“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Anoniem: 483276
Anoniem: 407858
Hoeveel duidelijker moet het worden voordat het arrogante T-Mobile eens erkent dat dit probleem aan HUN eigen netwerk ligt en niet bij de gebruikers?!
Anoniem: 196910
Sinds kort gaat de batterij opeens maar een halve dag mee ipv 1,5 dag voorheen (terwijl er aan mijn kant niets is veranderd in telefoon-verbruik, instellingen, apps of iets dergelijks).
Dankzij deze forum-thread kwam ik erachter dat het aan het 3G netwerk ligt van T-Mobile.
Mijn tijdelijke polossing is:
- in Android 4.1.2 bij settings -> more -> Mobile Networks -> 'Use only 2G networks' inschakelen.
Nu gaat mijn batterij bijna 2 dagen mee (ipv de 6 tot 8 uurtjes voorheen).
Echter heb ik nu 2G internet en niet het sneller 3G internet waar ik wel maandelijks voor betaal.
Als dit binnenkort niet is opgelost dan ben ik geen klant meer bij Tele2/T-Mobile.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 196910 op 02-05-2013 21:35 ]
Anoniem: 515253
Mijn originele accu gaat maar 8 uur mee, maar paar maanden terug deed ik er 24 uur mee. Vandaar dat ik een nieuwe accu had besteld, deze had ik 18 uur opgeladen en nog bleef die op 99% staan dus ik had hem ontkoppeld en 4 uur later was die leeg, contact opgenomen met de leverancier en een week later kreeg ik een nieuwe accu, maar helaas gaat deze ook max 4 uur mee, even voor de record, ik bel er niet mee en ik speel er niet mee ik gebruik mijn mobiel voor sms en whatsapp. Ik kreeg daarnaast van tmobile wel een nieuwe simkaart omdat het aan de simkaart zou liggen volgens tmobile medewerker, niet dus want mijn accu gaat maar 8 uur mee.
Ik kom er pas achter dat er iets met NL-allert te maken heeft maar wat?
[ Voor 11% gewijzigd door heszar op 12-05-2013 13:43 ]
Letterlijk zonder de telefoon aan te raken is deze in max. 6 uur leeg.
Rotterdam
Gadgets FTW!
Zou iets van een petitie opzetten helpen, of denken jullie dat ze daar net zo ongevoelig voor zijn? Dat is wellicht wel iets directer voor T-Mobile om de schaal van het probleem in te zien.
Ik steun het initiatief ieg.
Rond 20 februari jl. werden veel mensen die gebruikmaken van het T-Mobile netwerk geconfronteerd met het meer dan halveren van de accuduur van hun smartphones. Sommige mensen rapporteerden zelfs een reductie van hun accuduur van enkele dagen naar zo'n 8 uur.
In deze periode heeft T-Mobile via hun 3G netwerk ondersteuning voor NL-Alert (www.nlalert.nl) geïntroduceerd. Dit systeem werkt via een Cell Broadcasting service (SMPP protocol) en is reeds geïntroduceerd door andere providers zoals KPN en Vodafone, maar zonder de reeds beschreven problemen.
Even de zaken op een rij:Deze petitie dient om op een eenvoudige manier de schaal van het probleem door te kunnen spelen aan T-Mobile. Hopelijk vindt iedereen die het probleem bij zijn/haar toestel heeft vastgesteld deze petitie. Schroom niet om via alle mogelijke kanelen meer aandacht te geven aan deze petitie.
- De NL-Alert (Cell Broadcasting) service is door T-Mobile op het 3G netwerk geïmplementeerd. Daarom is de accuduur weer normaal na het geforceerd terugschakelen naar 2G (dit staat los van het feit dat 2G sowieso accuvriendelijker is). Dit is een heldere indicatie m.b.t. waar het probleem zit, maar met betalende klanten voor een 3G internetbundel is dit natuurlijk absoluut geen oplossing.
- Sommige toestellen bieden de optie om Cell Broadcasting uit te schakelen, vele andere ook niet. Dit zou ook betekenen dat iedere Cell Broadcasting service onbruikbaar wordt. Dit is dus geen oplossing, zeker gezien de recentelijk geïntroduceerde services belangrijke veiligheidskwesties aankaarten.
- De batterijduur wordt zodanig verslechterd dat tientallen tot honderden toestellen simpelweg onbruikbaar worden. Dit blijkt alleen al uit de meldingen op publieke fora (waaronder die van Tweakers.net, TROS Radar, Tele2 en T-Mobile zelf), losstaand van de vele berichten en telefoontjes die T-Mobile, Ben, Simpel en Tele2 zeer waarschijnlijk moeten hebben ontvangen. Waarschijnlijk zijn er veel mensen die het probleem niet hebben onderzocht en een nieuw toestel hebben gekocht in de veronderstelling dat hun batterij te sterk verouderd is. Dit laatste is schrijnend oneerlijk jegens deze consumenten en de aanschaf van nieuwe toestellen is al helemaal geen oplossing. De ernst van het probleem lijkt sterk te worden onderschat door T-Mobile.
