Driverprobleem xfx HD7870

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399423

Topicstarter
Momenteel heb ik problemen met het installeren van mijn nieuwe videokaart. Hiervoor had ik twee HD4770 in crossfire. Uiteraard had ik catalyst control center hierbij geïnstalleerd. Toen kocht ik een nieuwe videokaart namelijk XFX HD7870 DD. Kaart erin en computer aan, bluescreen. Ok ik was vergeten de oude drivers te verwijderen dus eerst de drivers verwijderen in safe modus. Daarna kon ik weer gewoon opstarten maar de videokaart wordt niet herkent. Alleen een standaard vga adapter. Wat ik verder geprobeerd heb:
  • Driver software verwijdert en verschillende versies van amd software suite geprobeerd allemaal tevergeefs.
  • Kaart eruit, computer aan, computer uit en kaart er weer in.
  • Windows opnieuw geïnstalleerd, drivers van de cd gebruikt, hetzelfde probleem weer die bleuscreen bij het opstarten na het installeren van de drivers. Iedere keer als ik catalyst control installeer krijg ik de bluescreen. Als ik dan catalyst verwijder kan ik weer normaal opstarten maar heb ik dus geen driver.
Hebben jullie enig idee wat het probleem kan zijn? Ik vermoed dat het om een driverprobleem gaat de kaart draait iig wel. De fans draaien en ik heb genoeg vermogen met mijn voeding dus aan mijn setup zal het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:45

ötzi

eclecticus

Geef eens wat meer info van je systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn systeem:
GPU: XFX HD7870 Double Disposition
CPU: AMD Phenom x6 1045t
Werkgeheugen: 8gb Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9
Mobo: Asrock 870 extreme 3 r2.0
Voeding: 500 watt Corsair Builder CX500 V2
WD 200 gb (weet zo niet welke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-06 14:30
Al Driver Fusion geprobeert?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:45

ötzi

eclecticus

Heb je de laatste bios voor je moederbord geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Werkt het bovenstaande niet, waarom installeer je dan Windows niet gewoon opnieuw dit duurt een uurtje incl. de standaards apps en zal alles weer perfect laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ötzi schreef op maandag 11 maart 2013 @ 08:43:
Heb je de laatste bios voor je moederbord geinstalleerd?
Thnx voor je reactie en ja ik de laatste bios geìnstalleerd.
Anoniem: 91626 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:24:
Werkt het bovenstaande niet, waarom installeer je dan Windows niet gewoon opnieuw dit duurt een uurtje incl. de standaards apps en zal alles weer perfect laten lopen?
Ik heb inderdaad gister windows opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft zich voor doen.

Overegins vond ik een artikel op een forum dat XFX zegt dat het aan de drivers voor 64 bit besturingssysteem ligt en dat als je 32 bit versie windows installeert de driver wel werkt. En dat ze werken aan een werkende driver voor 64 bit systeem. Nu zit ik dus te twijfelen of ik de kaart terug zal brengen en een andere zal kopen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Je hebt dus meerdere 64bit drivers geprobeerd en niks werkt, of ATI driver support heeft de boel verkloot of je hebt idd een slechte kaart te pakken....?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 11-03-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb inderdaad alle mogelijke drivers geprobeerd. Ook met een schone installatie van windows. Als ik het goed begrijp is er geen werkende driver voor windows 64 bit versie op dit moment. Er was iemand die mailde met XFX (zal ik zo ook even doen) met hetzeflde probleem. XFX melde dat het aan de 64 bit versie van windows lag en er alleen werkende driver voor 32 bit versie van windows is, die installeer ik nu ff en kijk ik of de driver dan wel werkt. Maar ik wil natuurlijk een 64 bit versie, het is alleen de vraag hoelang XFX en AMD er over gaan doen om een werkende driver voor 64 bit uit te brengen. En waarschijnlijk kan ik de kaart nu nog ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Haal je de drivers van de XFX site of van de AMD website?
Dat het onder 64 bit windows niet werkt is onzin, bij bijna iedereen werkt het..

