Hallo iedereen. Ik heb een tijdje terug besloten om mijn eerste game pc samen te stellen en te bouwen. Ik heb hiervoor de afgelopen tijd een hoop research gedaan en heb hiermee een hoop kennis opgedaan (omdat het mijn eerste zelfbouw PC is).
Processor
Dit lijkt me een vrij voor de hand liggende keuze voor dit budget als ik op dit forum rondkijk. Ik wil de processor graag overkokken en zou er een extra 1 Ghz uit willen halen (naar wat ik gelezen heb moet dit doenbaar zijn).
Moederbord
Ik vraag me af of dit moederbord voldoende is om de processor dusdanig over te klokken?
Case
Ik had eerst de Corsair 200R in gedachten maar heb de Zalman gekozen vanwege de 5 fans die erbij geleverd worden en het uiterlijk. Als beginner vraag ik me af of ik nog ergens op moet letten bij het aanschaffen van een moederbord en voeding om deze 5 fans aan te kunnen sluiten?
Voeding
Een vriend heeft me aangeraden om een 650W voeding met minimaal een 80 plus bronze certificering aan te schaffen. Ik heb echter voor de Seasonic gekozen omdat deze nogal geprezen werd door mensen op dit forum. Ik was met het oog op kostenbesparing echter ook deze voeding aan het denken: http://tweakers.net/price...-enthusiast-tx650-v2.html. Wat biedt de Seasonic me extra tegenover de Corsair? Heeft dit ook gevolgen met het oog op overklokken?
EDIT: Aangepast naar XFX 550 Pro
SSD
De Crucial m4 hier zeer vaak aangeraden vanwege zijn betrouwbaarheid en volgens mij redelijke prestaties. Ik overweeg ook de 128GB variant met het oog op kostenbesparing.
Monitor
Ik wil graag een 24 inch monitor. Ik heb veel verschillende monitoren vergeleken door naar de testresultaten op hardware.info te kijken en heb deze uiteindelijk gekozen. Hierbij vond ik reactietijd en ghosting het belangrijkste.
Ik hoor graag jullie mening over deze samenstelling en of jullie nog enige alternatieven kennen!
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, browsen en af en toe ook programmeren (Visual Studio). Programmeren zal ik waarschijnlijk toch vooral op mijn school laptop blijven doen dus hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden. - Wat mag het systeem gaan kosten?
1300-1400 euro waar alle randapparatuur ook bijhoort. - Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, alles incl. randapparatuur (monitor, geluid, muis, etc.) moet nieuw aangekocht worden. - Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb een voorkeur voor Intel en Nvidia maar ik sta altijd open voor andere voorstellen. - Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Prioriteiten van hoog naar laag gerangschikt: prestaties, geluid, energieverbruik.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 197,50 | € 197,50 |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 92,99 | € 92,99 |
| 1 | MSI N660Ti PE 2GD5/OC | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB | € 57,80 | € 57,80 |
| 1 | Zalman Z11 Plus | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Samsung Syncmaster S24B350H Zwart | € 165,90 | € 165,90 |
| 1 | Creative Inspire T3130 | € 34,45 | € 34,45 |
| 1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 57,95 | € 57,95 |
| 1 | Logitech G500 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Steelseries QcK mass mousepad | € 10,95 | € 10,95 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 43,90 | € 43,90 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,90 | € 16,90 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 53,45 | € 53,45 |
| 1 | Crucial m4 SSD 2.5" 256GB | € 164,95 | € 164,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.298,54 | |
Processor
Dit lijkt me een vrij voor de hand liggende keuze voor dit budget als ik op dit forum rondkijk. Ik wil de processor graag overkokken en zou er een extra 1 Ghz uit willen halen (naar wat ik gelezen heb moet dit doenbaar zijn).
Moederbord
Ik vraag me af of dit moederbord voldoende is om de processor dusdanig over te klokken?
Case
Ik had eerst de Corsair 200R in gedachten maar heb de Zalman gekozen vanwege de 5 fans die erbij geleverd worden en het uiterlijk. Als beginner vraag ik me af of ik nog ergens op moet letten bij het aanschaffen van een moederbord en voeding om deze 5 fans aan te kunnen sluiten?
Voeding
Een vriend heeft me aangeraden om een 650W voeding met minimaal een 80 plus bronze certificering aan te schaffen. Ik heb echter voor de Seasonic gekozen omdat deze nogal geprezen werd door mensen op dit forum. Ik was met het oog op kostenbesparing echter ook deze voeding aan het denken: http://tweakers.net/price...-enthusiast-tx650-v2.html. Wat biedt de Seasonic me extra tegenover de Corsair? Heeft dit ook gevolgen met het oog op overklokken?
EDIT: Aangepast naar XFX 550 Pro
SSD
De Crucial m4 hier zeer vaak aangeraden vanwege zijn betrouwbaarheid en volgens mij redelijke prestaties. Ik overweeg ook de 128GB variant met het oog op kostenbesparing.
Monitor
Ik wil graag een 24 inch monitor. Ik heb veel verschillende monitoren vergeleken door naar de testresultaten op hardware.info te kijken en heb deze uiteindelijk gekozen. Hierbij vond ik reactietijd en ghosting het belangrijkste.
Ik hoor graag jullie mening over deze samenstelling en of jullie nog enige alternatieven kennen!
[ Voor 0% gewijzigd door Alain46 op 06-03-2013 22:21 . Reden: Voeding aangepast ]