Echt een hele mooie mod. Netjes en strak afgewerkt, hier is echt aandacht aan besteed
Ik zag in het filpmje, over het vullen van de loop, dat je zo hier en daar wel gewoon zachte tubing gebruikt. Ik dacht dat ik het tussen de radiators zag zitten. Ik kon in dat filmpje niet goed zien waarom, maar bij zo een build ga ik er niet van uit dat je dat zonder reden deed.
Nu wil ik zelf ook plexiglas tubing gebruiken, dus ik ben wel nieuwsgierig naar de reden van die zachte tubing. Al vermoed ik dat het iets met beweeglijkheid te maken heeft.
b.t.w. Mijn complimenten op deze wel hele strakke build. Dit soort, van de standaard afwijkende, modellen vallen bij mij altijd heel goed in de smaak.
Nu wil ik zelf ook plexiglas tubing gebruiken, dus ik ben wel nieuwsgierig naar de reden van die zachte tubing. Al vermoed ik dat het iets met beweeglijkheid te maken heeft.
b.t.w. Mijn complimenten op deze wel hele strakke build. Dit soort, van de standaard afwijkende, modellen vallen bij mij altijd heel goed in de smaak.
[ Voor 14% gewijzigd door Phaerion op 12-07-2013 16:56 ]
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Thanks u allen,
@ Phaerion, klopt helemaal dat ik ook flex gebruik. Dit om het mij eigen gewoon makkelijker te maken.
Harde tubing geeft niet echt mee en daarom gebruik ik uit zicht meestal flex tubes.....gewoon omdat het kan
@ Phaerion, klopt helemaal dat ik ook flex gebruik. Dit om het mij eigen gewoon makkelijker te maken.
Harde tubing geeft niet echt mee en daarom gebruik ik uit zicht meestal flex tubes.....gewoon omdat het kan
www.Madebykier.com CiP : TJ11 Carbon - LiLi Tower CCiP : Lightning McMod
Aha.. Dus 'Maak het mooi, maar maak het jezelf niet te moeilijk.' Daar kan ik wel wat mee. Thanx voor je antwoord.
p.s.
Ik heb zelf ook aan liggende tube reservoirs gedacht. Maar ik vind die behuizing die je er voor gemaakt hebt voor die Parvum build wel écht de bom.
p.s.
Ik heb zelf ook aan liggende tube reservoirs gedacht. Maar ik vind die behuizing die je er voor gemaakt hebt voor die Parvum build wel écht de bom.
Ja man, ik hou echt niet van moeilijk doen
minimale veranderingen wat wel in het oog springt.
En...zeker in het begin, speel op safe. voordat je veranderingen aanbrengt kijk of het makkelijk terug te draaien is als het fout gaat. En hiermee steeds een stap verder naarmate de mods vorderen.
Net als de parvum build:
-Het onderste gedeelte...weinig aanpassingen alleen wat gaten in de top. Wel wat extra details intern aangebracht.
-middelste gedeelte gaten zagen voor de rads was het moeilijkste gedeelte, maar mocht dit fout gaan dan is het makkelijk om een nieuw paneel te zagen. + ook hier wat gaten zagen voor de tubes
-Top gedeelte: eerst de reservoirs geplaatst en hieruit verder werken.
Alles mischien wel veel denkwerk, maar kwa modding valt het best mee. Alles valt of staat met het passen en meten van de componenten.
En...zeker in het begin, speel op safe. voordat je veranderingen aanbrengt kijk of het makkelijk terug te draaien is als het fout gaat. En hiermee steeds een stap verder naarmate de mods vorderen.
Net als de parvum build:
-Het onderste gedeelte...weinig aanpassingen alleen wat gaten in de top. Wel wat extra details intern aangebracht.
-middelste gedeelte gaten zagen voor de rads was het moeilijkste gedeelte, maar mocht dit fout gaan dan is het makkelijk om een nieuw paneel te zagen. + ook hier wat gaten zagen voor de tubes
-Top gedeelte: eerst de reservoirs geplaatst en hieruit verder werken.
Alles mischien wel veel denkwerk, maar kwa modding valt het best mee. Alles valt of staat met het passen en meten van de componenten.
't viel me al op dat er nog een behoorlijk stukje installatietechniek bij komt kijken. Ik wacht dus ook even tot ik alle componenten in huis heb, en dan kijk ik pas wat ik aan tubing en fittingen nodig heb. Ondertussen kijk ik zo veel mogelijk naar builds van andere mensen, en bekijk ik de oplossingen die ze voor eventuele problemen hebben gevonden. M'n hoofd zit er, op een leuke manier, al 'n paar maanden vol van.kier schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:23:
Mooie build, en zoals eerder vernoemd ook een compliment voor de foto's. KUTGW
Hasta la pasta.
Zeker gave build maar waar zijn de kabels?
Ik had niet verwacht dat ik ooit een apparaat met de term 'geil' zou bestempelen maar deze computer doet dat toch hoor. Het is leuk om te zien dat casemodding toch wel naar een nieuw niveau is getilt over de jaren.
Ik weet nog dat een simpele windowkit en een paintjob met wat fans in een beige kast indrukwekkend was en hoe de scene enigzins instortte toen er prefab kasten uit kwamen. Maar bij het zien van kasten zoals deze is toch wel gebleken dat echte creatieviteit en skill onvervangbaar zijn.
Enfin genoeg gedwijl over het verleden. De kast is erg mooi en strak waardoor hij rustig valt te bekijken. De kleurencombi zwart met rood is een erg mooie keus alhoewel ik liever zwart met blauw zie persoonlijk.
Wat de kast leuk maakt is de ruimte die wordt gemaakt 'in' de kast door het moederbord wat in combinatie met de open randen. Was er een inspiratiebron?
Ik weet nog dat een simpele windowkit en een paintjob met wat fans in een beige kast indrukwekkend was en hoe de scene enigzins instortte toen er prefab kasten uit kwamen. Maar bij het zien van kasten zoals deze is toch wel gebleken dat echte creatieviteit en skill onvervangbaar zijn.
Enfin genoeg gedwijl over het verleden. De kast is erg mooi en strak waardoor hij rustig valt te bekijken. De kleurencombi zwart met rood is een erg mooie keus alhoewel ik liever zwart met blauw zie persoonlijk.
Wat de kast leuk maakt is de ruimte die wordt gemaakt 'in' de kast door het moederbord wat in combinatie met de open randen. Was er een inspiratiebron?
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
@ Phaerion: das de beste manier, alle componenten plaatsen en net zo lang switchen totdat het naar je zin zit. Daarna kijken wat de mooiste manier is om alles aan te sluiten.
Tenminste dat is hoe ik het meestal doe
@ Snarfie....Thanks man
@ T-Rexx: geen kabels in deze...alles draadloos
Kidding, vandaag of morgen komt de update met de bekableing
@ Auredium: Bedankt voor je term
Ben ene kant blij en andere kant bang dat het niveau alleen maar hoger word wat betreft casemodding met de ontwikkelingen van 3D printen en CNC voor de consument. Dit heeft gewoon heel veel voordelen. Persoonlijk ben ik meer fan van met de handen werken, maar zie ook in deze build dat ik er niet aan ontkom.
Een goede vriend van me gaat de radgrill aan de voorzijde frezen voor me, aleen maar omdat hij me voor gek verklaarde dat ik het met de hand wou uitzagen. En moet toegeven dit gaat zo snel en precies(Hier later meer over)
Mischien moet ik toch maar mn tekenskills upgraden en een investering doen kwa materieel
Inspiratie bron was een ontwerp van een persoon die ik kon van FB (eerste post) en hier verder mee gaan werken met eigen accenten
Tenminste dat is hoe ik het meestal doe
@ Snarfie....Thanks man
@ T-Rexx: geen kabels in deze...alles draadloos
@ Auredium: Bedankt voor je term
Een goede vriend van me gaat de radgrill aan de voorzijde frezen voor me, aleen maar omdat hij me voor gek verklaarde dat ik het met de hand wou uitzagen. En moet toegeven dit gaat zo snel en precies(Hier later meer over)
Mischien moet ik toch maar mn tekenskills upgraden en een investering doen kwa materieel
Inspiratie bron was een ontwerp van een persoon die ik kon van FB (eerste post) en hier verder mee gaan werken met eigen accenten
Update!!!
Sponsored by:

