hulp bij samenstelling nieuwe high-end computer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 505220

Topicstarter
Hallo

Ik zou graag een nieuwe computer samenstellen.
Ik ben nieuw op tweakers, op voorhand mijn excuses als ik het niet 100% volgense de afspraken doe!
Tweakers leek me de ultieme plaats om aan de community feedback te vragen, iedereen wil natuurlijk het beste systeem aan de mooiste prijs.

Om de "Let op" vragen te beantwoorden:
Ik ga met dit systeem gamen en virtualiseren (zowel netwerken als machines met virtualbox)
Maximum kostprijs: €1300
Ik heb reeds een muis, toetsenbord en allerlei netwerkapparatuur(daar gaat het hem niet zo zeer om)
Ik schat ruwweg: 16GB ram, 2 Gbit lan verbindingen + 1 draadloze, 4 USB 3.0 aansluitingen en enkele 2.0 aansluitingen en ten laatste ene krachtige processor en grafische kaart.
IK heb een voorkeur voor AMD grafische kaarten en Intel CPU's
bepaalde wensen? zo koud, performant en goedkoop mogelijk :p

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230V2 Boxed€ 209,20€ 209,20
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 115,95€ 115,95
1MSI R7870-2GD5T/OC€ 205,40€ 205,40
2Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB€ 76,29€ 152,58
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,90€ 89,90
1ICIDU Wireless PCI-E Card 150N€ 10,65€ 10,65
1TP-Link TG-3468€ 7,45€ 7,45
1LG IPS234V-BN Zwart€ 136,90€ 136,90
1Scythe Mugen 3€ 35,70€ 35,70
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 95,90€ 95,90
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 67,61€ 67,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.127,24

Ik wil er alvast even bij vermelden dat ik geen plannen heb om te overclocken, dat durf ik niet aan
Daarnaast heb ik bewust gekozen voor een RAID0, 3 netwerkkaarten en de extra USB 3.0 aansluitingen.
IK heb deze grafische kaart gekozen omdat ik er op coolblue games bij krijg die ik ga doorverkopen en bovendien plan ik na mijn studies(3 jaar) een tweede te kopen en die in een crossfire setup to draaien( ja dan koop ik een nieuwe voeding)

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om deze configuratie na te kijken?

(Misschien zijn er alternatieven die beter of goedkoper zijn? Alle ideeën zijn welkom!)

Ik maak me vooral zorgen om de processorkoeling (Scythe Mugen 3 Rev.B PCGH-Edition)!
Past deze wel op het moederbord?
Is hij niet te groot voor de case?
Staat hij niet in de weg van het RAM-geheugen? IK heb het ram aangepast: het is nu LOW PROFILE

Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en advies! :)

aanpassingen : Grafische kaart, RAM, behuizing, voeding, monitor en processor

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 505220 op 11-03-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 21:24
Als je iets wil wat stil is en goed koelt kun je het beste de fractal design R4 nemen ;)
Het RAM geheugen past inderdaad niet. Nu wel, ik heb een kleinere versie ingevoegd.
Waarom zo belachelijk veel geld aan een moederbord uitgeven als je niet gaat overklokken? Deze heb ik even met 100 euro verlaagd.
De grafische kaart heb ik nog wat verhoogd.
De voeding was ook overkill. Deze XFX is perfect ;) .
En waar is je SSD :o ? Een systeem van 1.3K kan echt niet meer zonder SSD hoor...

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 257,95€ 257,95
1ASRock B75 Pro3-M€ 54,90€ 54,90
1Gigabyte GV-R797OC-3GD€ 344,19€ 344,19
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,-€ 77,-
1Conceptronic PCI Express Card USB 3.0€ 12,-€ 12,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,90€ 89,90
1TP-Link TG-3468€ 7,45€ 7,45
1LG IPS234V-BN Zwart€ 136,90€ 136,90
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 31,50€ 31,50
1Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10€ 79,99€ 79,99
1XFX Pro 550W€ 53,30€ 53,30
1Intel 330 180GB€ 159,-€ 159,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.304,08

Edit:
Helemaal vergeten om te zeggen, maar ik heb de monitor ook aangepast. IPS paneeltje kan toch geen kwaad ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

Als je hardware RAID op je moederbord wilt hebben, moet je geen B75 chipset nemen. Sowieso lees ik wisselende verhalen over Intel's snelste i7's met de budget B75. Ik raad daarom een leuk H77 moederbord aan, die zijn nog steeds goedkoper dan de overbodige Z77 borden voor niet-overklokkers. Bijvoorbeeld: pricewatch: Asrock H77 Pro4/MVP of pricewatch: Gigabyte GA-H77-DS3H. Deze verschillen nauwelijks qua aansluitingen, maar bekijk even wat je nodig hebt.