- T-Mobile dient het netwerkprobleem op te lossen, dat staat buiten kijf. Zoals verschillende T-Mobile werknemers op fora hebben laten weten is men bekend met het probleem; het is dus bevestigd door T-Mobile zelf. Andere netwerkbeheerders ondersteunen ook Amber Alert / NL-Alert (Cell Broadcasting) zonder dat deze problemen optreden. Dit blijkt uit meldingen waarbij het wisselen naar een simkaart van een andere provider de het probleem met de accuduur direct oplost, terwijl de Cell Broadcasting services wel worden ondersteund op deze netwerken. Verder is gerapporteerd dat T-Mobile twee dagen lang het probleem zou hebben opgelost, maar om onbekende redenen traden daarna dezelfde problemen wederom op (zie Accu snel leeg (div. toestellen)).
- Wij zijn van mening dat het gezien de enorme aantallen mensen die die probleem ervaren eveneens zeer zeker de taak van afhankelijke aanbieders zoals Ben, Simpel en Tele2 is om T-Mobile te forceren om deze netwerkproblemen zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Bronnen:
Accu snel leeg (div. toestellen)
https://forum.www.trosrad...iewtopic.php?=25&t=130941
https://forum.t-mobile.nl...eeg-door-nl-alert-196489/
https://forum.tele2.nl/sm...eeg-tele2-simkaart-16525/
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ok, ik weet niet welke het beste (lees: gemakkelijkst voor de mensen die willen tekenen) is, dus daarom de vraag.
Nog iets over de tekst? Niet dat iemand daarover struikelt en de petitie daarom niet tekent, dat zou zonde zijn.
Ik zou mensen ook vragen om een klantnummer/telefoonnummer (die nadrukkelijk NIET gepubliceerd wordt!) Anders krijg je van die figuren als ikzelf: nog wel T-Mobile klant maar met een dumbphone die het tóch leuk vinden om T-Mobile een trap na te geven.
[ Voor 48% gewijzigd door sypie op 13-05-2013 17:47 ]
[ Voor 27% gewijzigd door guillaume op 13-05-2013 20:58 ]
Gaat heen en vermenigvuldigt het!
Ik heb echt geen idee wie ik vriendelijk zou kunnen verzoeken om dit op de frontpage te gooien. Iemand anders connecties?
Accept who you are. Unless you’re a serial killer.
Ik heb maar eens de stoute schoenen aangetrokken en ben een zoektocht begonnen naar een eventuele mogelijkheid om Cell Broadcasting uit te zetten buiten de (o.a. in CyanogenMod 7.x niet aanwezige) interface optie om. Ik stuitte op deze setting en heb nu via een terminal
1
| sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "UPDATE secure SET value=0 where name='cdma_cell_broadcast_sms'" |
genoemde setting een omgezet. Of dat gelukt is kun je zien met
1
| sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "SELECT * FROM secure WHERE name = 'cdma_cell_broadcast_sms'" |
die dan uitpoept: 12|cdma_cell_broadcast_sms|0.
Wie weet los ik het hiermee op (zonder nog gebruik te kunnen maken van NL-Alert, maar boeien).
Ik houd jullie op de hoogte.
Edit:
Radar was al voorzien van de link.
T-mobile's HTC en Samsung topic is geupdate.
Mijn volgers/vrienden/kennissen op Facebook, Twitter en LinkedIn zijn op de hoogte gesteld.
Deze frontpage is voorzien van de petitie.
Heeft er iemand een FOK account? Volgens mij loopt daar ook een topic.
Tweakers heb ik 2 maanden geleden op de hoogte gesteld van dit groeiende probleem, maar hiervan heb ik nog geen reactie van de redactie mogen ontvangen.
Hetzelfde geldt voor Nu.nl/Nutech.nl & Mobilecowboys.
[ Voor 73% gewijzigd door Kiswum op 14-05-2013 20:22 ]
Ben redelijke noob...dus vraagje:
Waar/hoe voer ik:
sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "UPDATE secure SET value=0 where name='cdma_cell_broadcast_sms'"
in?
Heb 'n HTC Desire met CyanogenMod 7.x
- Ik ben mijn probeersel met het omzetten van de Cell Broadcasting optie via het sqlite3 commando (eerdere post) op mijn CyanogenMod 7.2 ROM (CM-7-20130301-NIGHTLY) nog aan het testen, maar als het niet werkt kan het alsnog bij andere ROMs wél werken, aangezien ik dingen heb gelezen die doen vermoeden dat in CyanogenMod ROMs cell broadcasting functionaliteit überhaupt niet is geïmplementeerd (TENZIJ die berichten louter over die setting in de user interface gaan, niet duidelijk).
1) via een terminal emu (https://play.google.com/store/search?q=terminal) of 2) aansluiten via USB, USB debugging aan in Developer options, in Windows command prompt: "adb connect usb"; "adb shell", danAnoniem: 407858 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:03:Waar/hoe voer ik het in?code:1
sqlite3 /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db "UPDATE secure SET value=0 where name='cdma_cell_broadcast_sms'"
- Vodafone heeft bericht dat het heeft besloten NL-Alert nog NIET op het 3G netwerk uit te rollen, zij het wegens andere problemen (reboots van verschillende toestellen).
De vraag is dan: heeft alleen KPN een probleemloze implementatie kunnen verwezenlijken, of zijn de berichten van NL-Alert op KPN's 3G netwerk helemaal niet juist? (Kan iemand hierover iets vinden?) - Ik heb zojuist een gesprek gehad met een HTC werknemer m.b.t. de (mogelijke) inhoud van die update waar Tele2 het over heeft op hun fora. Hieronder een uittreksel (met toestemming):
U bent nu in verbinding met HTC.