Allereerst wil ik een nieuwe sponsor welkom heten: Lumenledverlichting
Dit bedrijf sponsored mijn builds al vanaf het begin en altijd met perfecte kwaliteit strips en andere led benodigheden.
Zo ook in deze build weer een mooie partij rode ledstrips binnen gekregen,

Wat weer goed van pas gaat komen.
Maar eerst even over de bekabeling. Omdat ik al veel sleeve gebruikt heb bij de PSU heb ik gekozen om in de mid section flatcables te gaan gebruiken. Voor de GPU voedingen heb ik zo strak mogelijk een sleuf gemaakt waar net aan de kabels door kunnen. Dit om een mooie strakke lijn te krijgen.

Onder de midplate

Voor de 24 pins moet ik nog een mooie strakke flatkabel maken, maar het komt zo te zitten.

En het geheel.

Zo heb ik nog wat kleine wijzigingen aangebracht mbt de plaatsing van de ledstrips
Leds bij de PSU cover heb ik beneden geplaatst ipv boven, omdat dit best fel scheen.
PSU heb ik ook weer terug geplaatst en de cover waar de kabels doorheen gaan van kleur veranderd

Nu ik toch weer rode ledstrips op voorraad heb, kwam er gelijk een idee. Een cover met case feets
Hiervoor heb ik de omtrek van de bestaande scratch uitgezaagd en gevijld

12 plaatjes uitgezaagd en waarvan 6 zwart gemaakt. Dit alles heb ik op elkaar gelijmd met acrifix

En 3 ledstrips van 60cm bevestigt...strips aan

Om toch een mooie egale gloed te krijgen wat doorloopt heb ik 6 single leds in de case feets geplaatst

En gemonteerd

De plate en feet

Even alles aangesloten

En de componenten ook weer terug geplaatst

En in the dark
Sponsored by:

Allereerst wil ik een nieuwe sponsor welkom heten: Lumenledverlichting
Dit bedrijf sponsored mijn builds al vanaf het begin en altijd met perfecte kwaliteit strips en andere led benodigheden.
Zo ook in deze build weer een mooie partij rode ledstrips binnen gekregen,

Wat weer goed van pas gaat komen.
Maar eerst even over de bekabeling. Omdat ik al veel sleeve gebruikt heb bij de PSU heb ik gekozen om in de mid section flatcables te gaan gebruiken. Voor de GPU voedingen heb ik zo strak mogelijk een sleuf gemaakt waar net aan de kabels door kunnen. Dit om een mooie strakke lijn te krijgen.

Onder de midplate

Voor de 24 pins moet ik nog een mooie strakke flatkabel maken, maar het komt zo te zitten.

En het geheel.