Qua SSD wordt deze veel aangeraden: pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB. Een SSD is inderdaad wel een must met dit budget om je OS en meest gebruikte programma's / spellen op te zetten.

Volgens mij is je draadloze kaart uit je vorige topic uit je lijstje gevallen: kies maar uit iets uit :) Misschien is een PCI (niet PCIe) kaartje wel aan te raden, want daar heb je veel plek voor bij bovenstaande moederborden.

Nog wat uitleg over het RAM: als je een after-market koeler koopt, valt die meestal over je RAM sloten heen, daarom moet je RAM "laag" zijn, meestal wordt dat aangeduid met Low Profile (LP), maar je ziet op plaatjes vrij duidelijk het verschil door de koelvinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:05
Wanneer je van virtualisatie gebruik wilt maken zul je goed moeten opletten waarmee. Gaat dit m.b.v. ESXi, Hyper-V enz. enz. Sommige van die manieren hebben ook wat eisen betreffende de hardware, zoals chipsets, lan-poorten en zelfs specifieke moederborden. Het hierboven genoemde Gigabyte H77-D3SH bord gebruik ik in mijn eigen server in combinatie met Hyper-V en dat werkt prima. Kijk verder ook even naar de losse lanpoort, of die bij de virtualisatie manier van jouw keuze wel ondersteunt wordt.

Een SSD is ook zeker aan te raden, vooral als je meerdere VM's wilt draaien. Meerdere VM's die tegelijkertijd aanspraak doen op een normale HDD (met random read/writes) maken de boel zeer traag. Een SSD verhelpt dit probleem.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

In jouw geval past deze cpu perfect; pricewatch: Intel Xeon E3-1230V2 Boxed

50 euro goedkoper dan de 3770 en vrijwel identieke prestatis. Beste bang voor je buck.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie input!

Nog even over de SSD-affaire: Ik kies bewust voor een RAID0 van 2 HDD's wegens persoonlijke redenen.

de aanpassingen:
Grafische kaart; goedkopere dan voordien en dan binnen enkele jaren een tweede in crossfire (ja dan nieuwe voeding)
RAM: Low profile dank aan Geraldh
behuizing: met extra koeling enzo dank aan Sandert98
voeding: 650 Watt
monitor: LG Flatron IPS234V-PN dank aan Sandert98
processor: xeon dank aan Madrox
Moederbord niet aangepast: ik ga dan misschien niet overclocken, het lijkt me wel ene ideaal moederbord

"Beste bang voor je buck", daar heb ik me achteraf mee kapotgelachen, maar het illustreert wel wat ik wil bereiken, nogmaals dank.

TO THE POINT
Ik heb de configuratie aangepast: zie bovenaan topic

Lijkt deze nieuwe configuratie jullie beter?

en ja, ik weet dat jullie allemaal fans zijn van de SSD maar dit is voor mij geen optie.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 505220 op 11-03-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Ik neem aan dat je bovenstaant lijstje hebt aangepast naar de reacties momenteel.
Het moederbord wat je nu hebt gekozen is echt voor overklokken en benchmarkers, voor net wat hogere scores te behalen. Voor de standaard copnsument is dit bord een beetje erg overkill. Voor €100 heb je een erg goed Z77 moederbord, die een overklok functie heeft. Voor nog minder een H77 bord, dat geen overklok functie biedt. Maar toch prima en betrouwbaar genoeg is voor jouw taken.

Je voeding is ook erg veel voor 1 videokaart. Deze voeding is echt al ruim voldoende: pricewatch: XFX Pro 550W

De monitor die je hebt is wel prima. Wil je echter een betere monitor is dit een erg leuke optie: pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart

Hele lage input lagg, ookal merk je hier in de praktijk niet veel van :p, maar buiten dat om is dit scherm qua beeld erg goed. Volgens reviews en gebruikers.

Ook ik raad dit gigabyte bord aan: pricewatch: Gigabyte GA-H77-DS3H
Ondersteunt alles wat je nodig hebt. Je zal geen (merkbaar) verschil hebben tussen dit gigabyte moederbord en je dure MSI bord, in je lijst. De MSI GD65.