Mij: T-Mobile heeft een OTA update voor enkele toestellen uitgestuurd om batterijproblemen door de implementatie van een cell broadcasting service (NL-Alert) te verhelpen. Ik kan deze update niet OTA verkrijgen. Kan deze update ook los verkrijgbaar worden gemaakt?
HTC: nee dit gaat automatisch en is niet download baar
Mij: Los van mij zijn er heel veel mensen die helemaal geen gebruik kunnen maken van deze update.
HTC: u bent de eerste die ik er over hoor
Mij: Nou ja, gelukkig bent u niet de enige die bij HTC werkt
Mij: Kunt u wellicht aangeven of er echt een nieuwe radio in de update zit of misschien nog wel iets kleiners?
HTC: nee die zit er niet in
Mij: Geen aanpassingen in radio/RIL dus?
HTC: correct
Mij: Dus het probleem bevindt zich ergens in de software? Of misschien in een kernel module?
HTC: in een te oude sim kaart is denkbaarder
Mij: "Te oude simkaart" heb ik inderdaad ook wel ergens anders gelezen trouwens, maar hoe dat in z'n werk gaat kon ik nergens vinden.
Mij: En dan blijft voorgaand staan.
Mij: Maar gezien HTC en T-Mobile beweren de problemen op te lossen met een OTA update zou het probleem dus softwarematig moeten kunnen worden opgelost.
HTC: U kunt cellbroad casting uit zetten of een nieuwere sim plaatsen jonger dan 2011
HTC: oude simkaarten hebben een andere bezetting en minder opslag
HTC: en ondersteunen nl alert niet
HTC: waardoor bv de batterij snel leeg gaat
Mij: Dat beantwoordt niet waarom T-Mobile dan beweert dat de software update het zou moeten oplossen. Kunt u daar misschien iets meer over uitweiden?
HTC: ik kan niet instaan voor wat T mobile aan zijn klanten verteld
Mij: Nee dat begrijp ik heel goed natuurlijk.
Mij: Absoluut, het is een verademing met iemand zoals u te spreken. Maar u weet wel wat die update bevat.
HTC: het is een update van t-mobile want htc zelf heeft geen update voor nl alert omdat het een sim probleem betreft
HTC: ik neem aan t de kanalen lijst vervangen word via hun update
Mij: Aha! Dat is nieuw voor mij!
HTC: dus het rerouten van het nl alert signaal over hun eigen server
Mij: In plaats van...
HTC: het nl alert signaal te gebruiken
Mij: Wordt er dan helemaal geen gebruik meer gemaakt van cell broadcasting voor NL-Alert dus?
Mij: (althans, voor 3G)
HTC: jawel maar via een ander kanaal op hun eigen server, dat lijkt me de meest logische verklaring om een update uit te brengen alleen voor t-mobile
Mij: ok, signaal == CB-kanaal. En dat zou andere bezetting/te weinig opslag op de simkaart omzeilen? Dat rijmt niet echt bij mij, kunt u me daarmee helpen?
HTC: kanaal lijst is een onafhankelijk ontvangstprotocol voor cell broadcasting gebruikt voor alarmmeldingen, providerberichten zoals b.v welkom in Duitsland
HTC: dit loopt niet via uw provider
HTC: nu geeft dit bij oudere sim kaarten een probleem
HTC: als provider moet je dan simkaarten vervangen x zoveel miljoen klanten is kassa
HTC: of je kan als provider zeggen we maken een update die zorgt dat dit via ons netwerk loop
HTC: met ander woorden: u kunt nl alert berichten ontvangen zonder sim kaart net zoals u de alarm centrale kunt bellen
HTC: provider kan hier niets mee
HTC: of via een sim met de zend mast via een provider laten lopen net als de sms berichten via die server
HTC: dat is simpel gezegd het principe er achter
Mij: ok, twee mogelijkheden dus?
HTC: kosten plaatje maakt de dienst uit
Mij: ja zover waren we al

Mij: ...krijg nieuwe, probleem opgeslost
HTC: correct
Mij: dat is echt een enorm goede tip die ik vast niet van u mag citeren op fora
HTC: u mag dat doen zonder mijn naam te vermelden
Mij: Zonder naam, check!
Mij: En de verdere informatie hierboven?
HTC: geen probleem zonder mijn naam
Mij: Bedankt voor de uitgebreide info!
HTC: graag gedaan
--- verdere geek stuff ---
Mij: Nog 1 vraagje ter verheldering misschien?
HTC: ok
Mij: U zegt "u kunt nl alert berichten ontvangen zonder sim kaart net zoals u de alarm centrale kunt bellen": is dit een alternatief of de normale gang van zaken?
HTC: nee dit is voor nood gevallen en u kunt verder niks met het toestel
Mij: aangezien er bij de normale situatie een simkaart probleem is/kan zijn, ga ik ervan uit dat dit dus een alternatief is
HTC: goed voor kinders of voor een extra toestel in de auto met noodgevallen
Mij: haha, ok, dat is dus in geval van toestel-zonder-sim, dan kun je nog steeds NL-Alert ontvangen, bedoelt u.