Zo heb ik nog wat kleine wijzigingen aangebracht mbt de plaatsing van de ledstrips
Leds bij de PSU cover heb ik beneden geplaatst ipv boven, omdat dit best fel scheen.
PSU heb ik ook weer terug geplaatst en de cover waar de kabels doorheen gaan van kleur veranderd

Nu ik toch weer rode ledstrips op voorraad heb, kwam er gelijk een idee. Een cover met case feets
Hiervoor heb ik de omtrek van de bestaande scratch uitgezaagd en gevijld

12 plaatjes uitgezaagd en waarvan 6 zwart gemaakt. Dit alles heb ik op elkaar gelijmd met acrifix

En 3 ledstrips van 60cm bevestigt...strips aan

Om toch een mooie egale gloed te krijgen wat doorloopt heb ik 6 single leds in de case feets geplaatst

En gemonteerd

De plate en feet

Even alles aangesloten

En de componenten ook weer terug geplaatst

En in the dark

Wat een strakke build, echt vet hoe je die kabels strak door je plaat laat gaan
De ledstrips zijn best wel een mooie toevoeging aan het geheel
keep up the good work, succes nog met je build
De ledstrips zijn best wel een mooie toevoeging aan het geheel
keep up the good work, succes nog met je build
ah kijk dat ziet er zeker tof uit met de kabels maar nog een vraag daarover..
Waar laat je je kabels voor de powerknop, reset knop, USB etc?
Waar laat je je kabels voor de powerknop, reset knop, USB etc?
Hij wordt steeds mooier en mooier 
Vind het sowieso altijd mooi om te zien dat iemand voor perfectie gaat. Echt iedere kabel en onderdeel los bekijken om te zien wat het beste en mooiste is, prachtig !
Vind het sowieso altijd mooi om te zien dat iemand voor perfectie gaat. Echt iedere kabel en onderdeel los bekijken om te zien wat het beste en mooiste is, prachtig !
Verwijderd
Wauw ziet er echt heel tof uit, Kier. Hoe jij dat altijd doet met de LED's... super nice!
@ YassinIT, Thanks man 
@ T-Rexx, power/ reset komen nog, hier heb ik een sleuf gemaakt. USB vink niet echt nodig, deze heb ik on top
@ PilatuS, gaat om de kleine details hé
@renekodde, dank je
@ T-Rexx, power/ reset komen nog, hier heb ik een sleuf gemaakt. USB vink niet echt nodig, deze heb ik on top
@ PilatuS, gaat om de kleine details hé

@renekodde, dank je
SPONSOR Update!!!
Provided by ASUS :

Afgelopen Donderdag ben ik het huis maar niet uitgeweest, dit omdat ik wist dat er een heel mooi pakket onderweg was naar mij toe.
Thank god for tracking

En s'middags was het dan zover, het geel/ rode mannetje kwam weer lekker rustig aanlopen.

Omg nu wordt het spannend

ASUS heeft me 2 geweldige GTX 780 DirectCU II kaarten gestuurd, de ASUS GTX780-DC2OC-3GD5

En uiteraard gelijk Unboxing:

The box,

En nog een box,

De accesoires:
- 1 x Power cable
- 1 x SLI Bridge
- ASUS GPU Tweak & Driver

En toen kwam toch echt de kaart tevoorschijn,

Wat een plaatje hé

De ASUS GTX780-DC2OC-3GD5 GeForce GTX 780 3GB 384-bit GDDR5 PCI Express 3.0 HDCP Ready SLI Support Video Card
De kaart beschikt over een zelf ontworpen PCB dat is voorzien van een 10-fase VRM.
Dit zorgt ervoor dat de kaart tot 30% meer voltage kan leveren en er minder ruis aanwezig is

Op de kaart is de nieuwste generatie DirectCU II koeler aanwezig. Deze beschikt net als eerdere modellen over twee ventilatoren. Eén ervan is een zogenaamde CoolTech fan, deze combineert twee typen ventilatoren en creëert hiermee meerdere luchtstromen dat de koelcapaciteit ten goede komt.

Onder deze ventilatoren is een aluminium koeloppervlak aanwezig waardoor vijf heatpipes lopen. Vier ervan hebben een dikte van 8 mm.

De centrale heatpipe meet 10 mm.

Power Connector: 6 pin / 8 pin

Ports:

En een mooie aluminium backplate is ook aanwezig,

En nog even wat mooie plaatjes van beide

Ik was even bang dat ze niet zouden passen ivm de afmetingen (28.7 x 14.73 x 4.06 cm)
Maar valt gelukkig mee

Het wachten is nog even op de mooie EKWB waterblokken, maar deze zijn onderweg.
Tot die tijd.....lekker testen
Provided by ASUS :

Afgelopen Donderdag ben ik het huis maar niet uitgeweest, dit omdat ik wist dat er een heel mooi pakket onderweg was naar mij toe.
Thank god for tracking

En s'middags was het dan zover, het geel/ rode mannetje kwam weer lekker rustig aanlopen.

Omg nu wordt het spannend

ASUS heeft me 2 geweldige GTX 780 DirectCU II kaarten gestuurd, de ASUS GTX780-DC2OC-3GD5

En uiteraard gelijk Unboxing:

The box,

En nog een box,

De accesoires:
- 1 x Power cable
- 1 x SLI Bridge
- ASUS GPU Tweak & Driver

En toen kwam toch echt de kaart tevoorschijn,

Wat een plaatje hé

De ASUS GTX780-DC2OC-3GD5 GeForce GTX 780 3GB 384-bit GDDR5 PCI Express 3.0 HDCP Ready SLI Support Video Card
- Graphics Engine: NVIDIA GeForce GTX 780
- Bus Standard: PCI Express 3.0
- Video Memory: GDDR5 3GB
- Engine Clock: GPU Boost Clock : 941 MHz/ GPU Base Clock : 889 MHz
- CUDA Core: 2304
- Memory Clock: 6008 MHz ( 1502 MHz GDDR5 )
- Memory Interface: 384-bit

De kaart beschikt over een zelf ontworpen PCB dat is voorzien van een 10-fase VRM.
Dit zorgt ervoor dat de kaart tot 30% meer voltage kan leveren en er minder ruis aanwezig is

Op de kaart is de nieuwste generatie DirectCU II koeler aanwezig. Deze beschikt net als eerdere modellen over twee ventilatoren. Eén ervan is een zogenaamde CoolTech fan, deze combineert twee typen ventilatoren en creëert hiermee meerdere luchtstromen dat de koelcapaciteit ten goede komt.

