Gamer PC ~ (max. €1100,-)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506746

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Hieronder de punten voor mijn GamerPC:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)? Ik wil mijn Systeem gebruiken om te game, en een beetje te gebruiken voor school en werk in de toekomst.

Wat mag het systeem gaan kosten? het maximale wat ik uit wil geven is €1100,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Nee heb niks dus moet nog alles kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? alles op hardware gebied.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? Nee wil gewoon het beste voor mijn geld merk maakt niet uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) ik wil kwaliteit

Hulp zou ik erg waarderen.
Alvast bedankt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 198,45€ 198,45
1MSI MSI Z68A-G45 (G3)€ 133,40€ 133,40
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 279,-€ 279,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 64,25€ 64,25
1Cooler Master HAF X€ 135,90€ 135,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 38,50€ 38,50
1Corsair Gaming GS800 (2013 edition)€ 87,50€ 87,50
1Samsung 840 series SSD 250GB€ 147,80€ 147,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.084,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Budget is incl. of excl. randapparatuur?

Wil je overklokken? Zo ja, dan heb je een goede CPU gepakt, moederbord is niet verstandig, deze is gemaakt voor de Sandy Bridge generatie, Ivy Bridge wil meestal ook wel, maar pak een Z77 moederbord: pricewatch: MSI Z77A-G45
Of pricewatch: ASRock Z77 Extreme4

Jouw voeding is eentje die veel te veel Wattages aan kan dan je verbruikt. Ik zou je eerder eentje als:
pricewatch: Seasonic M12II 620W
pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt
pricewatch: XFX Pro 550W
pricewatch: XFX PRO650W

SSD kan je misschien aanpassen naar een pro (MLC/Sneller) versie of de Crucial M4 (stabiel/betrouwbaar/MLC).
Je bent overigens het geheugen (moet low profile zijn ivm koeler) vergeten.

De videokaart is een goede grafische kaart, niets mis mee. Wel een dure behuizing met volgens mij geen interne USB3.0 headers.

Al met al krijg je ongeveer dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z77A-G45€ 95,95€ 95,95
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 49,69€ 49,69
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 107,-€ 107,-
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 156,49€ 156,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.084,28

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super bedankt voor de snelle reactie en je super lijst.
Ziet er super uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De voeding is wel prijzig, maar een hele sterke en goede voeding dus ook, heeft het zogenaamde gold label.

De behuizing is de 500R geworden omdat anders het budget te ruim overschreden werd, nu zit je met bestellen net over de 1110,- lijkt me.

Als tip kan ik je meegeven om eventueel voor de pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 royalKing te gaan, deze kan beschikken over een enorme overklok mocht je dat later nog willen en je krijgt ook nog (als je hem via Alternate.nl besteld) drie games gratis en een 20% kortings voucher.
Bij aankoop van deze grafische kaart ontvang je nu tijdelijk gratis de downloadvoucher voor FarCry 3, Sleeping Dogs, Hitman Absolution en 20% korting voor Medal of Honor Warfighter!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Dit is een erg goede lijst.
Echter zou ik deze HDD kiezen: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
Deze HDD is sneller en goedkoper. Ook nog eens beter leverbaar.De Samsung SSD is al van een paar generaties geleden, evengoed nog een erg goede HDD. Maar op dit moment is de Seagate een betere keuze. Review: http://nl.hardware.info/r...m-de-terabytes!-conclusie

Ook als voeding zou ik de XFX 550W nemen, die je ook al genoemt hebt. Is een stuk goedkoper en prestaties zijn ook nog erg goed. Misschien iets minder. Maar dat is verwaarloosbaar ook als je naar het prijsverschil kijkt.

Zie hier een review: http://nl.hardware.info/r...-beste-keuzes-500550-watt

De moederborden zijn beide ook prima. Alhoewel de Extreme 4 wat veel features heeft die onnodig zullen zijn.
Dit is ook een erg goed moederbord: pricewatch: Gigabyte GA-Z77-D3H

In de praktijk zal er weinig verschil in zitten. Deze Gigabyte heeft qua geluid het voordeel tegenover de concurrentie.
Weer een review: http://nl.hardware.info/r...voor-ivy-bridge-conclusie

In jouw geval gaat mijn voorkeur uit naar het Gigabyte of het MSI bord. Je kan het beste de features bekijken wat jij het meest nodig hebt. Kijk ook naar je eisen qua geluidskaart. En neem anders degene die net iets (€5 ) goedkoper is.

Bij de moederborden maakt het niet zo heel erg veel uit. De voeding zou ik zoiezo de XFX nemen, omdat je gewoon een hoop bespaard en toch een goed product hebt.
Evenals de HDD is het gewoon beter om voor de Seagate te gaan.