HTC: ja
Mij: En met de update van T-Mobile wordt hoogstwaarschijnlijk tóch nog cell broadcasting gebruikt zegt u? Dus de ene mogelijkheid is dat ze daar een kanaal hebben gerouteerd, en is dan een andere (niet geïmplementeerde lijkt me dan) dat die cell broadcast wordt afgevangen door T-Mobile en als sms (veel belastender voor 't netwerk) wordt doorgestuurd?
HTC: kanaal lijs kan ook uitgeschakelt worden en dat het gewoon sms verkeer word dat hangt van de programeur af
Mij: (ja ik begrijp niet helemaal waarom het routeren naar een ander kanaal zoveel invloed heeft op het daadwerkelijke verkeer dat het batterijprobleem kan worden opgelost. het blijft dan gewoon cell broadcasting)
HTC: battery word opgelost als de cell broadcasting uit staat, of niet aktief
Mij: Precies, dus het uitschakelen van de kanaallijst (dus cell broadcasting weg) voor de modellen waarbij problemen bekend zijn lijkt me de meest logische oplossing dan. Ok, ik ben weer helemaal bij, hartstikke bedankt!
HTC: fijn bedankt voor de chat fijne dag verder
Mij: Dank u, hetzelfde (zit nu al meteen weer te denken, dat kan misschien wel helemaal niet toestel-specifiek smsjes ipv cell broadcasting
HTC: via een server is een hoop mogelijk tegenwoordig
[ Voor 3% gewijzigd door guillaume op 15-05-2013 13:31 ]
Verder moet ik concluderen dat mijn Cell Broadcasting setting probeersel op CyanogenMod 7.2 (HTC Desire) GEEN oplossing heeft geboden. Zoals gezegd sluit dat niet uit dat het op andere ROMs wél werkt, aangezien er enkele meldingen zijn dat CyanogenMod het hele Cell Broadcasting instelgebeuren heeft weggehaald.
Heeft iemand misschien een CellBroadcastReceiver.apk in zijn /sytem/app staan met een GINGERBREAD rom? Dan kan ik misschien uittesten of dat wat doet.
p.s. dit is overigens een van de meest hoogstaande gesprekken die ik van een "servicedesk" heb gelezen/gehoord. Vaak is het niveau ondermaats, maar van dit gesprek fleurde ik bijna op van de woorden die werden gebruikt
[ Voor 28% gewijzigd door Kiswum op 15-05-2013 18:33 ]
Zou je dit voor mij in de gaten willen houden?heszar schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:43:
Wel een vreemde verhaal(van HTC dan), toen ik bij t-mobile aanklopte van dat mijn batterij snel leeg raakt, kreeg ik snel een nieuwe simkaart thuis gestuurd(kostenloos), maar probleem bleef zich voordoen en toen zeiden ze dat het door mijn accu kan komen, nieuwe accu besteld (2x) en nog bleef ik er last van hebben, tot dat ik uiteindelijk had gevonden dat het door CB komt. CB uitgeschakeld en nu heb ik 1 dag en 12 uur op verbruik staan.
Mijn schoonbroer had dit uitgeschakeld, maar sinds enkele dagen heeft hij er weer last van, het lijkt erop dat het zich vanzelf weer inschakeld. Wellicht door een pushbericht via het netwerk.
Ik hoor graag van je als het probleem weer terug komt.
Any how, momenteel zit ik in mijn tweede dag van de test, ik heb zonet mijn tel aan de lader gehangen (na 42uur).
Thnx, so far so good. Ik hoop dat het zo blijft. (Nou ja stiekem eigenlijk niet, want dan zou mijn ene verhaal niet kloppenheszar schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:32:
Dat zal ik zeker doen, ik ben er zelf ook benieuwd naar van hoe lang het goed blijftik weet bijna zeker dat T-mobile toch weer iets gaat veranderen(moet wel).
Any how, momenteel zit ik in mijn tweede dag van de test, ik heb zonet mijn tel aan de lader gehangen (na 42uur).
Edit: Helaaszz, ook met de nieuwe simkaart heb ik geen geluk.
[ Voor 17% gewijzigd door guillaume op 17-05-2013 12:08 ]
Bedankt voor de terugkoppeling!guillaume schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:32:
Heb zojuist een nieuwe Tele2 simkaart uit de bus gegraaid (van oude witte naar nieuwe rode simkaart dus, daartussen zitten wat verschillen). Even opladen en dan testen...
Edit: Helaaszz, ook met de nieuwe simkaart heb ik geen geluk.
Wellicht is dit ook interessant voor HTC of niet?
- Een echte FOTA, dus echt een update aan telefoonsoftware (ROM) m.b.t. de problemen omtrent NL-Alert is er NIET geweest. Tele2 en T-Mobile hebben dit herhaaldelijk beweerd, maar dit moet dus volgens de HTC medewerker echt een provider-OTA (louter m.b.t. de simkaart) zijn geweest. Het zou niet de eerste keer zijn dat T-Mobile een potje staat te liegen hoor. Heeft iemand die updates ooit ontvangen? Ik niet.
- Ik moet een hard reset ("fabrieksinstellingen") doen van mijn toestel, wat natuurlijk standaardprotocol gebrabbel is, maar de onderbouwing is dat de "netwerk verbinding protocols" opnieuw zullen worden ingeladen van m'n nieuwe simkaart (niet louter de APNs dus, die heb ik handmatig ook nog eens gecheckt.
