Toon posts:

retourneren headset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forumleden,

Ik heb van de week een headsetbesteld en geleverd gekregen. Helaas leek het produkt niet te voldoen aan wat wij er mee wilden doen. Niet dat het apparaat kapot was maar het werkte gewoon niet in onze configuratie.

Bij aflevering zag ik al dat de verpakking open was geweest. Voor mij geen probleem als het produkt werkt, vindt ik het prima.

Ik wilde dus het produkt terugsturen. Misco zegt dat alleen ongeopende verpakkingen teruggestuurd kunnen worden. Uitzondering was niet mogelijk. Echt te belachelijk voor woorden. Ik kon natuurlijk niet aantonen dat de verpakking echt al open was geweest en ik mag het niet terugsturen!

Ik ben helemaal klaar met deze toko en heb dit eigenlijk bij andere bedrijven niet meegemaakt.

Zo, dat heb ik van mij afgeschreven en voor de lezers van dit topic... wees gewaarschuwd.... Gekocht is gekocht bij Misco!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:01

Cyphax

Moderator LNX
Heb je al een shopreview geschreven?
http://tweakers.net/shopr...nt-v.html#tab:shopreviews

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Volgens mij zegt de wet niets over het openen van de verpakking maar meer de staat. Als de verpakking al geopend was is er aan de staat van het product dus niets veranderd.

Alleen ik ben bang dat jij wel hard moet kunnen maken dat het product al geopend was

--edit--

Kun je het product niet gewoon weigeren juist omdat het al geopend was ? :+

[ Voor 83% gewijzigd door ImNotnoa op 11-03-2013 10:52 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:31
Ten eerste is dit natuurlijk niet de manier om je ongenoegen te uiten, een shopreview kun je gebruiken om je ervaring te delen, dan bereikt hij ook de juiste mensen (namelijk hen die op zoek zijn naar ervaringen met een shop).

Ten tweede is het openen van de verpakking gewoon toegestaan. Een ander verhaal wordt het wanneer Misco het weigert omdat een headset een hygiene-product is. Al weet ik niet of men bij een headset van een hygiene-product mag spreken. Kleding mag immers ook gewoon geretourneerd worden bij de meeste webwinkels.

Ik raad aan Misco te vragen op grond waarvan de verpakking niet geopend mag worden, en een mod te vragen dit topic te deleten, want zo heurt het niet ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Errr headsets vallen onder hygiëne artikelen, netzoals kussens en bijvoorbeeld scheerapparaten. Deze kun je dan ook niet onder de wet koop op afstand terugbrengen. Wat je nog wel kan doen is aankaarten dat je een open verpakking hebt ontvangen en dat je dat niet hygiënisch vind en dus een nieuwe wil ontvangen. Dan kan je vervolgens op die nieuwe weer de wet koop op afstand loslaten.

Les voor de volgende keer: Open verpakking? Maak een foto met je smartphone en stuur het bedrijf een email. Dat kan namelijk nooit de bedoeling zijn. Nu lijkt het erop dat je met een nuttelloze headset blijft zitten. Aan jou de keuze om 'm tweedehands te verkopen (als nieuw) en je verlies te nemen. Of er tijd in te steken om je beklag op dit forum, in de shopreview en in boze mails te schrijven :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:35

Rmg

En misco is is/was dacht ik b2b en WKOA geld alleen voor particuliere verkoop...

[ Voor 8% gewijzigd door Rmg op 11-03-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS ben je consument?

Want de WKOA is ook gewoon van toepassing op headsets. Welke reden geeft Misco dat je het niet kunt terugsturen?

Als ze zeggen om hygiënische redenen. Dan moet je een bericht maken met de volgende link en quote erbij. Er is namelijk geen uitzondering voor hygiënische producten.
Situaties die niet onder de uitzonderingen vallen
Hieronder staan voorbeelden van situaties waarbij geen uitzondering geldt op de bedenktijd:

(...)

Ook de volgende redenen kunt u niet gebruiken om een uitzondering op de bedenktijd te maken:
Het product is afgeprijsd.
Het is een showroomartikel.
Het is een tweedehands product.
Hygiënische redenen. Voor hygiënische producten bestaat geen wettelijke uitzondering.

bron: http://www.consumentenaut...len-bestelling-bedenktijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-10 16:38
Neodymium schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:19:
Errr headsets vallen onder hygiëne artikelen, netzoals kussens en bijvoorbeeld scheerapparaten. Deze kun je dan ook niet onder de wet koop op afstand terugbrengen. Wat je nog wel kan doen is aankaarten dat je een open verpakking hebt ontvangen en dat je dat niet hygiënisch vind en dus een nieuwe wil ontvangen. Dan kan je vervolgens op die nieuwe weer de wet koop op afstand loslaten.

Les voor de volgende keer: Open verpakking? Maak een foto met je smartphone en stuur het bedrijf een email. Dat kan namelijk nooit de bedoeling zijn. Nu lijkt het erop dat je met een nuttelloze headset blijft zitten. Aan jou de keuze om 'm tweedehands te verkopen (als nieuw) en je verlies te nemen. Of er tijd in te steken om je beklag op dit forum, in de shopreview en in boze mails te schrijven :)
Onzin. Hygiënische reden is zelfs uitdrukkelijk geen geldige reden om retouren te weigeren als webshop. TS heeft dus gewoon recht op retour onder de WKOA.

Misco doet aan zowel B2B als B2C. Vraag is alleen even in welke hoedanigheid TS het product heeft gekocht; via een consumentenaccount of B2B-account bij Misco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Welkom op Tweakers, Sander :)

Zoals al werd opgemerkt hoort het delen van een ervaring inderdaad in de shopreview. Aangezien er echter wel een mogelijk interessante) discussie ontstaat over de voorwaarden rond het retourneren van een headset, laat ik dit topic voorlopig even open.

Ik pas wel de titel even aan.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 11-03-2013 14:09 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:13
Over het retoureren van een headset en het hygiëne aspect is in Retourrecht hygiëne begeleid wetgeving Alternate(Be)? ook al aardig wat analyse voorbij gekomen (deels over Belgisch recht, deels over Nederlands/Europees recht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:24
Ik heb het wel vaker, dat zeker met producten als headsets, earphones en andere dingen die "direct op de huid" gedragen worden moeilijker worden geretourneerd. Bij Informatique heb ik er nooit problemen mee gehad, maar zakelijk bij Misco al wel een aantal maal. De retournering is dus bij iedere shop afhankelijk van andere dingen...

Dat neemt niet weg dat je inderdaad het recht hebt het terug te sturen, hygiëne is geen officiele reden volgens mij.
Pagina: 1