Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-11 00:20
Hallo tweakers, (oww. title fix please!)

ik zit met de spreekwoordelijke handen in het haar vanwege een probleem wat ik niet opgelost krijg, normaal ben ik een vrij sterke troubleshouter maar ik kom er nu niet uit.

Begin dit jaar het volgende systeem aangeschaft:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 197,50€ 197,50
1Gigabyte GA-Z77-D3H€ 99,-€ 99,-
1XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition€ 263,80€ 263,80
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 78,25€ 78,25
1Western Digital Green WD5000AADS, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 82,90€ 82,90
1LG Flatron W2442PA-BF Zwart€ 198,50€ 198,50
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 38,50€ 38,50
1Logitech Cordless Desktop MX 5500 Revolution€ 139,95€ 139,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9B Low Profile Blue€ 47,90€ 47,90
1Lite-On iHES112-115 Zwart€ 59,90€ 59,90
1Seasonic M12II 620W€ 72,-€ 72,-
1Samsung 830 series 256GB€ 177,60€ 177,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.455,80

Op de Samung en WD hdd, plus het keyboard en de LG monitor na een volledig nieuw systeem. De nieuw Seagate hdd ligt op het moment onder garantie bij de webshop omdat het een ontzettende bromtol was (niet normaal meer)... die hoort er dus niet meer bij.

Systeem draait op win7 x64 ultimate en lijkt op het eerste gezicht uitstekend te draaien, alles loopt vlotjes, gamen ook geen problemen etc. Eventviewer geeft ook normaal gesproken geen gekkigheid op wat standaard dingen na die makkelijk te troubleshouten zijn. Het probleem ontstaat wanneer de pc idle is, lang niet altijd maar wel zeer regelmatig reageert de pc dan nergens meer op, of misschien beter gezegd lijkt nergens meer op te reageren want de logboeken geven wel pas de fouten op het moment van uitschakelen, niet van het 'bevriezen'.

Het gebeurd dan meestal een aantal keer achter elkaar, en dan vervolgens een paar dagen weer niet. Heel af en toe gaat de pc ook wel eens 'idle' maar laat wel de muis aanwijzer staan terwijl de rest van het scherm zwart is... op die momenten blijft het systeem wel werken. Meerdere herinstalls, barebone e.d. maar het probleem blijft aan. Op het moment draai ik ook helemaal minimaal, vrijwel standaard installatie windows maar nog steeds... net nog :(

Uiteraard wanneer de problemen zich voordeden alle nodige bios en firmware een update gegeven, systeem is volledig up-to-date. Allerlei tests er tegenaan gegooid; furmark, memtest e.d. Chkdsk's, smart geven ook alles okay. Ook tijdens een cleanboot treden deze problemen op overigens....

Wanneer deze 'freezes' voorkomen kan ik uit eventviewer eigenlijk maar 3 dingen halen, waarvan er 1 sowieso al een standaard 41 Kernel Power is uiteraard omdat ik het systeem 'hard' moet uitzetten.

De overige zijn, waarvan de eerste volgens mij ook door het abrupt eindigen van het systeem is.:

Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing/Admin
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing
Datum: 24-2-2013 17:59:13
Gebeurtenis-id:3
Taakcategorie: Sessie
Niveau: Fout
Trefwoorden: Sessie
Gebruiker: SYSTEM
Computer: Megalomaniak-PC
Beschrijving:
De sessie Microsoft Security Client OOBE is beëindigd door de volgende fout: 0xC000000D
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing" Guid="{B675EC37-BDB6-4648-BC92-F3FDC74D3CA2}" />
<EventID>3</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>2</Task>
<Opcode>14</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000010</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2013-02-24T16:59:13.119206400Z" />
<EventRecordID>7</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="212" />
<Channel>Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing/Admin</Channel>
<Computer>Megalomaniak-PC</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="SessionName">Microsoft Security Client OOBE</Data>
<Data Name="FileName">C:\ProgramData\Microsoft\Microsoft Security Client\Support\EppOobe.etl</Data>
<Data Name="ErrorCode">3221225485</Data>
<Data Name="LoggingMode">5</Data>
</EventData>
</Event>

en de andere:

