[PC] Prison Architect

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 17:07

Basszje

Reisvaap!]

Ik hoop vooral dat ik het volgende maand weer kan spelen, sinds Alpha 20 crasht de game na een minuut of vijf, irritant genoeg. Alpha of niet, maar wat bugs eruit rammen kan geen kwaad anders wordt het na verloop van tijd onspeelbaar :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacow
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-06 11:03
Tijdelijk maar € 8,57 bij humblebundle (tot 5 uur vanavond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:42
Je kunt in steam bij de betas tab van Prison Architect aangeven dat je de bugbash releases wilt gebruiken. Je krijgt dan deze maand om de zoveel dagen een update met bugfixes. Zo hebben ze inmiddels de vervelende bug eruit gehaald waarbij guards bij deuren en hoeken blijven steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 21:30
Tacow schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:51:
Tijdelijk maar € 8,57 bij humblebundle (tot 5 uur vanavond)
Shit, lees ik nu. gisteren voor een euro meer gekocht op steam :P

Maar damn wat is dit spel verslavend. Ik zat lekker te spelen, kwam de zon ineens op :X

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 11:38
Er is weer een nieuwe alpha uit: http://www.introversion.co.uk/blog/index.php

Met oa deur buzzers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
RocketKoen schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 11:20:
[...]

Shit, lees ik nu. gisteren voor een euro meer gekocht op steam :P

Maar damn wat is dit spel verslavend. Ik zat lekker te spelen, kwam de zon ineens op :X
Probleem met deze games is dat zodra je gevangenis af is (2 zonsopgangen) de lol er ook eigenlijk meteen wel af is. Wat dat betreft had Theme Hospital een betere replay waarde.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Leuke updates.
- Contraband in deliveries en over de muur gooien
- Connections voor elektronica. oa de CCTV exploit gefixed. Maar je hebt ook logische schakelingen, timers en switches, waardoor je je prison flink kan moderniseren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:49
sdk1985 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:17:
[...]

Probleem met deze games is dat zodra je gevangenis af is (2 zonsopgangen) de lol er ook eigenlijk meteen wel af is. Wat dat betreft had Theme Hospital een betere replay waarde.
Theme Hospital was een volledige game met levels en objectives, dit is een alpha met een kaart generator die maps genereerd waar je mag doen wat je wilt, niet te vergelijken op dit moment.

• BeranMuden
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-04 16:23
Voor wie deze game voor een redelijke prijs wilt "early-access'en", hij zit in de huidge 12e editie van de HumbleBundle.

Voor 10 euro's heb je hem en nog wat andere games, die in mijn ogen wel interessant zijn.

Doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 26-06 19:38
Vermakelijk spel. Heb hem voor ongeveer 10 euro kunnen kopen bij de Halloween steam sale.. een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
1shot1kill schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 02:46:
[...]

Theme Hospital was een volledige game met levels en objectives, dit is een alpha met een kaart generator die maps genereerd waar je mag doen wat je wilt, niet te vergelijken op dit moment.
Verhaal/objectives stelden in Theme hospital IMO niet zo veel voor. Het zat hem meer in de leuke micro (janitor verslepen, bankjes bij bouwen als er een wachtrij is, nieuwe staff huren).

Verder stamt alpha 1 stamt uit 2012. Dat is ondertussen ruim 2 jaar geleden. Lijkt me dat je die game gewoon kunt vergelijken, het is immers plat gezegd de 'rip-off'. Verder roept het vragen op. Hoe lang zal Prison architect nog in "alpha" blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Objectives stelden niet zoveel voor? Het was hard werken zorgen dat je ze haalde anders was het snel game over...

En Prison Architect zal in alpha blijven tot de devs vinden dat het klaar is om een volledig spel genoemd te worden, PA is wat dat betreft al een flink stuk verder dan het gros van de early access games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:53
Hoewel, voor mijn gevoel, PA nog niet ver genoeg is om "klaar" te zijn, hoewel ik de nieuwste update (wederom een bugbash) nog niet gespeeld heb....

Maar inderdaad, het is al wel heel goed speelbaar! Wat objectives betreft, een soort van scenarios lijken me wel leuk, maar ik hoop echt dat de "sandbox" zoals die er nu is, ook blijft. Heerlijk doen waar je zelf zin in hebt zonder dat er iets of iemand je een bepaalde kant op stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
1shot1kill schreef op zondag 02 november 2014 @ 00:30:
Objectives stelden niet zoveel voor? Het was hard werken zorgen dat je ze haalde anders was het snel game over...

En Prison Architect zal in alpha blijven tot de devs vinden dat het klaar is om een volledig spel genoemd te worden, PA is wat dat betreft al een flink stuk verder dan het gros van de early access games.
Hangt beetje vanaf hoe ver je in de game was. Heb vorig jaar nog eens de GoG editie gespeeld voor de eerste +- 8 levels. Kan me wel vaag herrineren dat er vroeger een level bij zat waar (bijna) niemand dood mocht en iedereen steeds liep te kotsen. Die heb ik vaak overnieuw moeten doen. Maar dat is zo lang geleden :P .

Verder vindt ik "als de devs vinden dat het klaar is" niet zo sterk. Als je early acces voor x euro koopt dan lijkt me niet dat je van een alpha van meer dan 2 jaar uit gaat. De game was immers al speelbaar bij (public) alpha 1. Van mij mogen ze die game gewoon afronden (=bug bash tot het perfect is) en aan deel 2 beginnen. Veel concurrentie hebben ze toch niet.

PA wordt overigens veel gebruikt voor Planetary Annihilation, die game heeft ook PA.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
sdk1985 schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:45:
[...]

Hangt beetje vanaf hoe ver je in de game was. Heb vorig jaar nog eens de GoG editie gespeeld voor de eerste +- 8 levels. Kan me wel vaag herrineren dat er vroeger een level bij zat waar (bijna) niemand dood mocht en iedereen steeds liep te kotsen. Die heb ik vaak overnieuw moeten doen. Maar dat is zo lang geleden :P .

Verder vindt ik "als de devs vinden dat het klaar is" niet zo sterk. Als je early acces voor x euro koopt dan lijkt me niet dat je van een alpha van meer dan 2 jaar uit gaat. De game was immers al speelbaar bij (public) alpha 1. Van mij mogen ze die game gewoon afronden (=bug bash tot het perfect is) en aan deel 2 beginnen. Veel concurrentie hebben ze toch niet.

PA wordt overigens veel gebruikt voor Planetary Annihilation, die game heeft ook PA.exe
Ik heb TH een keer of 10 van voor naar achter uitgespeeld, er was genoeg waardoor je kon falen.