Onder deze ventilatoren is een aluminium koeloppervlak aanwezig waardoor vijf heatpipes lopen. Vier ervan hebben een dikte van 8 mm.

De centrale heatpipe meet 10 mm.

Power Connector: 6 pin / 8 pin

Ports:
- HDMI 1 x
- DisplayPort 1 x
- DVI 2 x

En een mooie aluminium backplate is ook aanwezig,

En nog even wat mooie plaatjes van beide

Ik was even bang dat ze niet zouden passen ivm de afmetingen (28.7 x 14.73 x 4.06 cm)
Maar valt gelukkig mee

Het wachten is nog even op de mooie EKWB waterblokken, maar deze zijn onderweg.
Tot die tijd.....lekker testen

Die zijn wel gruwelijk mooi! Bijna zonde om er een waterblock op te zetten....
Ja dat zeker, vind eigenlijk ook wel zonde
Zeer mooi kier deze gaat zoals gewoonlijk(en beter) bruut worden 
Btw misschien kan je dan een soort mod doen met de orginele behuizing met de waterblock eronder?
Btw misschien kan je dan een soort mod doen met de orginele behuizing met de waterblock eronder?
Als het mogelijk is, idd... De originele shells behouden en de WC blocks eronder modden.... Magoed, dat is bijna niet mogelijk denk ik... gezien de bouwers van WC blokjes daar meestal geen rekening mee houden.
Een paar custom blokjes laten maken kan, maar dat gaat poen kosten.
Een paar custom blokjes laten maken kan, maar dat gaat poen kosten.
[ Voor 15% gewijzigd door FiXeL op 20-07-2013 22:47 ]
Ziet er weer goed uit Kier! Die gpu's is inderdaad bijna zonde om van wc te voorzien.
Misschien dat asphiax je aan een paar custom blokken kan helpen.
Enigszins off topic: het valt me op dat je altijd enorm veel foto's van 1 product of onderdeel post. Op zich leuk, maar op de telefoon soms best lastig ivm veel moeten scrollen en laadtijden. Misschien is het een idee om je thumbnails kleiner te maken. Bij 200px breed (gebruik ik zelf altijd) passen er bijvoorbeeld 3 naast elkaar.
Misschien dat asphiax je aan een paar custom blokken kan helpen.
Enigszins off topic: het valt me op dat je altijd enorm veel foto's van 1 product of onderdeel post. Op zich leuk, maar op de telefoon soms best lastig ivm veel moeten scrollen en laadtijden. Misschien is het een idee om je thumbnails kleiner te maken. Bij 200px breed (gebruik ik zelf altijd) passen er bijvoorbeeld 3 naast elkaar.
Je moet zoiets ook niet op een telefoon kijken Floris
Als je de gpu covers niet meer gebruikt nat het aanbrengen van de waterkoeling wil ik ze wel, zijn gewoon gruwelijk mooi en heb nog wel een mod idee om ze voor te gebruiken als ik klaar ben met QED
Als je de gpu covers niet meer gebruikt nat het aanbrengen van de waterkoeling wil ik ze wel, zijn gewoon gruwelijk mooi en heb nog wel een mod idee om ze voor te gebruiken als ik klaar ben met QED
Tis en blijft mooi om er naar te kijken kier 
Waarom niet de huidige kaarten in deze build laten en de nieuwe 780's in een nieuwe build?
Grtz
Ricardo
Waarom niet de huidige kaarten in deze build laten en de nieuwe 780's in een nieuwe build?
Grtz
Ricardo
Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput
^^ Omdat de kaarten waarschijnlijk gesponsord zijn voor specifiek deze build.
Zou inderdaad tof zijn om de originele covers te kunnen blijven gebruiken, met daaronder een EK block, gezien het formaat van de heatsink zou dat wel moeten passen lijkt me
Zou inderdaad tof zijn om de originele covers te kunnen blijven gebruiken, met daaronder een EK block, gezien het formaat van de heatsink zou dat wel moeten passen lijkt me
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Ben benieuwd of asus ook weer met een 3 slots koeler komt voor de x80 serie. Maar deze dunne zien er ook lekker uit zeg. Het idee om iets met de originele covers te doen icm het waterblok lijkt me wel een gaaf idee. Ben benieuwd naar het resultaat. Veel plezier met het testen van de nieuwe sli config!
flickr - WOT Profile - Game PC
Of een telefoon met groter scherm.masauri schreef op zondag 21 juli 2013 @ 10:44:
Je moet zoiets ook niet op een telefoon kijken Floris![]()
Als je toch custom blokjes overweegt, die heatpipe die je ziet... 7-8mm plexi buis? Dat zou een erg mooi accent zijn en als de rest van het WC block onder de originele shrouds verstopt zit, geeft je daar mee toch weg dat je kaart met water gekoeld wordt.
Het gaat denk ik niet echt makkelijk worden, gezien je nu AC hebt, en de blokken waarschijnlijk nu alleen contact hebben met de GPU, en de rest van de componenten door luchtcirculatie koelt. Een full cover blokje is het meest wenselijk, maar om dat een beetje passend te krijgen?
Yehhhh, weer genomineerd luitjes....deze keer staat de scratch build "Guilty" erin.
Kies verstandig mannen (en vrouwen)
Mod of the Month June 2013 | bit-tech.net
Kies verstandig mannen (en vrouwen)
Mod of the Month June 2013 | bit-tech.net
Kijk dat zijn de betere pakketjes om te ontvangen. Daar zou ik ook thuis voor blijven.
https://www.facebook.com/DutchLionCustomising
Update!!!
Sponsored by:

Daar is ie weer!!!
Heeft even geduurt maar we gaan weer verder waar we gebleven waren. Allereerst een grate dankbaarheid naar Highflow toe, voor de mooie sponsoring op nog benodigde artikelen.
Wat zouden we zonder Highflow moeten???

