Toon posts:

Wat krijg ik voor deze budget game-pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Onlangs heb ik m'n eigen pc gebouwd, en ik heb de smaak te pakken.
Voor de pret zou ik er nog eentje willen bouwen, budget deze keer, en dan doorverkopen.
Ik weet dat ik er niet veel aan zal verdienen, maar ik doe het voor de ervaring.

Ik maak wel liefst geen verlies. Dus hoeveel schatten jullie dat deze pc waard is als ik hem in een stuk als nieuw verkoop (op een tweedehandssite).

Hier is hij: wenslijst: Budget Gamerig

Zijn alle onderdelen trouwens compatibel?

Bedankt,

Sean

PS: Remember; Ik doe het voor de ervaring, niet voor de winst. Als ik er +-50 euro op maak ben ik al erg tevreden.

Verwijderd

Denk dat je met 2e hands onderdelen rond de 200 euro kwijt bent. Dan kan je hem bv verkopen voor 230 of 240 incl. Windows installatie?

-alles lijkt compatible
-meeste mensen willen graag ook nog steeds een optische drive!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows installatie heb ik, maar waarschijnlijk heb je gelijk...

Waar zou ik dan terecht kunnen met m'n pc?

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:41
Tweakers Vraag&Aanbod, Marktplaats.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Waar zou ik dan terecht kunnen met m'n pc?
Je bedoeld waar je hem kan verkopen? Vrienden / kennissen, MP, Tnet, Ebay, Koninginnedag etc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:34:
[...]
Je bedoeld waar je hem kan verkopen? Vrienden / kennissen, MP, Tnet, Ebay, Koninginnedag etc?
Ik bedoelde, waar kan ik ermee terecht zonder verlies te maken?

Ik heb geen vrienden/kennissen die gamen of een nieuwe pc nodig hebben.

Bedankt voor de tip over de optische drive!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 21:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

We hebben hier op Tweakers Vraag en Aanbod, dat vind ik voor computeronderdelen vaak fijner dan Marktplaats door het hogere niveau van de gebruikers en het review-systeem.

Nadeel kan zijn dat Tweakers beter weten wat het waard is, terwijl je het systeem misschien op Marktplaats voor een te hoge prijs kunt slijten.
Aan de andere kant krijg je op Marktplaats vaak ook veel onzinbiedingen.

[ Voor 39% gewijzigd door Compizfox op 16-03-2013 14:44 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
In ieder geval niet op tweakers denk ik.
Zou marktplaats proberen als je er geen verlies op wilt maken.
Op tweakers geld grofweg vaak 0,75*nieuwprijs componenten.
(voor een nieuw systeem, of aanvullende positieve voorwaarenden kan je wellicht iemand vinden die er 0,90* tot 0,95* voor over heeft)

[ Voor 29% gewijzigd door eL_Jay op 16-03-2013 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar ik ben van België, dus MP zal niet haalbaar zijn.

Ik ga tweakers proberen, hopen dat iemand interesse heeft.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En om te bepalen wat je er nog voor kunt krijgen: Howto: prijsbepaling (oude) hardware

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TS wil een nieuwe PC gaan assembleren en deze samengesteld met 50 euro winst verkopen, dat is volgens zijn advertentie de bedoeling.

Testing, one, two ...

• Compizfox
  • Laatst online: 01-03 21:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

hardware-lover schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:26:
TS wil een nieuwe PC gaan assembleren en deze samengesteld met 50 euro winst verkopen, dat is volgens zijn advertentie de bedoeling.
Oh, dat had ik gemist.

In dat geval zou ik zeggen: Niet doen. Grote kans dat je er verlies op maakt of hem niet verkoopt, zeker op Tweakers.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• AquaSheep
  • Laatst online: 16-02 20:32
Ik zou het niet doen. De kans is erg groot dat je er verlies op maakt. Op het moment dat je je hardware koopt, kun je bij wijze van spreken al 25% van de nieuwwaarde afschrijven.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hardware-lover schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:26:
Mjah, maar ga er vanuit dat als je het hier op V&A zet, je uit mag gaan van 2e hands prijzen. Waarom zou iemand iets bij hem kopen als het ook in de winkel gehaald kan worden?

Ik denk dat het een handiger plan is als hij gewoon een dienst aanbiedt om PCs te assembleren. Dan zit je ook niet met het probleem dat jij moet bepalen wat iemand anders als hardware wilt hebben.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TERW_DAN schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:05:
[...]
[knip]
Ik denk dat het een handiger plan is als hij gewoon een dienst aanbiedt om PCs te assembleren. Dan zit je ook niet met het probleem dat jij moet bepalen wat iemand anders als hardware wilt hebben.
Je hebt gelijk en als je de geplaatste advertentie goed leest dan bied hij eigenlijk ook een dienst aan, de advertentie is nu eigenlijk in de verkeerde rubriek geplaatst.

"Ik heb als hobby het bouwen van pc's, dus ik maak er geregeld nieuwe, waar ik dan vanaf
moet. De bedoeling is eerder om er van te leren dan om veel winst te maken, dus u betaalt
vooral voor de onderdelen. Mijn bedoeling is om er ongeveer 50 euro winst op te maken, extreem weinig ivm. in vergelijking met pc-winkels"

"Originele foto's heb ik natuurlijk nog niet, want de pc moet nog gebouwd worden."

Testing, one, two ...

Verwijderd

Ik bedoelde, waar kan ik ermee terecht zonder verlies te maken?

Ik heb geen vrienden/kennissen die gamen of een nieuwe pc nodig hebben.
Je hebt dus geen verstand van hardware, geen verstand van markt werking en geen verstand van prijzen (of wil wel heel veel verdienen). Dat zijn dus 3 negatiefs mogelijk kan je beter een andere service bieden als hobby? Je kan pas 50 euro per bouw krijgen als je PCs van 500+ € bouwt tenzij je bij KvK ingeschreven bent en BTW betaald natuurlijk?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:19:
[...]

Je hebt dus geen verstand van hardware, geen verstand van markt werking en geen verstand van prijzen (of wil wel heel veel verdienen). Dat zijn dus 3 negatiefs mogelijk kan je beter een andere service bieden als hobby? Je kan pas 50 euro per bouw krijgen als je PCs van 500+ € bouwt tenzij je bij KvK ingeschreven bent en BTW betaald natuurlijk?
Bedankt voor de motivatie!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

EnnaN

Toys in the attic

Kun je er niet anders aan beginnen? kijken of je iemand kent die een PC wil kopen maar zelf geen kan maken.. Leg de persoon het concept van zelfbouw uit, en zeg dat je graag helpt met uitzoeken, de boel dan in elkaar zet + installeert voor 50 eu.

Zoek dan samen de onderdelen uit, en je hebt je ervaring, je 50 eu en geen risico.

Let wel op dat je nog moet concureren met de webshop die dat ook aanbied voor die prijs (dus alles inelkaar schroeven).

Wat heb jij als voordeel? Je kan echt de laagste prijs zoeken omdat je niet alles van 1 plek hoeft te halen voor assemblage, persoonlijke hulp / meedenken, installatie. Support misschien ook, maar dat moet je maar net liggen. Zo niet, maak dan duidelijk dat ze voor garantie bij de winkel moeten zijn

sig

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:27

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waardebepalingen zijn niet toegestaan op het forum.

Voor verkoop van je systeem hebben we Vraag en Aanbod.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.