Nieuwe Game PC

Pagina: 1
Acties:

• Alain46
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-05-2025
Hallo iedereen. Ik heb een tijdje terug besloten om mijn eerste game pc samen te stellen en te bouwen. Ik heb hiervoor de afgelopen tijd een hoop research gedaan en heb hiermee een hoop kennis opgedaan (omdat het mijn eerste zelfbouw PC is).
  • Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk gamen, browsen en af en toe ook programmeren (Visual Studio). Programmeren zal ik waarschijnlijk toch vooral op mijn school laptop blijven doen dus hier hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
  • Wat mag het systeem gaan kosten?

1300-1400 euro waar alle randapparatuur ook bijhoort.
  • Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Nee, alles incl. randapparatuur (monitor, geluid, muis, etc.) moet nieuw aangekocht worden.
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik heb een voorkeur voor Intel en Nvidia maar ik sta altijd open voor andere voorstellen.
  • Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Prioriteiten van hoog naar laag gerangschikt: prestaties, geluid, energieverbruik.
Dit is wat ik voorlopig in gedachte heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 197,50€ 197,50
1MSI Z77A-G45€ 92,99€ 92,99
1MSI N660Ti PE 2GD5/OC€ 269,-€ 269,-
1Western Digital Blue Blue WD10EZEX, 1TB€ 57,80€ 57,80
1Zalman Z11 Plus€ 55,90€ 55,90
1Samsung Syncmaster S24B350H Zwart€ 165,90€ 165,90
1Creative Inspire T3130€ 34,45€ 34,45
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 39,95€ 39,95
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 57,95€ 57,95
1Logitech G500€ 36,95€ 36,95
1Steelseries QcK mass mousepad€ 10,95€ 10,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 43,90€ 43,90
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,90€ 16,90
1XFX Pro 550W€ 53,45€ 53,45
1Crucial m4 SSD 2.5" 256GB€ 164,95€ 164,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.298,54

Processor
Dit lijkt me een vrij voor de hand liggende keuze voor dit budget als ik op dit forum rondkijk. Ik wil de processor graag overkokken en zou er een extra 1 Ghz uit willen halen (naar wat ik gelezen heb moet dit doenbaar zijn).

Moederbord
Ik vraag me af of dit moederbord voldoende is om de processor dusdanig over te klokken?

Case
Ik had eerst de Corsair 200R in gedachten maar heb de Zalman gekozen vanwege de 5 fans die erbij geleverd worden en het uiterlijk. Als beginner vraag ik me af of ik nog ergens op moet letten bij het aanschaffen van een moederbord en voeding om deze 5 fans aan te kunnen sluiten?

Voeding
Een vriend heeft me aangeraden om een 650W voeding met minimaal een 80 plus bronze certificering aan te schaffen. Ik heb echter voor de Seasonic gekozen omdat deze nogal geprezen werd door mensen op dit forum. Ik was met het oog op kostenbesparing echter ook deze voeding aan het denken: http://tweakers.net/price...-enthusiast-tx650-v2.html. Wat biedt de Seasonic me extra tegenover de Corsair? Heeft dit ook gevolgen met het oog op overklokken?

EDIT: Aangepast naar XFX 550 Pro

SSD
De Crucial m4 hier zeer vaak aangeraden vanwege zijn betrouwbaarheid en volgens mij redelijke prestaties. Ik overweeg ook de 128GB variant met het oog op kostenbesparing.

Monitor
Ik wil graag een 24 inch monitor. Ik heb veel verschillende monitoren vergeleken door naar de testresultaten op hardware.info te kijken en heb deze uiteindelijk gekozen. Hierbij vond ik reactietijd en ghosting het belangrijkste.

