Videokaart - n00b in nood.

Pagina: 1
Acties:

• jeroenie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03-2025
Hallo Tweakers,

First time here, dus ik hoop dat ik op de juiste plek zit. Zo niet, bonjour me dan direct even naar het goede topic en stop met lezen!

Zit ik goed? Ok fijn. Ik snap niks van videokaarten. Ik heb een redelijk snelle PC i7 met 6GB DD3 ( zullen er nu vast een aantal mensen het hoofd schudden ) en daar zit een standaard kaart in die niet eens Sim City goed kan draaien.

Nu ben ik geen millionair en wil ik niet Crisis 3 volledig draaien met 60fps, maar ik snap echt heel hol wat nou een redelijke kaart is voor een prijs van 50 - 200 euro. Als ik naar een winkel ga word ik per definitie afgezet, zo eentje ben ik dan ook wel weer, en als ik hier reviews lees waar ik kneiter-heet van word moet ik 900 euro betalen ....

Help me out! Noem een paar kaarten met een zinnetje onderbouwing die gewoon spellen altijd normaal kunnen draaien en niet dat mn stad bij Sim City in een soort soep verandert als ik net 10.000 man heb wonen.

Heel erg bedankt,
Jeroen

[ Voor 0% gewijzigd door jeroenie op 14-03-2013 16:50 . Reden: Spelling - zucht ]

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Een 7870XT moet prima zijn? Wat voorn GPU heb je nu dan?

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Waar lees je dat je 900,- Euro moet betalen?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• jeroenie
EVGA GeForce GTX TITAN - 6GB - PCI-E,

deze had ik opgezocht Quad, ding ziet er al uit alsof t met hoogwaardig ruimtekunststof gemaakt is.

Krijgt wel 5 sterren ...

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02 10:24

Fordox

00101010

*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?
daarmee schiet je al iets op :)

iig kijk naar een AMD 7700 of hoger getal, of naar een nvidia 650 of hoger getal.

verder heb je google en de pricewatch ;)

@hierboven, een titan is tegenwoordig de beste kaart die je kunt krijgen voor een single gpu :P het zegt je dus inderdaad allemaal niks.

wat heb je allemaal al verder gevonden?

[ Voor 28% gewijzigd door Fordox op 14-03-2013 16:48 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• jeroenie
Xaph dank je wel man, die zit wel in mn pricerange ... maar op je vraag van GPU kan ik geen antwoord geven, A weet ik niet wat het is en B ik zit op werk ...

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Sapphire 7870 XT is voor 200 euro de beste kaart

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:28
hd7850, hd7870, gtx660 zijn de kaarten waar de price/performance piekt. ze kosten rond de 200 euro en presteren zeer goed.

zoek ook even uit wat voor voeding in je pc zit, als het goed is zit er een sticker op met een tabel met hoevel A op hoeveel V.

[ Voor 34% gewijzigd door haarbal op 14-03-2013 16:51 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

• jeroenie
Calsonic, haarbal, beide bedankt ik ga ze eens googlen, pricewatchen etc.

Fordox,
Ik lees al die mooie reviews en dan op het einde word ik sterretjesgeil en wil ik niet een die wordt betiteld als ' voldoende '. Dus ik kijk de hele tijd naar 'Zeer Goed'.

Bijvoorbeeld dit artikel:
reviews: Test: viermaal de GTX 660

• jeroenie
En over voeding haarbal, dat moet ik straks bekijken, er liggen in mn pc-kast zeker 4 5 bundeltjes met voedingskabels... als dat is wat je bedoelt?

• Fordox

Fordox

00101010

edit:____________________________________________________________________ ^^^^ klik daar ook eens op als je vlak achter elkaar post ;)

je hebt verschillende merken en kaarten, uiteindelijk gaat hem om de chip die erop zit. verder is er weinig verschil voor een standaard consument, misschien de geluidsproductie.

dus als je reviews zoekt van kaarten met dezelfde chip, kijk dan onder geluidsproductie. verder zullen ze allemaal nagenoeg gelijk presteren en ben je er wel blij mee. tenzij je van punaisepoetsen houdt ;).

en lees die algemeen advies ding even goed door. het is een lap tekst, maar als jij geen zin hebt om die te lezen, hebben de meesten hier geen zin om je te helpen ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Fordox op 14-03-2013 16:59 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:28
jeroenie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:57:
En over voeding haarbal, dat moet ik straks bekijken, er liggen in mn pc-kast zeker 4 5 bundeltjes met voedingskabels... als dat is wat je bedoelt?
die kabels gaan naar de voeding, die 230V wisselstroom omzet in 12V, 5V en 3.3V gelijkstroom, op die voeding zit een sticker die aangeeft hoeveel A op 12V geleverd kan worden. Videokaarten zijn nogal gulzig op de 12V lijn.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Beste prijs kwaliteit verhouding voor €200,- is de HD7878 xt van Sapphire.
Kan je zien welke voeding je hebt? 500 Watt alleen is niet genoeg :) volledige specificaties dus.

nggyu nglyd

• Fordox

Fordox

00101010

Quad schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:59:
Beste prijs kwaliteit verhouding voor €200,- is de HD7878 xt van Sapphire.
Kan je zien welke voeding je hebt? 500 Watt alleen is niet genoeg :) volledige specificaties dus.
alleen merk en naam (of typenummer) zal ook wel voldoen, de hele specificatie is nergens voor nodig :P

• jeroenie
Ik ga dat hele ding lezen en daarna terugkomen op mijn merk / voeding.

Alvast bedankt voor alles, hier heb ik wat aan. Ik wil jullie graag kudo's geven maar thank f*cking god dat dit forum niet gebaseerd is op likes/props/respect.

Met een groet,
Jeroen

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Respect telt wel een beetje hoor, die verdien je al snel met inzet en of je wat met advies doet :)

nggyu nglyd

• Fordox

Fordox

00101010

we hebben karma, maar dat is ook te behalen als je onzin uitkraamt :P

en het is geen competitie. het is puur voor de hobby ;)

Pagina: 1