Waarom zou je willen dat ze PA nu klaar noemen en dan met een 2e deel beginnen? Vind je het fijn om dan voor het 2e deel nog een keer te dokken? De meeste early access games vragen tijdens development minder geld dan wanneer de game echt af is, of jij daarvoor lang een alpha wil spelen is natuurlijk je eigen keuze. Dat de game af komt is natuurlijk een gok want er zijn er ook gevallen waar de ontwikkeling zo traag is dat het de vraag is of de game ooit af komt. (in mijn geval heb ik dat met Spacebase DF9, die ik elke paar maanden op start en dan zie ik dat er in die tijd bar weinig bij is gekomen) Ze zijn met PA eerst bezig geweest met grote features toevoegen, de laatste maanden zijn het kleinere features/verbeteringen en de moeilijkheidsgraad opvoeren waar ze mee bezig zijn. van mij mogen ze zo nog een tijdje doorgaan maar als ze tegen de zomer zeggen dat het af is vind ik dat ook prima. Dat het nog in alpha is vind ik juist fijn, elke maar maanden is de gameplay weer enigzins veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Ik zeg niet dat ze het nu klaar moeten noemen. Ik zeg dat ze het moeten afronden. Het hele probleem met early access is dat het geld al binnen is en de prikkel om iets daadwerkelijk af te ronden een stuk lager is.

Hoe langer early access duurt des te groter de kans op problemen. Immers de verkopen lopen terug tot het punt dat het niet langer aantrekkelijk is om aan de game te blijven werken. Zie de geschiedenis van Towns early access. Zeker met het steamsale gestunt is de kans dat er nog veel wordt verkocht na launch niet zo groot. Voor investeerders is het bedrijf in het geval van financiële problemen dus ook totaal niet interessant.

Het is voor het bedrijf, en dus voor ons, beter om die game af te ronden en uit te brengen. Vervolgens kan gestart worden aan deel 2. De hoop is dan dat met het bijbehorende financiële succes het tweede deel beter wordt. Eigenlijk zoals Payday 2 vele malen beter is dan Payday.

Daarnaast zegt niemand dat een game niet verbetert kan worden nadat hij officiëel uit is. Het verschil is primair dat in een gelaunchte game geen bugs horen te zitten. Nu komen ze er relatief makkelijk onderuit (de bugs) EN kun je ze al 2 jaar lang eigenlijk nergens op afrekenen.

Verder heb ik niet zo'n probleem met een game van 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Als de game nog niet af is en dus niet de volledige prijs kost is er juist een prikkel om het af te maken zodat de bedoelde volle prijs gevraagd kan worden.

Ik zie ook niet helemaal in waarom jij denkt dat de prikkel weg is bij de dev's van PA als je ziet hoeveel ze de laatste maanden hebben toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Laatst online: 26-06 19:38
1shot1kill schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:29:
Als de game nog niet af is en dus niet de volledige prijs kost is er juist een prikkel om het af te maken zodat de bedoelde volle prijs gevraagd kan worden.

Ik zie ook niet helemaal in waarom jij denkt dat de prikkel weg is bij de dev's van PA als je ziet hoeveel ze de laatste maanden hebben toegevoegd.
Het is uiteraard wel zo dat het grootste deel van de sales al binnen zijn. Hierdoor verdwijnt de prikkel om een stap verder en/of harder te gaan. Ik laat in het midden of dat ook het geval is, ik heb het spel net 3 dagen.

Ik heb het spel gekocht voor 6 euro en heb al een leuk weekende achter de rug. Wat de toekomst ook zal brengen, het was nu al het geld waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
1shot1kill schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:29:

Early acces games worden echt niet duurder bij launch. Zie bijvoorbeeld Planetary Annihilation die nu voor 27,99 uit is. Dat is niet vreemd want dat volgt uit het feit dat de echte die hards de game voor 90 (!) euro hebben aangeschaft. Later volgde nog een grote groep voor 50 euro. Tot slot zijn er (tijdens de alpha) nog diverse steam sales met +- 20 euro geweest. Nu krijg je echt niemand warm meer voor de full price. Zal bij Prison Architect niet anders zijn. Al proberen ze het dan zullen ze ahv sales die beslissing snel terug draaien.

Mbt die prikkel bij Prison Architect. Ik had het meer over Early Acces in het algemeen. Maar het feit dat er in dit geval twee jaar aan een publieke alpha wordt gewerkt is lijkt mij voldoende om mijn punt aan te tonen. Een goede beta duurt ook nog minimaal 3 maanden. Prison Architect zit nu waarschijnlijk al aan minimaal 3 jaar ontwikkeling en het einde van de alpha is nog niet in zicht.

Tot nu toe is voor mij de enige gelukte early access game Endless Legend (Amplitude, Games 2 Gether programma, daar wordt op het forum daadwerkelijk aan de lore mee geschreven en factions verzonnen). Die game heeft echter WEL een normale timetable (en een Nederlandse Publisher 8) ).

Annoucement 12 Augustus 2013
Early access 24 April 2014
Beta ergens in Juni
Release 18 September 2014

Planetary Annihilation is er ook uit gekomen maar dat is zeker geen sterke game geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Die game heeft echter WEL een normale timetable
Vandaar dat iedereen zo verrast was dat ineens de final er was? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Denk dat ze Civilization Beyond Earth voor wilde zijn. Maar dat is erg offtopic. De game is IMO in ieder geval erg sterk (beter dan BE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
sdk1985 schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:59:
[...]

Early acces games worden echt niet duurder bij launch. Zie bijvoorbeeld Planetary Annihilation die nu voor 27,99 uit is. Dat is niet vreemd want dat volgt uit het feit dat de echte die hards de game voor 90 (!) euro hebben aangeschaft. Later volgde nog een grote groep voor 50 euro. Tot slot zijn er (tijdens de alpha) nog diverse steam sales met +- 20 euro geweest. Nu krijg je echt niemand warm meer voor de full price. Zal bij Prison Architect niet anders zijn. Al proberen ze het dan zullen ze ahv sales die beslissing snel terug draaien.
Ik heb Planetary Annihilation voor €15,63 gekocht in de Summersale, dat vind ik nou een gefaalde early access die door mij en velen gekocht is in de hoop een nieuwe Total Annihilation/Supreme Commander te krijgen, maar het was 1 grote teleurstelling.

Als je dan een voorbeeld geeft neem dan een succesvolle game, zoals de allerbekendste early access tot nu toe: Minecraft. Die werd van alpha naar beta naar full release steeds duurder en dat is hoe het zou moeten zijn, je neemt een risico door vroeg in te stappen maar betaald daar minder voor. Dat zouden ze met Prison Architect ook makkelijk kunnen doen als de ontwikkeling een stap verder gaat. Dus ja early access games kunnen zeker wel duurder worden tijden de ontwikkeling
sdk1985 schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:59:
[...]
Mbt die prikkel bij Prison Architect. Ik had het meer over Early Acces in het algemeen. Maar het feit dat er in dit geval twee jaar aan een publieke alpha wordt gewerkt is lijkt mij voldoende om mijn punt aan te tonen. Een goede beta duurt ook nog minimaal 3 maanden. Prison Architect zit nu waarschijnlijk al aan minimaal 3 jaar ontwikkeling en het einde van de alpha is nog niet in zicht.
Wat is er mis met een lange ontwikkeling? Ik heb 1000 keer liever hoe het nu met Prison Architect gaat waarbij er veel features worden toegevoegd en er de tijd voor wordt genomen dan een early access van een ontwikkelaar die er 1 jaar over doet en dan de stempel klaar op zijn spel hangt om weer met de volgende game te kunnen starten en opnieuw te kunnen cashen met een early access van een jaar.