Ik hoor graag jullie mening over deze samenstelling en of jullie nog enige alternatieven kennen! :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Alain46 op 06-03-2013 22:21 . Reden: Voeding aangepast ]

Verwijderd

Zeker een mooie setup, alleen de voeding is niet echt ideaal, die voeding is meer bedoeld om bij een SLI/Crossfire setup gebruikt te worden. Het voordeel van een efficiente voeding wordt eigenlijk gelijk weer teniet gedaan als je een te lage belasting erop zet. Het is dus beter om een pricewatch: Antec HCG-520 te nemen of een pricewatch: XFX Pro 550W. Het geld dat je hiermee bespaart zou je in een grotere harde schijf kunnen steken als je dat nodig vindt, maar je kunt het ook gewoon in je zak steken.

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-04 09:47
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Z77 Extreme4€ 114,70€ 114,70
1Aten Aten VC-980 Mini DisplayPort to HDMI Adapter€ 14,70€ 14,70
1Corsair CX600M€ 63,70€ 63,70
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 47,90€ 47,90
1Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3€ 267,52€ 267,52
2LG IPS234V-BN Zwart€ 136,90€ 273,80
1Razer Arctosa€ 39,90€ 39,90
1Thermaltake Chaser MK-I€ 107,60€ 107,60
1Trust Quasar USB Headset€ 18,85€ 18,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.408,87

Dit ga ik zelf kopen...ik heb hier de g300 bij, die meer features heeft en nog goedkoper is!
voor de rest een prima lijstje. De z11 is gewoon goed en mooi, maar groter dan hij op het plaatje lijkt.

• Alain46
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:07:
Zeker een mooie setup, alleen de voeding is niet echt ideaal, die voeding is meer bedoeld om bij een SLI/Crossfire setup gebruikt te worden. Het voordeel van een efficiente voeding wordt eigenlijk gelijk weer teniet gedaan als je een te lage belasting erop zet. Het is dus beter om een pricewatch: Antec HCG-520 te nemen of een pricewatch: XFX Pro 550W. Het geld dat je hiermee bespaart zou je in een grotere harde schijf kunnen steken als je dat nodig vindt, maar je kunt het ook gewoon in je zak steken.
Dan ga ik denk ik voor de XFX aangezien deze goed beoordeeld wordt door hardware.info en ook nog aardig goedkoop is. Dat geld steek ik liever in mijn zak aangezien ik toch niet meer dan 1 TB zal gebruiken en als student zijnde wou ik in eerste instantie niet boven de 1000 euro gaan dus als ik op zoiets kan besparen is dat welkom :P .
hydrargyrum schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:16:
Dit ga ik zelf kopen...ik heb hier de g300 bij, die meer features heeft en nog goedkoper is!
voor de rest een prima lijstje. De z11 is gewoon goed en mooi, maar groter dan hij op het plaatje lijkt.
Wat bedoel je met de g300? Logitech G300 muis want ik zie dit niet in je lijstje? :P Als een kast als een Z11 nogal klein is betekent dit dat de temperatuur hierdoor makkelijker oploopt? Denk dat dit met 5 fans uberhaubt niet zo'n probleem zal zijn. Ik wil ook niet al te veel geld aan een kast uitgeven zoals in jouw setup.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
Ik had zoiets in gedachten voor je:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z77-D3H€ 99,-€ 99,-
1Club3D Radeon HD 7950 royalKing€ 269,30€ 269,30
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,-€ 77,-
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 89,90€ 89,90
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 187,90€ 187,90
1CM Storm QuickFire Pro Red€ 71,80€ 71,80
1Logitech Wireless Gaming Mouse G700€ 67,45€ 67,45
1Steelseries 4HD€ 14,99€ 14,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.384,54

De monitor komt goed uit de test qua input lag :http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2312hm.htm

Heb gekozen voor een logitech g700 muis. Deze is in gewoon gebruik wat gebruiks vriendelijker dan de G500 schijnt het. Ook is deze draadloos. Ik heb hem zelf ook bevalt prima!
Ik heb gekozen voor een mechanisch toetsenbord. Met Red switches. Ik heb zelf de TK variant hiervan. Ik denk dat je bij gamen meer voordeel heb van dit toetsenbord dan van de logitech. Of je moet de macro knoppen willen gebruiken. Die zitten niet op dit toetsenbord.

