Toon posts:

Samenstelling nieuwe gaming computer...help

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zou graag een nieuwe computer samenstellen.
Ik ga hem gebruiken om te gamen, virtualiseren en spelen met netwerken.

Ik heb reeds de volgende specificaties:

Moederbord: MSI Z77A-GD65
CPU: Intel Core i7 3770
Grafische kaart: Club 3D Radeon HD 7950
Harde schijven (2 in RAID0): WD1002FAEX HDD Caviar BLK 1TB
Voeding: Corsair Enthusiast TX750M
Case: Zalman Z9 Plus
RAM (2x8GB): Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit
CPU-koeling: Scythe Mugen 3 Rev.B PCGH-Edition

aanvullende PCIe-kaarten:

Conceptronic PCI Express Card USB 3.0
Draadloze netwerkkaart: http://www.alternate.be/html/product/TP-LINK//979296/?
Gbit netwerkkaart: TP-LINK TG-3468

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om deze configuratie na te kijken?
(Misschien zijn er alternatieven die beter of goedkoper zijn? Alle ideeën zijn welkom!)

Ik maak me vooral zorgen om de processorkoeling (Scythe Mugen 3 Rev.B PCGH-Edition)!

Past deze wel op het moederbord?
Is hij niet te groot voor de case?
Staat hij niet in de weg van het RAM-geheugen?

Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en advies! :)

Verwijderd

Je bent op het verkeerde forum, vraag even een move naar Desktop Aankoopadvies aan.

Wil je verder het DAA beleid ook even lezen en vooral de vragen beantwoorden die er in staan (budget, wat heb je nodig, etc.). Ook is het maken van wenslijst en die exporteren naar RML erg gewenst. Ook daar is een handleiding voor: Handleiding Pricewatch

En dan nu snel een paar opmerkingen over je configuratie:
  • Je voeding is overkill.
  • Het moederbord en CPU match niet: je hebt een niet overklokbare CPU met een overklok moederbord.
  • Op het moederbord zit ook al een gigabit netwerkaansluiting.
  • Het moederbord is voorzien van 2 USB3.0 poorten en 2 USB3.0 headers: heb je er nog meer nodig?
En welkom op Tweakers trouwens! (Ik zie dat je vandaag bent geregistreerd d:)b )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 20:48 ]

Verwijderd

s1155 is al een tijdje op de markt hier past bijna elke koeler wel op, ook staat dit duidelijk in de specificaties en mogelijk ook hierin de pricawatch specs. Ook zal het prima passen in menig kast want vaak zijn de koelers niet hoger dan de videokaart (of breder als je hem verticaal houd).
Waarom niet 1 HDD vervangen voor en SSD voor je OS dat is veel sneller! En heb je die 2e netwerkkaart echt nodig? Er zit er namelijk al 1 aan boord.
Het moederbord en CPU match niet: je hebt een niet overklok bare CPU met een overklok moederbord.
Dit hoeft ook niet, overklok mobo's zijn in dit geval niet veel duurder en werken sneller en stabieler dus is ten alle tijden de betere keus ongeacht of je gaat overklokken of niet?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 20:36 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

zoals geraldh al zegt zijn er nog wel verbeteringen mogelijk!
heb je niet liever 1HDD + SSD?
verder kunnen wij niet zeggen of dit geheugen gaat passen, 2x 8GB corsair 1600mhz kan nog van alles zijn, graag specifieker :)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Alvast hartelijk dank allemaal
Ik heb het topic zelf verhuisd naar hier: hulp bij samenstelling nieuwe high-end computer

als een admin dit tegekomt, voel u vrij om dit topic te verwijderen!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 22:50 ]

Verwijderd

A: Vrij nutteloos om een topic waar al info instaat te sluiten en een 2e topic met het zelfde onderwerp te maken natuurlijk! Geef de admins de tijd om hun werk te doen & vervuil het forum niet.

B: Ook is het onbeleefd om advies te vragen wat je vervolgens krijgt en dat verder niet te overweegt of op reageert.

C: Alle vragen die je stelt in de TS zijn beantwoord.

D: Dit is geen highend systeem, eerder een snelle middenmoot.

E: :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-04 17:48

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ugh, inderdaad: ik had hem al verplaatst.

Naja, dan verder in: hulp bij samenstelling nieuwe high-end computer
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.