Wat heb ik besteld voor onder andere deze build:
Masterkleer - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear

Een NZXT Frontpanel Cable Set

PSU 24-Pin Verleng Kabel

En nog een PSU 8-Pin CPU Verleng Kabel

Ook had ik nog wat adapters nodig en heb gekozen voor de Alphacool HF 5-Way Splitter

En de Alphacool HF 3-Way Splitter

Ook ben ik wat dingen aan het uitproberen met wat Lamptron switches, bijvoorbeeld de Lamptron 19mm DOT Red

En 2x een Lamptron 19mm RING Red

Hier later meer over. Uiteraard mogen wat afsluiters niet ontbreken:

En uiteraard niet te vergeten een mooie Highflow T-shirt

Thanks Highflow en Freddy
Ook heb ik wat mooie SSDs mogen overnemen, welke zeer goed van pas komen in deze build
Thanks Peter

De achterkant zoals hij was

Een stuk acryl op maat gemaakt met 4 SSDs erin

Welke zo komt te zitten

Een rood stuk acryl waar de SSDs op gemonteerd zijn...en weer makkelijk demontabel is

Plaatje erover

En een sparing voor de kabels eruit gezaagd

Dit geheel zwart gemaakt

En een LED strip erachter geplaatst, maar hier moet nog 1 bijkomen zoals u ziet (onder)

De 24pins verleng heb ik zo geplaatst

Ook ben ik in de weer geweest wat betreft een mooie rad grill en de cover van de PSU aan de voorzijde.
Normaal doe ik alles met de hand, maar ben een goede vriend tegen gekomen met een home made CNC machine. Thanks Pascal van Veen...top werk man
Dus voor deze ben ik van mn geloof afgestapt
Eerst een filmpje:
Zoals in het filmpje te zien is kwam hier een geweldige rad grill uit

En een super mooie cover met EKWB

En niet te vergeten ASUS

=Totaal

Ook hier ben ik creatief met LED strips geweest van lumenledverlichting

Dat was hem weer voor deze update...more to come!!!
Sponsored by:

Daar is ie weer!!!
Heeft even geduurt maar we gaan weer verder waar we gebleven waren. Allereerst een grate dankbaarheid naar Highflow toe, voor de mooie sponsoring op nog benodigde artikelen.
Wat zouden we zonder Highflow moeten???

Wat heb ik besteld voor onder andere deze build:
Masterkleer - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear

Een NZXT Frontpanel Cable Set

PSU 24-Pin Verleng Kabel

En nog een PSU 8-Pin CPU Verleng Kabel

Ook had ik nog wat adapters nodig en heb gekozen voor de Alphacool HF 5-Way Splitter

En de Alphacool HF 3-Way Splitter

Ook ben ik wat dingen aan het uitproberen met wat Lamptron switches, bijvoorbeeld de Lamptron 19mm DOT Red

En 2x een Lamptron 19mm RING Red

Hier later meer over. Uiteraard mogen wat afsluiters niet ontbreken:

En uiteraard niet te vergeten een mooie Highflow T-shirt

Thanks Highflow en Freddy
Ook heb ik wat mooie SSDs mogen overnemen, welke zeer goed van pas komen in deze build
Thanks Peter

De achterkant zoals hij was

Een stuk acryl op maat gemaakt met 4 SSDs erin

Welke zo komt te zitten

Een rood stuk acryl waar de SSDs op gemonteerd zijn...en weer makkelijk demontabel is

Plaatje erover

En een sparing voor de kabels eruit gezaagd

Dit geheel zwart gemaakt

En een LED strip erachter geplaatst, maar hier moet nog 1 bijkomen zoals u ziet (onder)

De 24pins verleng heb ik zo geplaatst

Ook ben ik in de weer geweest wat betreft een mooie rad grill en de cover van de PSU aan de voorzijde.
Normaal doe ik alles met de hand, maar ben een goede vriend tegen gekomen met een home made CNC machine. Thanks Pascal van Veen...top werk man
Dus voor deze ben ik van mn geloof afgestapt
Eerst een filmpje:
Zoals in het filmpje te zien is kwam hier een geweldige rad grill uit

En een super mooie cover met EKWB

En niet te vergeten ASUS

=Totaal

Ook hier ben ik creatief met LED strips geweest van lumenledverlichting

Dat was hem weer voor deze update...more to come!!!
Zeg meneer ledlicht ! Blijf je van die mooie dingen posten
ben wel erg benieuwd naar al je skills!! Om die eens van dichtbij te bekijken
Dit is echt super vet!
Zeker mooi verwerkt die SSD's!
Zeker mooi verwerkt die SSD's!
@ Consigliere, tis wel de bedoeling dat ik jullie blijf voorzien van mooie dingen
misschien komt het er nog eens van...wie weet. Kans is groot dat ik wel is wat ga vertellen bij een MWM bijeenkomst.
@ jenmcomputers, Thanks man
@Renect, Vond ook wel leuk gevonden. moet ze toch ergens kwijt en ze mogen gezien worden.
@ jenmcomputers, Thanks man
@Renect, Vond ook wel leuk gevonden. moet ze toch ergens kwijt en ze mogen gezien worden.
kei gaaf!!!
(wat voor spul plak je over de acryl, dat zwarte of spuit je dat??)
(wat voor spul plak je over de acryl, dat zwarte of spuit je dat??)
Deze build wordt steeds beter en beter
Dan kom ik je wel tegen denk ik jakier schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:58:
@ Consigliere, tis wel de bedoeling dat ik jullie blijf voorzien van mooie dingenmisschien komt het er nog eens van...wie weet. Kans is groot dat ik wel is wat ga vertellen bij een MWM bijeenkomst.
KUTGW !
Ziet er weer zeer gelikt uit Richard. Blijf me nog steeds verbazen over je skills.
@ sinasappel-mw, Thanks man. Ik gebruik veel vinyl van http://www.ultimatetuning.nl/
@ YassinIT, Dank u
@ Consigliere, ff hand schudden en brainstormen is altijd leuk
@ Haunting_Spirit, Thanks man
@ VantageR,
@ Baakie, Kdoe mn best
@ YassinIT, Dank u
@ Consigliere, ff hand schudden en brainstormen is altijd leuk

