzelfde probleem. De yard bevat niet de deuren, dus de yard unlocken laat de deuren dicht.

Shower:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YI8rbk6Kx0m1DrvbjEtZlYhk/full.png

Yard:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0cE0YullMGJBtCUcGBNYVOyi/full.png

[ Voor 30% gewijzigd door sdk1985 op 30-03-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
Je kan op de deur klikken en het Always Open aan hebben, lockdown overrides het toch en je kan als er een ruzietje is altijd in pauze gaan en de deurenvanstatus veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik had het in een nieuwe game nu ook bij de kantine. Ik heb de muren gesloopt inclusief deuren, de kantine 1 rij groter gemaakt en toen de muren over deze rij teruggezet. Stukje waar de deur zit telt hierdoor nog net bij de kantine.

Wat is die vrouwengevangenis grappig trouwens, ineens hebben er 4 een baby en moet ik onverwachts een family cell en een nursery inplannen. Oeps :P. Bovendien had ik verwacht dat ze wat aardiger zouden zijn dan hun mannelijke "collega's". Niets is minder waar. Bij de mannen geen noemenswaardige incidenten tot aan de vereiste 100. Bij de vrouwen direct iemand die met een boormachine in de kantine wordt vermoord en iemand die brand sticht in een cel :X . Dit met danger level 0 (slachtoffer was wel een snitch).

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 31-03-2016 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-06 16:15
Phantomic schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 18:41:
Je kan op de deur klikken en het Always Open aan hebben, lockdown overrides het toch en je kan als er een ruzietje is altijd in pauze gaan en de deurenvanstatus veranderen
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor Door Timer. Heb je net wat meer controle over je deuren. Zo heb ik 's nachts altijd alle deuren dicht om het ontsnappen weer wat lastiger te maken 8) Daarnaast, als je er toch een door servo op gooit, kun je 'm ook gelijk koppelen aan je door control, voor de tijden dat ie wel dicht zit.

[ Voor 11% gewijzigd door Siebsel op 01-04-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:31
Volgens mij hebben ze de escape mode aardig verbeterd.
Ik heb een gevangenis die als 'medium' te boek staat. Naar mijn idee is het toch flink moeilijk om je gevangenen een beetje degelijk te bewapenen.
Om een voorbeeld te geven. Mijn gang bestaat uit vijf gevangenen, waarbij eentje er een bewaker heeft doodgeslagen. Ze komen gelijk op je af (in mijn geval met honden, tasers en shotguns). Dit overleef je dus vaak niet.

Volgens mij is de beste tactiek om dingen stuk te maken, daarmee je gang te vergroten en de gevangenen 'verbeteren' met de reputatiepunten. Op den duur als je er een aantal hebt maak je ze 'deadly' , om mogelijk een armed guard om te leggen en zijn gun te pikken.

Maar dit is nog lang geen escape.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Iemand nog een goedkope plek voor deze game?
Ik gebruik nu een "van het internet geleende" versie maar nu ik weet dat mijn Macbook het trekt (1,1ghz Core M) wil ik de game aanschaffen.

Edit: Trouwens, klopt het dat je de game niet op kunt slaan in de campain?
Althans ik kan mijn voortgang in de Campain wel saven maar niet de voortgang in een bepaalde missie. Sommige heb ik al tien keer gedaan omdat ik steeds niet aan afmaken toe kwam.

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 11-04-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:08
Donstil schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:54:
Iemand nog een goedkope plek voor deze game?
Ik gebruik nu een "van het internet geleende" versie maar nu ik weet dat mijn Macbook het trekt (1,1ghz Core M) wil ik de game aanschaffen.

Edit: Trouwens, klopt het dat je de game niet op kunt slaan in de campain?
Althans ik kan mijn voortgang in de Campain wel saven maar niet de voortgang in een bepaalde missie. Sommige heb ik al tien keer gedaan omdat ik steeds niet aan afmaken toe kwam.
Ik zie dat g2a.com de game voor rond de 20 euro heeft. 3 procent kortingscode is overal wel te vinden. Let er alleen wel op dat je een "gray key" koopt.

[ Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 11-04-2016 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
grote_oever schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:03:
[...]

Ik zie dat g2a.com de game voor rond de 20 euro heeft. 3 procent kortingscode is overal wel te vinden. Let er alleen wel op dat je een "gray key" koopt.
Ooh die site ken ik wel ja, opzich geen slechte ervaringen mee.
Had alleen verwacht dat die game wel goedkoper te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
fonsoy schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 18:01:
Volgens mij hebben ze de escape mode aardig verbeterd.
Ik heb een gevangenis die als 'medium' te boek staat. Naar mijn idee is het toch flink moeilijk om je gevangenen een beetje degelijk te bewapenen.
Om een voorbeeld te geven. Mijn gang bestaat uit vijf gevangenen, waarbij eentje er een bewaker heeft doodgeslagen. Ze komen gelijk op je af (in mijn geval met honden, tasers en shotguns). Dit overleef je dus vaak niet.

Volgens mij is de beste tactiek om dingen stuk te maken, daarmee je gang te vergroten en de gevangenen 'verbeteren' met de reputatiepunten. Op den duur als je er een aantal hebt maak je ze 'deadly' , om mogelijk een armed guard om te leggen en zijn gun te pikken.

Maar dit is nog lang geen escape.
Ik kon bij mijn gevangenis een aardig eind komen door te sprinten. Zo kwam ik tijdens een wissel van de wacht in de armory zonder iets verkeerd te doen. Daarna was ik meteen max level :P. Het laatste stukje bleek overigens onmogelijk door de sniper. Die zou je dan eerst om moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben dit spel weer eens aan het oppakken maar loop nu tegen een probleem aan; Er blijft een quick build template hangen. Ik heb de hele grond al eens leeggemaakt maar dit mocht niet baten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nEHyMG2.jpg

Ik kan er ook niet meer overheen bouwen met de quick build.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lWLN57W.jpg

Wat zou ik hier nog kunnen doen? Afsluiten en weer starten hielp niet en de saves zijn van na dit probleem.
Hoop niet dat dit het einde van mijn gevangenis betekent. ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
Room42 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:41:
Ik ben dit spel weer eens aan het oppakken maar loop nu tegen een probleem aan; Er blijft een quick build template hangen.
Komt deze template uit een mod? Maybe mod uit doen en later weer aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Phantomic schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:14:
[...]

Komt deze template uit een mod? Maybe mod uit doen en later weer aan doen?
Ja, hij kwam wel uit een mod maar het uitschakelen ervan mocht helaas niet baten (goeie tip, though). Wel vind ik net een oudere backup van de save zonder het probleem. Misschien dat ik daar maar mee verder speel.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Net gekocht voor de ps4. Beetje buggy maar wel tof! Day1 patch fixed het hopelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
414524 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:27:
Net gekocht voor de ps4. Beetje buggy maar wel tof! Day1 patch fixed het hopelijk :)
Ah tof, valt het een beetje te spelen? echt bouwen lijkt me echt kut namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

414524

Phantomic schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:47:
[...]

Ah tof, valt het een beetje te spelen? echt bouwen lijkt me echt kut namelijk..
controls zijn erg intuitief, is goed over nagedacht, niet een simpele port, valt me alles mee!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Lijkt me leuk om er soms een naast te spelen. Net gekocht voor € 2,65. Het scheelt echt, die keystores. :)

...

• Emryte
Heb er zelf al meer dan 100 uur ingestopt en het is een leuk spel.

game pc

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:36
Hij zit nu in de humble bundle voor $5 (incl een stel andere games). Dus wellicht komt het daar vandaan.

TheS4ndm4n#1919

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-06 11:53
Had het spel al maar ook de humble bundle gekocht. Kan ik iemand blij maken met een gift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-06 08:06
Hooked.