Als GPU verkies ik deze: pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 royalKing Die in een latere reactie genoemd is.
Ik verkies de Club3D boven de gigabyte variant, mede om deze review: reviews: Round-up: snelle HD 7800- en 7900-kaarten

De club3D biedt voor zijn prijs goede prestaties en een redelijk lage geluidsproductie.

Bij de HWI reviews is de:
-GOLD ward: echt het top spul, ook vaak duur.
-Silver award: Goede koop, vaak ook luxe product en niet erg goedkoop (in het geval van de XFX voeding een uitzondering, erg goed product (luxe) en toch erg goedkoop, uitstekende keuze dus))
-Bronze award: beste prijs/prestatie verhouding, de XFX voeding had wederom een erg goede, dus vandaard kreeg die een Silver award.
Quad schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:24:
Budget is incl. of excl. randapparatuur?

Wil je overklokken? Zo ja, dan heb je een goede CPU gepakt, moederbord is niet verstandig, deze is gemaakt voor de Sandy Bridge generatie, Ivy Bridge wil meestal ook wel, maar pak een Z77 moederbord: pricewatch: MSI Z77A-G45
Of pricewatch: ASRock Z77 Extreme4

Jouw voeding is eentje die veel te veel Wattages aan kan dan je verbruikt. Ik zou je eerder eentje als:
pricewatch: Seasonic M12II 620W
pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt
pricewatch: XFX Pro 550W
pricewatch: XFX PRO650W

SSD kan je misschien aanpassen naar een pro (MLC/Sneller) versie of de Crucial M4 (stabiel/betrouwbaar/MLC).
Je bent overigens het geheugen (moet low profile zijn ivm koeler) vergeten.

De videokaart is een goede grafische kaart, niets mis mee. Wel een dure behuizing met volgens mij geen interne USB3.0 headers.

Al met al krijg je ongeveer dit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 500R Black€ 94,95€ 94,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 49,69€ 49,69
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 107,-€ 107,-
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 156,49€ 156,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.084,28

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Over de voeding heb je gelijk hoor, natuurlijk is dat mogelijk om er een XFX Pro 550 in te stoppen, de G 650W van Seasonic is eigenlijk alleen interessant wanneer effeciëntie heul erg belangrijk is.

Over de harde schijf, ik zou zweren dat het een Seagate HDD was wat ik erin gezet heb, niet dus.
Moederbord maakt niet zoveel uit, met zowat elk Z77 chipset moederbord kan je een stevige OC erop los laten van de CPU.

De GPU had ik inderdaad al aangehaald. ;)

@Mirno, ik zie dat je veel refereert naar HWI, maar we zitten op GoT hè :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Jaah je had al die opties ook al opgenoemd. Ik denk dat de TS nog kan besparen op dus de voeding. Ookal is die Seasonic G-serie een kwalitatief erg goede voeding daar niet van. Maar als je echt stroom wilt besparen of als je liefhebber bent kan je die beter nemen denk ik. Alhoewel het bespaarde stroom ook minimaal is te zien in de rekening. Helemaal als de PC niet 24/7 aan staat.

Dus eigenlijk komt het vrijwel op hetzelfde neer, ik verkies het goedkopere :P. De HDD was een foutje dus :p.

Jaah, HWI heeft wat meer resultaten dan Tweakers dus vandaar. Tweakers is wat algemener op technologie gericht en HWI wat meer op de hardware. Ik kijk ook wel op Anandtech, Techreport, Hardwaresecrets etc. Maar HWI weet ik alle resultaten snel van te vinden.
Ook had Tweakers niet zo veel ivy bridge borden getest.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nee klopt, Tweakers heeft er maar een paar getest (helaas), ze zijn heel selectief terwijl HWI alles heel breed aanpakt, maar ook niet heel erg diepgaand is hoor, dat punt wint Tweakers reviews het wel weer.

Anyway, met deze Seasonic kan je twee maal een HD7950 in crossfire plaatsen, deze heeft 4 PCI-e 75W connectoren, de XFX 2.
Het moederbord ondersteund SLI/CFx door beide PCI-e lanes in x8 modus te laten draaien. Mocht de TS later willen uitbreiden is dat mogelijk dus. Voor nu op enkel FullHD resolutie heeft het geen zin om een CFx opstelling te hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad: u rade mij de Corsair Carbide 500R Black aan maar ik vind deze er een beetje saai uitzien.
En de Cooler Master HAF X ziet er nice uit en heeft een koeler.

