Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twee weken terug heb ik de XFX HD7870 aangeschaft en ook weer ingeleverd omdat ik de driver niet werkend kreeg, hiervoor heb ik ook een ander topic geopend. Het probleem was dat ik AMD catalyst niet werkend kreeg op 64-bit windows. Iedere keer bij het opstarten kreeg ik een blue screen. Toen heb ik 32-bit geprobeerd en toen werkte het wel, ik kon windows normaal booten en de kaart werd herkent. Ik heb van alles geprobeerd daarvoor verwijs ik ook naar mijn andere topic: Driverprobleem xfx HD7870.

Nu wil ik graag een nieuwe videokaart aanschaffen en is mijn oog gevallen op de Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB. Hierbij vraag ik me twee dingen af, is dit de beste kaart om te gamen voor een budget van +- 200 euro? En ik ben een beetje bang dat als ik deze kaart straks installeer ik hetzelfde probleem heb. Heeft iemand enig idee of het probleem specifiek voor de XFX kaart zou kunnen zijn of voor de HD7870 chip???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 20:54
Ik weet niet of je probleem specificiek voor die kaart is, of dat het ook ergens anders aan kan liggen. Voor hetzelfde geld doet een nieuwe kaart het wel gewoon.
De Sapphire 7870XT is inderdaad de beste kaart rond de 200-220 euro :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Als het een probleem met de chip zou zijn zouden er veel meer mensen moeten zijn met jouw driver-probleem. De kans is groot dat het de kaart zelf is en dat de 7870XT van Sapphire prima gaat werken.

*Zoek voor de grap eens op driver issues met de Sapphire en met de XFX namen erbij, kijk naar de verschillen in hits op google, beetje beeldvorming kan geen kwaad.

[ Voor 29% gewijzigd door Vayra op 19-03-2013 11:09 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 12:51
Heb sinds een kleine week die Sapphire kaart in mijn systeem zitten zonder echte problemen. Of je driver probleem weer terugkomt lijkt me niet want zoals Vayra al zei, dat zouden er veel mee mensen een probleem hebben.
Wat ik bedoel met echte problemen is dat ik wel een issue had met de 64 bits drivers van AMD (ook Windows 7 btw). Dit schijnt een bekend probleem te zijn, dus software incl. drivers installeren software draait maar Windows zegt dat een kaart een standaard VGA kaart is.
Weet dit vast van te voren dat dit zou kunnen gebeuren, schrik niet wat ik al zei schijnt bekend te zijn en los je op door de laatste beta (versie 7) te installeren. Zelf heb ik beta 6 gepakt aangezien ik 7 niet rap kon downloaden en na installatie draait de kaart als een zonnetje.
p.s. vergeet niet voor installatie de oude drivers te verwijderen en software. Zelf heb ik ook nog drive sweeper gebruikt voor de zekerheid.

Have fun met die kaart is in die prijsreeks (naar mijn idee) de beste kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
herda schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:24:
Heb sinds een kleine week die Sapphire kaart in mijn systeem zitten zonder echte problemen. Of je driver probleem weer terugkomt lijkt me niet want zoals Vayra al zei, dat zouden er veel mee mensen een probleem hebben.
Wat ik bedoel met echte problemen is dat ik wel een issue had met de 64 bits drivers van AMD (ook Windows 7 btw). Dit schijnt een bekend probleem te zijn, dus software incl. drivers installeren software draait maar Windows zegt dat een kaart een standaard VGA kaart is.
Weet dit vast van te voren dat dit zou kunnen gebeuren, schrik niet wat ik al zei schijnt bekend te zijn en los je op door de laatste beta (versie 7) te installeren. Zelf heb ik beta 6 gepakt aangezien ik 7 niet rap kon downloaden en na installatie draait de kaart als een zonnetje.
p.s. vergeet niet voor installatie de oude drivers te verwijderen en software. Zelf heb ik ook nog drive sweeper gebruikt voor de zekerheid.

Have fun met die kaart is in die prijsreeks (naar mijn idee) de beste kaart.
Bedankt voor de comment(s)! Heb je 64 bit versie van windows 7 ?? En bedoel je met de de laatste beta dan AMD catalyst 13,3?? Neem aan van wel, ik ga de kaart bestellen en ik zal hem installeren op een schone installatie van windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
No problemo, zou het jammer vinden als je deze kaart koopt en tegen een known bug aanloopt maar misschien denkt dat het weer je PC is :)
Yep, hier ook Windows 7 64 bits.Ja, de laatste beta is 13.3 maar ik heb beta 6 draaien
Neemt niet weg, probeer gewoon eerst de laatste driver en kijk of die wel draait, heb je dan dat Windows iets zegt over generic display drivers of iets ga dan naar de beta drivers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tohmas
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-04-2021
Heb verdorie het hele Engelstalige internet afgespeurd naar een oplossing voor dit 64 bit driver probleem en nergens werd er iets gezegd over die beta.
Draait inderdaad als een zonnetje herda!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herda
tohmas schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 03:18:
Heb verdorie het hele Engelstalige internet afgespeurd naar een oplossing voor dit 64 bit driver probleem en nergens werd er iets gezegd over die beta.
:+ graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tohmas schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 03:18:
Welke gpu heb je tohmas?
Pagina: 1