Aanschaf (zeer) kleine auto max. 2000 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:26
Ik wil de challenge in de topic-titel nog wel wat aanscherpen.
Nadat we de Subaru Vivio van mn vriendin hebben verkocht (3dr, 0.7liter, 2000, 93K km) willen we voor max 2000 euro (Ok, misschien 2200 met wat overpeinzingen) kijken naar een wat grotere auto, met minimaal 1.1l motor, ca. 100K/150K-km, maar een absolute must is 5-deurs. Let op: dit is een auto voor erbij die blij kan zijn als ie max. 7,5K per jaar zal rijden.

Op onze shortlist staan auto's in de regio Limburg met het bouwjaar rond 2000 /2001:
- Fiat Punto 5dr (dus geen sx)
- Opel Astra G
- Ford Focus (geen station)
- Peugeot 206

Wat me opvalt na een dag occasions speuren (on & offline) dat dit segment écht snel gaat...
Daarnaast ook een hoop afgeragde bakken welke particulier worden aangeboden.
Dus: Iemand tips waar op te letten of in de regio nog bekend met zo'n soort auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:38

Tomatoman

Fulltime prutser

Marktplaats: Lada-vaz 111 1.5 I COMBI 16V

Bouwjaar rond 2000 /2001. Bouwjaar 2001 --> check
Prijs maximaal 2000 euro. Gevraagd 950 euro --> check
Wat grotere auto. Wielbasis is volgens de advertentie 2 cm, maar het betreft echt een grotere auto --> check
Mimimaal 1,1l motor. 1,5 liter --> check
Ca 100k/150k km. 98.540 km --> check (maar let op: km-teller gaat maar tot 99.999)
5-deurs. Combi --> check

Conclusie: je vriendin gaat in een Lada rijden. }:O

[ Voor 21% gewijzigd door Tomatoman op 26-07-2013 16:27 ]

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Je link doet het niet (meer). Dus ook al verkocht?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Link aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Lol tomatoman! Ik gebruik ff het onderschrift van je ;) vrouwtje wilt natuurlijk wel enigszins goed uitzien en dus geen station.
Vanavond nog naar 2 (achteraf snotrotte) fiesta's uit 2001 wezen kijken. Morgen een Fabia 1.4, eens kijken wat dat kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

vrouwtje wilt natuurlijk wel enigszins goed uitzien en dus geen station.
Nieuw vrouwtje zoeken. Als ze zo op uiterlijkheden af gaat mag jij ook gelijk de biezen pakken als jouw gereedschap afdakje gaat krijgen.

Serieus: waar slaat iets als dat op? Als ze zo op basis van onderbuik wil zoeken kan ze dat toch prima zonder dat ze anderen om hulp vraagt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik vind het ook enigszins apart. Met dit budget kun je uiterlijk geen criterium laten zijn. Het gaat om het best rollende materieel tegen de laagste kosten. En met zo'n station kun je nog een keer langs de Ikea.

Knap gepost door Tomotoman trouwens. Al vraag ik me wel enigszins af wat er mis is met die auto. Als je de overhead van de handelaar er af haalt dan resteert een netto waarde van bijna niks :P Maar ja, een Lada kun je natuurlijk ook moeilijk exporteren naar oost Europa :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Toevalllig heb ik vandaag ook 2 van die fiesta's bekeken een witte en een knalgele op de foto zagen ze er wel ok uit, maar IRL niet echt fris, verder is me opgevallen dat die fiesta's er hopeloos gedateerd uitzien, niet vreemd dat ze voor onder de 1000 euro te koop zijn.

Fabia heb ik ook overwogen, vindt ik eerlijk gezegt wel een redelijke auto om te zien, maar veel van die dingen zijn wel erg "basic" uitgevoerd, verder vindt ik ze iets te groot/zwaar als 2de auto, het is toch meer formaatje golf zo'n Fabia
dion_b schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:36:
[...]

Nieuw vrouwtje zoeken. Als ze zo op uiterlijkheden af gaat mag jij ook gelijk de biezen pakken als jouw gereedschap afdakje gaat krijgen.

