Opgelost - Twitter account gehacked vanuit NL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274663

Topicstarter
Hallo

ons officiele bedrijfsaccount is gehacked, sinds 7 maart jongsleden.

de manier waarop is bijzonder vreemd.

op donderdag nacht verschenen er enkele berichten op onze eigen tijdsbalk

"is dit gehacked? ik heb dit account gekregen..."

Het lijkt erop dat onze bedrijfsnaam + alle info gewijzigd is geweest, aangezien dit verdacht account nu al onze volgers heeft. Vreemd genoeg is het geen engels, tijdelijk twitter account dat de vreemdste tweets de ether inslingert, maar een account van een jeugdig Nederlands iemand.

Elk mogelijk twitter formulier (wat te doen bij een hack, etc) is reeds ingevuld, feedback is er gewoon niet of nauwelijks.

Het account met onze oude naam opnieuw opzetten durf ik niet goed, zolang twitter geen uitspraak heeft gedaan. na 30 dagen zijn we sowieso alles kwijt...

Graag advies.... of hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Je kunt het wachtwoord van dat account niet resetten? Om hoeveel volgers gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
inmiddels opgelost. op de tijdsbalk ergens een mobiele nummer kunnen achterhalen. Een hartig woordje gesproken met deze tiener. idd ons account overgenomen, al onze tweets verwijderd (hoe ze dat doen? waren er inmiddels meer dan 1100, + alle gevolgden verwijderd. Binnen 'n kwartiertje kregen we de inmiddels nieuwe inlog en wachtwoord. snel profiel en avatars aangepast. schade beperkt, heeft ons 150 followers gekost.

hoe heeft dt kunnen gebeuren: volgens deze tiener: op een vage chatbox werd hem ons bedrijfsaccount aangeboden, dat leek hem wel wat, niet wetende wat de gevolgen waren.

tweakers was in feite een van de laatste opties, aangezien pw reset niet hielp. Dit probleem speelde al sinds 7 maart.

gelukkig nu alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Volgende keer een wachtwoord kiezen wat minder makkelijk te raden is dan ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-07 15:28
Compizfox schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:55:
Volgende keer een wachtwoord kiezen wat minder makkelijk te raden is dan ;)
Of niet aan alle werknemers geven waarvan je niet weet dat ze niet binnen een paar weken/maanden weg zijn, de kans dat het een ex-werknemer die toegang had tot het account en het bedrijf een oor aan wilde naaien is moet je niet vergeten.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07 15:35
Lijkt me ook zo'n tiener die iets leest als "snel duizenden twitter-volgers voor maar x euro!" en dan niet goed nadenkt.
Goed dat het is opgelost in ieder geval.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:44

masauri

aka qwybyte

Ik ben blij als zoiets goed is afgelopen, stel dat je deze persoon niet te pakken had gekregen om ermee te praten? Ik stel me dan wel de vraag hoe men aan de gegevens komt. Hoeveel mensen hebben toegang tot dat account enz.? Worden de tweets met een vaste pc gestuurd dan zou ik die is laten doorscannen op wormpjes e.d.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Welke tiener krijgt zomaar zonder reden via een chatbox een account aangeboden, neemt dat aan, verwijderd alle tweets en plaatst ook nog eens zijn 06 nummer er op? Eerlijk gezegd zoveel rare zaken dat ik eigenlijk geen barst van dit verhaal geloof. Heb je bewijs? Om welk account gaat het :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Heb je je eigen gebruikersnaam/wachtwoord al eens googled? Soms staan je gegevens gewoon openbaar op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Titelfixje nav status hiervan.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is nu opgelost, naast mobiel nummer hadden we inmiddels ook zn Facebook profiel te pakken. Jammer dat al onze tweets nu weg zijn.

feit is wel dat ons ww al een tijd niet veranderd is geweest (maar toch: geen easy combi).

feit is ook dat ik dit jongetje overviel en hij (naar mijn mening) direct open kaart speelde. de chatbox die hij noemde, dat verzin je niet ter plekke.

enfin, dit topic kan op slot, hopelijk hebben anderen hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topics die 'afgehandeld' zijn, gaan niet per se op slot - wie weet heeft iemand in de (nabije) toekomst nog iets toe te voegen :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1