Overigens was de Sapphire of Club3D XT variant de betere keuze geweest ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Quad op 11-03-2013 11:50 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik haal de driver van de AMD site gewoon catalyst control center en die zoekt dan de juiste driver. Ook heb ik de driver op het bijgeleverde cd'tje geprobeerd maar die installeert ook gewoon catalyst control center. En het is geen onzin het gaat om specifieke videokaart XFX HD7870. En idd catalyst control center werkt bij bijna iedereen. Maar ken jij personen die XFX HD7870 op een 64 bit windows draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zojuist 32 bit geïnstalleerd en nu werkt de driver wel. Ook wordt de kaart nu herkent in apparaatbeheer. Alles lijkt er dus wel op dat het aan de 64 bit driver ligt. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 18:59
Anoniem: 399423 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:52:
Ik haal de driver van de AMD site gewoon catalyst control center en die zoekt dan de juiste driver. Ook heb ik de driver op het bijgeleverde cd'tje geprobeerd maar die installeert ook gewoon catalyst control center. En het is geen onzin het gaat om specifieke videokaart XFX HD7870. En idd catalyst control center werkt bij bijna iedereen. Maar ken jij personen die XFX HD7870 op een 64 bit windows draaien?
Ik heb de XFX HD7870 DD en draai hem op 64 bit Windows 7 Ultimate. Geen enkele problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74228

Ik heb ook een XFX 7870 DD BE onder windows 7 64 bit draaien. Geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-06 14:30
Anoniem: 74228 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:18:
Ik heb ook een XFX 7870 DD BE onder windows 7 64 bit draaien. Geen enkel probleem
Misschien is het handig om te vermelden welke driver versie je draait?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx dat wilde ik ook gaan vragen. En jullie hebben ook helemaal geen problemen gehad met installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoshingen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:07:
[...]

Ik heb de XFX HD7870 DD en draai hem op 64 bit Windows 7 Ultimate. Geen enkele problemen.
Anoniem: 74228 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:18:
Welke versie van de driver (catalyst) hebben jullie geïnstalleerd. En welke versie van windows 7 64 bit, ultimate of home premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
Anoniem: 399423 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:06:
[...]

[...]

Welke versie van de driver (catalyst) hebben jullie geïnstalleerd. En welke versie van windows 7 64 bit, ultimate of home premium?
Ben niet thuis momenteel maar volgens mij heb ik de allerlaatste drivers (non-beta) op Win7 Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok ja die had ik ook. Welke versie van windows 7 had je als ik vragen mag? Ultimate of home premium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Anoniem: 399423 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:31:
Ok ja die had ik ook. Welke versie van windows 7 had je als ik vragen mag? Ultimate of home premium?
Dat zegt hij toch? Ultimate dus, al betwijfel ik de echtheid ervan :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
Quad schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:33:
[...]

Dat zegt hij toch? Ultimate dus, al betwijfel ik de echtheid ervan :+
Hoezo? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok sorry over het hoofd gezien, ja ik vind het ook vreemd. Er zijn heel veel mensen die het probleem hebben met 64 bit versie. En je bent de eerste waarvan ik hoor dat het werkt. Maar uiteraard geloof ik je, geeft me nog een beetje hoop om verder te proberen om het werkend te krijgen en hem niet in te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Als hij nog nieuw is en binnen de 7 dagen retour termijn zit (als het een webshop is tenminste), dan gewoon omruilen en voor de Sapphire HD7870 XT Boost gaan, veel sneller!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoshingen
Ik heb overigens één keer wat driverproblemen gehad. Dat was toen ik van 2x 5770 CrossfireX naar de HF7870 ging. Ik kon toen het control panel van catalyst niet meer openen. Na een verse install van Windows werkte dat ook weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja zat ik ook over na te denken
Pagina: 1