Toen ik Prison Architect kocht was het al een vrij volledig spel en nu zo'n anderhalf jaar later is het gegroeid tot een zeer volledig spel waarbij ze nog niet helemaal klaar zijn met ontwikkelen. Ik kan me niets beters voor mijn geld wensen, ik heb later zelfs nog eens €10 betaald om mijn naam in het spel te krijgen omdat de developer de centen dubbel en dwars verdient. En het is ook weer niet zo dat ik het spel dagelijks speel maar eens in de paar maanden opstart om weer allemaal nieuwe features tegen te komen die ik natuurlijk wel in de videos heb gezien elke maand maar toch de gameplay weer flink veranderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-06 08:45
Ik heb een classroom gebouwd en ik probeer education te starten (14 geïnteresseerden), maar ik kan education blokje niet vinden in de dagroutine. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
coase schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 08:03:
Ik heb een classroom gebouwd en ik probeer education te starten (14 geïnteresseerden), maar ik kan education blokje niet vinden in de dagroutine. Wat doe ik verkeerd?
Dat is er ook niet.
Het valt onder work of free time. Volgens mij work, maar weet het niet zeker. Al een paar maanden niet gespeeld.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Nu in de aanbieding in de Humble Store voor maar €8,66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:05
Op dit moment in steam voor 5,59 EUR.

Heb het gisteren dan maar gekocht, originele prijs vond ik nogal veel voor dit type game. Maar ik vind het wel een leuke game om zo tussen door eens een paar uurtjes te spelen

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tomskii5 schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:52:

Heb het gisteren dan maar gekocht, originele prijs vond ik nogal veel voor dit type game. Maar ik vind het wel een leuke game om zo tussen door eens een paar uurtjes te spelen
Ja, een paar uurtjes. Dat vertel ik mezelf ook steeds :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:05
RocketKoen schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:56:
[...]

Ja, een paar uurtjes. Dat vertel ik mezelf ook steeds :P
Helemaal juist ;-)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Een tientje voor je eigen naam in de game.
Best tof; let op Lemon Duck.

Het is nu al best speelbaar, maar als je bijvoorbeeld unlimited funds aanhebt en veel guards in de yard hebt blijven die daar ook. Die bug zal ongetwijfeld gefixt worden

Als het echt niet anders kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
ChevyVanDude schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:17:
Een tientje voor je eigen naam in de game.
Best tof; let op Lemon Duck.

Het is nu al best speelbaar, maar als je bijvoorbeeld unlimited funds aanhebt en veel guards in de yard hebt blijven die daar ook. Die bug zal ongetwijfeld gefixt worden
Guards die je niet assigned gaan alleen op meldingen af. Dus als er gevochten wordt of als er een deur open moet.

Als je teveel guards in de yard hebt rondhangen moet je er een paar assignen aan een ruimte of patrol.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:12
Tomskii5 schreef op zondag 21 december 2014 @ 22:52:

Helaas nu weer duurder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 17:35
Laatst ook gekocht in de steam sale, maar wat een verslavend spel zeg :P
Ook al de nodige bugs/glitches tegen gekomen.
Gisteravond wilde de hearse (autotje dat lijken ophaalt) niet meer stoppen. Dus werden de lijken van alle gevangenen met een overdosis niet meer weggehaald. De oplossing:
Road gate die altijd dicht is. Dan moet die Hearse wel stoppen >:)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:06
Ik heb hem ook in de Steam sale gekocht.
Erg leuk spel. Het is even wennen hoe het bouwen werkt in het begin. Daarnaast zal je wel een paar gevangenissen nodig hebben om te zien wat een handige layout is, en hoe groot een bepaalde zaal moet zijn.

Ik heb wel erg veel last van rellende gevangenen.
In totaal 54, allen ooit binnengekomen op medium security, inmiddels is de helft daarvan maximum security, en 3 SuperMax.
Sommige gevangenen beginnen op willekeurige tijden lukraak in het rond te hoeken.
Vaak voor het eten (wat extra guards stationeren werkt in de kantine werkt hier goed tegen). Verder heb ik ook de maximum security gevangenen in hun dagelijkse routine afgescheiden van de andere categorieën gevangenen.
Zelfs als ze in hun eentje zijn, gaan ze soms zomaar vechten tegen de conciërge of kok 8)7 . Deze gevangenen zet ik op SuperMax. Eigenlijk zou ik willen dat een gevangene uit deze categorie te alle tijden begeleid wordt door een security guard. Heeft iemand dit toevallig gevonden?
Zal allemaal vast normaal zijn.

Waar ik overigens erg om moest lachen zijn die rellen die soms in een gevangenis voorkomen. Bij de laatste waren vijf guards omgekomen. In de daaropvolgende shakedown vond ik 93 gevangenissleutels >:)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Om gevechten te voorkomen moet je je gevangenen tevreden houden.
Tweede prio is zorgen dat er genoeg guards in de buurt zijn als het toch mis gaat.
En zorgen dat ze zo min mogelijk wapens hebben zodat het niet zo dodelijk afloopt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Gevangenen tevreden houden is het hele eieren eten van Prison Architect. Genoeg telefoons, bezoekuren, genoeg te eten, schone kleren, privacy - je zou bijna zeggen dat ze in een luxehotel zitten :P

Maar ja, meer tevreden is minder rellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-06 23:45

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Om zware gevechten te voorkomen plaats ik common rooms (kitchen tot workshop en alles er tussen in) in 1 blok met allerlei tussendeuren. Daarna plaats ik bij elke ingang tot dit blok een stationed guard + CCTV (later). Dan pak je constant allerlei steekobjecten etc. Heb alleen maar knokpartijen eigenlijk. En doe ook een dog patrol door je ruimtes, vooral tijdens eetpauzes. Dan speur je binnen 1 ronde altijd wel een flinke hoeveelheid drugs op.

Als laatste doe ik in de avond als iedereen pit om de beurt een complete blok search. Als je dat niet al te vaak doet en ze voor de rest tevreden houdt, blijft mijn treat level altijd gewoon Low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Alpha 29 is uit, de game gaat steeds meer richting Beta release zie ik.
http://forums.introversio...iewtopic.php?f=17&t=51797

Nieuw:
  • parole
  • chapel
  • library
  • en nog een hoop kleine dingetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Ga het het spel vandaag meepikken. Hij is in de sale. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
Ja PA is in de sale tot en met vrijdag 19.00. Nu dus met 75% korting voor € 6,99.
Wel vreemd overigens om een early access alpha in de sale te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
1shot1kill schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:25:

Toen ik Prison Architect kocht was het al een vrij volledig spel en nu zo'n anderhalf jaar later is het gegroeid tot een zeer volledig spel waarbij ze nog niet helemaal klaar zijn met ontwikkelen. Ik kan me niets beters voor mijn geld wensen, ik heb later zelfs nog eens €10 betaald om mijn naam in het spel te krijgen omdat de developer de centen dubbel en dwars verdient. En het is ook weer niet zo dat ik het spel dagelijks speel maar eens in de paar maanden opstart om weer allemaal nieuwe features tegen te komen die ik natuurlijk wel in de videos heb gezien elke maand maar toch de gameplay weer flink veranderen. :)
Van mij mogen ze nog gaan werken aan co-op multiplayer zoals in Factorio (ook early acces alpha).