Zou u voor die € 30,- extra toch niet voor de Cooler Master gaan of zegt u ik weet een nog beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Als je de pricewatch: Cooler Master HAF X een mooie behuizing vindt, pak je gewoon die mee :) Nadeel is gewoon dat die HAF X een USB3.0 header mist en je dus twee UBS 3.0 poorten op de achterkant van het moederbord kwijt bent.
Was een optie de 500R,

Andere optie:
pricewatch: Cooler Master Storm Stryker
pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)
pricewatch: Antec Eleven Hundred
pricewatch: Corsair Carbide 500R White

[ Voor 48% gewijzigd door Quad op 21-03-2013 22:56 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik dan voor de Cooler Master Storm Stryker ga die ziet er wel echt vet uit.
Nogmaals thx voor de tips Quad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Graag gedaan, wij zijn wel benieuwd naar wat je wilt gaan bestellen. Dus eventueel je 'eindlijst' posten misschien dat er toch eea aan te schaven is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat dit mijn eindlijst wordt, zit alleen nog te twijfelen wat ik doe met die videokaart.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 189,90€ 189,90
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 275,50€ 275,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 57,35€ 57,35
1Cooler Master Storm Stryker€ 134,95€ 134,95
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,99€ 37,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 54,20€ 54,20
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 105,90€ 105,90
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 156,70€ 156,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.108,44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ziet er uitstekend uit!
Enig puntje is misschien de wat kleinere HDD van 1TB (2 of 3TB? :) )

Waar twijfel je over met de videokaart? Of hij te goed is, of te langzaam?
Je gamed op een enkele FullHD monitor? Als dat zo is is deze kaart een prachtige kaart.

reviews: AMD's HD 7950: betaalbare snelheid
Met oude drivers helaas, nieuwere drivers zullen beter presteren.
Neem je de pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 royalKing (review: productreview: Club3D Radeon HD 7950 royalKing review door M.d.B.) kan je hem ook nog flink OC'en, sterk presterende kaart is het ook nog eens.

[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 21-03-2013 23:36 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uhm ik gebruik mijn PC bijna alleen maar voor Games dus 1 TB is denk ik meer dan genoeg.
Ik denk zelf dat ik maximaal 200 GB ga gebruiken van die 1 TB dus moet meer dan voldoende zijn.

En met de Videokaart ik hoorde van een maat van mij dat de drivers van Club3D waardeloos zijn,
moet ik er wel even bij vermelden dat hij niet de videokaart had die u nu aanbied.

Zelf heb ik hier allemaal geen verstand van, dus ik vertrouw op jullie advies xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nja, de drivers haal je gewoon via de AMD website op. Van Club3D hoor ik vrij weinig problemen van in elk geval.

Vergeet overigens niet dat je een 256GB SSD in je build hebt, misschien budgetgezien handig om de 1TB HDD later aan te schaffen mocht er niet gedownload worden / muziek directories nodig zijn.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ja dan zal ik eens wat reviews gaan bekijken.
En ik zit maar € 10,- over mijn budget dus dat is geen probleem.
Maar moest gewoon ergens een grens trekken, want ik wou niet al te ver over de € 1100,- heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Dat tientje is wel €40,- ;)

Overigens mooi makkelijk hoor, die bestelkosten berekeningen, kan je zo zien wat waar leverbaar is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar ik heb geen verzendkosten want ik ga het gewoon ophalen bij 4launch,
ik woon daar niet zover vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Als je alles bij 4launch besteld betaal je 1166,- dus. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 15:50
videokaart zou je idd het beste de royalking van club3d kunnen pakken, drivers haal je gewoon van amd site af;) nog 1 opmerking, zie ik tegenwoordig wel vaker.. maar geen dvd spelertje erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:40

masauri

aka qwybyte

Vlak naast 4launch heb je ook nog zercom liggen, misschien een betere combinatie mogelijk als je je hardware spreid over 2 winkels?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad: mooizo
Skipe: ja ik denk dat ik dan toch voor de Club3D ga, en ik heb nog wel ergens een dvd speler liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Masauri: dat is een goede tip, dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Veel scheelt het niet, slechts €6,- ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Anoniem: 506746 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 00:19:
Masauri: dat is een goede tip, dat wist ik niet.
Even bij google maps gezocht voor je: http://goo.gl/maps/kewjK
Links heb je 4launch, en tussen de 2 gebouwen symcom en bouwmarkt heb je in dat straatje voor naar de andere parking te gaan de afhaaldeur van zercom liggen, je ziet de wegwijsborden er staan.
Kan moeilijk missen.
PC Straat eindhoven ligt er ook vlakbij maar is mij minder bekend kwa service enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Masauri, zoom eens in op dat bordje wat je ziet ;) Staat Zercom al bij op :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Quad schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 00:24:
@Masauri, zoom eens in op dat bordje wat je ziet ;) Staat Zercom al bij op :+
Ik citeer mezelf: "...Je ziet de wegwijsborden er staan" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En effe een vraagje he wat is nou eigenlijk het verschillen tussen AMD en Nividia.
Want veel mensen zweren bij Nividia
Pagina: 1