@ Haunting_Spirit, Thanks man

@ VantageR,
@ Baakie, Kdoe mn best

[COLOR="#FF0000"][SIZE=4]Update!!![/SIZE][/COLOR]
Sponsored by:

De mooie ASUS GTX780-DC2-3GD5 heb ik nu al een tijdje in bezit, maar het wachten was nog op de mooie EKWB blokken.
Dus was dolblij toen het EKWB pakje binnen kwam:

Uitpakken!!!
2x de super mooie full cover EK-FC780 GTX DCII Nickel (Original CSQ)

En het water blok zelf

Uiteraard weer met alle benodigheden om de GPU een nieuw jasje te geven

Montage van deze mooie producten straks

2x mooie strakke EK-FC780 GTX DCII Backplates heb ik hier ook bij, maar hier later meer over
Ook zat er in de EKWB doos een mooi CPU blok, de EK-Supremacy Clean CSQ Nickel

Ook hier weer alle accessoires

Van het blok installeren op de GPU heb ik een filmpje voor jullie gemaakt
Na deze werkzaamheden.... de foto's. Erg mooi geheel geworden al zeg ik het zelf

De mooie backplate maakt het geheel toch wel af

Uiteraard gelijk geplaatst om te kijken hoe dit staat ipv. de kleinere vorige GPUs

Voordat ik verder ga met de plaatsing en routing van alles heb ik nog een andere kleine aanpassing gedaan.
De radgrill heb ik voorzien van eerst wit, en toen zwart vinyl. Wit voor weer een betere lichtspreiding en zwart om het geheel af te maken.
Hierachter ook weer rode LED strips geplaatst

Lights out

Terug naar de waterblokken en de routing. Deze was al aardig bekend, maar moest ik toch wat aanpassen vanwege de andere maten EK-FC link. Deze kwamen wat hoger te liggen.

Na wat passen en meten... is het toch weer gelukt om alles aardig recht te krijgen

Lijkt wel ergens op

Bovenin alles met de C47 adapters bevestigd

Nog wat foto's wat LEDs aan

Weer lekker creatief geweest met adapters en acryl buis (schilderstape en LED strip word nog aangepast
)

Volgende update word... vullen!!!
Sponsored by:

De mooie ASUS GTX780-DC2-3GD5 heb ik nu al een tijdje in bezit, maar het wachten was nog op de mooie EKWB blokken.
Dus was dolblij toen het EKWB pakje binnen kwam:

Uitpakken!!!
2x de super mooie full cover EK-FC780 GTX DCII Nickel (Original CSQ)

En het water blok zelf

Uiteraard weer met alle benodigheden om de GPU een nieuw jasje te geven

Montage van deze mooie producten straks

2x mooie strakke EK-FC780 GTX DCII Backplates heb ik hier ook bij, maar hier later meer over
Ook zat er in de EKWB doos een mooi CPU blok, de EK-Supremacy Clean CSQ Nickel

Ook hier weer alle accessoires

Van het blok installeren op de GPU heb ik een filmpje voor jullie gemaakt
Na deze werkzaamheden.... de foto's. Erg mooi geheel geworden al zeg ik het zelf

De mooie backplate maakt het geheel toch wel af

Uiteraard gelijk geplaatst om te kijken hoe dit staat ipv. de kleinere vorige GPUs

Voordat ik verder ga met de plaatsing en routing van alles heb ik nog een andere kleine aanpassing gedaan.
De radgrill heb ik voorzien van eerst wit, en toen zwart vinyl. Wit voor weer een betere lichtspreiding en zwart om het geheel af te maken.
Hierachter ook weer rode LED strips geplaatst

Lights out

Terug naar de waterblokken en de routing. Deze was al aardig bekend, maar moest ik toch wat aanpassen vanwege de andere maten EK-FC link. Deze kwamen wat hoger te liggen.

Na wat passen en meten... is het toch weer gelukt om alles aardig recht te krijgen

Lijkt wel ergens op

Bovenin alles met de C47 adapters bevestigd

Nog wat foto's wat LEDs aan

Weer lekker creatief geweest met adapters en acryl buis (schilderstape en LED strip word nog aangepast

Volgende update word... vullen!!!
Ook zo gek op stak???
Ik ben me hier echt een zwaar minderwaardigheids complex aan het kweken t is weer zo strak en mooi man
Ziet er goed uit Richard. Het valt me nu pas op dat je de buitenste fittings zwart hebt en de binnenste zilver. Leuke touch 
Die rad grill ziet er beter uit zo. En uiteraard 4 pijpjes parallel naar boven zo. Heel stak vind ik het ook. Ik ben ook gek op stak.
Die rad grill ziet er beter uit zo. En uiteraard 4 pijpjes parallel naar boven zo. Heel stak vind ik het ook. Ik ben ook gek op stak.
https://www.facebook.com/DutchLionCustomising
Je blijft bezig he Rich ziet er allemaal goed uit man !en indd helemaal weg van stak!
Dank u weer allen voor uwe comments

Update!!!
Sponsored by:

En we gaan verder... alles aangesloten wat betreft de tubing.
Dit keer gewoon met flex tubing en EKWB compression fittingen
Van de resorvoirs naar de pomp in

En de out van de pomp naar het eerste rad

Van rad naar rad

En naar block RAM in, RAM block out naar CPU... De rest is bekend en zichtbaar

Nu eerst een fill movie:
Alles dus afgedekt

Kheb te weinig Mayhem pastel red, maar genoeg voor een flow

En zo lukt het ook niet

En wat foto's van een (½) gevulde Guilty

Uiteraard zal de achterkant ook nog wat veranderingen mee maken
Zoals een Res cover. Hiervoor heb ik een plaat alu gezaagd en gebogen