Heb ondertussen Prison Architect (jongens PA= Planetary Annihilation :+ ) voor onder de 2 euro in de steamsale als gift gekregen.

Speeltijd 9 minuten(=de tutorial), Factorio houdt me nog even zoet. Maar dat gaat vast weer veranderen.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 05-02-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Factorio is zeker van hetzelfde niveau als Prison Architect. Ik heb beide al vele uurtjes gespeeld. Ik vind multiplayer voor Prison Architect wat minder relevant, het is meer het soort ouderwetse tycoon spel wat je lekker in je eentje speelt en waar het met meerdere al snel te makkelijk wordt omdat je constant alles in de gaten kan houden met meerdere mensen. Een campaign met objectives zou wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Multiplayer bij Prison Architect lijkt mij echt compleet overbodig, dit is echt typisch een spel dat je lekker in je uppie wilt spelen wanneer jij maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Persoonlijk ligt dat tijd dat ik het me uren lang kan boeien om in mijn eentje een game te doen wel een jaar of 5 achter me (misschien wel meer).

Maar bij Factorio kun je de multiplayer ook overbodig noemen, het was een vermakelijke game zonder multiplayer (<0.11). Toch is het voor mij veel leuker in de co-op modus. In de single player was ik er zelf na 25 uur wel klaar mee. Heb een co-op game gehad waar 50+ uur in zat. Zit nu in de derde co-op game.

Nu is er bij Prison Architect misschien wat minder te doen maar als je maar groot genoeg bouwt dan komt dat vast wel goed. Ik zie eigenlijk altijd wel co-op mogelijkheden. Anno 2070 is ook hartstikke leuk om samen te doen.

edit:
Iemand tips voor Alpha 29? Waar ik bij alpha 20 onbeperkt kon doorspelen zonder incident heb ik nu om de 2 dagen wel een vechtpartij.

Heb afaik de meeste basic diensten up en running.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gMfeb5eeCXkpDa2RAKGjKyBs/thumb.png

[ Voor 81% gewijzigd door sdk1985 op 09-02-2015 18:07 . Reden: Het was Alpha29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Laatst online: 10:35
sdk1985 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:51:

edit:
Iemand tips voor Alpha 29? Waar ik bij alpha 20 onbeperkt kon doorspelen zonder incident heb ik nu om de 2 dagen wel een vechtpartij.

[afbeelding]
Je hebt de meeste diensten wel up-and-running, maar je gevangenen moeten grote stukken lopen, je kunt het risico op riots aanzienlijk beperken door korte routes aan te houden,, de yard bijvoorbeeld recht onder de cellen, canteen en keuken naast elkaar, zoals nu, maar dan gekoppeld aan de Yard, koppel de chapel en common room er bij aan en je gevangen kunnen in zeer korte tijd overal komen waar ze moeten zijn,

Zal vanavond even een screenshot posten met een voorbeeldje, verder heb je veel guards lopen, vaak is 1 guard per 8 gevangen al voldoende, jij kunt dus met de helft minder guards ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Ben benieuwd naar je screenshot. Ondertussen viel me op dat de gevangenen die het haasje zijn eigenlijk altijd "snitch" zijn. Heb vervolgens opgemerkt dat je criminal informants kunt aanstellen en dan die gevangenen op protected custody kunt zetten.

Echter een hele aparte vleugel opzetten puur voor de 2-3 snitches is voor mij voorlopig nog veel te duur. Hoe lossen jullie dat op?

Ondertussen ziet de gevangenis er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xhd8eFr1FygvNFYGw2nW8Qxh/medium.png

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 16-02-2015 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Je hoeft niet een hele afdeling te bouwen, is wel beter, maar je kunt met deployment gebieden aanwijzen waar een bepaald soort gevangene wel of juist niet mag komen.

Je kunt als je een beetje handig omgaat met je grants, aardig wat geld verzamelen, je hebt dan , zelfs in het begin van het spel genoeg geld om 2 kleine afdelingen te bouwen (+/- 30 cellen).

Maar boven alles, efficientie is heel belangrijk :)

PS, hoe ziet je rooster eruit? dit werkt vooral in het begin goed :
http://guides.gamepressur...hitect/guide.asp?ID=20994

[ Voor 14% gewijzigd door dragoncry op 16-02-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

sdk1985 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:14:
Ben benieuwd naar je screenshot. Ondertussen viel me op dat de gevangenen die het haasje zijn eigenlijk altijd "snitch" zijn. Heb vervolgens opgemerkt dat je criminal informants kunt aanstellen en dan die gevangenen op protected custody kunt zetten.

Echter een hele aparte vleugel opzetten puur voor de 2-3 snitches is voor mij voorlopig nog veel te duur. Hoe lossen jullie dat op?

Ondertussen ziet de gevangenis er zo uit:
[afbeelding]
Ik zet altijd een kleine hoek voor beschermde mensen over, worden er vanzelf wel meer. Verder gooi ik de protected samen met low prisoners. ook gooi ik de protected zo snel mogelijk op een eigen schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Hierbij de screenshots :

Wat heb ik gedaan:

1. Bouw de 2 kantoren (rechterzijde, bij ingang), en huur een warden in, deze kan dan vast beginnen met research van "finance" om de grant "Administation Centre" compleet te maken ($10.000)

2.Bouw het bovenste gebouw met 3 kantoren en een "Staffroom", wat nu visitation is was eerder een holding cell, deze heb ik nodig gehad om de grant "Basic Detention Centre" te verkrijgen ($10.000), maar heb nu genoeg cellen om gevangenen in te zetten ;)

3.Bouw het cellenblok rechtsonder (20 cellen), en onderzoek "maintenance" "Grounds Keeping" en "Cleaning" om de grant "Prison Maintenance" te voltooien ($15.000). Begin ook vast met research naar "Health" en "Psychology" om de grant "Health And Well Being" te voltooien ($20.000)

4. Door een beetje op te letten en rustig aan grants te voltooien houd je meer dan genoeg geld over om verder uit te bouwen. De 2 kleine rode rondjes...hier kan ik deuren plaatsen om het gebied af te sluiten, ik kan dan via "Deployment" dit gebied aan een bepaalde soort gevangene toewijzen.
de grote rode cirkel heb ik vrijgehouden voor "Exports" voor als ik een productie van nummerplaten heb o.i.d. :)

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/6zcunlt3h/template01.jpg (klikbaar)

De gevangenen hebben in deze opzet alles bij de hand om geen riots meer te veroorzaken, oh en vergeet niet de grants "Cell Block A" en "Cell Block B" te voltooien ($40.000 en $30.000 respectievelijk)

Zoals je hieronder kunt zien kan ik deze opzet in dit veld nog 4 maal toepassen voor een totaal van 200 cellen, daarnaast kan ik nog land bijkopen als ik dit heb onderzocht. Maak je geen zorgen over het negatieve inkomstenbeeld, dit veranderd zodra je gevangenen laat komen :)

Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/5yclyhc3x/template02.jpg (klikbaar)

Vanuit deze opzet bouw ik verder uit met klaslokalen, workshops, storage, en later een tweede kamer voor electra en water.