Speaker setje heb ik gelaten zoals het is. Deze heb ik toevallig ook zelf :p.

Ik denk dat dit wel een goede set-up zal zijn.

Op 2 monitors gamen is net niet lekker. Je geweer (bij shooters) zal over 2 schermen verdeelt zijn, dat niet lekker speelt.

我的名字是Mirno

• Alain46
G700 schijnt min of meer hetzelfde te zijn dan de G500 maar dan draadloos. Maar ik wil absoluut geen draadloze muis. Je hebt me wel aan het twijfelen gebracht over het toetsenbord :P. Ik ga me nog eens verdiepen in in mechanische toetsenborden.

Ik heb ook getwijfeld tussen S24B350H en de U2312HM maar ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat de Dell last heeft van enige ghosting. Vind het toch erg moeilijk om een monitor te kiezen. Ik zou voor de Dell kiezen vanwege het IPS paneel maar voor de Samsung vanwege de responstijd.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
De Ghosting zal wel meevallen. Alleen als je super goed ziend bent zul je er last van hebben bij dit scherm. De response tijd kan je denk ik ook wel vergelijken met input lag. Daarbij scoort de Dell monitor ook beter.

G700 en G500 vind ik niet hetzelfde. O.a. De vorm, het zijn allebei goede muizen. Ik heb echter meer postivie dingen gelezen over de G700 dan de G500. Het kwam er uiteindelijk op neer dat het beide prima muizen zijn en als je geld extra kan investeren de G700 zeker aan te raden is vanwege o.a. de scroll en het klikken, en de vorm. Vooral bij internet gebruik zal de G700 prettiger zijn schijnt het.
Razer heeft trouwens ook een hoop goede muizen.
Waarom wil je eigenlijk geen draadloos?

Over de toetsenborden: Een mechanisch toetsenbord zal je acties sneller op het scherm registreren omdat je een toets heel licht in hoeft te drukken om deze te registreren.

我的名字是Mirno

• Alain46
Ik heb slechte ervaringen gehad met draadloze muizen. Maar dit was dan wel weer 10 jaar geleden dus misschien moet ik dit eens opnieuw testen. Heb inderdaad slechte dingen over het scrollwiel van de G500 gelezen. Ik ga nu eens het mechanische toetsenborden topic doorlezen. Heb ook al een review van jouw toetsenbord gelezen.

Ben toch ontzettend aan het twijfelen tussen de monitoren, eens kijken of ik deze niet ergens in een winkel kan testen om dit zelf te ervaren.

• Alain46
Nog een reden om geen draadloos te kopen wat me net invalt: Mijn ouders gebruiken een draadloos kastje dat het beeld van de decoder wat onder staat naar boven stuurt (nogal omslachtig maar ik kan hier niks aan doen). Mijn PS3 controller maar ook wifi stuurt hierop en ik ben bang dat een draadloze muis dit ook zal doen.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
In de winkel kijken kan nooit kwaad. Moet je ze wel kunnen vinden. Je zult iig bij geen van beide een miskoop doen.

Ik heb zelf een draadloze G700 muis, zoals ik eerder zei. Ik heb echt geen problemen hiermee. Ik weet niet wat je ervaringen van vroeger zijn, maar hier is niets mis mee.
Een Xbox 360 controllers werkt ook draadloos. Daarmee kan je het vergelijken. De signalen zijn radio gestuurd, er hoeft dus geen rood lasertje bij zoals vroeger. Je kan er door het hele huis prima mee werken zegmaar (niet dat het nut heeft, maar het kan makkelijk)

Het enigste probleem is de batterij.

