The Elder Scrolls Online!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496732

Topicstarter
Beste tweakers,

ik wil graag the elder scrolls online gaan spelen als die uitkomt.
Nu heb ik alleen nog nooit een elder scrolls game gespeeld. Wat raden jullie me aan om te gaan spelen?
Skyrim is volgens mij de laatste elder scrolls die uitgekomen is?
Ik zag net ook al een uitbreiding op steam..Dragonborn? Of is dit weer een aparte game?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srvdp
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-08-2023
The Elder Scrolls Skyrim is de meest recente Elder Scrolls game van Bethesda. Deze heeft een aantal downloadbare pakketten (dlc) waaronder; Dawnguard, Heartfire, Dragonborn (Dragonborn is de grootste toevoeging aan Skyrim).

Skyrim (zonder DLC) is een zeer leuk spel om mee te beginnen in de Elder Scrolls series. Mocht je een wat oudere Elder Scrolls willen spelen dan kan je Morrowind of Oblivion (gold edition; bevat enkele uitbereidingen op Oblivion) proberen.

Have fun!

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:00

Ypho

Allround Nerd

Ik heb zelf honderden uren Oblivion gespeeld met de uitbreidingen, en sinds Skyrim daar ook zo'n 100 uur inzitten. Persoonlijk vind ik het verhaal uit Oblivion leuker om te spelen, maar Skyrim ziet er beter uit en vind ik leuker te spelen als een Rogue-assassin-ish character.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldfreeze
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-04-2015
Eerlijk gezegd, begin met morrowind, ga dan naar oblivon en dan naar skyrim. Aangezien Morrowind één van de moeilijkere is, zal ik deze aanraden om als eerste te spelen. Maar verdiep je ook in de geschiedenis van de wereld. Wat ik gaaf vind aan Skyrim is dat omdat het zich 200 jaar later afspeelt dan de vorige games je afstammelingen van karakters uit de vorige games vind.

Als je nog verder terug wil zou ik daggerfall proberen, dit is het tweede deel en werkt alleen op dosbox nog. Het spel is niet super moeilijk, maar de quests zijn wel erg uitdagend. Je hebt geen waypoints geen quest journal, je hebt een journal of notititie blok en daar staan je karakters ervaringen in dus als jij met iemand praat, weet je soms niet eens of je een quest hebt, dus lees dat boek door.
.
En je kan het zelfs spelen zoals elke andere elder scrolls game, qua controls.

Maar ik zou lekker beginnen met Morrowind, één van de meest iconische en moeilijke Elder Scrolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolacabana
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik vind Morrowwind de beste van de spellen. Oblivion en Skyrim zijn ook wel aardig, maar Morrowind is veel beter uitgewerkt. Enige nadeel is dat er geen fast travel is en dat je wel overal heen moet lopen.

In Skyrim vind ik de burgeroorlog erg slecht uitgewerkt en niet zo heel boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-07 14:47
Lolacabana schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:38:
In Skyrim vind ik de burgeroorlog erg slecht uitgewerkt en niet zo heel boeiend.
en er valt ver ook weinig van te merken dat er oorlog is.

Maar daar heb je op de pc mods voor, je hebt een warzone mod die zorgd dat er random gevechten plaatsvinden tussen stormcloaks en imperials.

je krijgt leuke situaties wanneer een grote knokpartij aan de gang is en in een keer 2 draken hun gezicht laten zien. Dan krijg je een grote free for all :+

[ Voor 16% gewijzigd door ArgantosNL op 04-04-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolacabana
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-03-2024
Heb het spel op de xbox. Kan ik lekker op de bank liggen terwijl ik het speel haha.

In Skyrim vind ik het wel leuk om mijn eigen huis te bouwen. En de omgeving is ook wel leuk. Vind alleen alle guilds e.d. slechter uitgewerkt. En het verhaal gewoon minder dan in Oblivion en Morrowind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik speel precies andersom, heb Skyrim gepiraat toen die uitkwam, na 2 characters heb ik oblivion GotY deluxe gekocht waar ik nu 150 uur met me eerste char erop heb zitten (en nog een hoop te doen). Gelijk ook morrowind gekocht, die ik ga porten naar de skyrim engine zodra Skywind uit is en ik de GotY van Skyrim kan kopen.

Enige dat ik mis aan TES tot dusver zijn EPIC battles, daar lijkt met de MMO verandering in te komen, maar ik weet zeker dat de mmo concessies moet doen qua gameplay :(
(eL_Jay is stiekem bang dat we dadelijk geen TES SP meer krijgen, beetje zoals Blizzard met WoW het warcraft SP gebeuren heeft doodgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Coldfreeze schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:13:
Eerlijk gezegd, begin met morrowind, ga dan naar oblivon en dan naar skyrim. Aangezien Morrowind één van de moeilijkere is, zal ik deze aanraden om als eerste te spelen. Maar verdiep je ook in de geschiedenis van de wereld. Wat ik gaaf vind aan Skyrim is dat omdat het zich 200 jaar later afspeelt dan de vorige games je afstammelingen van karakters uit de vorige games vind.

Als je nog verder terug wil zou ik daggerfall proberen, dit is het tweede deel en werkt alleen op dosbox nog. Het spel is niet super moeilijk, maar de quests zijn wel erg uitdagend. Je hebt geen waypoints geen quest journal, je hebt een journal of notititie blok en daar staan je karakters ervaringen in dus als jij met iemand praat, weet je soms niet eens of je een quest hebt, dus lees dat boek door.
.
En je kan het zelfs spelen zoals elke andere elder scrolls game, qua controls.

Maar ik zou lekker beginnen met Morrowind, één van de meest iconische en moeilijke Elder Scrolls.
Naar mijn mening kan je juist beter eindigen met Morrowind, Oblivion en Skyrim zijn een stuk makkelijker, zodat je alsvast bekend kunt raken met de gameplay en hoe je een character kunt maken qua stats, equipment en eventueel enchantments. Daarna kan je dan Morrowind spelen omdat je de basis in principe al onder de knie hebt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477666

Ik heb het beta invite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:06
Mooi :) -> Elder Scrolls MMO ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Caelorum op 08-01-2014 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:15

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Nazanir schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:19:
[...]

Naar mijn mening kan je juist beter eindigen met Morrowind, Oblivion en Skyrim zijn een stuk makkelijker, zodat je alsvast bekend kunt raken met de gameplay en hoe je een character kunt maken qua stats, equipment en eventueel enchantments. Daarna kan je dan Morrowind spelen omdat je de basis in principe al onder de knie hebt.
Niet Morrowind met Oblivion/Skyrim vergelijken, dit is compleet zinloos.
Waarbij Oblivion en Skyrim actiongames zijn is Morrowind een oldschool RPG met op alles een RNG (random number generator). Ook is Morrowind heel wat uitgebreider qua stats, armor, wapens en spells.
Rondrennen als een kip zodat je minder geraakt wordt is in Morrowind ook niet van toepassing. Als iets aanvalt wanneer het jou kan raken gaat meteen de RNG rollen om te kijken of het een hit is. Jou wegrennen van de attack animatie is van 0,0 invloed.

PS. Nog even en kan ik vrolijk rondrennen in TESO Beta.
Ben benieuwd al moet ik zeggen dat ik de gameplay videos een beetje vind tegengevallen.

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRedbeard op 10-01-2014 11:27 ]

Pagina: 1