Toon posts:

Hoe ver kan ik mijn P200 MMX overclocken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nou op 225 sjouwen. Ik weet niet hoe warm ie wordt want ik heb geen temperatuurmetertjes op m'n plank zitten. Ik heb er nog gewoon een standaard koeler op zitten.

Verwijderd

Ach... 250-300 kan... zijn gevallen van bekend.

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Hangt af van mobo, als ie 100Mhz is krijg je hem tot 345, als ie 66Mhz is misschien tot
260

Ik heb zelf een 100Mhz met Ali Aladdin Chip
Ik krijg met mijn P166MMX (loopt met een mp van 2.5, die van jou met 3) tot 290Mhz
2.5x115
Je moet dan wel de voltage flink omhoog gooien maar die oude pentiums blijven goed koel dus dat kan geen kwaad.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

even naar de halfords ofzo gaan, zo'n temperatuur meter halen voor in de auto.

daar zit aan een draadje zo'n temperatuursensor in een plastic omhulsel. De sensor zit daar ingeplakt met een of andere lijm/kit. Met een scherp mes snij je voorzichtig het plastic eraf, en de lijm van de sensor. Dan doe je daar een klein stukje plakband omheen (geen losse ijzertjes in je kast....we willen niet dat ie op verkeerde plekken gaat geleiden) en die kleine gevalletje prik je ergens vlakbij je processor. In je koelblok kan, maar dan is de aangegeven temperatuur wel wat lager.

dan ga je kijken hoe hoog hij stabiel loopt en hoe heet hij dan wordt....

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken. Naar zo'n temperatuur metertje.

Hoe heet mag zo'n proc worden eigenlijk. Ik heb namelijk geen flauw idee.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik geloof dat ze volgens Intel zo'n 70 graden Celsius kunnen hebben... maar je moet ze eigenlijk onder de 50 houden :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx. Nou heb ik nog een probleempje.

Ik zit meestal onder linux en daar had ik helemaal geen probs nadat ik hem heb overgeclocked. Maar toen ging ik zojuist naar windows en toen kreeg ik een beschermingsfout. Daarna heb ik de proc weer op 200 gezet en nou doet windows het weer.

Weet iemand misschien welke sleutel ik uit het register moet knikkeren als ik wil dat windows het ook gewoon gaat doen als ik de proc sneller laat sjouwen???

Verwijderd

Topicstarter
Iemand????

• Joppe
Welke windows heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 ik geloof de 1e editie.

• Joppe
2e editie zal helpen, bij mij liep die ook niet op 1e editie, ik heb nu de 2e en ik heb geen problemen meer

Verwijderd

Topicstarter
Ok Thanx dus dan moet ik aan de 2e editie zien te komen. :(
Pagina: 1