Hallo
Ik zou graag een nieuwe computer samenstellen.
Ik ben nieuw op tweakers, op voorhand mijn excuses als ik het niet 100% volgense de afspraken doe!
Tweakers leek me de ultieme plaats om aan de community feedback te vragen, iedereen wil natuurlijk het beste systeem aan de mooiste prijs.
Om de "Let op" vragen te beantwoorden:
Ik ga met dit systeem gamen en virtualiseren (zowel netwerken als machines met virtualbox)
Maximum kostprijs: €1300
Ik heb reeds een muis, toetsenbord en allerlei netwerkapparatuur(daar gaat het hem niet zo zeer om)
Ik schat ruwweg: 16GB ram, 2 Gbit lan verbindingen + 1 draadloze, 4 USB 3.0 aansluitingen en enkele 2.0 aansluitingen en ten laatste ene krachtige processor en grafische kaart.
IK heb een voorkeur voor AMD grafische kaarten en Intel CPU's
bepaalde wensen? zo koud, performant en goedkoop mogelijk
Ik wil er alvast even bij vermelden dat ik geen plannen heb om te overclocken, dat durf ik niet aan
Daarnaast heb ik bewust gekozen voor een RAID0, 3 netwerkkaarten en de extra USB 3.0 aansluitingen.
IK heb deze grafische kaart gekozen omdat ik er op coolblue games bij krijg die ik ga doorverkopen en bovendien plan ik na mijn studies(3 jaar) een tweede te kopen en die in een crossfire setup to draaien( ja dan koop ik een nieuwe voeding)
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om deze configuratie na te kijken?
(Misschien zijn er alternatieven die beter of goedkoper zijn? Alle ideeën zijn welkom!)
Ik maak me vooral zorgen om de processorkoeling (Scythe Mugen 3 Rev.B PCGH-Edition)!
Past deze wel op het moederbord?
Is hij niet te groot voor de case?
Staat hij niet in de weg van het RAM-geheugen? IK heb het ram aangepast: het is nu LOW PROFILE
Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en advies!
aanpassingen : Grafische kaart, RAM, behuizing, voeding, monitor en processor
Ik zou graag een nieuwe computer samenstellen.
Ik ben nieuw op tweakers, op voorhand mijn excuses als ik het niet 100% volgense de afspraken doe!
Tweakers leek me de ultieme plaats om aan de community feedback te vragen, iedereen wil natuurlijk het beste systeem aan de mooiste prijs.
Om de "Let op" vragen te beantwoorden:
Ik ga met dit systeem gamen en virtualiseren (zowel netwerken als machines met virtualbox)
Maximum kostprijs: €1300
Ik heb reeds een muis, toetsenbord en allerlei netwerkapparatuur(daar gaat het hem niet zo zeer om)
Ik schat ruwweg: 16GB ram, 2 Gbit lan verbindingen + 1 draadloze, 4 USB 3.0 aansluitingen en enkele 2.0 aansluitingen en ten laatste ene krachtige processor en grafische kaart.
IK heb een voorkeur voor AMD grafische kaarten en Intel CPU's
bepaalde wensen? zo koud, performant en goedkoop mogelijk
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Xeon E3-1230V2 Boxed | € 209,20 | € 209,20 |
1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 115,95 | € 115,95 |
1 | MSI R7870-2GD5T/OC | € 205,40 | € 205,40 |
2 | Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB | € 76,29 | € 152,58 |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 89,90 | € 89,90 |
1 | ICIDU Wireless PCI-E Card 150N | € 10,65 | € 10,65 |
1 | TP-Link TG-3468 | € 7,45 | € 7,45 |
1 | LG IPS234V-BN Zwart | € 136,90 | € 136,90 |
1 | Scythe Mugen 3 | € 35,70 | € 35,70 |
1 | Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 | € 95,90 | € 95,90 |
1 | OCZ ModXStream Pro 600W | € 67,61 | € 67,61 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.127,24 |
Ik wil er alvast even bij vermelden dat ik geen plannen heb om te overclocken, dat durf ik niet aan
Daarnaast heb ik bewust gekozen voor een RAID0, 3 netwerkkaarten en de extra USB 3.0 aansluitingen.
IK heb deze grafische kaart gekozen omdat ik er op coolblue games bij krijg die ik ga doorverkopen en bovendien plan ik na mijn studies(3 jaar) een tweede te kopen en die in een crossfire setup to draaien( ja dan koop ik een nieuwe voeding)
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om deze configuratie na te kijken?
(Misschien zijn er alternatieven die beter of goedkoper zijn? Alle ideeën zijn welkom!)
Ik maak me vooral zorgen om de processorkoeling (Scythe Mugen 3 Rev.B PCGH-Edition)!
Past deze wel op het moederbord?
Is hij niet te groot voor de case?
Staat hij niet in de weg van het RAM-geheugen? IK heb het ram aangepast: het is nu LOW PROFILE
Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en advies!
aanpassingen : Grafische kaart, RAM, behuizing, voeding, monitor en processor
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 505220 op 11-03-2013 20:09 ]