Zwart gemaakt

En in het midden een stuk rood gemaakt net als de SSDs

Reservoirs/ vloeistof komen nu mooier uit, en zeker met wat licht erin

Ook heb ik een plaatje gemaakt voor de achterkant PSU compartiment. Maar hier later meer over

Tot de volgende
Sponsored by:

En we gaan verder... alles aangesloten wat betreft de tubing.
Dit keer gewoon met flex tubing en EKWB compression fittingen
Van de resorvoirs naar de pomp in

En de out van de pomp naar het eerste rad

Van rad naar rad

En naar block RAM in, RAM block out naar CPU... De rest is bekend en zichtbaar

Nu eerst een fill movie:
Alles dus afgedekt

Kheb te weinig Mayhem pastel red, maar genoeg voor een flow

En zo lukt het ook niet

En wat foto's van een (½) gevulde Guilty

Uiteraard zal de achterkant ook nog wat veranderingen mee maken
Zoals een Res cover. Hiervoor heb ik een plaat alu gezaagd en gebogen

Zwart gemaakt

En in het midden een stuk rood gemaakt net als de SSDs

Reservoirs/ vloeistof komen nu mooier uit, en zeker met wat licht erin

Ook heb ik een plaatje gemaakt voor de achterkant PSU compartiment. Maar hier later meer over

Tot de volgende
Dit is echt heel bijzonder TS! Geweldig!!
Heel erg mooi werk. Ik vind persoonlijk dat je drukte (veel onderdelen) en design mooi combineert in een pakket.
Heel erg mooi werk. Ik vind persoonlijk dat je drukte (veel onderdelen) en design mooi combineert in een pakket.
Super! De vormgeving van je loop is ook weer heerlijk!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Heel gaaf kier! De case word echt heel erg strak! Erg leuk gevonden met die compartimenten!
En hij levert weer een meesterwerk af. Wat mooi en clean! Sws op de favolijst qua builds!
@PilatuS, Dank u
@arjan445, Hij vond het leuk dus more to come
@Lanfear89, thanks man
@Daanieyel, dank je wel
@beta990, was ook wel een uitdaging
maar toch gelukt denk ik.
@Pixeltje, Thanks
@Falqoon, dank u, dank u
@dbhuis, misschien is ie live te zien bij "First look" maar is nog niet helemaal zeker
@Cygnitr0n, Dank je Stef... great to hear

@arjan445, Hij vond het leuk dus more to come
@Lanfear89, thanks man
@Daanieyel, dank je wel

@beta990, was ook wel een uitdaging

@Pixeltje, Thanks
@Falqoon, dank u, dank u
@dbhuis, misschien is ie live te zien bij "First look" maar is nog niet helemaal zeker

@Cygnitr0n, Dank je Stef... great to hear

Djeezz.. De master himselve aan de slag... wat een skillz! Mag maar dromen dat ik ooit een zo mooi afgewerkte mod mag afleveren. Congrats Kier!
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Ziet er gaat uit Rich.. kijk je wel uit dat hij niet over de top word.. zou weer zonde zijn op het hele concept
Dat loop
Android developer & dürüm-liefhebber
@kier, allereerst mijn complimenten! Wat een kast, zo ontzettend tof!
Toch een tweetal vragen:
1. Zuigen de fans bij de rad lucht aan van buiten je kast door de rads heen de kast in of juist andersom?
2. Zuigt de PSU fan lucht aan vanuit de kast en waar komt de lucht vervolgens weer uit?
P.s. Wat kost zoiets nu precies als je het verkoopt aan een belanghebbende?
Toch een tweetal vragen:
1. Zuigen de fans bij de rad lucht aan van buiten je kast door de rads heen de kast in of juist andersom?
2. Zuigt de PSU fan lucht aan vanuit de kast en waar komt de lucht vervolgens weer uit?
P.s. Wat kost zoiets nu precies als je het verkoopt aan een belanghebbende?
[ Voor 34% gewijzigd door fungho op 25-09-2013 17:02 ]
i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R
Wow, te groot voor mij, maar wat een build
Gaaf apparaat zeg. Kan 'ie ook mee naar een LAN party?
hahaha die foto met dat slangetje aan je arm
hij koelt hem met bloed - een koelbloedig apparaat
hij koelt hem met bloed - een koelbloedig apparaat
Geweldige Case!
Nu heb ik even een vraagje namelijk:
Hoe duur was alles bij elkaar?
Nu heb ik even een vraagje namelijk:
Hoe duur was alles bij elkaar?
[ Voor 4% gewijzigd door Djesse8999 op 26-09-2013 23:31 ]
Ziet er weer eens geweldig uit Rich!!!
GEIL
very nice hoor, je krijgt het altijd voor elkaar dat het er zo strak uitziet
Natuurlijk weer een great build maar niemand die iets zegt over die top foto van je transfusie. De vraag is alleen of de computer bloed nodig heeft om te leven of jij koelvloeistof om te leven....
A-ma-zing!
i5 3570K @4.2Ghz, Zalman CNPS9900 MAX (Blue led), MSI Z77A-G45, Gainward GTx 1080 GLH, G.Skill Sniper F3-1866C9D-16GSR, Corsair AX860, 2xSamsung 840 EVO 120GB Raid-0, Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001-2TB, Fractal Design Define R4 Pearl Black
Benieuwd hoe de case er in levende lijve uitziet....
Staat morgen op Firstlook in Utrecht (ASUS stand)
Staat morgen op Firstlook in Utrecht (ASUS stand)

