Toon posts:

Xfx 7950 DD black edition probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
xfx 7950 DD black edition

Beste vieuwers,

Ik heb sinds het begin van de aankoop van mijn grafische kaart het probleem dat na een bepaalde tijd een zwart scherm geeft en dat het geluid blijft stotteren. De rest van de hardware blijft gewoon doordraaien (fans etc). De videokaart wordt niet te warm en de drivers zijn up to date. Ook weet ik zeker dat het probleem bij de videokaart ligt en niet bij andere hardware. Het probleem komt random voor, soms na 10 minuten, soms pas na een x aantal dagen. Ik heb verder niks aan de videokaart verandert, heb hem gewoon in mijn pc geplaatst en er vervolgens gebruik van gemaakt (natuurlijk wel de drivers geupdate).

Mocht iemand dit bekend voorkomen of enig idee hebben wat het probleem is dan hoor ik het graag. Zou het namelijk erg jammer vinden om na 4 maanden al

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Welke hardware zit er verder in je systeem? (Voornamelijk de voeding is van belang)
Welke temperaturen haal je?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DrNick.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06-2025
RMA?

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Die kaarten staan er om bekend geen PWM koeling te hebben dus de stroom voorziening tikt makkelijk 110-120 graden aan.

had zelf ook 2 7950's van XFX 1 ging kapot door PWM fase die uit elkaar klapte

Haal de koeler er maar eens af zie je totaal geen koeling bij het PWM blok _/-\o_
XFX is echt het Z merk met die DD koelers, mensen zonder opleiding maken het design van zo'n koelblok. Zou je iig denken.

had daarna 2 MSI 7970's en nergens meer last van

[ Voor 128% gewijzigd door A87 op 14-03-2013 17:49 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

vele 7950's hebben geen koeling op de vrm. die worden al 'genoeg' gekoeld door de airflow van hun fans.
je kunt er altijd nog een plaatje aluminium op plakken met thermische tape.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Je pc blijft dan ook echt compleet hangen of schiet de pc er ook weer uit?

Blijft de pc ook echt hangen... dan kan de kans wel eens groot zijn dat jij met hetzelfde probleem kampt als ik met een HD7950 DD... zie mijn topic, herkenbaar?

PC hangt wanneer idle

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
I5 3570k (standaard koeling)
8gb ddr3 1600mhz Corsair Vengeance
Gigabyte GA-Z77X-D3H moederbord
XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation
OCZ ZS750W voeding

temperaturen zijn niet speciaal, 40 graden tijdens het browsen, 60 graden in game (wow ultra). Koeling van de videokaart draait op 45%.

@micglou
Ik heb uw artikel gelezen maar ik denk dat wij niet hetzelfde probleem hebben, Als bij mij het scherm uitvalt zie ik ook de cursor niet meer en 2 seconden later loopt het geluid ook vast. Verder blijft de rest van de computer gewoon doordraaien. Soms als hij "freezed" geeft hij na een bepaald tijd ook een heel lichtblauw blank scherm. (niet een bluescreen error). Ik zal vanavond nog wel even in mijn logboek kijken op de computer omdat ik er nu helaas niet op kan, maar ik kan mij herinneren dat de laatste keer dat ik er in keek mij dit geen nuttige informatie gaf.
Pagina: 1