Serieus: waar slaat iets als dat op? Als ze zo op basis van onderbuik wil zoeken kan ze dat toch prima zonder dat ze anderen om hulp vraagt.
Ik vraag me dan serieus af waar jouw opmerking op slaat, waarom zou je een materialistisch object als een auto niet af mogen rekenen op zijn looks? Je probeerd toch altijd een auto te vinden die je op zijn minst enigsinds aanstaat qua looks? Of je nu een budget van 2k of 20k hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door Chaoss op 26-07-2013 23:48 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:37
Chaoss schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:39:
[...]
Fabia heb ik ook overwogen, vindt ik eerlijk gezegt wel een redelijke auto om te zien, maar veel van die dingen zijn wel erg "basic" uitgevoerd, verder vindt ik ze iets te groot/zwaar als 2de auto, het is toch meer formaatje golf zo'n Fabia
[...]
Fabia is "een polo met een Skoda logo" in grote lijnen, dus nee, zeker geen maatje Golf.
Zwaar is hij zeker wel, maar qua binnenruimte eerder kleiner dan een Polo dan maatje Golf.

Clio 2 van 1998-2002 moet wel te krijgen zijn voor een redelijke prijs. Deze hebben niet de problemen van de Megane's en Laguna's van die tijd. Ze zien er lang niet zo gedateerd uit als de fiesta's van die tijd in mijn ogen. en de 1.2 is behoorlijk zuinig.

Auto's op looks afrekenen mag altijd. En van mijn part koop je voor 1500,- een BMW 850. Dikke motor, goeie looks, echt een aankomende klassieker. Maar je bent er wel 2500,- per maand aan kwijt aan benzine, belasting en reparaties. Oftewel met een klein budget ben je een dief van je eigen portemonnee als je je door de looks laat leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:33

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Toch heeft dion_b een punt. Ik heb het zelf ook meegemaakt met mijn ex. Mannen hebben een jachtinstinct en denken oplossingsgericht. Ik ben bij A, wil naar B, hoe kom ik daar op de meest efficiënte en praktische manier? Vrouwen zijn veel emotioneler ingesteld. Waar esthetiek voor mannen een bijzaak is - wel mooi meegenomen maar een luxe en dus expendable - is het voor vrouwen een hoofdzaak.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15

DjVe

Hatsaflats!

dion_b schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:36:
[...]

Ik vind dat je daar mee over de streep gaat. Het slaat nergens op om iemand daar zo op aan te vallen en de vergelijking (en aannames) die je daarna over een lichaam doe, slaat werkelijk helemaal nergens op. Ga maar heel snel terug onder je steen jij......ksst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
En dat ook nog voor een mod ;-)
Soit, het blijkt dat dit segment onder hoogspanning staat: een ford focus (non-station) 5-deurs hebben we in de regio 5x misgegrepen. Tot vanmiddag; we hebben er nu een knalrode focus op de oprit bij. Voor aflevering wordt airco en buitenspiegel nog vervangen. Prima deal gesloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Chaoss schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:39:
[...]

Ik vraag me dan serieus af waar jouw opmerking op slaat, waarom zou je een materialistisch object als een auto niet af mogen rekenen op zijn looks? Je probeerd toch altijd een auto te vinden die je op zijn minst enigsinds aanstaat qua looks? Of je nu een budget van 2k of 20k hebt.
DjVe schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:22:
[...]

Ik vind dat je daar mee over de streep gaat. Het slaat nergens op om iemand daar zo op aan te vallen en de vergelijking (en aannames) die je daarna over een lichaam doe, slaat werkelijk helemaal nergens op. Ga maar heel snel terug onder je steen jij......ksst....
Niks aannames, ik ga enkel af op een enkele uitspraak dat ongelofelijk kort door de bocht was. Zowel m'n punt over uiterlijkheden van een ultra low budget auto als trouwens de niet geheel serieus gemeende (maar evenmin volledig uit de lucht gegrepen) over iemand die zonder enige nuance enkel op uiterlijkheden oordeelt kregen bijval van twee andere moderatoren. Iets over "Ijdelheid der ijdelheden" enzo.

Dus allicht wat diplomatieker maar niet minder scherp gesteld zoals Rukapul aangaf:
Rukapul schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:39:
Ik vind het ook enigszins apart. Met dit budget kun je uiterlijk geen criterium laten zijn. Het gaat om het best rollende materieel tegen de laagste kosten.
Maar goed, is blijkbaar al een Focus geworden. Prima auto met fantastische wegligging, goede betrouwbaarheid en nog redelijk betaalbaar, al is het relatief hoge gewicht niet belastingvriendelijk in NL :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

dion_b schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 17:26:
[...]