Voor de 50 gevangenen die hier kunnen zitten heb ik 2 koks, 2 guards (eigenlijk te weinig) 2 schoonmakers, 1 tuinier en alle staff, zodat ik nu verder alles kan researchen.
Na dit te hebben gebouwd, heb ik nog $30.000 over en kan dus rustig aan uitbreiden.

Hoop dat dit helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Leuk om te zien hoe een ander het doet! Ik had nog wel twee vragen eigenlijk;

1) Ik krijg echt bijna niemand aan de traingen, wel een paar stop alcohol etc. Maar niet tot weinig mensen in de workshop training. Er staat het gros van de tijd helemaal niemand. (zowel niet voor de klas als natuurlijk uiteindelijk in de workshop) is er nog een gouden formule voor?

2) Wat is een makkelijke manier om de guards rondes te laten lopen? Ik vind het systeem niet echt logisch werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Dit weet ik niet zeker, maar misschien moeten de gevangenen eerst de basisopleiding volgens voor ze in de werkshop mogen werken?
Ik ben dit probleem eigenlijk nog niet tegen gekomen..

Via het deployment scherm is zover ik weet de enige manier, werkt inderdaad niet erg handig, maar ik probeer zo weinig mogelijk guards te laten patrouleren, vaak zijn ze dan exhausted, als je ze vrij rond laat lopen gebeurd dit minder snel :)

Zijn jullie ook in de mogelijkheid screenshots te plaatsen?, ben erg benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
Miks schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:53:
Alpha 29 is uit, de game gaat steeds meer richting Beta release zie ik.
http://forums.introversio...iewtopic.php?f=17&t=51797

Nieuw:
  • parole
  • chapel
  • library
  • en nog een hoop kleine dingetjes
Sterker nog in de video van januari beta hebben de belofte uitgesproken dat dit jaar de final uit zal komen.
sdk1985 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:51:
Persoonlijk ligt dat tijd dat ik het me uren lang kan boeien om in mijn eentje een game te doen wel een jaar of 5 achter me (misschien wel meer).

Maar bij Factorio kun je de multiplayer ook overbodig noemen, het was een vermakelijke game zonder multiplayer (<0.11). Toch is het voor mij veel leuker in de co-op modus. In de single player was ik er zelf na 25 uur wel klaar mee. Heb een co-op game gehad waar 50+ uur in zat. Zit nu in de derde co-op game.

Nu is er bij Prison Architect misschien wat minder te doen maar als je maar groot genoeg bouwt dan komt dat vast wel goed. Ik zie eigenlijk altijd wel co-op mogelijkheden. Anno 2070 is ook hartstikke leuk om samen te doen.

edit:

[afbeelding]
In de eerdere alphas was het inderdaad zorg dat de needs van gevangenen enigszins worden voldaan en je had simpel geen riots en kon je het spel de hele nacht laten lopen zonder problemen. Enkele alphas terug hebben ze het gedrag van gevangenen onvoorspelbaarder gemaakt en is een volledig vechtpartij vrije gevangenis praktisch een utopie.

De needs tab blijft in mijn opinie het beste hulpmiddel om het aantal riots te verminderen, ik laat soms de needs tab 24 uur open om te zien hoe gedurende de dag de verschillende needs op- en afbouwen.

Verder zorg dat je bewakers zoveel mogelijk zichtbaar zijn voor gevangen door patrouilles te maken en bepaalde ruimtes te laten bewaken, gevangenen die zich onbespied voelen zullen eerder vechten dan wanneer er bewakers in zicht zijn.

Een gevangenis waar gevangenen korte afstanden moeten overbruggen is makkelijker dan een gevangenis met lange afstanden, bij de laatste kijk ook goed naar de tijdsindeling, je ontkomt er dan vaak niet aan om voor activiteiten minimaal twee uur blokken te gebruiken om te zorgen dat gevangenen voldoende tijd hebben om bij de activiteit te komen en deze voldoende te beoefenen om de need voldoende te verlagen.

Omdat vechtpartijen niet geheel uit te bannen zijn zorg dat plaatsen waar veel gevangenen samenkomen zoals kantine en de speelplaats op dat soort momenten voldoende bewakers aanwezig zijn om incidenten zsm te stoppen. Zorg door patrouilles dat bewakers ook op andere plaatsen nooit ver moeten lopen om een vechtpartij te stoppen.

Dit is een van mijn gevangenissen en in deze gevangenis zijn de needs zelden hoger dan geel en zijn er om die reden zelden vechtpartijen en als ze uitbreken zijn ze in de meeste gevallen zeer snel gestopt omdat bewakers nooit ver weg zijn. Een andere voorbeeldje is deze, hier zijn geen normale cellen en toch zijn vechtpartijen een zeldzaamheid.
Ircghost schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:03:
Leuk om te zien hoe een ander het doet! Ik had nog wel twee vragen eigenlijk;

1) Ik krijg echt bijna niemand aan de traingen, wel een paar stop alcohol etc. Maar niet tot weinig mensen in de workshop training. Er staat het gros van de tijd helemaal niemand. (zowel niet voor de klas als natuurlijk uiteindelijk in de workshop) is er nog een gouden formule voor?

2) Wat is een makkelijke manier om de guards rondes te laten lopen? Ik vind het systeem niet echt logisch werken.
Uit mn hoofd gezegd is needs ook hier een factor, een gevangene die bijna omvalt van de slaap omdat er geen bed voor hem zal minder gauw (succesvol) een training volgen dan een gevangene die uitgerust is, net een douche heeft gepakt, met familie heeft mogen babbelen, etc. Uiteraard zullen er ook gevangenen zijn die geen training willen volgen en/of niet in de workshop willen werken. Je hebt er verder weinig invloed op.

Er is maar een manier om bewakers rondes te laten lopen en dat is via deployment en met een van de licht blauwe iconen een route te tekenen en vervolgens een of meer bewakers, honden en/of gewapende bewakers aan de route toe te voegen door op de route te klikken. Afgezien van bewakers een specifieke ruimte te laten bewaken zijn er helaas geen andere mogelijkheden om te voorkomen dat bewakers op bepaalde plaatsen op een kluitje gaan staan en hele delen van de gevangenis onbewaakt laten.

[ Voor 24% gewijzigd door squaddie op 16-02-2015 20:51 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Ondertussen gaat het lekker zo:
Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/ninm0obyl/Template03.jpg(klikbaar)

Na het voltooien van een paar grants heb ik nu genoeg geld om een 2e blok cellen te gaan bouwen.
Vervolgens ga ik een workshop bouwen voor wat meer inkomsten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Persoonlijk ga ik vrijwel altijd eerst voor de workshop voor de tweede celblok.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
squaddie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:18:
Persoonlijk ga ik vrijwel altijd eerst voor de workshop voor de tweede celblok.
Hoeven de gevangenen niet eerst een opleiding te volgens dan?
Als dit wel het geval is hebben ze iets meer tijd om die te voltooien, en zijn er meer gegadigden voor de workshop, hangt natuurlijk wel af hoe groot je eerste celblok is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
Uiteraard, maar die opleiding wordt gegeven in de workshop door de foreman.