Je hebt een Western digital Black hardeschijf. Wel een goede Hardeschijf daar niet van, ik zou hem echter toch niet kiezen.
Een seagate barracuda schijf is echter iets minder snel. Over het algemeen. Op sommige vlakken zijn de seagate barracuda schijven weer iets sneller. En andersom ook. Je zult dus tussen een Seagate barracuda schijf en een WD black schijf ook weer geen verschil merken. De Seagate is een stuk goedkoper: pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB

Als AMD videokaart kan je deze misschien beter kiezen: pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5
Even duur als degene in jouw lijstje, alleen een stuk sneller. Deze 7870 variant is eigenlijk een 7950 chip, die wat lager gezet is, zegmaar. Biedt een stuk meer prestaties dan de standaard 7870, zeker een aanrader ;)

Als laatste punt, ik zou graag willen weten waarom een SSD geen optie is, en waar dit mee te maken heeft, misschien heb je ooit iets gehoord, wij kunnen je hier misschien wel het tegendeel bewijzen...

Over je HDD in RAID, je hebt er nu maar 1 hè.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voeding aangepast: ik koos voor de OCZ ModXStream Pro 600W van coolblue. (ja ik heb een voorkeur voor Coolblue en Alternate Belgïe omdat ik daar het merendeel van mijn onderdelen ga bestellen) Wat betreft de monitor lijkt de Dell Ultrasharp U2312HM Zwart me wat te duur maar toch bedankt!

Het moederbord heb ik aangepast naar de mening van mirno, dank daarvoor. nu de Gigabyte Gigabyte GA-Z77X-D3H (Zie bovenaan voor up-to-date configuratie)

mirno, ik denk dat je je van harde schijven vergist hebt tijdens het schrijven ofwel malfunctioneer ik even. Wil je dit even verduidelijk: Het verschil tussen WD en Seagate schijven is mij niet duidelijk.

Grafische kaart: Ik heb nu gekozen voor de MSI R7870 Twin Frozr 2GD5/OC (zie configuratie bovenaan)
Ik koos deze omdat ik er bij coolblue games bij krijg, na mijn studies (3jaar) koop ik me wel een andere en zet ik ze in een Crossfire-setup

Wat betreft mijn reden voor 2 HDD's in RAID0

Laat dit even duidelijk zijn:
Stel dat ik een SSD koop dan zou ik er een nodig hebben met een grote capaciteit: 256 GB of hoger.
en dan daarnaast een HDD schijf van +- 1 TB.

Op zich niets mis mee, maar ik zou niet kunnen kiezen welke programma's ik op de SSD zet. Op mijn computer is elk programma en elk bestandje evenwaardig. Bovendien kost een SSD naar mijn weten €1 per GB.

Waarom dan een RAID0?
(RAID0 = striping = dubbele lees en schrijfsnelheid, halve redundantie)
Ik koos dan een opstelling met 2 schijven van 1TB in RAID0 opdat ik dan een hele 2TB heb aan snelle capaciteit (weliswaar geen SSD-snelheden) heb waar ik alles op zet. Ik vind het niet nodig om een SSD te kopen voor windows en mijn games sneller op te starten. Ja dat lees je goed, ik wacht de volle 3-5 minuten om SHOGUN 2 op te starten :p. Patience is a virtue zeggen ze dan :p !

Conclusie: Ik kies een RAID0-opstelling omdat ik dan overal dezelfde lees- en schrijfsnelheid heb. Waarbij ik met een SSD moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Is de XFX voeding niet meer beschikbaar in de webshops dan?
Eventueel een CX500 of CX 600 van corsair. En daarvan zijn ook M versies. Die zijn modulair Corsair CX500m en de CX600m dus.
Dat lijkt me een betere keuze.

Videokaart:
Een 7870XT is echt een stuk sneller dan een standaard 7870. hier een review: http://www.tweaktown.com/..._card_review/index14.html

Als je percé ee standaard 7870 wilt, omdat je alleen bij diegene games krijgt. Kan je ook misschien kijken of je met een GTX 660(ti) games krijgt? Hier een review waarom ee GTX 660(ti) boven de 7870 te kiezen: http://nl.hardware.info/r...tx-660-frame-times-review

En crossfire is aan te raden om binnen 2 jaar aan te schaffen, daarna is het vaak weer een betere keuze om gewoon een nieuwe kaart te nemen.

Met de hardeschijven komt het er op neer dat de Seagate ongeveer even snel is als de Western digital Black schijf. Alleen de seagate is een stuk goedkoper. Dus dan kan je die beter nemen denk ik.

