Zelfbouw PC sluit zichzelf af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-03 20:11
Hoi Tweakers,

Rond december heb ik een zelfbouw PC in elkaar gezet met de volgende componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 249,76€ 249,76
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 71,60€ 71,60
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 194,66€ 194,66
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 59,95€ 59,95
1CM Storm Enforcer€ 73,48€ 73,48
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Zalman ZM-MFC1 Plus (Zwart)€ 24,85€ 24,85
3Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 6,35€ 19,05
1Logitech MK520 Wireless Combo€ 33,89€ 33,89
1Corsair Vengeance Low Profile Blue CML16GX3M4A1600C9B€ 84,95€ 84,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,95€ 15,95
1Seasonic M12II 620W€ 72,-€ 72,-
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 99,95€ 99,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.026,09

Ik heb deze (voor mijn idee) juist samengesteld, alle onderdelen worden herkend en zijn in gebruik, afgezien van mijn later toegevoegde Linksys netwerk kaart: pricewatch: Linksys WMP600N
Deze word niet herkend door de Computer, ik heb al verschillende drivers en checks en opnieuw de kaart installeren etc geprobeerd, niets helpt. Gek genoeg; hij doet het gewoon, ik ontvang er prima internet mee... Dit is dus ook niet mijn probleem, dat was enkel een introductie van mijn PC ;)

Mijn daadwerkelijke probleem is dat de Computer zich af en toe automatisch afsluit en hij doet dit volgens mij niet zo netjes en tevens op een vreemde manier... Alle lampjes van de kast, on/off switch, fanlights, alles blijft aan, de computer hoor ik ook "draaien", echter kan ik met mijn muis en toetsenbord doen wat ik wil, er gebeurd niets. Als ik eenmaal kort op de power knop drukt gaat hij wel uit en wanneer ik hem vervolgens start, geeft hij aan dat de computer op onjuiste wijze is uitgezet.

Dit alles doet zich voornamelijk voor als ik even de computer verlaat als deze bezig is met downloaden of over het algemeen als ik even naar de huiskamer ga en de PC iets langere tijd alleen gelaten wordt.

Ik vraag mij af waar dit probleem vandaan kan komen? (mijn onderbuik gevoel zegt SSD) En of het een bekend probleem is en natuurlijk hoe het eventueel opgelost zou kunnen worden?

Ik hoor ook graag of er nog andere info gewenst is voor betere hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-07 18:37
In mijn ogen ziet dit er niet uit alsof die zichzelf afsluit maar alsof de pc "bevriest" dit kan echt 100 verschillende oorzaken hebben van een connector die niet goed zit in je pc tot kapotte hardware.

Er staat op het forum ergens een troubleshooting guide. (als iemand die even wilt linken)

Gebeurd het ook spontaan als je actief achter de pc zit? anders kan het een bug zijn waardoor die niet uit het zwarte scherm terug wilt komen.

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
boombes schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:35:
In mijn ogen ziet dit er niet uit alsof die zichzelf afsluit maar alsof de pc "bevriest" dit kan echt 100 verschillende oorzaken hebben van een connector die niet goed zit in je pc tot kapotte hardware.

Er staat op het forum ergens een troubleshooting guide. (als iemand die even wilt linken)

Gebeurd het ook spontaan als je actief achter de pc zit? anders kan het een bug zijn waardoor die niet uit het zwarte scherm terug wilt komen.
Het gebeurt me niet spontaan, althans dat is me nog niet overkomen tot nu toe dan.. Het lijkt inderdaad wel alsof hij niet uit het zwarte scherm wil komen, maar wel pas na lange tijd. Ik heb hem wel eens uit inactieve modus gehaald nameijk, of hoe noem je dat; "screensaver modus" of whatever. Het lijkt wel alsof hij er alleen niet meer uit komt als hij een x aantal minuten in dat scherm blijft. Ik heb er nog niet echt hinder van, maar het lijkt me niet fris voor de PC en de hardware als hij zich herhaaldelijk op die manier afsluit...
Volgens mij gaat een PC middels windows ook eerst in screensaver modus (waar een muisveeg of toetsdruk de PC weer kan wekken) en vervolgens in een soort Sleep modus waar alleen een druk op de aan/uit knop hem kan wekken.

Ik zou wellicht eens kunnen proberen om "zwartescherm/screensaver/sleep modus" (ik kom even niet op de werkelijke naam, jezus) helemaal uit te schakelen in Windows, ik geloof dat dat mogelijk is en te zien of het probleem zich dan nog voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:42

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je ssd zal het al niet zijn. Hoe staat je screensaver ingesteld?

Power savings noemen ze dat of slaapstand/hibernate.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
Damic schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:29:
Je ssd zal het al niet zijn. Hoe staat je screensaver ingesteld?

Power savings noemen ze dat of slaapstand/hibernate.
Ik zal het bij thuiskomst eens checken. Maar zelfs als hij daarin gaat en vervolgens 'vastloopt' en alleen nog maar uitgezet kan worden/zichzelf uitzet, is dat nog steeds een vreemde zaak, niet? Zeker als dan de melding komt dat de PC onjuist is uitgeschakeld en word gevraagd of in de veilige modus moet worden opgestart.

EDIT: Ik lees na wat dingen te hebben gegoogled dat het ook een beveiliging kan zijn tegen oververhitting van de CPU.. Dat de koeler zich uitschakelt in sleepmode en daarmee de CPU oververhit raakt?

Laatst heb ik na opstarten eens naar wat temperaturen gekeken in de bios en daar schommelde de CPU Temp tussen 33 en 35 graden celcius. Lijkt me niet heel gek toch? Heb weinig verstand van temperaturen van PC-onderdelen. Of is dat veel? Zeker alleen in Bios, dus eigenlijk weinig load op de CPU...
Lijkt me hoe dan ook, ook een raar verhaal, zeker aangezien ik ook wel eens een spelletje speel (Starcraft 2, alles op Full settings, Skyrim alles op Full Settings) en hij me nog nooit is uitgevallen tijdens het gamen... Downloaden zal toch zó veel van m'n CPU eisen, zelfs niet wanneer de fans uitgeschakeld zouden zijn?

EDIT 2: Ook lees ik iets over het "hibernaten" van mijn opstartschijf, in mijn geval dus de SSD en dat dat wel eens problemen kon geven met het willen hervatten?

[ Voor 47% gewijzigd door Jouel op 18-02-2013 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouel
boombes schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:35:
Kan iemand me helpen, ik kreeg hem niet gevonden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-07 22:57
Pagina: 1