Review van de G700-> http://nl.hardware.info/p...s-gaming-mouse-door-mirno

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
Ik denk dat je er geen last van zult hebben. Door verschil in frequentie.
Heeft je PS3 controller er wel last van bedoel je?
En de wifi ook?
Alain46 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:25:
Nog een reden om geen draadloos te kopen wat me net invalt: Mijn ouders gebruiken een draadloos kastje dat het beeld van de decoder wat onder staat naar boven stuurt (nogal omslachtig maar ik kan hier niks aan doen). Mijn PS3 controller maar ook wifi stuurt hierop en ik ben bang dat een draadloze muis dit ook zal doen.

我的名字是Mirno

• Alain46
Nee, mijn controller en wifi hebben er helemaal geen last van maar ongeveer alles wat draadloos is stoort op dat ding. En helaas heb ik het hier niet voor het zeggen want dan zou ik niet voor zo'n omslachtige oplossing kiezen voor boven tv te kijken maar helaas :P.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
Kan je voorbeelden geven? Zoals bloothooth ofzo...
Hoe werkte jullie oude draadloze muis?

Je kan natuurlijk ook gewoon een bedraden nemen al vertrouw je het niet. Cosair Vengeance heeft ook goede muizen: http://nl.hardware.info/r...n-muizen-getest-conclusie

pricewatch: Corsair Vengeance M60
pricewatch: Corsair Vengeance M90

De G500 is soortgelijk aan deze. Ik zou voor degene kiezen die jouw het mooist, handigst lijkt. En let ook op het aantal knoppen dat je nodig denkt te hebben ;).
Alain46 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:34:
Nee, mijn controller en wifi hebben er helemaal geen last van maar ongeveer alles wat draadloos is stoort op dat ding. En helaas heb ik het hier niet voor het zeggen want dan zou ik niet voor zo'n omslachtige oplossing kiezen voor boven tv te kijken maar helaas :P.

我的名字是Mirno

• Alain46
Wat alleen bekend is is dat wifi en de PS3 controller erop stoort. Maar ook wanneer dezen beiden uitgeschakeld zijn is er nog een signaalstoring.

De draadloze muis waar ik het over heb was van HP en zat bij de PC van HP. Deze stuurde het signaal naar een kastje (net als het toetsenbord). Het probleem was dat de muis vaker het signaal ff verloor en ook het geklooi met batterijen vond ik vervelend. Maar nogmaals, dit was dan ook 10 jaar geleden en er zal ondertussen wel een hoop vooruitgang geboekt zijn.

Toch eens verder kijken dan logitech voor een muis en/of toetsenbord. Heb altijd goede ervaringen gehad met Logitech producten waardoor ik hiervoor gekozen heb maar dit was misschien iets te gemakzuchtig.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
Logitech is een prima merk hoor ;). Er zijn idd ook andere alternatieven. Succes!

我的名字是Mirno

• Alain46
Bedankt voor de hulp!

• Alain46
Er zijn wel nog 2 dingen wat ik mij afvraag.

Denken jullie dat ik met de huidige componenten een extra 1Ghz uit de processor kan halen?
En moet ik bij de voeding en het moederbord nog ergens op letten omdat de case 5 fans heeft, of is dit normaal geen probleem om deze allemaal aan te sluiten?

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
Welke set-up heb je nu in geachten? Ik zelf zou voor de Fractal Define R4 gaan. Die al in mijn lijstje dus stond. Hiervan een review: reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap

Uitstekende behuizing!

een i5 3570k kan je makkelijk 4,2GHz behalen. Die 0,1 extra moet hoogst waarschijnlijk ook wel lukken ;).
Volgens mij ga je de 4,5GHz wel redden als het moet denk ik.
Je kan eventueel in je BIOS een aantal profielen aanmaken. Omdat de CPU eerder kapot zal gaan als deze overklokt is. Wanneer je alleen wilt internetten etc. zou je b.v. een profiel op 3GHz (of op de standaard) kunnen zetten. Wanneer je wat krachtigere dingen wilt gaan doen. De PC op het overklokte profiel zetten.