Je hebt nog steeds een overklokkers moedebord :p. Je kan het beste die goedkopere nemen. Ook heeft dat H77 bord de Intel rapid storage technologie.
De Z77 heeft dit ook, maar je gaat niet overklokken dus neem maar gewoon die H77 chipset.

Deze technologie maakt het mogelijk een caching SSD te gebruiken. Je kan dan een bepaalde SSD je Hardeschijf laten versnellen. Dit is sneller dan RAID denk ik. Ook is het betrouwbaarder.

Je moet trouwens bij de SSD niet alleen op schrijf en leessnelheden letten. Ook toegangstijden zijn een grote invloed waardoor een SSD sneller is. Omdat deze geen "trage" mechanische arm heeft, kan de SSD de data sneller ophalen.

Ik denk dat voor jouw een Caching SSD wel een leuke optie is. Kan je even naar googlen, intel rapid storage heet dit. -> http://nl.hardware.info/r...d-snelheid-voor-hdd-prijs

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt mirno!

Voeding heb ik aangepast naar: Corsair Builder CX600 V2
Voor het grafische ga ik het houden bij de kaart die ik al had, die van Nvidia levert me geen games op. Ik zie dan binnen 3 jaar wel wat ik ermee doe...
Qua moederbord ben ik tevreden met wat ik heb.

hmmm ja, SSD caching lijkt me wel iets leuk, maar dan voor later als ik ergens nog wat geld kan bijeenrapen. Ik wil de kosten voorlopig zoveel mogelijk beperken.

Dus als ik het goed begrijp heeft mij "Gigabyte GA-Z77X-D3H" moederbord een "Z77" chipset waarmee ik met de software van Intel (rapid storage) SSD caching kan instellen zodat mijn moederbord dit ofwel toevoegd aan mijn RAID ofwel 1 van de 2 HDD's neemt en daarop SSD caching doet? Heb ik dat juist geformuleerd?

Op de Harde schijven en grafische kaart na, is er iemand van mening dat enkele van mijn onderdelen niet passen? Dan heb ik zowel over de connectoren als over de ruimte die het onderdeel in beslag neemt. Ik hoop dat met dit Low Profile RAM mijn processorkoeling alle ruimte heeft die het nodig heeft!

Ik wil er nog even bij vermelden dat ik het fantastisch vind dat jullie me zoveel informatie en feedback geven. Jullie doen zoveel moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Raid en intel rapid storage kan niet samen volgens mij.
Beter neem je 1 harde schijf ipv 2 in raid. En dan met een caching SSD, ben je goedkoper uit dan met 2 schijven, wel minder capaciteit natuurlijk. Maar met 1TB ga je het wel redden denk.

Ja Z77 ondersteunt ook Intel rapid storage.

De CX600 biedt volgens mij net aan genoeg ruimte voor crossfire. Al gaat dit denk ik wel krap worden.

Qua connectoren van de CX600 met crossfire weet ik niet, heb momenteel even geen tijd om te zoeken. Dat kan je zelf doen door even naar de specs te kijken. Of op de fabrikant´s pagina.

Qua inbouw ruimte zit je goed. De kast is vrij groot.
Anoniem: 505220 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:59:
bedankt mirno!

Voeding heb ik aangepast naar: Corsair Builder CX600 V2
Voor het grafische ga ik het houden bij de kaart die ik al had, die van Nvidia levert me geen games op. Ik zie dan binnen 3 jaar wel wat ik ermee doe...
Qua moederbord ben ik tevreden met wat ik heb.

hmmm ja, SSD caching lijkt me wel iets leuk, maar dan voor later als ik ergens nog wat geld kan bijeenrapen. Ik wil de kosten voorlopig zoveel mogelijk beperken.

Dus als ik het goed begrijp heeft mij "Gigabyte GA-Z77X-D3H" moederbord een "Z77" chipset waarmee ik met de software van Intel (rapid storage) SSD caching kan instellen zodat mijn moederbord dit ofwel toevoegd aan mijn RAID ofwel 1 van de 2 HDD's neemt en daarop SSD caching doet? Heb ik dat juist geformuleerd?

Op de Harde schijven en grafische kaart na, is er iemand van mening dat enkele van mijn onderdelen niet passen? Dan heb ik zowel over de connectoren als over de ruimte die het onderdeel in beslag neemt. Ik hoop dat met dit Low Profile RAM mijn processorkoeling alle ruimte heeft die het nodig heeft!

Ik wil er nog even bij vermelden dat ik het fantastisch vind dat jullie me zoveel informatie en feedback geven. Jullie doen zoveel moeite!