Logboeknaam: System
Bron: EventLog
Datum: 24-2-2013 17:59:15
Gebeurtenis-id:6008
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: Megalomaniak-PC
Beschrijving:
De vorige afsluiting van het systeem om 17:30:08 op ‎24-‎2-‎2013 is onverwacht gebeurd.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="EventLog" />
<EventID Qualifiers="32768">6008</EventID>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2013-02-24T16:59:15.000000000Z" />
<EventRecordID>8549</EventRecordID>
<Channel>System</Channel>
<Computer>Megalomaniak-PC</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>17:30:08</Data>
<Data>‎24-‎2-‎2013</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Data>9427</Data>
<Data>
</Data>
<Data>
</Data>
<Binary>DD0702000000180011001E0008006100DD0702000000180010001E00080061003C0000003C000000000000000000000000000000000000000100000000000000</Binary>
</EventData>
</Event>

Het draait volgens mij allemaal om die tweede, maar ik kom er niet uit, ik kan alleen opmaken uit de tekst dat het systeem al een half uur eerder 'onverwachts afgesloten gaf', maar bijvoorbeeld die security client nog wel draaide omdat die fout pas bij handmatige uitschakeling in het log staat. Wat ik ook google, er blijken zoveel verschillende verklaringen/oorzaken te zijn... diverse geprobeerd met weinig resultaat.

Mijn vermoeden is daarom dat het wel moeilijker meetbaar probleem zou moeten zijn... voeding? Toch het geheugen ondanks test? (5 passes) Misschien de videokaart? Er bestaan wel rare verhalen over de XFX DD modellen, alhoewel ik daar verder helemaal geen problemen mee heb ondervonden... die van mij is stil, zelfs tijdens een flink potje farcry3 doet ie goed zijn best. Een andere bios op de videokaart heeft overigens ook niet geholpen... en voor de geinteresseerden: de XFX DD is reference dus je kan er gratis een boost kaartje van maken!

De oplossing? Tips iemand? Meer info nodig? Zeg het maar alsjeblieft! Ik kom er niet meer uit, behalve dan dat ik zover ben dat het wel hardware moet zijn ipv software.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld een andere voeding te proberen? Kan je die ook uitsluiten. Dat mobo heeft toch ook een video uit? Dan kan je de videokaart ook uitsluiten lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 13:48
Ik heb een stel laptops uitgedeeld die de deep sleep staat nooit meer uit kwamen. Zodra hij idle was ging het goed zo lang de muis bewoog. Zodra je die stil hield liep hij na 30 seconden keurig vast. Totale crash.

Oplossing was voor mij het uitschakelen van de C states in het BIOS.

while (! ( succeed = try ()));

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 20:02

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit zijn altijd lastige. Voeding is zeker iets waar je naar kunt kijken. Geheugentests zijn niet heilig. Kan prima goed uit de test komen en toch problemen veroorzaken. Ook je moederbord kan een verdachte zijn. Of zelfs de spanning uit je stopcontact.

Door alles 1 voor 1 uit te sluiten, kom je er achter.

• MicGlou
Een andere voeding heb ik hier nog wel liggen, alhoewel ik daarmee niet de videokaart kan aansluiten vanwege het ontbreken van een 2e pci-e connector... tis ook niet de beste voeding van CM, een RS500 wat een heel standaard voedinkje is. Aan de andere kant hoef ik de videokaart niet te belasten, dus idle zal het nog wel gaan.

Had een beetje gehoopd op een gouden tip (c states nog ff bekijken), helaas zal ik de boel toch los moeten gaan trekken... Ik heb zo mijn best gedaan om alles netjes weg te werken... ik zal zo nog even een plaatje plaatsen van mijn nette kabelmanagement voordat ik de boel los ga knippen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nh4PncZ8sd8hhNhONp3b8jm7/medium.jpg

Daar hoef ik mij toch niet voor te schamen dacht ik...