1) Geforceerd 2G en WiFi altijd aan = prima batterijverbruik
2) Normaal 3G en WiFi altijd aan (zou binnen eigen netwerk heel energiebesparend moeten zijn) = binnen 8-10 uur is't ding leeg
3) Normaal 3G en WiFi UIT bij scherm uit (zou meer energie moeten zuigen dan (2)) = veel beter batterijverbruik
Dit laatste gaat eigenlijk tegen alles wat ik gelezen heb in en is dus ook pas sinds februari. Iemand hetzelfde?
730 views in 9 uur is blijkbaar niet voldoende.
Tweaker Kiswum: T-mobile + NL Alert = dode accu
[ Voor 0% gewijzigd door Kiswum op 18-05-2013 23:35 . Reden: typo ]
Mijn vriendin haar Wildfire (oude model, niet S) had opeens ook zeer snel leeglopende accu. Ik denk 2 á 3 maanden geleden dat het opeens begon. Ze kon opeens niet meer 24 uur doen zonder op te laden.
Ze zit bij T-Mobile.
Ik had vanalles geprobeerd. Nieuwe accu besteld, OS opnieuw geïnstalleerd (verschillende ROM's geprobeerd), niets hielp.
Toen een Vodafonesimkaart erin en *boem*, het batterijverbruik was weer als vanouds, telefoon ging weer zonder problemen dagen mee. T-Mobilekaart er weer in en het was weer dramatisch.
Nu had ik begrepen dat het aan de "Cell Broadcasting" kon liggen, maar toen ik ernaar keek stond-ie uit (niet aangevinkt) en had toch een hoog verbruik. Ook heeft mijn vriendin nooit mobiel internet of wifi aanstaan.
Wat ik wel vreemd vind, gezien de eerdere berichten dat het aan CB of 3G zou liggen?
Dit alles in Amsterdam, overigens. (Weet niet of dat iets uitmaakt)
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 24-05-2013 16:25 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Wat ik heb begrepen is dat je het kunt inschakelen (toestel herstarten) en daarna weer kunt uitschakelen (toestel herstarten). Met een beetje geluk kan je vriendin daarna weer enkele dagen met haar toestel werken. Volgens mij werkt CB op het 3G netwerk waardoor terugschakelen naar 2G ook een workaround zou zijn en zonder mobiel internet is het denk ik wel een verstandige keuze.
p.s. laat je even weten of dit een oplossing is voor je?
[ Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 24-05-2013 16:28 ]
Zoals hier te zien is, is GSM (2G) sowieso een stuk zuiniger dan W-CDMA (3G):

Ik ga het een tijdje op 2G/GSM proberen, eens zien of 'ie het dan weer een dag volhoudt.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 24-05-2013 17:25 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Ik merk dit ook bij mijn vrouw haar S2. Zij doet niets dan een beetje Facebook en Whatsapp en die batterij is na een werkdag al zo goed als leegsredniem schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:41:
Ik heb een Samsung Galaxy S2 van 1,5 jaar oud, T-Mobile en sinds de update hetzelfde accu probleem: loopt snel leeg. Overigens niet als deze uit staat en opladen kan in normaal tempo gaan, maar ook wel eens een stuk trager. Ik heb NLAlert er niet op gehad. Alles geprobeerd met uitvinken van locatieservices, syns services, mapjes leeghalen, apps weghalen, alleen GSM netwerk, etc, etc. Ook een paar keer terug naar fabrieksinstellingen (op verschillende manieren). Nu toch maar een nieuwe accu van 1800 mAh aangeschaft, geen verschil.
Als ik alle besparende maatregelen tegelijkertijd toepas, vervalt het toestel in zo'n primitieve toestand, dat ik misschien nog beter een ander, simpel toestel in gebruik kan nemen. Is de update gewoon teveel gevraagd van dit oude bakkie...?

Mijn boefje is liev!
Telefoon loopt nog steeds leeg , nog geen oplossing gevonden.
Heb er erg veel last van omdat ik mijn telefoon ook op mijn werk gebruik.
Mijn abonnement is gelukkig afgelopen
Groeten,
Paul / Bresjnef
de juiste nummers op de simkaart.
Alle tips opgevolgd.
Vandaag nieuwe batterij ontvangen en geplaatst. En factory reset gedaan via recovery menu...
Batterij blijft leeglopen.
Dit probleem is ruim een week geleden plotseling ontstaan.
Toestel is galaxy mini S5570 Regio Zwolle
Ben nu overgeschakeld op 2G en heb CB uitgezet.
Ik ben benieuwd wat dit opleverd!
Hallo,Kiswum schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:55:
@horizon1978: Waarom zou dat probleem zijn verholpen met een Vodafone/KPN kaartje. Want dat is de grote vraag, waarom is dit probleem alleen bij T-mobile en waarom is het opgelost met een ander simkaartje?
ik vermelde dat omdat sommige na wisselen sim toch nog klagen van drain. En een ander issue wat momenteel speelde is dat bij enkele toestellen (HTC/Sony voor zover ik weet) dat google play services blijft draaien en draaien tenzij je enkele instellingen helemaal stop zet (oa google search).
Buitengewoon slechte zaak dat Tmobile dit probleem zo lang laat slepen
Beide draaien de laatste officiele software, vandaag 3G maar uitgezet na het lezen van dit topic.
Verder zijn er nog geen andere oplossingen toch?
Ik heb hier volgens mij nooit feedback over terug gehad, maar activeer NL alert, herstart het toestel en de-activeer het weer, daarna weer herstarten.SjOuKeS schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:17:
Ik heb de genoemde problemen met een Galaxy Note en Nexus S, en in beide inmiddels een nieuwe batterij (waarbij de problemen nog steed bestaan). Bij beide toestallen staat Cell Broadcasting al uit (heeft nooit aan gestaan).
Beide draaien de laatste officiele software, vandaag 3G maar uitgezet na het lezen van dit topic.
Verder zijn er nog geen andere oplossingen toch?
Ik hoor graag van je of dit helpt, helaas zie ik van diverse mensen hier niets meer over terug.
Ik heb aangegeven dat er voor mijn toestel geen update beschikbaar is.Ik vind het vervelend om te lezen dat je toestel nog steeds snel leeg is. Meer mensen met een android telefoon hebben dezelfde klacht. Dit zou inderdaad te maken hebben met het introduceren van NL Alert via T-Mobile.
Zowel Samsung als HTC hebben aangegeven dat het probleem opgelost moet zijn door een software update uit te voeren. Het probleem heeft dus te maken met de combinatie android toestel en het T-Mobile netwerk. Ik wil je aanraden om de software update alsnog uit te voeren. Dit zou het probleem moeten verhelpen.
"Repareren"?Of een software update ook werkt bij een ander toestel van HTC of Samsung is mij helaas niet bekend.
Als het probleem na het updaten van je toestel nog steeds niet is opgelost, dan wil ik je aanraden om je toestel te laten repareren bij de leverancier van je toestel.
Aha, dus als ik meld dat het het probleem oplost, krijg ik het geld terug. Zo niet, dan ben ik m'n geld kwijt en zit ik nog steeds met hetzelfde probleem.Je kunt ook een nieuwe simkaart aanvragen via je persoonlijke 'Ik Ben' pagina. In sommige gevallen helpt dit. De kosten hiervoor zijn eenmalig 15,25. Als blijkt dat dit het probleem verhelpt, dan raad ik je aan om nogmaals contact met met op te nemen zodat ik de kosten voor de nieuwe simkaart kan crediteren.
Als de nieuwe simkaart het probleem niet verhelpt, dan kan ik helaas niets vergoeden.
[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 06-06-2013 14:18 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
Ik krijg ook constant dezelfde nonsens antwoorden. Blijkbaar kunnen of willen ze er niets aan doen en houden ze hun klanten aan een inmiddels erg lang lijntje.
Jammer genoeg is er (nog) geen media of prominent figuur die dit aan de kaak heeft gesteld. 'Normale' klanten worden blijkbaar niet serieus genomen. Zodra de HTC Mini uit is gaat deze jongen naar Vodafone. Dooooei.
Orchidy, bedankt voor je feedback. Ik moet wel aangeven dat de meeste mensen van 5 dagen naar 8 uur zijn gegaan door NL-Alert
Antwoord van Ben:
"Er is inmiddels onderzoek gedaan naar dit probleem, en hier is het volgende uitgekomen:
Ik ben er van op de hoogte dat de accu van sommige android toestellen snel leeg kunnen raken als je gebruik maakt van het T-Mobile netwerk. Zowel HTC en Samsung hebben bevestigd dat het probleem verholpen zou moeten zijn met een softwareupdate. Het probleem heeft dus niet alleen met het netwerk, maar ook zeker het het toestel zelf te maken.
Het probleem is in alle waarschijnlijkheid begonnen met de introductie van NL Alert. Ik raad je aan om NL Alert uit te schakelen op je toestel. Hoe dit moet kun je op de volgende pagina vinden:
http://instelhulp.nlalert.nl/
Vervolgens kies je het merk van je toestel, dan het type toestel, en daarna klik je links onder 'selecteer onderwerp' op 'NL Alert uitzetten'. Vervolgens krijg je een stappenplan te zien waarin wordt uitgelegd hoe je NL Alert uit moet schakelen.
De volgende dingen zouden het probleem ook kunnen verhelpen:
- Fabrieksinstellingen terug zetten/toestel resetten.
- Batterij vervangen.
- Nieuwe simkaart. Omdat ik niet weet of niet werkt kan ik de simkaart niet kosteloos aanbieden.
- Als bovenstaande niet helpt, toestelreparatie.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Een fijne dag nog."
Ik heb geen optie op mijn toestel om NL Alert uit te zetten.
Laatste software staat er al maanden op.
Toestel reset al gedaan.
Batterij vervangen? Me reet.
Simkaart is drie maanden oud.
Toestelreparatie?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 407858 op 11-06-2013 13:42 ]
Ik ben niet zo'n beller, maar het is altijd nog altijd 40 % snellere leegloop van de accuKiswum schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:47:
Orchidy, bedankt voor je feedback. Ik moet wel aangeven dat de meeste mensen van 5 dagen naar 8 uur zijn gegaan door NL-Alert
Anoniem: 501838
ik weet niet of dit in de juiste topic staat, maar ik doe een poging...
Ik heb sinds een week een Acer Liquid e2 met 2000mAh batterij.
Hierop staat de Android 4.2.1 en volledig up-to-date.
De batterij loopt echter héél snel leeg.
Er staat niets op (GPS, Wifi, data,...) en toch verliest hij per uur tientallen percenten. Na 5-6u valt hij uit.
Wat me opvalt is dat er bij het batterijverloop enkele vreemde waarde staan:
- mobile standby: 49%
- telefoon inactief: 44%
- scherm: 2%
Is dit op te lossen?
Bedankt voor de reacties.
---RAWE CEEK!!!---
-Dit is begonnen vanaf 25 juni.
-Toestel is 2 maanden oud.
-Provider Hollandsnieuwe
-accu is gewoon origineel
-Orginele Rom
-factory reset en data wipe hebben niet geholpen
-nog opvallender is dat zelfs als de telefoon uit staat deze leeg loopt. Zo heb ik hem gisteren avond opgeladen, vervolgens uitgeschakeld en nu is hij weer leeg.
-ik heb gekeken of CB uitstaat, en dat is zo..
Erg vreemd allemaal en ik heb al vanaf 25 juni diverse apps geïnstalleerd om te kijken welke app de batterij draint, maar nog niks kunnen vinden!
Ik lees hier dat er alleen problemen zijn met T-mobile en dat is juist gek want ik heb Hollandsnieuwe.
Iemand bekend met het probleem?
Ik denk dat bij jou het probleem een andere oorzaak heeft. Dit omdat de mensen in dit topic alleen problemen ondervinden op het Nederlandse T-Mobile netwerk. In het buitenland hebben de meeste mensen juist geen problemen.
Ik zou in ieder geval BetterBatteryStats o.i.d. installeren en daarnaast zou je eens een andere accu kunnen proberen, want misschien is de jouwe wel versleten.
[ Voor 53% gewijzigd door Tommy Angelo op 30-06-2013 11:45 ]
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein
Wat zijn jou ervaring met simyo betreffende de accuduur?ThinkPadd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:12:
Ik ga binnenkort overstappen naar Simyo ipv Ben, dus ik ben benieuwd wat dat gaat doen voor m'n batterijverbruik. Ik zit nu 's avonds rond de 30% op m'n Galaxy SII. Heb het idee dat het door het T-Mobile netwerk komt, aangezien hij op school (waar ik overal wifi heb) bijna niet leegloopt (zo had ik om 13:00 nog 78%)
Anoniem: 528943
Sinds twee dagen ben ik overgestapt van Telfort naar Ben (T-mobile dus). En 'toevallig' is sinds twee dagen de levensduur van de accu van mijn HTC Wildfire drastisch verminderd. Van twee dagen naar een uur of 9 en dan staat 3g of wifi niet eens aan.
Google leert dat het aan de NL-alert kan liggen. Ik heb echter een custom ROM op mijn telefoon, de cyanogenmod 7.0.0 (met android 2.3.3) en als ik dan google vind ik dat in die versie van de cyanogenmod Cell Broadcasting niet enabled is.
Vraag nu: kan het dan toch aan die NL-alert liggen? Ook al zou ik die berichten niet moeten kunnen ontvangen op mijn telefoon omdat mijn ROM dat niet ingeschakeld heeft?
Iemand nog tips hoe ik dit anders op kan lossen? Is wel verrekte irritant namelijk, zo'n snel lege accu...
Ik merk heel eerlijk gezegd niks van mijn overstap van Vodafone naar T-Mobile. Accu gaat nog even lang mee.agoNITE schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:00:
3 juli stap ik over van Vodafone naar T-mobile. Heb een Xperia Z met Android 4.2.2, zal het eens in de gaten gaan houden!
Paar weken had ik ook opeens een drain van paar dagen naar 10 uur.merlijn86 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 09:26:
Op mijn vakantie in Slovenië heb ik last ineens last gekregen dat mijn accu van mijn Samsung galaxy S3 binnen 6 uur leeg is.
-Dit is begonnen vanaf 25 juni.
-Toestel is 2 maanden oud.
-Provider Hollandsnieuwe
-accu is gewoon origineel
-Orginele Rom
-factory reset en data wipe hebben niet geholpen
-nog opvallender is dat zelfs als de telefoon uit staat deze leeg loopt. Zo heb ik hem gisteren avond opgeladen, vervolgens uitgeschakeld en nu is hij weer leeg.
-ik heb gekeken of CB uitstaat, en dat is zo..
Erg vreemd allemaal en ik heb al vanaf 25 juni diverse apps geïnstalleerd om te kijken welke app de batterij draint, maar nog niks kunnen vinden!
Ik lees hier dat er alleen problemen zijn met T-mobile en dat is juist gek want ik heb Hollandsnieuwe.
Iemand bekend met het probleem?
De app Gsam battery liet zien dat een process genaamd mediaserver 60% van mijn battery draint. Ik ging dus een voor een bestanden van mn externe sd kaart verwijderen. Bleek dus een corrupte bestand te zijn waardoor de phone constant de sd kaart aan het scannen was. In dit geval zal een factory reset/rom reinstall etc dan ook niet helpen.
Verwijder je sd kaart en kijk of het beter gaat.
Kan het verdwijnen van het problemen bij de terschakeling van 3G naar 2G niet verklaren, is dus een niet-gerelateerd probleem.Hironshy schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:56:
[...]