Vaak bouw ik eerst een relatief grote holding cell met bedden, daarna bouw ik de nodige faciliteiten inclusief een workshop en solitairy. Cellen bouwen is meestal de laagste prioriteit omdat dit relatief duur is en afgezien van de privacy need verder geen impact op je gevangenen lijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
Ah zo, zit ze iedere keer eerst naar school te sturen 8)7

En hoe heb jij je regime geregeld als ik vragen mag?
Krijgen je gevangenen niet vaak ruzie als ze in holdingcel op een kluitje zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
dragoncry schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:53:
Ah zo, zit ze iedere keer eerst naar school te sturen 8)7

En hoe heb jij je regime geregeld als ik vragen mag?
Krijgen je gevangenen niet vaak ruzie als ze in holdingcel op een kluitje zitten?
In deze gevangenis heb ik overigens alleen max sec gevangenen, vandaar dat er geen verschil in regime. klik.

Ik heb wel permanent bewakers gestationeerd in de holding cell, maar ik kan niet zeggen dat ik meer vechtpartijen heb in de holding cell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
squaddie schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:14:
[...]

In deze gevangenis heb ik overigens alleen max sec gevangenen, vandaar dat er geen verschil in regime. klik.

Ik heb wel permanent bewakers gestationeerd in de holding cell, maar ik kan niet zeggen dat ik meer vechtpartijen heb in de holding cell
Lekker strak schema!, zal vanavond even kijken of dit schema ook voor mijn Maxsec gevangenen werkt :)
Heb nu een gemixte gevangenis met normal en maxsec maar heb voor de maxsec nog geen apart schema ingesteld, en wil nog een derde cellenblok bouwen voor protected of minsec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:38

Shabbaman

Got love?

Yay 1.0! Mooi moment om het spel weer op te pakken.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-06 22:15
Ook leuk om te proberen is te ontsnappen uit je eigen gevangenis.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Shabbaman schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 13:56:
Yay 1.0! Mooi moment om het spel weer op te pakken.
Eens ;)!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Nu doe ik de campaign en het is aardig te doen. Alleen bij de riot missie is het even onduidelijk wat je moet doen aan het begin. Want je moet eerst wachten op een nieuwe telefoon.

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 09:47

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Inmiddels heel wat gevangenissen gebouwd, maar nu heb ik een mooi concept en bijna 300 gevangenen. Ik zit alleen nog met een hygiëne probleem en heb geen idee hoe ik dat kan oplossen. Ook heb ik last van de bug dat sommige gevangenen niet aan een cel toegewezen kunnen worden, dat is wel vervelend.

Het valt me ook op dat mijn Macbook het er toch wel opvallend zwaar mee heeft :+

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Redeta schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:57:
Ook leuk om te proberen is te ontsnappen uit je eigen gevangenis.
idd! Ik kwam er afgelopen week achter dat ik als gevangene rustig de armory binnen kan wandelen en wapens kan pakken... Op het juiste moment terug sneaken zodat niemand de metaldetector opmerkt en hoppa, wapens in m'n cel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakOverflow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-06 09:47

TweakOverflow

Wubbalubbadubdub!

Siebsel schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:15:
[...]

idd! Ik kwam er afgelopen week achter dat ik als gevangene rustig de armory binnen kan wandelen en wapens kan pakken... Op het juiste moment terug sneaken zodat niemand de metaldetector opmerkt en hoppa, wapens in m'n cel :+
Hoe werkt dat dan precies? Dat lijkt me wel ontzettend gaaf

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Via het menu en dan 'Extras' kun je een escape attempt uitvoeren. En je kunt kiezen of je een save van jezelf wil gebruiken, of een random prison uit de workshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Robinvdh5 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:09:
Inmiddels heel wat gevangenissen gebouwd, maar nu heb ik een mooi concept en bijna 300 gevangenen. Ik zit alleen nog met een hygiëne probleem en heb geen idee hoe ik dat kan oplossen. Ook heb ik last van de bug dat sommige gevangenen niet aan een cel toegewezen kunnen worden, dat is wel vervelend.

Het valt me ook op dat mijn Macbook het er toch wel opvallend zwaar mee heeft :+
Hygiëne rust op een paar puntjes.
1) Douchen. Je kan ze dwingen te douchen door tijd voor douchen te reserveren. Maar dan moet je wel genoeg douches hebben om ze allemaal tegelijk te laten douchen. En ze moeten op dat moment wel in de buurt van een douche zijn.
Je kan ze ook genoeg free time geven, dan gaan ze douchen als ze behoefte hebben.
2) Schone kleding/lakens en vloeren. Door genoeg schoonmakers te hebben of met prison labor.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Achievement gehaald van dat je een gevangenis met een waarde van 1 miljoen moet verkopen.
En nu opnieuw beginnen ;D

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41
Ik heb de escape mode geprobeerd in mijn max security prison waar alle bewakers met tazers en shotguns rondlopen en elke hoek heeft een metal detector en een camera. Toch is dit vrij makkelijk uitbreken, sla dingen kapot, krijg wat rep punten, skip punishment en level jezelf up. Doe dat een paar keer tot je max bent, en loop naar de uitgang terwijl je alles neerschiet wat op je pad komt. Als je bij een deur komt die alleen remote te openen is, wacht je tot er een bewaker door wil zodat ze hem open maken. Klaar...

Ik mis nog wat uitdaging in escape mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Redeta schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 18:37:
Nu doe ik de campaign en het is aardig te doen. Alleen bij de riot missie is het even onduidelijk wat je moet doen aan het begin. Want je moet eerst wachten op een nieuwe telefoon.
Kan je daar iets over vertellen. Missie 3 toch? Ik krijg dan Riot Police maar die overleven nauwelijks het halletje van het relgebied :+ Heb het al een paar keer geprobeerd, maar zelfs de armed agents redden nauwelijks twee gangen voor overhoop te gaan.

Overigens kan je aan het begin wel direct veilig je brandweermensen neergooien bij de brand, de gevangenen vinden dat kennelijk niet autoriteit genoeg om te mollen.

Heb het al vele alpha's niet gespeeld ( alleen de video's gekeken ) dus hoogste tijd om eens te kijken wat het resultaat is geworden.

[ Voor 8% gewijzigd door Basszje op 10-10-2015 20:43 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emryte
Ik ben eigenlijk eerst gaan kijken wat er allemaal was. En daarna ruimte voor ruimte alles overnemen. Het duurt lang maar is wel efficiënt

game pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Na een derde keer ging het ineens wel omdat je op een gegeven moment onbeperkt extra riot police krijgt, dat unlockte de eerste twee keer niet kennelijk. Volgens mij gebeurt het wel vaker bij de missies dat iets niet helemaal goed gaat soms.