Edit: Inmiddels c3/c6 state uitgeschakeld in BIOS... we gaan het weer even aankijken, kan soms dagen duren voordat de freezes optreden, ik zal wel schoppen :)

Laat maar... ging ff douchen, kwam terug en het was alweer raak. Ik kwam volgens mij op het moment van vastlopen binnen... ik begin de voeding te verdenken vanwege de 'klik' die daar vandaan leek te komen.

Misschien dat dit nog wat zegt, telkens als de machine vastloopt kan ik em uitschakelen door of de powerknop 5 seconden in te drukken wat een normale hard-off is... maar als ik eerst de reset knop indruk gebeurd er niets behalve een klikje van de voeding, als ik dan vervolgens de powerknop in druk valt het systeem wel in 1x uit.

Ik ga meer eens op de gpu van de cpu draaien, dan maar even niet gamen... is ff kijken wat ie doet.

[ Voor 64% gewijzigd door MicGlou op 25-02-2013 18:12 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarschijnlijk de videokaart of anders het moederbord, maar iig niet de voeding, laat de videokaart eens niet terug klokken bij idle.

[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 25-02-2013 18:16 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• MicGlou
Ik draai op het moment op de HD4000 van de cpu... dat zal dan al wat kunnen vertellen denk ik over een eventueel probleem met de videokaart? Alhoewel een mindere belasting op de voeding natuurlijk ook nog wel wat doet... Ben je overigens zeker dat het de voeding niet is? Ik heb em uiteraard op merk en review uitgekozen, moet een braaf beestje zijn voor het geld... maar ondanks de goede 'pedigree' kan je er altijd een foutje tussen hebben toch?

Ik hoop u op de hoogte! Heb anders ook nog mijn oude HD5770 welke ik kan gebruiken voor een test. Maar goed, eerst maar eens zien wat het systeem doet zonder videokaart.

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Kan het niet zijn dat een van de onderdelen door de idle stand te weinig stroom krijgt? Even een vergelijking:

Wanneer je gaat overclocken heb je meer voltage nodig. Als je niet genoeg voltage instelt kan het systeem wel booten e.d. alleen loopt hij vast.

Bij jou worden de klok snelheden + voltages op diverse onderdelen teruggeschroeft vanwege de idle toestand, misschien is dat net te weinig?

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• MicGlou
@Ultimation... okay, maar hoe zou ik dat kunnen checken?

Dat zou bij een stock systeem met alles op auto op het moederbord toch niet voor mogen komen? Zou een Bios probleem kunnen zijn uiteraard, maar daarvan heb ik ook al meerdere versies geprobeerd zonder resultaat. Dan zou het een eventueel probleem met het moederbord ansich kunnen zijn, maar sinds dat erg lastig te testen is moet ik wel eerst alle andere elementen uitsluiten.

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10 21:56
Ik heb nagenoeg hetzelfde probleem als ik de startpost lees... Erg vervelend. Als ik terug kom en de pc een tijdje aan heb laten staan kan ik de muis bewegen en hoor ik de pc "werken" en vervolgens zie ik dat hij zichzelf heeft afgesloten of ik heb geen andere keus dan hem zelf hard af te sluiten... zeer frustrerend bij ook mijn relatief nieuwe zelfbouw PC.

Ik bekijk jou lijst van onderdelen en de enige die ik ook heb is de seasonic 620W voeding.. wellicht toeval?

EDIT: Zelfbouw PC sluit zichzelf af Voor de geïnteresseerden. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jouel op 28-02-2013 22:03 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:44

Archimond

Lopende Helpdesk

Bij nvidia gebruikers hebben ze ook freezes, dat is opgelost door de grafische kaart op maximum performance te zetten in Nvidia control panel.

Bij Ati kun je de powerplay uitzetten en andere drivers proberen, zowel nieuwe als oudere.