我的名字是Mirno

• Alain46
De setup hoe deze in de openingspost staat is hoe ik het voorlopig voor ogen heb. Ik vind bijna 100 euro voor een case best veel (1400 euro is mijn absolute maximum en ik blijf liever een beetje uit de buurt hiervan). Wat is dan het voordeel van deze case t.o.v. van de Zalman Z11 of een Corsair Carbide 200R? Wat ik wel weet is dat de Zalman geen interne USB 3.0 stekker gebruikt maar dit wil ik wel voor lief nemen bij deze prijs, en ik zou eventueel ook voor een adapter kunnen kijken.

Dat van de BIOS profielen is inderdaad wel een goed idee. En is het moederbord uit jouw setup beter dan de mijne?

EDIT: Ik ben trouwens ook nog aan het twijfelen over het scherm, toetsenbord en muis maar ik ga hier nog wat onderzoek naar doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Alain46 op 07-03-2013 15:28 ]

Verwijderd

Als ik de laatste tijd het aankoopadvies van GoT een beetje volg, is mijn schatting dat over een klein half jaar iedereen thuis een Fractal Design Define R4 heeft staan.. Juist daarom moet je er geen een kopen, haha.

De Define R4 is gewoon een hoog segment case. Alles netjes afgewerkt met rubbertjes, super stevig, extra frutsels en features (stoffilters, klepjes, geen/weinig plastic, etc. etc). Ook zijn de duurdere kasten over het algemeen wat stiller (door het gebruik van geluidsdempend materiaal bijvoorbeeld) en is er beter nagedacht over de luchtstroom zodat de temperatuur lager blijft. Maar je kunt prima iets minder uitgeven en dan lever je iets in op deze dingen.

In de review van de R4 wordt bijvoorbeeld de pricewatch: Nexus Prominent R genoemd. De Corsair Carbide 200R zou ik trouwens niet nemen, dan is, als ik reviews moet geloven, de pricewatch: Corsair Carbide 300R veel beter. In die review wordt trouwens ook de pricewatch: Antec Three Hundred Two genoemd als betere vervanger (voor voor betere koeling) voor de 200R, wel zo handig als je wilt gaan overklokken.

En om maar even aan te geven dat een kast altijd nog een persoonlijke keuze is: van de Z11 krijg ik echt zware :r -neigingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 15:37 ]

• Alain46
De Zalman heeft standaard 5 koelers en daarom dacht ik dat het qua koeling wel in orde zou zijn. De hoeveelheid koelers zegt dus lang niet alles?

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
Voor zo weinig geld 5 ventilatoren erin? Weet je dat heel zeker?

Kast is vooral persoonlijk. Ik zou voor een mooie gaan. Die ook goed presteerd. In jouw prijsklasse zou ik gaan voor een carbide 200r.

Moederborden zijn allebij goed ;).
De videokaart in mijn systeem is echter net wat beter. En er zit 2TB HDD bij.
Je zou die G700 muis kunnen vervangen voor een bedraadde en goedkopere muis. Even als toetsenbord en muismat naar wens. Qua mechanisch toetsenbord is degene uit mijn lijstje alsnog wel aan te raden.

Echter zou ik wel een 7950 videokaart nemen, heb je meer profijt van. Vooral toekomst bewust gekeken, denk hierbij aan de hogere bandbreedte en de grotere hoeveelheid VRAM.

Je hebt wellicht hier wat aan: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Bij monitor wordt hier ook de Dell ultrasharp monitor vermeld.

我的名字是Mirno

• Alain46
Deze heeft echt 5 ventilatoren ja, heb dit ook in reviews gezien/gelezen.