17 uur in 4 dagen, dat heb ik sinds Factorio niet meer gezien. Mooi leertraject ook, vooral sinds ik doorhad dat je de intake kon beperken, wat een gestress tot daar aan toe. :X

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-06 14:57
EvaluationCopy schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:58:
Hooked.

17 uur in 4 dagen, dat heb ik sinds Factorio niet meer gezien. Mooi leertraject ook, vooral sinds ik doorhad dat je de intake kon beperken, wat een gestress tot daar aan toe. :X
Ik zet bij het starten van een game meteen de boel op pauze. Je kan tijdens de Pauze gewoon de bouwplanning gaan doen en controles uitvoeren. Daarnaast inderdaad de intake voor de eerste tijd op 0 zetten. Je kan ook je Intake daarmee regelen. Welke soort gedetineerden je wilt of niet.
Als je een idee hebt met een gevangenis, dan kan je ook eerst een plan gaan tekenen. Dat kan je erg helpen met de ruimte toewijzing.
:X Heb wel eens een hele dag zitten Blueprints maken om een layout te bedenken.

TIP: Als je een grote gevangenis hebt en niet zo veel geld op de bank, verkoop dan je gevangenis. Het geld wat je daarmee krijgt, kan je namelijk meteen inzetten op een nieuwe lege map. :+ Zodoende heb ik nu een map met een startbedrag van 300k.

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

HMaster_II schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:53:
[...]

Ik zet bij het starten van een game meteen de boel op pauze. Je kan tijdens de Pauze gewoon de bouwplanning gaan doen en controles uitvoeren. Daarnaast inderdaad de intake voor de eerste tijd op 0 zetten. Je kan ook je Intake daarmee regelen. Welke soort gedetineerden je wilt of niet.
Als je een idee hebt met een gevangenis, dan kan je ook eerst een plan gaan tekenen. Dat kan je erg helpen met de ruimte toewijzing.
:X Heb wel eens een hele dag zitten Blueprints maken om een layout te bedenken.

TIP: Als je een grote gevangenis hebt en niet zo veel geld op de bank, verkoop dan je gevangenis. Het geld wat je daarmee krijgt, kan je namelijk meteen inzetten op een nieuwe lege map. :+ Zodoende heb ik nu een map met een startbedrag van 300k.
Jouw laatste tip is toch ook het hele idee van het spel? Je maakt een succesvolle gevangenis, zorgt dat er geen doden en ontsnappingen zijn en dan verkoop je het voor een miljoen of wat. En dan kun je een steeds grotere gevangenis bouwen die weer meer naar je zin is vanaf het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-06 14:57
Ircghost schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:38:
[...]

Jouw laatste tip is toch ook het hele idee van het spel? Je maakt een succesvolle gevangenis, zorgt dat er geen doden en ontsnappingen zijn en dan verkoop je het voor een miljoen of wat. En dan kun je een steeds grotere gevangenis bouwen die weer meer naar je zin is vanaf het begin.
Ja deels. Want je kan ook een rotte gevangenis verkopen ;)

spoiler:
Heb je trouwens al eens Adolf Hitler in de Douche gehad? :F Ik wel... :F

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Aangaande je spoiler: nee dat heb ik nog nooit meegemaakt :P. Ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk nooit op micro niveau bezig ben. Ben eigenlijk alleen maar gericht op algemene processen.

Ik heb het nu al een hele tijd niet meer gespeeld omdat ik het altijd wel leuk vind, maar om een of andere reden lukt het mij nooit om succesvolle studenten te krijgen in de workshop trainingen, waardoor ik nooit die bijbehorende grant kan afmaken.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:21
Workshop is bij mij geen probleem. Ik heb juist dat mijn school niet goed loopt.
Maar ik heb het idee dat je daar weinig aan kan doen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Ircghost

Ircghost

Dat is dus bij ook het probleem he ;). In de school haalt bijna niemand de workshop lessen waardoor je niet de hoogste producten kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetBrabandertje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-06 16:08
Compleet uit het niets is er deze week een update verschenen met nieuwe functionaliteit: het personeel heeft nu net als gevangenen ook behoeften, zoals eten, ontspanning en veiligheid. Dit onvoldoende bieden leidt tot personeel dat de kantjes er van af loopt. Update is te downloaden door in te schrijven op het beta-programma in Steam, zie daar ook de volledige lijst met wijzigingen en instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Ik dacht dat de verdere ontwikkeling gestopt was na de release van versie 2.