Haal eens de Ati kaart eruit, uninstall de Ati drivers ook met driver sweeper en ga dan op de HD4000 werken. De drivers kunnen ook een probleem vormen.

Speedstep of Cool & Quiet uitschakelen kan ook helpen. Als dat het oplost kan het mogelijk combinatie van moederbord met voeding zijn. Dus te lage voltages bij idle.

Het probleem lijkt wel hetzelfde als wat ik had met mijn Sony Vaio laptop, die had Radeon HD4650.
Met sommige drivers liep die sneller vast met idle en met nieuwste Intel Wifi drivers elke keer als je 30sec de muis niet bewoog.

• MicGlou
Ik draai nu inmiddels een week op de HD4000 en heb de pc 24/7 aan laten staan en geen problemen...

Maar Archimond spreekt ook wel een beetje over mijn vermoeden dat dit niet perse zegt dat het aan de videokaart ligt... Maar als dat zo is dan zou het dus weinig uitmaken welke videokaart er in het systeem zit, als het moederbord en/of voeding is dan moeten de problemen met een andere losse videokaart wederom optreden.

Ik zal mijn oude HD5770 eens een weekje draaien...

Maak mij ook wel een klein beetje zorgen over de toevallige overeenkomst wat betreft voeding en het vergelijkbare gedrag... Seasonic zou toch niet de bal hebben laten vallen bij een complete serie?

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 03-03-2013 10:13 ]

Verwijderd

Als je weet dat het draaien op een onboard GPU het probleem oplost maakt dat de werkelijke probleem oplossing natuurlijk veel makkelijker. Er zijn overigens maar een paar onderdelen verantwoordelijk voor de correcte werking hiervan:

-Chipset driver
-Mobo (BIOS versie of GPU config)
-PCI-e slot (fysiek, BIOS of chipset driver)
-De videokaart (fysiek, PCI-e 3.0 compatibility)
-PSU (kabels of vermogen)

Als je een andere kaart test weet je het zeker. Het kan ook helpen om: Het OS opnieuw te installeren en alle mogelijke opties in de BIOS voor GPU afstelling te proberen.
500W (or greater) power supply with two 75W 6-pin PCI Express power connectors recommended - See more at: http://www.amd.com/us/pro.../Pages/radeon-7950.aspx#2
Als 500W het minimum is dan heb je met 520W natuurlijk niet zoveel rek? > Upgrade naar 650W gewenst, geen verdure troubleshoot nodig eigenlijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 10:19 ]

• MicGlou
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:14:
Als je een andere kaart test weet je het zeker :) Het kan ook helpen om: Het OS opnieuw te installeren en alle mogelijke opties in de BIOS voor GPU afstelling te proberen.

[...]
Als 500W het minimum is dan heb je met 520W natuurlijk niet zoveel rek? > Upgrade naar 650W gewenst, geen verdure troubleshoot nodig eigenlijk ;)

Bron: http://www.amd.com/us/pro.../Pages/radeon-7950.aspx#2
Ehhh, wat weet ik zeker dan? Dat het een van de 5 bovenstaande kan zijn? Dus eigenlijk iedereen nog steeds verdacht=

En wat bedoel je met 500 watt het minimum? Sowieso is het geen 520watt voeding maar een 620watt... daarnaast zegt het totale wattage van een voeding vrijwel niets over de prestaties ervan. Die getallen die AMD op de website geeft gaan uit van het ergste geval, oftewel bij gebruik van mindere kwaliteit voedingen. De voeding die ik heb is meer dan voldoende, daar twijfel ik niet aan... of de voeding in orde is, dat is een ander verhaal en moet nog vastgesteld worden maar dat zal iets meer onderzoek vergen ben ik bang.

Met het systeem ansich is echt helemaal niets mis, vind het een verstandig bij elkaar gezet systeempje is... al zeg ik het zelf. (okay, achteraf gezien was de XFX DD niet zo'n beste keuze geweest vanwege de slechte reputatie... blijft de hoofdverdachte).

