Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:45

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ik heb een beetje een vreemde situatie sinds gisteren.
De driver van mijn NVidia 9800GTX+ crasht continu, vrijwel alleen in Windows 8 en niet zodra er een spel is opgestart.

Wat ik heb geprobeerd en gecontroleerd:
  • Driver update
  • Driver downgrade
  • Kaart goed vast en niet vies etc.
  • Warmte niet te hoog
Dit alles heef geen enkel effect behalve dan dat mijn instellingen qua kleur steeds weer op standaard staan enzo. Ik heb wel sinds een behoorlijke tijd al een dvi-vga kabel van kaart naar scherm lopen die wat rot is, word roze als hij niet lekker zit. Maar heb er even een andere kabel tussen gehangen en dan doet hij het ook nog, dus daar kan het niet aan liggen lijkt me. Ik heb hiervoor ook geprobeerd de kabel tussen de 2 dvi poorten te wisselen wat geen effect heeft.

Iemand ideeën of is mijn GRAKA aan het overlijden? Ik hoop het niet want er is ivm verhuizingen niet direct een goed budget om een nieuwe te verkrijgen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:36

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wanneer gebeurd dit precies, als de computer idle is (muis dus niet bewegen voor +/- 10 sec)? Controleer dan even of er geen verdacht processen draaien in de achtergrond (die vanuit je temp folder zijn gestart).

Je zou een downgrade kunnen overwegen naar Windows 7 als je daar geen problemen had.

Als het toch je kaart blijkt te zijn kan je hier kijken voor een tijdelijk oplossing: Cassius in "Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Het gebeurt tijdens het browsen en volgens mij ook gewoon wanneer de pc idle is. Kan het nu niet controleren aangezien ik op stage zit en dus niet achter mijn eigen pc. Zodra ik thuis ben zal ik wat meer specs en temps posten en even goed kijken naar verdachte situaties qua programma's en processen. Eerste inspectie gisteren heeft geen resultaten gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Even een schopje, het probleem houd nog steeds aan en lijkt vaker/alleen voor te komen als ik gebruik maak van google chrome en zeker als ik een video bekijk via chrome.

Het lijkt me toch niet dat de browser zo zwaar aan de kaart trekt dat hij eruit knalt en Tomb Raider en Farc Cry 3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 12:09
Rubman schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:02:
Even een schopje, het probleem houd nog steeds aan en lijkt vaker/alleen voor te komen als ik gebruik maak van google chrome en zeker als ik een video bekijk via chrome.

Het lijkt me toch niet dat de browser zo zwaar aan de kaart trekt dat hij eruit knalt en Tomb Raider en Farc Cry 3 niet.
Staat er iets in C:\temp? Iets wat je zelf niet heb neergezet?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Hmm dat is een goede, eens even uitzoeken als ik thuis ben.
De pc is helaas net in de slaapstand gegaan en kan hem dus niet meer van afstand bedienen grmbl!!..

Pagina: 1