hulp/tips/info voor overclocken fx-8150

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjj
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-09-2022
hallo.

ik ben opzoek naar tips info guide`s voor het overclocken van mijn amd fx-8150.

ik heb zelf al meerdere pc gebouwd voor vrienden en familie dus kwa onderdelen en werken kan ik me weg aardig vinden.

alleen op het gebied van overclocken ben ik gewoon een noob.
dus bij deze ben ik opzoek naar hulp om het voor de eerste keer te doen ( makelijk stabiel en veilig)

mijn systeem bestaad uit:

Prosessor- AMD FX-8150
prosesorkoeler- Scythe Mugen 3
Moederbord- Asrock extreme 3 970chipset
Ram- 8gb geil 1866Mhz (2x4)
Videokaart- XFX hd7850 2GB
hdd1 ssd van ocz vertex3 van 128GB
hdd2 seagate van 160GB
voeding- sharkoon WPM600 600watt

dus als iemand tips of info voor me heeft sta ik er voor open.
mijn bedoeling is om het niet te moeilijk te maken voor me zelf en het stabiel en betrouwbaar te houden.

mvg wolfjj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Er is hier op het forum een compleet topic gewijd aan AMD cpu overkloks: AMD CPU Overclock Topic #7

Hier zijn talloze mensen te vinden die je prima kunnen helpen. Let wel op,
We verwachten hier dat je wel een hoop eigen inzet toont. Gebruik Google en zoek eens op jouw cpu en tutorial of overclocking guide. Op deze manier kun je jezelf inlezen over de werking en mogelijkheden van jouw platform en vervolgens een mooie uitgebalanceerde overklok realiseren.

Omdat het verder niet de bedoeling is zulke losse topics te maken over iets wat dus prima in het algemene topic past gooi ik deze op slot en kun je jouw verdere vragen die je hebt na het inlezen kwijt in het gelinkte topic.

succes!

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Dit topic is gesloten.