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 03-03-2013 10:31 ]

Verwijderd

Voeding was idd verkeerd gelezen. Al zou ik het wel als mogelijk probleem op de lijst houden.

-Chipset driver <> (deze installeert niemand meer tegenwoordig)
-Mobo (BIOS versie of GPU config) <> zou ook geen probleem moeten zijn aangezien het normaal wel werkt.
-PCI-e slot (fysiek, BIOS of chipset driver) <> zou ook geen probleem moeten zijn aangezien het normaal wel werkt.
-De videokaart (fysiek, PCI-e 3.0 compatibility) <> zou ook geen probleem moeten zijn aangezien het normaal wel werkt.
-PSU (kabels of vermogen) <> deze blijft toch samen met het wel of niet instaleren van de chipset driver en juiste videodriver met kop bovenaan staan! Ik zou zoals in post 1 al geadviseerd toch een andere proberen?

• MicGlou
Software, drivers en alle aanverwanten is allemaal achter de rug... zoals ik eigenlijk al heb gezegd in mijn startpost. Ik heb alle nieuwste, maar ook oudere drivers geprobeerd die eventueel een oorzaak konden zijn. BIOS-en updates gegeven van oudere tot nieuwe versies. Dat het een hardware issue is twijfel ik niet meer aan... die fase ben ik allang voorbij. Het vastlopen gebeurd namelijk ook tijdens een clean-boot of op een helemaal vers geinstalleerd systeem.

Al het overige kan ik toch alleen zeker weten door te troubleshooten? Het ene sluit het andere nog niet uit... moet nog een andere voeding proberen en deze ook weer icm met andere videokaarten voordat ik daarover zeker kan zijn. Je schetst het volgens mij iets te makkelijk voor hoe de werkelijke oorzaak te achterhalen... ik moet wel zeker van mijn zaak zijn want de betreffende webshop zal niet blij worden als ik willekeurig onderdelen ga opsturen... die zullen dan op een gegeven moment ook overstappen op in rekening brengen van als het toch niet goed blijkt te zijn.

Maar inmiddels zit de HD5770 erin, eens even aankijken wat het systeem nu doet.

[ Voor 19% gewijzigd door MicGlou op 03-03-2013 10:50 ]

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10 21:56
Ik heb nu bij mij in windows de sleep modus uitgezet, screensaver gewoon wel aan na 10 minuten... Tot nu toe gaat er niks mer fout... Kan het iets softwarematigs zijn dan?

• MicGlou
Draai nu een week met de HD5770 en geen van de voorgaande problemen treden op... Maar kan ik nu veilig stellen dat het de videokaart is? Of kan het alsnog een power-management probleem zijn van de voeding en/of het moederbord? Een HD5770 is natuurlijk flink wat lichter dan een HD7950, maar idle zal dit toch niet enorm veel verschil maken?

Ik twijfel nog steeds een beetje... misschien toch nog maar een weekje proberen te testen met een andere voeding en de HD7950 erin... dan kan ik iig nog wat uitsluiten. Hen nog wel een andere voeding liggen maar dat is niet zo'n krachtige, maar ik hoef het systeem niet onder load te testen... dat scheelt weer :) Als ik het slim aanpak hoef ik denk ik weinig van de modulaire kabels los te knippen om een andere voeding te kunnen plaatsen.

• MicGlou
Whoops... ehhh laat maar O-) Geen probleem met de HD5770... bitcoin miner opgelopen... donderse AV was een beetje traag, duurde een goed half uur en kreeg toen pas een melding.

[ Voor 121% gewijzigd door MicGlou op 12-03-2013 23:35 ]

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:44

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik denk rare Ati drivers versie. Heb je al
- drivers verwijderd
- driver sweeper uitgevoerd
- Ati Catalyst 13.1 geinstalleerd?

• MicGlou
Het is alweer eventjes geleden... maar toch nog even een aanvulling hierop want dit 'probleem' is werkelijk pas sinds gisteren opgelost. Ik zal het kort proberen te houden...