Wat ook efficient is overigens om gewoon de poorten open te zetten en het zooitje te laten ontsnappen. Stoppen ze ook met rellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:34
Hier ook, 'n jaar of twee na aanschaf, eindelijk maar eens echt aan begonnen :)

Ben nu met de 5e campaign mission bezig, maar geloof dat ik iets te enthousiast aan het uitgeven ben geweest.... 80/80 inmates, geen cash, twee grants die pas over enige tijd uitkeren en 'n derde waar ik geld voor nodig heb om 'm af te ronden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
anboni schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:11:

Ben nu met de 5e campaign mission bezig, maar geloof dat ik iets te enthousiast aan het uitgeven ben geweest.... 80/80 inmates, geen cash, twee grants die pas over enige tijd uitkeren en 'n derde waar ik geld voor nodig heb om 'm af te ronden...
Dat had ik ook. Tegen de tijd dat ik het geld (60.000?) had en de optionele objectives kwamen werden die allemaal direct gecompleet. Heb niet eens kunnen zien wat ze waren. :)

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 08:31
Ik ben nog bezig met chapter 4, maar ook begonnen aan een nieuwe sandbox build. Daar kan ik nu 150+ gevangenen (medium en max sec) in kwijt :) en druk bezig met het plannen van de uitbreiding voor ongeveer 100 min sec gevangenen en een deathrow :)

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
NuCl3aR schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 12:41:
[...]

Dat had ik ook. Tegen de tijd dat ik het geld (60.000?) had en de optionele objectives kwamen werden die allemaal direct gecompleet. Heb niet eens kunnen zien wat ze waren. :)
En ik kom er net achter dat m'n maximale lening van de initiele 2500 in een klap naar 250k is gesprongen.. Toen was er ineens een hoop meer mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
Trouwens is het iemand al gelukt om de grant Education Reform Program te behalen? Het lukt mijn gevangen maar niet om de laatste cursus te halen :( nu al 40 fails :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
patricks8 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 13:41:
Trouwens is het iemand al gelukt om de grant Education Reform Program te behalen? Het lukt mijn gevangen maar niet om de laatste cursus te halen :( nu al 40 fails :(
Dat is inderdaad een moeilijke. Maar 40 failed is toch wel heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
Klopt. Misschien ligt het aan max/med security prisoners.

[ Voor 8% gewijzigd door patricks8 op 11-10-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
pirke schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:16:
Ik heb de escape mode geprobeerd in mijn max security prison waar alle bewakers met tazers en shotguns rondlopen en elke hoek heeft een metal detector en een camera. Toch is dit vrij makkelijk uitbreken, sla dingen kapot, krijg wat rep punten, skip punishment en level jezelf up. Doe dat een paar keer tot je max bent, en loop naar de uitgang terwijl je alles neerschiet wat op je pad komt. Als je bij een deur komt die alleen remote te openen is, wacht je tot er een bewaker door wil zodat ze hem open maken. Klaar...

Ik mis nog wat uitdaging in escape mode.
Mee eens. Had je wel de zones apart aangeduid als STAFF only? Ik zou daar verwachten dat iedere prisoner direct opgepakt wordt als ze daar lopen.
Heb dit zelf nog niet getest. Wil dat proberen als ik een prison voor 500 man heb ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41
Staff only, remote doors, tazers, shotguns, camera's, alles erop en eraan. In je cell kun je je bed en wc kapot slaan. Als er staff komt sla je die totdat je bewusteloos bent. Van de verkregen punten level je tough, deadly en skilled fighter. Zo nog 2 keer tot je max level bent. De bewakers vallen dan eerder dood dan dat jij schade krijgt. Als je eenmaal een shotgun hebt (zeer makkelijk) loop je met je guard key tot aan de remote door en wacht tot er iemand naar binnen wil. Pang pang en jij kan naar buiten. Herhaal voor elke remote door op je pad naar buiten. Zo loop je gewoon binnen 1 dag de prison uit en is 90% vd bewaking dood. Als je tijd over hebt recruteer je wat handlangers die je ook meteen max level maakt.

Je hebt dus geen digging tools, geen workshop, geen cleaning cupboard etc nodig: de bewaker met de shotgun heeft alle wapens die je nodig hebt. En met max deadly en max skilled fighter sla je hem 1x en hij laat z'n shotgun vallen als ie niet al meteen met 1 klap dood is (doen ze veeeeel te vaak).

Als je een prison zou hebben waar slechts 2 bewakers inzitten, en de remote doors gaan niet open als er iemand aan de andere kant staat. En compleet volledig geisoleerde cellen, geen vrije tijd, helemaal niks. Als je dan aan de slag gaat dan heb je geen tools, geen wapens, geen guards met wapens, geen remote doors die open gaan om jou erdoor te laten... dat wordt een stuk lastiger ontsnappen. Maar ik blijf het veel te makkelijk vinden om max level te worden en gewoon alles 1-hit vermoordend naar buiten te lopen bij een normale prison waar je ook te eten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Eens, ik ben uit alle gevangenissen ontsnapt, en bij de meeste binnen een dag.. En dan kies ik enkel 4-5 sterren gevangenissen. Het vechten is inderdaad te makkelijk.

Een van de makkelijkste manieren zonder ook maar te hoeven vechten is om in een office, ook de psychologist's office of staff room een aansteker te pakken en vervolgens gewoon al rondrennend alles in de fik steken waar je bij kan voordat je getazerd bent..

Hoe beter en groter de gevangenis, hoe langer de brandweer er over er over doet om binnen te komen en hoe meer schade er is, brand vernietigd muren (deels) en dat maakt het bijzonder makkelijk om weg te komen. Plus het is wel leuk om de gehele gevangenis in rook zien op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:12
Robinvdh5 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:09:

Wat voor concept heb je? Ben wel benieuwd!
Misschien wat screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:56
Probleem bij mij is het azerty-toetsenbord en dat ik nog geen optie heb gevonden om de toetsen anders te configureren (of ik moet in windows een querty-toetsenbord configgen). Bij een escape zit ik dus constant op de verkeerde knoppen te rammen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
Arator schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:12:
Probleem bij mij is het azerty-toetsenbord en dat ik nog geen optie heb gevonden om de toetsen anders te configureren (of ik moet in windows een querty-toetsenbord configgen). Bij een escape zit ik dus constant op de verkeerde knoppen te rammen.
Je kan ook de pijltjes toetsen gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:56
NuCl3aR schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:20:
[...]
Je kan ook de pijltjes toetsen gebruiken. ;)
Shame on me. Heb dat zelfs niet geprobeerd :$

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
Ik vind het wel een leuk spelletje echter word ik veel teveel opgejaagd door de tijd, ik heb zitten googlen voor een soort spelmodus zonder klok en druk maar zover ik weet is die er niet. Ik hou van relaxed gamen ( op leeftijd ;) ) Maar ik red het nu steeds net om de opdrachten af te krijgen, ontspanning is ver te zoeken. Ik maak door de haast vaak ondoordachte beslissingen.