Ik heb de 660 TI al vergeleken met de 7950 d.m.v. verschillende benchmarks. Hierbij kwam de 660 TI in veruit de meeste gevallen als beste uit de test. In sommige gevallen zelfs met relatief grote verschillen maar in de meeste gevallen waren de verschillen wel minimaal.

Denk jij dan dat dit bij toekomstige spellen anders zal zijn vanwege de extra GB aan VRAM en de 384 bit geheugen bandbreedte? De 660 TI heeft weer andere voordelen zoals de hogere kloksnelheid van de GPU en het geheugen.

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-04 21:18
kloksnelheid zegt helemaal niets, in verband met verschillende architecturen. de extra GB aan VRAM is best handig bij hogere resoluties, en met een hogere bandbreeddte kun je als die gegevens gewoon net wat sneller benaderen omdat je bus groter is

• Alain46
http://techreport.com/rev...orce-gtx-660-ti-revisited

Bij bovenstaande link worden de niet overgeklokte versies van de kaarten tegenover elkaar gezet en bij verschillende spellen ook op 2560x1440 waarbij op die resolutie ook de 660 ti beter uitkomt. Ook heb ik op hardware.info de kaart uit mijn huidige wensenlijst gezet tegen een aantal 7950 kaarten (De club3d variant is niet door hun getest). Hierbij komt de 660ti tegen 7950 kaarten die 20 of 30 euro duurder zijn ook beter uit de test, behalve bij metro 2033, waar het verschil dan ook meteen groot is in het voordeel van de 7950.

[ Voor 35% gewijzigd door Alain46 op 07-03-2013 17:29 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
De 7950 is juist net wat sneller dan de 660ti. De 660ti heeft minder last van haperingen die AMD heeft. Zoals bij Far cry3 is een Nvidia kaart aan te raden. Echter zal AMD deze problemen wel verhelpen. Zoals ook eerder al is gedaan.

我的名字是Mirno

• Alain46
Far Cry 3 is wel een van de spellen wat ik wil gaan spelen, net als Battlefield 3.

Maar op dit moment weet ik het echt niet meer. Ik heb een hoop testen gezien waar de 660 ti als betere gekozen werd, maar nu heb ik dus een review gezien van de Club3D 7950. Deze wordt overgeklokt en verslaat hierbij een overgeklokte 680! Hierbij wordt er echter niet gekeken naar de haperingen.

YouTube: Club3D 7950 Royal King Review

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
Jaah het is ook wel lastig om te kiezen. Voor BF3 is AMD echt een betere keuze. Voor FC3 is Nvidia de betere keuze :p.

Voor AMD gaan er updates komen, dat de haperingen bij FC3 zullen oplossing (denk ik, mag ik hopen).
Dan is AMD weer echter weer in het voordeel na de updates, waarschijnlijk. Ook toekomst bewust zou ik voor AMD kiezen aangezien deze een hogere bandbreedte hebben en meer VRAM, voor toekomstige games zal dit voordeel bieden.

Als je de 7950 OVerklokt krijg je ook een erg leuke prestatie winst :)
Hier overklok resultaten van een review van een medetweaker: productreview: Club3D Radeon HD 7950 royalKing review door M.d.B.

我的名字是Mirno

• Alain46
Dan wordt het waarschijnlijk de 7950 :) .

Ik neem aan dat de huidige voeding hier ook nog voldoende voor is?

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
Een XFX Pro 550W voeding moet je nemen ;) Staat in mijn lijstje hier boven.

Kan je een nieuwe set-up neerzetten van hoe je nu het huidige systeem in gedachten hebt? Zoals toetsenbord (wel/niet mechanisch), monitor, videokaart, moederbord etc.