Na de laatste berichten hier heb ik het nog een weekje aangekeken en diverse dingen getest waardoor ik eigenlijk met volle zekerheid kon zeggen dat het probleem idd de videokaart was. Maar dan ben je er nog niet! Want het proces wat hierna heeft gevolgd is een vermoeiende geweest, maar de aanhouder heeft gewonnen! (ik dus :))

Nadat ik de kaart had opgestuurd naar de webshop zijn deze met de kaart aan het testen gegaan, hebben een defect geconstateerd en toen doorgestuurd naar de fabrikant. Dat heeft vervolgens 6 weken geduurd voordat ik de kaart weer terug kreeg... tot mijn verbazing als niet defect bestempeld door de fabrikant dus ik kreeg dezelfde defecte videokaart weer terug. Het rare was dat de webshop nu ook ineens beweerde dat ze ook geen defect hadden gevonden, ook al gaf eerdere berichtgeving toch wat anders aan en aangezien de kaart ter reparatie was aangeboden bij de fabrikant... 1+1=2 zou ik zeggen. Men was dus in eerste instantie niet van plan het defect te herkennen, laat staan een reparatie of vervanging.

Ik heb ze toen duidelijk gemaakt dat ik in de volle overtuiging ben van het defect van de kaart en dat ze mij daar in eerste instantie ook gelijk in hadden gegeven. Buiten dat heb ik in die 6 weken wachttijd met een geleende videokaart gedraaid (GTX 560ti) en daarmee heeft het systeem al die tijd probleemloos gedraaid. Ook een kortere tijd met een HD5770 en HD5850... puur voor het testen en ook geen problemen. Ik heb ze toen stap voor stap uitgelegd wat mijn onderzoeksprocedure is geweest en vooral aandacht gegeven aan het feit dat de standaard stress-testen juist geen problemen geven... de kaart vertoonde problemen in idle wat moeilijk te testen is met de diverse tools. Ik heb ze aangeraden de pc in een systeem te plaatsen welke regelmatig werd gebruikt, maar ook dagdelen juist wat langer met rust werd gelaten. En potver... na 4 dagen kreeg ik bericht:"onze technici hebben het probleem kunnen reproduceren volgens de door mij beschreven procedure, de kaart wordt wederom aangeboden ter reparatie!"

Klein vreugde dansje voor de overwinning en met veel geduld afgewacht... 5 weken later wordt er door de webshop met mij contact opgenomen waar ik kort gezegd het bericht kreeg 'dat de fabrikant niet meer reageerde op verzoeken over de status van de kaart' en dat de webshop voor mij een nieuwe kaart had besteld bij de leverancier! d:)b *O*

Ik ben blij, ik heb een nieuwe videokaart welke ook nog eens een iets gewijzigde versie blijkt te zijn... XFX heeft toch blijkbaar iets gedaan aan de vele klachten over dit model kaart. Maar een ding staat nu voor mij vast, wat ik ook al had aan kunnen nemen van diverse doorgewinterde leden hier op Tweakers: XFX is niet zo betrouwbaar als het aankomt op service en klantvriendelijkheid. Ik ben uiteraard voor mijzelf een eenmalig geval, maar het sluit wel aan op de algehele mening over XFX... het is goed spul als het werkt, maar als je problemen krijgt met hun hardware dan moet je echt een strijd aan. Nu maar hopen dat deze kaart ook werkelijk geen gebreken vertoond of last heeft van de bekende temperatuur problemen... het lijkt een ietwat gewijzigde versie... maar ik zie nu al dat de gpu idle al bijna 10 graden warmer is dan de vorige 32 vs 41 nu en zit bij een vrij bescheiden benchmark van 1 minuut al snel op 70+ en de fans draaien als een malle... andere kaart was veel stiller :(

Eindelijk BioShock Infinite installeren... er zat werkelijk al een dun laagje stof op de doos!
Pagina: 1