Is er een mogelijkheid om stressvrij te bouwen? Bijvoorbeeld dat je geen timer hebt en dat je zelf in de hand hebt hoeveel gevangenen er komen op een zelfgekozen moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
De enige timer die er echt wat toe doet is toch de dagelijkse prisoner intake? En die kun je gewoon op 0 zetten als je even geen tijd/ruimte hebt om uit te breiden. Verder is het enige waar die klok invloed op heeft de dagindeling van je bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
Robert777 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:42:
Is er een mogelijkheid om stressvrij te bouwen? Bijvoorbeeld dat je geen timer hebt en dat je zelf in de hand hebt hoeveel gevangenen er komen op een zelfgekozen moment.
Je kan de tijd gewoon pauzeren. Ondertussen kun je nieuwe items plaatsen of afbreken. Deze dingen worden dan uitgevoerd zodra je terug op play drukt.

Als je rechtsonder op het rapport klikt krijg je je rapport. :+ Het eerste (of tweede?) tabblad van dit rapport is je 'Intake'. Hier kan je aangeven hoeveel prisoners je wilt dat er binnenkomen alsook de verhouding van min/med/max prisoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
anboni schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 14:49:
De enige timer die er echt wat toe doet is toch de dagelijkse prisoner intake? En die kun je gewoon op 0 zetten als je even geen tijd/ruimte hebt om uit te breiden. Verder is het enige waar die klok invloed op heeft de dagindeling van je bewoners.
Oh dat wist ik niet dat men de prisoner intake op nul kan zetten, en gevonden, dat is een stuk relaxter.

Ik weet dat je in het begin kan instellen dat je overal zicht op kan hebben ook al is er niemand maar kan je dat achteraf nog veranderen? Hekel aan de donkere kamers, op sommige plekken blijft het donker ook al zitten er gevangenen, geen stroom probleem.
NuCl3aR schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:18:
[...]

Je kan de tijd gewoon pauzeren. Ondertussen kun je nieuwe items plaatsen of afbreken. Deze dingen worden dan uitgevoerd zodra je terug op play drukt.

Als je rechtsonder op het rapport klikt krijg je je rapport. :+ Het eerste (of tweede?) tabblad van dit rapport is je 'Intake'. Hier kan je aangeven hoeveel prisoners je wilt dat er binnenkomen alsook de verhouding van min/med/max prisoners.
Bedankt.

[ Voor 32% gewijzigd door Sunrise op 19-10-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesserr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-06 12:56
Robert777 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:20:
[...]

Oh dat wist ik niet dat men de prisoner intake op nul kan zetten, en gevonden, dat is een stuk relaxter.

Ik weet dat je in het begin kan instellen dat je overal zicht op kan hebben ook al is er niemand maar kan je dat achteraf nog veranderen? Hekel aan de donkere kamers, op sommige plekken blijft het donker ook al zitten er gevangenen, geen stroom probleem.

[...]

Bedankt.
Haha, ik kan me voorstellen dat het spel heel stressvol wordt als je je intake nooit op 0 zet, moet er niet aan denken! Eerste paar in-game dagen staat hij bij mij op 0, tot ik klaar ben om gevangenen op te nemen. En als je op max capacity zit kun je hem ook op 0 zetten. Als je je muist stil houdt bovenin hoeveel gevangenen je hebt, kun je ook kijken hoeveel je hebt per type, en hoeveel capaciteit je nog over hebt per type. Dan kun je dus uitrekenen hoeveel per type (min, med, max) je binnen wilt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Om mijn vraag zelf maar te beantwoorden
You have to save edit, which you would know how to do if you searched before posting.

Save your game and then click "Open Save Folder" in the game's main menu. In the directory that opened up you should have a save folder. Open that and open the .prison file that you saved your prison as in notepad++ or similar non-invasive text editor.

Find this line and change it to false, or just delete the line.
EnabledVisibility true

Then just load your game again.

Note that if you turn off fog of war, your CCTV cameras will no longer work, at all. This is due to CCTV's only purpose being to see inside fog of war.
Ga het gelijk proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
[...]

Hekel aan de donkere kamers, op sommige plekken blijft het donker ook al zitten er gevangenen, geen stroom probleem.
Je gevangen gaan natuurlijk niet laten zien wat er allemaal gebeurt. :D Enkel staff members geven je zicht op de map. Vandaar dat als je op die manier wilt spelen je CCTV camera's moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Zijn er hier nog mensen die hun eigen naam in de game hebben? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
NuCl3aR schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:33:
[...]

Je gevangen gaan natuurlijk niet laten zien wat er allemaal gebeurt. :D Enkel staff members geven je zicht op de map. Vandaar dat als je op die manier wilt spelen je CCTV camera's moet plaatsen.
Ik gun ze wel een beetje prive, bovendien hoef ik niet alles te zien. B)
De savegame bewerken werkt prima, nog veel meer opties die je kan veranderen in de savegame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ini
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 14:36

ini

Life is what you make of it

[...]
Hekel aan de donkere kamers, op sommige plekken blijft het donker ook al zitten er gevangenen, geen stroom probleem.

[...]

Bedankt.
Even wat guards deployen in de ruimte, dan zie je ook wat er gebeurt daar. Eventueel met patrol routes kan je ze specifiek langs bepaalde plekken laten lopen.

als je personeel er niet loopt, krijg je een fog of war, en kunnen je gevangenen daar dus van alles doen! 8)

Testspecialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Zo heb eindelijk mijn 60 personen gevangenis op orde, verslavend spel. Zijn wel wat doden gevallen en 3 ontsnapt maar al doende leert men. Het gaat allemaal wel diep, leuk gemaakt. Uiteindelijk zal het wel gaan vervelen maar daar ben ik gelukkig nog niet. Heb al een idee voor een beter lopende gevangenis, meer gericht op zo min mogelijk loopwerk voor de werknemers echter is het wel lastig beginnen als je geen bom duiten hebt. Ben er nog wel ff zoet mee. :)

Oja nog een vraag, moeten de gevangenen bij de psycholoog zelfstandig kunnen komen? Of roep je dan ellende op je af?

[ Voor 11% gewijzigd door Sunrise op 20-10-2015 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
Ik zorg altijd voor een aparte Office voor de psycholoog in een gebied waar de gevangenen mogen komen. Nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:55
ini schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 16:36:
[...]

Even wat guards deployen in de ruimte, dan zie je ook wat er gebeurt daar. Eventueel met patrol routes kan je ze specifiek langs bepaalde plekken laten lopen.

als je personeel er niet loopt, krijg je een fog of war, en kunnen je gevangenen daar dus van alles doen! 8)
Klopt. En wekelijks een shake down doen drukt daarnaast ook het smokkelen van spullen waardoor het ook niet veel uitmaakt in wat er gebeurt onder de fog of war.

De patrol routes zijn wel de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodocus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 13:30
Ik heb zo'n gedoe gehad met het toewijzen van een canteen aan celblokken omdat die niet toegankelijk zou zijn. En daardoor kregen de prisoners weer honger. Bleek dat dit kwam omdat er een ontsnappingsmogelijkheid was, het gebied afzetten met een hek hielp.

Ik weet een grap over UDP maar het kan dat hij niet overkomt.

Pagina: 1 2 3 Laatste