Maar wel mooi dat ze weer nieuwe functionaliteit toevoegen. Dan kan ik straks weer verder met dit spel. Ik ben nu even druk bezig met Factorio. Ook zo'n mooi verslavend spel. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
Prison Architect mobile is net uitgekomen.

Het betreft een soft-launch. Het spel is namelijk alleen nog maar in Nederland verkrijgbaar.

Het spel is gratis te downloaden. Je krijgt dan een trial-versie. In het spel heb je een in-app-purchase om het volledige spel te ontgrendelen. Wat dit gaat kosten is echter nog niet bekend. De in-app aankoop werkt ook nog niet. Zodra je deze aantikt, crasht het spel.

Zoals het er naar uit ziet kan je in de trial versie de eerste twee scenario's uit de campaign mode spelen, alsmede een beperkte versie van de free-play mode.
Ik hoop echter dat ze de volledige modus snel vrij gaan geven.
Verder speelt het spel net zoals op de PC.

Wel kan je wat extra's krijgen indien je inlogt met je paradox account (van o.a. Cities Skylines).

De link: Prison Architect: Mobile' van Paradox Interactive
iOS: https://appsto.re/nl/612-fb.i
Android: Google Play: Prison Architect: Mobile

Meer info / screenshots: https://forum.paradoxplaz...-the-netherlands.1015155/

[ Voor 33% gewijzigd door Jeroen O op 19-04-2017 22:59 . Reden: Linkje naar Android versie toegevoegd + extra info. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Inmiddels is in de mobile versie de volledige game aan te schaffen als in-app aankoop. Deze kost €14,99. Sommige mensen vinden dit misschien een hoop geld voor een spel op de iPad, maar ik ben blij dat het uitgebracht wordt in deze vorm in een tijd waarin bijna iedereen maar vindt dat alles gratis moet zijn en koste van het speelplezier.

Ondertussen heb ik ook wat ervaring opgedaan met het spelen ervan.
Gisteren ben ik begonnen met de Story / Campaign mode. Ik had deze al op de PC (uit)gespeeld, maar zo leer je wel om te gaan met de bediening via een touchscreen.

Het spel speelt prima en draait lekker soepel. Ik speel hem zelf op een iPad Pro 9,7". Ik weet niet wat de minimale eisen zijn, maar vermoedelijk draait het spel niet op een iPad 2. Qua iOS versie moet je minimaal versie 8.0 hebben.

Alle knoppen die je in de PC versie aan de onderkant hebt, zitten nu in een uitvouwbaar scherm. Maar verder heb je dezelfde mogelijkheden. Het Bureaucracy scherm, report scherm en to-do list zijn ook aanwezig en in- en uit te klappen.

Het bouwen gaat bijna hetzelfde als in de PC versie, je tekent met je vinger een rechthoek je fundering, muren, vloeren en ruimte, net als met de muis op de PC. Omdat een touch screen minder nauwkeurig is dan een muis, krijg je na het tekenen de mogelijkheid om te corrigeren. Je kan je rechthoek dus verplaatsen, maar ook groter of kleiner maken door de hoeken vast te pakken en de grootte te veranderen, net zoals je een venster in bijvoorbeeld Windows van grootte veranderd. Daarna druk je op bevestigen en vervolgens wordt je bouwopdracht uitgevoerd.

Puntje van kritiek is nog wel het plaatsen van objecten, wanneer je een object plaatst en je laat het scherm los, dan springt het object twee tiles naar beneden. Dit is erg irritant en lijkt me niet de bedoeling. Maar mogelijk wordt dit nog verholpen.