我的名字是Mirno

• Alain46
Dit is wat ik tot nu toe heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z77-D3H€ 99,-€ 99,-
1Club3D Radeon HD 7950 royalKing€ 268,50€ 268,50
1Zalman Z11 Plus€ 55,90€ 55,90
1Samsung Syncmaster S24B350H Zwart€ 165,90€ 165,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 34,99€ 34,99
1Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 57,95€ 57,95
1Logitech G500€ 36,95€ 36,95
1Steelseries QcK mass mousepad€ 10,95€ 10,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 52,01€ 52,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.307,20

Ik heb het moederbord uit jouw setup gekozen omdat deze volgens de benchmarks van hardware.info iets beter presteert dan de MSI. Ik denk echter wel dat ik ook nog met andere merken Z77 moederborden ga vergelijken uit dezelfde prijsklasse.

Maar ik heb nog geen beslissing genomen over de monitor, toetsenbord, muis en behuizing. Ik denk niet dat ik voor een mechanisch toetsenbord ga omdat het: a) meer geluid maakt, ik moet rekening houden met anderen wat dit betreft. b) een switch voor gaming (rood of zwart) niet erg geschikt is voor te typen en vice versa. Ik wil dit wel nog in de winkel uitproberen.

Wat betreft de muis moet ik ook nog wat verschillende muizen vergelijken als ik hier tijd voor heb. Ik was onderstaande muis nog tegengekomen en vond ik wel goed uitzien.
pricewatch: CM Storm Sentinel Advance II

Monitor wil ik ook nog wat research over doen en de kast kies ik wel defintief als ik de rest gekozen heb.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

(jarig!)
Het geluid van een mechanisch toetsenbord valt alles mee. Ik heb er nu zelf een met red switches. Ik vind dat mijn laptop en oude toetsenbord nog meer lawaai maken :p, Red switches geven over t algemeen niet erg veel geluid. Dit doen de blauwe meer. Ook hoef je de red switches maar licht aan te raken, hierdoor hof je ze niet helemaal in te drukken tijdens het typen, dit scheelt ook weer geluid en geeft je net wat meer snelheid. Je kan het 't beste idd zelf uitproberen ;) Evenals de muis.

Je systeem ziet er uitstekend uit zo!

Eventueel als monitor raadt ik alsnog de Dell ultra sharp aan. Vanwege de extreem lage input lag (Hoe snel je actie op het scherm te zien wordt. Dit is 0,6 ms. Terwijl dit bij andere goede schermen zo'n 10 ms is :p. Je zal het waarschijnlijk niet merken. Ook is de Dell erg prettiger omdat deze goed te verstellen is. En weergeeft top beeld, schijnt het. In Smokin Crop's GUide staat hier wat over: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Je kan hem voor zijn ervaring vragen eventueel ;)

我的名字是Mirno

• Alain46
Maar wanneer je de toetsen tot de bodem indrukt maken deze normaal wel meer geluid heb ik gelezen. Ik ben bang dat ik niet zal kunnen typen zonder de toetsen volledig in te drukken omdat ik op school veel op de laptop moet programmeren en daarom denk ik dat ik hier niet aan zal wennen. Maar een van deze dagen maar eens naar de media markt ofzo om wat toetsenborden, muizen en schermen te testen.

Mijn voorkeur gaat nu ook wat meer uit naar de Dell monitor maar hier moet ik nog de knoop over doorhakken.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Het Dell ultrasharp scherm vind ik nog steeds het beste scherm die ik al gezien heb :)

Een goed toetsenbord als je een laptop gewoon bent, is de Logitech K360.
Prima om op te programmeren ook (wat ik zelf ook doe ^^)

• Alain46
Ok, toch maar beslist om voor de Dell U2312HM te gaan. Ook nog wat cases vergeleken en denk dat ik hierbij voor de Corsair Carbide 300R ga. Ik had gedacht nog 2 extra fans hierbij aan te schaffen. 1 als uitlaat aan de bovenkant en 1 als uitlaat aan de zijkant voor de GPU (of is dit niet nodig omdat er ook een soort van uitgang naar buiten op de videokaart zelf zit?).
Pagina: 1