zei dat eerder, dan had ik misschien nog de moeite genomen om naar first look te gaan
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Verwijderd
@kier, hopelijk ga je alleen maar complimenten krijgen daar.
Had ik tijd gehad dan was is zeker daarheen gekomen.
Dit is 1 van je mooiste builds man, benieuwd naar je volgende.
Ben nu bezig zelf met een Corsair 900D maar dat laat ik je nog zien als die klaar is.
Heel veel plezier op Firstlook en ga zo door.
Had ik tijd gehad dan was is zeker daarheen gekomen.
Dit is 1 van je mooiste builds man, benieuwd naar je volgende.
Ben nu bezig zelf met een Corsair 900D maar dat laat ik je nog zien als die klaar is.
Heel veel plezier op Firstlook en ga zo door.
@kier zag er super goed uit op firstlook
een echte eye catcher denk dat het wel veel word poetsen voor je aangezien iedereen eraan zat
ik moet zeggen dat ik hem in het echt mooier vond dan op de foto's.
op de foto's lijkt het al snel over de top maar het is mooi gebalanceerd en erg veel oog voor detail
Keep it up
een echte eye catcher denk dat het wel veel word poetsen voor je aangezien iedereen eraan zat
ik moet zeggen dat ik hem in het echt mooier vond dan op de foto's.
op de foto's lijkt het al snel over de top maar het is mooi gebalanceerd en erg veel oog voor detail
Keep it up
Was echt gaaf om deze kast in het echt te zien.
Mooi stukje vakmanschap Richard.
Mooi stukje vakmanschap Richard.
Heb em ook gezien op Firstlook! ^^ Dacht al dat hij van jou hand was, dat klopte dus ook nog eens 
Mooi werk
Mooi werk
Zag hem net langskomen op fb van ROG
Mooi om dit te zien
Super mooi man, gefeliciteerd met je geweldige build!
Thanks mannen, en uiteraard iedereen bedankt die ff langs waren en handje geschut hebben
Toen ik dit project voor het eerst zag (vandaag) kwam de vorm me al vies bekend voor ;P. #Firstlook2013. Nice build ^^
wat een prachtige build echt mijn complimenten!
keep it up
keep it up
Ik wil graag de volgende 3 punten toevoegen aan dit topic
Punt 1: WOW!
Punt 2: Nogmaals WOW!
Punt 3:
Punt 1: WOW!
Punt 2: Nogmaals WOW!
Punt 3:
PSN-ID Dograver
Thanks allemaal voor de geweldige reacties... nog even en de final pics my modding friends
en dan weer op naar de volgende
en dan weer op naar de volgende
Allereerst een groot compliment voor deze build, erg professioneel en een waar kunstwerk!
Ik vroeg mij wel af hoe je dat precies doet met die acryl panelen beplakken met vinyl. Wat voor materiaal is dat vinyl precies, en waar zou ik het kunnen krijgen? Ik ben zelf niet zo heel erg goed met casemodding, dus excuses als het een beetje een triviale vraag is

Dank je en uiteraard geen probleem wat je vraag betreft.
Ik haal mijn vinyl altijd bij ultimatetuning
En ik heb een kleine tut gemaakt hoe ik het toepas
Vinyl begin 15:45
Happy modding mate
Ik haal mijn vinyl altijd bij ultimatetuning
En ik heb een kleine tut gemaakt hoe ik het toepas
Vinyl begin 15:45
Happy modding mate

Leuk die vid, net even gekeken. Geeft me echt zin om ook eens wat te gaan doen. Ik heb een simpele modje gedaan met hout, maar dat ging voor een eerste keer niet zo geweldig. De setup met acryl en je vinyl zou al veel schelen qua bewerking + tools.
Final Update!!!
En toen was het eindelijk zover... De final pics:

More pictures: Final Guilty
Special thanks goes to:

En Pascal van Veen
En toen was het eindelijk zover... De final pics:

More pictures: Final Guilty
Special thanks goes to:

En Pascal van Veen
Dank u allen
Je blijft een kunstenaar man, ik had ze al op Facebook gezien maar bij deze nog een keer: petje af!
Dankzij jullie support is de scratchbuild Guilty 2e geworden in de Mod Of The Year contest. Voor dit wil ik met behulp van een kleine contest een paar prijzen doneren welke in het prijzenpakket zaten.
1st place: •Parvum Systems S2.0 case with choice of colour and engraving.
2nd place: •€100 BitFenix accessory voucher (choice of items)
Dit is de opgave die ik aan jullie vraag om mee te doen:
Ik heb echt een nieuw logo nodig en wat is er beter om mijn creatieve forum vrienden te vragen voor dit...
Dus design een logo met de tekst: " MadebyKier " en/of " MbK "
En stuur het op naar mij via message (max. 3) voor 10 maart en ik zal 2 winnaars uitkiezen op mijn verjaardag...12 maart.
Be creative my modding friends!!!
1st place: •Parvum Systems S2.0 case with choice of colour and engraving.
2nd place: •€100 BitFenix accessory voucher (choice of items)
Dit is de opgave die ik aan jullie vraag om mee te doen:
Ik heb echt een nieuw logo nodig en wat is er beter om mijn creatieve forum vrienden te vragen voor dit...
Dus design een logo met de tekst: " MadebyKier " en/of " MbK "
En stuur het op naar mij via message (max. 3) voor 10 maart en ik zal 2 winnaars uitkiezen op mijn verjaardag...12 maart.
Be creative my modding friends!!!

Wat voor eisen moet het logo aan voldoen? Als in: 1 kleur, open vormen of juist dichte vlakken, moet het laserbaar zijn?
Hoeveelheid kleuren, open vormen ed. mag je allemaal zelf invullen. Laserbaar hoeft niet ivm dat het logo alleen voor forums, pics en vids wordt gebruikt.
Wow, terechte winnaar. Echt een mooi logo geworden.
inderdaad, zo te zien zijn beide ook nog eens laserbaar ook (als je de achtergrond bij no.1 weglaat)