Maar goed, is blijkbaar al een Focus geworden. Prima auto met fantastische wegligging, goede betrouwbaarheid en nog redelijk betaalbaar, al is het relatief hoge gewicht niet belastingvriendelijk in NL :'(
Ik neem even aan dat het een mk1 focus is gezien de minimale aanschafprijs. Deze willen wel eens behoorlijk gaan roesten. De naden onder het portier, spatborden en achterklep zijn oa erg gevoelig. Gelukkig niet zo gek als een Ford (Gaten)Ka(as) overigens :X

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 27-07-2013 19:33 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Klopt. Mk1. Had al op ford-focus forum de punten bekeken, thnx voor je hulp!
Bekende punten incl. Airco & mogelijke roestpunten gechecked, en komt van een dealer welke jaarlijkse roestchecks en stempels in onderhoudshistorie heeft verstrekt. Distririem onlangs vernieuwd. Restpuntjes worden nog gerepareerd; airco en zijspiegel wordt nog vervangen binnen budget.

Case closed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:49

vhal

ಠ_ಠ

Klinkt goed, veel plezier er mee in iedergeval. De mk1 zijn fijne autos om mee te rijden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Vanmiddag bij een 2001 Fiat Punto 1.2 16v wezen kijken maar de scherpe vraagprijs van 1500,- was snel duidelijk ding zat van voor tot achter onder de krassen, veel kleine krasjes maar ook een aantal grote. Volgens de verkoper zou een groot gedeelte vd krasjes weg te poetsen zijn dus dat gaan ze proberen als de auto gepoetst is ga ik nog een keer kijken. Blijven er nog een aantal deukjes/putjes over maar dan heb ik voor 1500,- wel een relatief jonge en complete auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Zoektocht is inmiddels geslaagd.

Vandaag een 1999 renault clio 1.4 75pk met 147k op de teller opgehaald.

Met:
Werkende airco.
Electrische ramen
CV met AB
Open dakje
Originele audio met stuurwiel bediening.

Uiteraard de gebruikelijke krasjes etc. en helaas een grote kras op het dak, maarja voor 1450 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die Clio's zijn goede wagentjes, half Frankrijk rijdt ermee. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 14:13
Mx. Alba schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:55:
Die Clio's zijn goede wagentjes, half Frankrijk rijdt ermee. :)
Dat zou ook met chauvinisme te maken kunnen hebben :P :+

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Puur financieel chauvinisme. Franse auto's zijn in Frankrijk natuurlijk goedkoper dan buitenlandse... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ach die fransen en hun kijk op kwaliteit heb ik toch niet zo hoog zitten :P

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/q80/s720x720/375646_588240531219833_1893083281_n.jpg

Prima wagentje voor dat geld, enige waar ik mee zit is of de distributie bij 120k wel vervangen is, nl nergens een sticker oid te vinden. Zoniet dan zou hij er al 30k overheen zijn, riem zelf ziet er prima uit maar dat zegt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ben wel benieuwd hoe zuinig (of niet) je daarin weet te rijden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je geen sticker kan vinden, ga er dan maar vanuit dat het niet gebeurd is. Daarnaast moet het ding sowieso elke vijf jaar vervangen worden (het is 5 jaar of 120k, de eerste die je tegenkomt ;) )

Distributieriem vervangen kost je helaas wel een paar honderd euro. Als je het laat doen, vergeet niet de waterpomp mee te nemen, kost je een paar tientjes meer, maar dan weet je zeker dat die het niet gaat begeven en alsnog je riem meeneemt.

Daarnaast voor 5 tientjes ff je airco laten bijvullen en je kan er een leuk tijdje mee vooruit :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb voor onderhoud wel een semibeun ik ga met zo'n auto niet naar de (Renault) garage, die set zelf kost niet zoveel en beun wimpt hem er in 2 uurtjes om a 15 euro :p stukken goedkoper dan een geknapte riem.

Qua verbruik zou het mooi zijn als ik 1:15 haal maar met vooral stadsverkeer betwijfel ik dat.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 05-08-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Een 'semibeun' en een uurloon van 15 euro? Dat klinkt eerder als een megabeun of maxibulgaar :o.

Pagina: 1 2 Laatste