Data recovery external drive

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 18:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb hier een WD Passport 1TB USB3 schijf liggen voor recovery.
Probleem is in Windows krijg je de melding op de laptop waar hij altijd op gebruikt werd (Windows) de melding dat die geinitialiseerd moet worden, de platter(s) draaien wel, led blijft constant blinken.

GetDataBack en Testdisk kunnen niets betekenen vanuit Windows, omdat zij de schijf niet zien. Ik had gehoopt op een brakke partitietabel of Master boot record.

De schijf zie je wel in de hardwarelijst in Windows staan, zonder foutmelding erbij.

Daarna in Linux geboot, kan de schijf niet mounten en recovery tools erop werken ook niet gaven ook een foutcode (weet niet meer wat). Dus ik ga er niet vanuit dat het een probleem is met de partitietabel of mbr.

Schijf uit de behuizing gehaald geeft een 6x2 pin aansluiting. Geen idee wat dit voor aansluiting is, maar kan ik niet in een laptop of mijn PC aansluiten. (voor geval de USB interface kapot is).

USB 3 kabel nog niet uitgesloten, maar lijkt mij sterk dat het daaraan kan liggen? (heb deze niet hier als spare liggen).

Weet iemand nog andere opties? zelfde schijf kopen en de gehele printplaat overzetten? (als dat misschien nut heeft, anders ook zonde van het geld), of via http://www.ontrackdatarecovery.nl/?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:55
n00bs schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:17:
Ik heb hier een WD Passport 1TB USB3 schijf liggen voor recovery.
(...)
Schijf uit de behuizing gehaald geeft een 6x2 pin aansluiting. Geen idee wat dit voor aansluiting is, maar kan ik niet in een laptop of mijn PC aansluiten. (voor geval de USB interface kapot is).
Doe eens wat fotootjes? Kan mij niet voorstellen dat WD een aparte interface maakt voor z'n externe schijven, gebruikelijk is dacht ik dat er een 'opzetstukje' bij zit waar de USB-SATA interface op zit.

• Quipp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-07-2024
heb je Ddrescue als software programma al geprobeerd? om dat de schijf wel draait en herkend word zou je er een image van kunnen maken. heb je wel een tweede schijf nodig die net iets groter is.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:08
vanaalten schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:01:
Kan mij niet voorstellen dat WD een aparte interface maakt voor z'n externe schijven, gebruikelijk is dacht ik dat er een 'opzetstukje' bij zit waar de USB-SATA interface op zit.
Is bij de 2.5" schijven vrij gebruikelijk, zit de USB connector direct op de PCB van de harde schijf:

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1951/passport-2tb-inside2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Nielson op 17-03-2013 23:11 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien dat je hier ook nog wat tips en tricks vandaan kunt halen: Thematopic: Datarecovery

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:47 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-01 18:05

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Uncle Mel schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:55:
installeer de wd ses drivers, het liefst de hele package met bloat en all. deze schijven encrypten on the fly, daarom zie je geen data.
0 effect, led blijft constant knipperen en zie hem nu niet eens meer bij mijn disk management in Windows 7.
Nielson schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:07:
[...]
Is bij de 2.5" schijven vrij gebruikelijk, zit de USB connector direct op de PCB van de harde schijf:

[afbeelding]
Die 12 pinnen ernaast bedoel, dat is toch geen USB3?
Quipp schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:49:
heb je Ddrescue als software programma al geprobeerd? om dat de schijf wel draait en herkend word zou je er een image van kunnen maken. heb je wel een tweede schijf nodig die net iets groter is.
Niet bekend mee, maar vermoed dat het niet werkt, want ik kon sowieso met geen mogelijkheid vanuit Linux bij die schijf komen, net zo min als vanuit Windows.

[ Voor 58% gewijzigd door n00bs op 18-03-2013 20:33 ]

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:47 ]

Pagina: 1