Tenslotte zag ik ook een spelmode "pre-made prisons". Hierin kan je een bestaande gevangenis openen en deze gaan managen. Ik dacht dat dit nieuw is, maar blijkbaar zit dit ook gewoon in de PC versie.

Gelukkig is het bijna weekend. De hoogste tijd om weer eens een gevangenis te bouwen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

Gisteren voor het eerst in tijdens het spel weer opgepakt. Erg leuk om weer eens te doen...

Het valt me op dat er nog steeds heel veel bugs in zitten... sterker nog het lijkt wel of er meer bugs in zitten dan eerder :(

Ruimtes die onterecht als canteen worden aangemerkt... Dokters die gevangen niet gaan helpen... en meer van dit soort merkwaardigheden...

Ik had toch wel gedacht dat alle bugs er inmiddels wel uit zouden zijn...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@IWriteCode Volgens mij ligt de ontwikkeling nu redelijk stil omdat ze aan een nieuw project bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 22:21

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Speelt iemand de game nog? Ontwikkelaars zijn zo te zien druk bezig met veel nieuwe functies. In de laatste versie (beta) zit multiplayer verwerkt.

Ik heb het getest en werkt best goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emryte
michelsoe12 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:13:
Speelt iemand de game nog? Ontwikkelaars zijn zo te zien druk bezig met veel nieuwe functies. In de laatste versie (beta) zit multiplayer verwerkt.

Ik heb het getest en werkt best goed
Speel het nog regelmatig. Het blijft alleen wel moeilijk om een gevangenis te onderhouden met maximum security prisoners. Vanwege de een of andere reden heb ik veel last van riots, op het moment dat er teveel van maximum security prisoners zijn

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
@michelsoe12 Heb je geen last van lag of disconnects?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-06 22:21

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

SpeedQber schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:18:
@michelsoe12 Heb je geen last van lag of disconnects?
Lags vallen echt enorm mee. Disconnects komen elk half uur wel voor. Ik vind het nog wel meevallen.

Maar het is nog in alpha status dus er zit nog verbetering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:16
Game is overgenomen door Paradix Interactive
en heeft sinds juli kennelijk een nieuwe update
maar ik kan hem in steam niet vinden..
iemand die weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
boyette schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 04:59:
Game is overgenomen door Paradix Interactive
en heeft sinds juli kennelijk een nieuwe update
maar ik kan hem in steam niet vinden..
iemand die weet hoe dit zit?
Paradox heeft een forum https://forum.paradoxplaz...ms/prison-architect.1030/ daar kun je alles vinden over updates en de game

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
daar had ik uiteraard al gkeken ik zie dit issue niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Het is al opgelost..
had beta updates aanstaan die moeten uitgeschakeld worden om naar de andere developer over te kunnen schakelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
Er is een nieuwe update: The Slammer
https://forum.paradoxplaz...tect-is-now-live.1246200/

In Steam wordt nu een Paradox Launcher geopend, en moet je inloggen met een Paradox account, maar je kan rechtsboven op 'skip' drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piot
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:28
Blijkbaar is er een Prison Architect 2 in de maak. Voorlopige release datum is 26 Maart. Zie ook Release Announcement en frontpage nieuwsbericht.

Eerste dat opvalt is dat het nu een 3D spel is geworden. Ik hoop dat ze wel de charme van het originele spel kunnen behouden. Kon niet vinden of er ook multiplayer ondersteuning zal zijn.

Eerste dev stream is om 19 januari 2023 op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57411

Gegeven dat de originele ontwikkelaars er niet bij betrokken zijn en dat paradox het uitgeeft, lijkt het mij verstandig om bij dlc architect 2 de kat uit de boom te kijken.

Ik zie, bijvoorbeeld, bij de nieuwsitems over cities skylines 2 al commentaar van mensen die spijt hebben dat ze dat spel te snel hebben aangeschaft. En paradox titels zijn in het algemeen spellen waar men iets langer dan 2 uur (refund limiet op steam) in zit voor men ziet of ze hun geld waard zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57411 op 22-01-2024 21:29 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste