Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:24
Ik heb nu een Experia Arc S, nog een Sony Ericsson toestel. Fijn ding maar zakelijk een S3 ernaast en ben dan toch verwend met features, groot scherm en goede prestaties. De Arc S is mooier, dat wel. Geluid is ook beter.

Besloten iets nieuws te gaan kopen; toestellen koop ik steeds los.

En mijn lijstje is het volgende:
- HTC One
- Sony Experia Z
- Samsung Galaxy S4

De pro's en con's:
* HTC
+ Waarschijnlijk snelste toestel
+ Stereo speakers voorkant
+ Goede ondersteuning van HTC (updates)
- Geen SD kaart
- Duurder dan de Experia Z
- Matige camera qua resolutie
- Ingebouwde accu; accuduur onbekend
- Nog niet leverbaar

* Experia Z
+ Goedkoopste van de drie
+ Direct leverbaar
+ SD kaart slot
+ Goed geluid
+ Waterdicht
+ Mooiste design
- Ingebouwde accu; korte accuduur bij intensief gebruik
- Langzaamste toestel van de drie (op termijn)

* Galaxy S4
+ Snelste van de drie
+ Verwisselbare accu
+ Android 4.2 bij levering (moet ik bij de rest afwachten of dat ooit komt, en wanneer. Sony is daar vaak traag mee)
+ SD kaart slot
- Duurste van de drie
- Pas over 6-8 weken leverbaar
- Nog geen echte gebruikersreviews beschikbaar
- Lelijk ding

Nou speelt de snelheid niet echt een rol, de SGS4 en de HTC worden tamelijk vol gepropt met foefjes die processorpower slurpen. Op termijn met updates is het maar afwachten wat over 2 jaar nog de snelste is.
De Sony zou een no-brainer zijn, als de accu verwisselbaar was of langer meeging bij intensief gebruik. Ik zit nog wel eens bij (schoon)ouders op de bank. Om de (soms) nietszeggende gesprekken te ontwijken wil ik nog wel eens langere tijd browsen over het net. Gamen doe ik niet met de telefoon.

Wat zou de optimale keuze zijn? De SGS4 wint op alle fronten qua tehniek. Ik vind hem echter niet mooi, het is een grijze muis onder de toestellen imho. Verder is het ding bijna 100euro duurder dan de Sony. En ik moet nog maar zien wanneer hij eens beschikbaar is in de winkels. ER wordt beloofd begin April. Met alle reserveringen is de voorraad al meteen op en gan je in back order. Als het toestel begin Mei goed verkrijgbaar is, dan mogen we blij zijn.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 18:39

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:24
Thanks! Die heb ik gemist.
Had wel een topic gevonden over One tegen Experia Z, maar mis nog het totaalplaatje.