Beste Redactie,
het valt me steeds vaker op dat er in de reacties bij nieuwsberichten informatie staat die ook al in het artikel staat. Ik ga er dan meestal vanuit dat die mensen niet het hele nieuwsbericht hebben gelezen, maar bij een bericht van vandaag vraag ik me dat toch af. Het gaat over het inkomstenmodel van het bedrijf in onderstaand artikel:
nieuws: Bedrijf gaat gratis wifi aanbieden in 37 Nederlandse steden
Andersom kregen ik en meerdere mensen bij onderstaand bericht een +0 omdat wij (onder andere) meldden dat de info die de persoon meldde al in het artikel stond (terwijl de rest van mijn reactie wel gewoon ontopic was!)
thefal in 'nieuws: Google-topman en Android-oprichter Andy Rubin treedt terug'
:
http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=update
het valt me steeds vaker op dat er in de reacties bij nieuwsberichten informatie staat die ook al in het artikel staat. Ik ga er dan meestal vanuit dat die mensen niet het hele nieuwsbericht hebben gelezen, maar bij een bericht van vandaag vraag ik me dat toch af. Het gaat over het inkomstenmodel van het bedrijf in onderstaand artikel:
nieuws: Bedrijf gaat gratis wifi aanbieden in 37 Nederlandse steden
waar verdienen hun geld mee als het gratis is ? Verder is het wel erg leuk voor de mensen.
In het artikel staat (blijkbaar eerst niet?):
Dat van die 5 minuten staat niet in het bovenstaande bericht
-The company told Telecompaper that it will earn its money
-from advertising. Users of the Wi-Fi network will get an
-advert every five minutes, lasting three seconds. Advertising
-will initially be general but in the future, the company will
-also consider to extent these advertisements can be tailored
-to user preferences, Seton said.
En daar is het verdienmodel
nu.nl schrijft:
"Het bedrijf verdient geld door eens in de 5 minuten een reclame te tonen aan gebruikers. In de browser gebeurt dit in de vorm van een pop-up, als er apps worden gebruikt dan stuurt de Bullseye-app een pushbericht."
Waarom meldt nu.nl wel het verdien model? En tweakers niet?
Het lijkt er heel erg op dat het artikel later is aangepast om het advertentiemodel toe te voegen. Het lijkt mij wel zo eerlijk om dan ook onder het artikel erbij te zetten dat het bericht is aangepast, zoals vaak wordt gedaan met een -update bij titels. standaard geef ik mensen die een nieuwtje melden die al in het artikel staat +0 (Als er verder niks wordt gemeld behalve info uit het artikel), terwijl diezelfde mensen eigenlijk een +2 hadden verdiend omdat ze info presenteren die er pas later in het artikel is bijgezet, waardoor hun reactie in eerste instantie wel erg waardevol was.-Evenmin is bekend hoe Bullseye inkomsten zal verwerven met zijn wifi-dienst.
Andersom kregen ik en meerdere mensen bij onderstaand bericht een +0 omdat wij (onder andere) meldden dat de info die de persoon meldde al in het artikel stond (terwijl de rest van mijn reactie wel gewoon ontopic was!)
thefal in 'nieuws: Google-topman en Android-oprichter Andy Rubin treedt terug'
Dan denk ik, neem het artikel gewoon goed over of vertel er bij dat je het aangepast. Dat doen jullie wel vaker volgens deze paginaVreemd. Ik lees bij andere bronnen dat hij Google niet verlaat, maar gewoon een andere functie neemt bij Google.
http://allthingsd.com/201...sundar-pichai-takes-over/
Edit: Tweakers heeft het zojuist aangepast. De redacteur zal er wel overheen gelezen hebben .
http://tweakers.net/nieuws/zoeken/?keyword=update