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:53

Quad

Doof

SSD is niet alleen handig voor opstarten, als ik een VM draai staan de bestanden ook op de SSD (ze zijn dan niet groot, puur voor test), maar het gaat veel, heel veel sneller dan op de HDD, oké jij doet dan weer in RAID 0, maar verschil is wel aanwezig.

Voor een GPU zou ik zitten op een Sapphire HD 7870 XT Boost, veel sneller dan die in je openingspost staat.

De OCZ Modstream 600 is niet CFx compatible, naja niet hoger als de HD7850 ;) Sowieso zou ik voor een degelijkere voeding gaan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Quad schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:11:
SSD is niet alleen handig voor opstarten, als ik een VM draai staan de bestanden ook op de SSD (ze zijn dan niet groot, puur voor test), maar het gaat veel, heel veel sneller dan op de HDD, oké jij doet dan weer in RAID 0, maar verschil is wel aanwezig.
Sowieso is RAID wat bewerkelijker (soms rebuilden et cetera), heb je wat meer kans op brokken (twee schijven is twee keer zoveel kans op dataverlies) en is het zeker ook niet stiller.

Persoonlijk vind ik een systeem van boven de 500-700 euro niet zonder SSD kunnen. Alleen als iemand echt aangeeft maling te hebben aan de voordelen zou ik het anders doen, maar het lijkt hier vooral financieel gemotiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Quad schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:11:
De OCZ Modstream 600 is niet CFx compatible, naja niet hoger als de HD7850 ;) Sowieso zou ik voor een degelijkere voeding gaan.
Sorry dat begrijp ik even niet...Kan je dit even verduidelijken of misschien een gepaste voeding aanraden? 8)7

Ik ga vanvond eens alle kabels nakijken. checken of ze meegeleverd worden en of ik elk apparaat van zijn kabel kan voorzien. Dan nog even wachten of iemand dat van die voeding kan verduidelijken en dan denk ik dat ik wel tot de aankoop kan overgaan... 8)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 505220 op 12-03-2013 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:53

Quad

Doof

In een degelijke setup als wat je nu voor ogen hebt is deze voldoende, wil je Crossfire/SLI later dan kan dat niet, je hebt maar 2 PCI-e connectoren (die je nu beiden nodig hebt).

Wil je dat niet om later SLI te willen, heb je aan deze (pricewatch: XFX Pro 550W) voeding voldoende aan, sterk en betrouwbaar!

Als je wilt gamen, neem dan vooral deze pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5 kaart. Op papier is hij al veel sneller dan de Gigabyte vanwege een hogere geheugensnelheid en meer rekenkernen. (http://tweakers.net/price.../49/305671;322650;325634/)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn keuze gemaakt, morgen bestel ik de onderdelen.

Ik wil nog even de tijd nemen om jullie allemaal hartelijk te bedanken voor jullie tijd en advies.

Zonder jullie had ik zeker een miskoop gedaan.

Hartelijk bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:05
Een SSD is echt een must voor een PC in 2013 hoor. Ik heb toen de intels net uit waren 350 euro voor een intel SSD betaald. Echt NOOIT spijt van gehad. Met de huidige prijzen en snelheden kan ik niet begrijpen waarom je, zeker als je veel met VM's gaat werken, op de SSD's gaat besparen en de grootste bottleneck voor al je PC werk (de HDD) gaat gebruiken?! Sterker nog, ik zou er liever een CPU van 100 euro minder nemen en dan wel een SSD...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Raid 0 is geen halve redundancy; dat is NUL redundancy ;)

De enige RAID die ik serieus neem is raid 1, 10/01 en 5/6.
RAId-0 kan natuurlijk, maar hou er altijd rekening mee dat je je data erop kan verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:58:
RAId-0 kan natuurlijk, maar hou er altijd rekening mee dat je je data erop kan verliezen.
Dat niet alleen, de kans is twee keer zo groot als anders. Bovendien wordt hierboven heel correct redundancy in plaats van back-up gezegd; Ook RAID1, RAID5 of een andere variant is geen volwaardige backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Klopt. Alleen geld redundancy voor alle raid levels behalve! raid-0. Dat wilde ik even helder hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Madrox schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:44:
Klopt. Alleen geld redundancy voor alle raid levels behalve! raid-0. Dat wilde ik even helder hebben ;)
Dat is inderdaad nog niet zo'n gek gegeven om te benadrukken :Y
Pagina: 1