Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Feat]Zoeken op topictitels/grote topics filteren

Pagina: 1
Acties:

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Ik ben niet tevreden over het zoeken van (grote)topics,met name oude topics waar ik ooit in heb gereageerd.
Ik geef hier een concreet voorbeeld: Spotify. ik zocht dus naar dit topic(Spotify - Ervaringen & Discussie) door gebruik te maken van de search functie op het woord "spotify"
http://gathering.tweakers...?data[q]=spotify#hitstart
Maar de eerste 10 pagina's leveren niet het topic op wat ik zocht. wel vage andere topics, of problemen.
Ondanks in de TS van het spotify topic word het woord talloze keren word genoemd.

mijn suggestie is om de zoekresultaten te filteren op het aantal berichten in topics.
zodat het makkelijker is om grote topics te vinden. vandaar deze request

ora et labora

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 11:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
In de beta staat hij wel op de eerste pagina. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je in de huidige niet-beta search 2009 aanvinkt bij "topic gestart in" staat ie bovenaan :)

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 18-03-2013 13:35 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:56

Nakebod

Nope.

Dirk schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:32:
In de beta staat hij wel op de eerste pagina. :)
Misschien wel op de eerste pagina, maar ik zie hem pas ergens op plaats 20 ofzo.
Maar deze suggestie heb ik ooit ook gemaakt, en dit is het antwoord van ACM:
Nakebod schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:23:
In hoeverre is het mogelijk om, als je zoekt op een specifiek product, de grote/ervaringentopics (/reeks) voorrang te geven in de zoekresultaten?
ACM schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:11:
[...]

Ik denk niet dat dat heel erg praktisch mogelijk te maken is. Bij al dat soort voorrangs-dingen is het maar de vraag of het resultaat ook echt is wat je wilt en bij welke situaties het dan weer tegen je werkt. Er is sowieso geen kennis van of iets 'het grote topic' over iets is, of dat de term toevallig voorkomt. Ik gok dat bijvoorbeeld

Normaliter krijgen grote topics veel views en reacties, waardoor ze steeds actueel blijven en dus automatisch meer kans maken bovenaan te verschijnen. Maar zeker bij de wat meer algemenere grote topics is het helemaal niet zo ongebruikelijk dat de termen waar je op zoekt nauwelijks in het topic voorkomen, omdat alle deelnemers aan de discussie wel weten waar het over gaat... Dus technisch is het heel lastig er wat nuttigs mee te doen :P
Zal dus in de nieuwe search helaas niet veel beter worden. Al hoop ik dat zoiets ooit wel komt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Op zich wel vreemd dat een topic met een paar duizend posts, waar het woord spotify in meer dan de helft van de reacties voorkomt als minder relevant wordt gescoord dan allerlei topics met maar een paar posts.

De huidige search doet dat dus in feite beter, behalve dat je er even aan moet denken om 2009 aan te vinken.

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 18-03-2013 13:53 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Orion84 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:52:
Op zich wel vreemd dat een topic met een paar duizend posts, waar het woord spotify in meer dan de helft van de reacties voorkomt als minder relevant wordt gescoord dan allerlei topics met maar een paar posts.

De huidige search doet dat dus in feite beter, behalve dat je er even aan moet denken om 2009 aan te vinken.
Dat vind ik ook. Dat 2009 uitzetten helpt (niet getest) verbaast mij ook omdat in de meeste zoekresultaten uit 2011 of later zijn (althans de weergegeven resultaten op de eerste pagina)

ora et labora

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Het gaat er juist om dat je 2009 moet aanzetten. Het topic is namelijk in 2009 gestart en dus komt het met de huidige search niet voor in de searchresultaten, tenzij je zelf handmatig 2009 aanvinkt.

Zie het linkje uit jouw topicstart versus: http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart

[ Voor 69% gewijzigd door Orion84 op 18-03-2013 14:46 ]

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Das wel slecht dat ik daar niet op had gelet :x
neemt niet weg dat ik graag wil filteren op grootte van topics om <10 berichten weg te laten en het zoeken op topictitel aka
Als de zoekterm er in voortkomt of niet :)

Hoeft niet standaard aan te staan. Maar ik heb wel liever de optie daarvoor

ora et labora

Pagina: 1