Verwijder je sd kaart en kijk of het beter gaat.
Ik heb trouwens met Tele2 gechat, ene "Romy van Tele2" op het Tele2 forum nog eens gePM'ed (hij zou ervoor zorgen dat iemand me zou bellen, in mei, dit is nóóit gebeurd) en ik heb Tele2 een brief per post gestuurd, maar ook hier blijft een reactie uit. Inmiddels staat de teller van de petitie http://www.activism.com/n...duur-veel-telefoons/43895 op 73, valt me tegen, dus verspreid via Twitter/Facebook nog maar zoveel mogelijk a.j.b.!
[ Voor 22% gewijzigd door guillaume op 16-08-2013 14:19 . Reden: reactie op Hironshy ]
Heeft het wel zin om bij een virtuele provider zoals Tele2 te klagen? Ze gebruiken immers het netwerk van iemand anders, dus zij kunnen er weinig aan veranderen lijkt mij?guillaume schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:18:
[...]
Kan het verdwijnen van het problemen bij de terschakeling van 3G naar 2G niet verklaren, is dus een niet-gerelateerd probleem.
Ik heb trouwens met Tele2 gechat, ene "Romy van Tele2" op het Tele2 forum nog eens gePM'ed (hij zou ervoor zorgen dat iemand me zou bellen, in mei, dit is nóóit gebeurd) en ik heb Tele2 een brief per post gestuurd, maar ook hier blijft een reactie uit. Inmiddels staat de teller van de petitie http://www.activism.com/n...duur-veel-telefoons/43895 op 73, valt me tegen, dus verspreid via Twitter/Facebook nog maar zoveel mogelijk a.j.b.!
Je mag wat dat betreft dus gewoon je beklag doen bij de virtuele provider. De echte provider kent jou niet eens en zal dus ook weinig met je klacht doen.
Zelfs als ze je kennen doen ze nog niets...
[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 16-08-2013 22:47 ]
Maandag 2 september 2013, 17u
Boudje zegt: Het doorverbinden is gelukt. Binnen enkele seconden zal een medewerker dit chatgesprek verder oppakken.
Boudje zegt: Goedemiddag,welkom bij de live chat van Tele2. U chat op dit moment met Boudje Buikema. Klopt het dat ik met meneer W.H.M.chat?
U zegt: ja dat klopt
Boudje zegt: Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt: Ik heb op 25 augustus jl. telefonisch contact gehad met een medewerker van Tele2 n.a.v. een brief die door mij op 5 augustus jl. is gestuurd. Mij werd met klem verzekerd dat er uiterlijk afgelopen vrijdag contact met mij zou worden genomen.
U zegt: Dit is vooralsnog niet gebeurd.
Boudje zegt: Om uw vraag te mogen beantwoorden, wil ik graag twee vragen stellen ter controle van uw identiteit. Dit ter voorkoming van fraude en ter bescherming van uw privacy. Mag ik dan ter controle uw bankrekeningnummer en geboortedatum?
U zegt: ---
Boudje zegt: Er is een verzoek ingediend om u terug te bellen, maar het is een drukke periode en dan kan het wat langer duren. Ik begrijp dat dat vervelend is, maar helaas moet ik u om geduld vragen.
U zegt: kunt u voor mij herhalen welke verzoeken zijn ingediend?
Boudje zegt: Heeft u nog andere vragen waarmee ik u kan helpen, meneer?
U zegt: staat er: verzoek vervroegde ontbinding contract vóór 8e september; financiële vergoeding? zoals overeengekomen per telefoon?
Boudje zegt: U krijgt so wie so een vergoeding van 15 euro.
U zegt: En bij de aanvraag staat zoals overeengekomen dat verzocht wordt de vergoeding volgens de berekening in mijn brief te herzien?
Boudje zegt: Helaas zie ik verder geen beloftes meer uitgesproken in het systeem.
Boudje zegt: Het is niet mogelijk vroegtijdig af te melden en ik denk dat er daarom geen verzoek is uitgestuurd om dit verder in behandeling te nemen, maar dit is een aanname van mij. Ik ben niet bij het gesprek geweest, dus kan niet nagaan wat er precies besproken is. Mijn excuses.
Boudje zegt: U betaalt zonder korting per maand 15 euro voor het intenet en heeft een volledige maand vergoed gehad.
U zegt: Mij is verzekerd dat er een aanvraag is gedaan tot vroegtijdige ontbinding wegens ondeugdelijke dienstenverlening. Verder is mij 15 euro beloofd en een verzoek tot herberekening was ingediend. Ik zou uiterlijk vrijdag worden teruggebeld.
U zegt: Dat dit laatste wat uitloopt kan ik heel goed begrijpen hoor.
U zegt: Maar dat de andere aanvragen niet in uw systeem staan niet.
Boudje zegt: Wat zou er herberekend worden?
U zegt: De vergoeding van 15 euro m.b.t. het niet kunnen gebruiken van de dataverbinding sinds de introductie van NL-Alert op het 3G-netwerk
U zegt: Ik ben dus reeds sinds maart met u, via chat, forum, brief en telefoon in contact. Daarom is 1 volledige maand voor een probleem sinds maart dit jaar te weinig.
Boudje zegt: De vergoeding van 15 euro krijgt u so wie so in mindering gebracht op de komende factuur.
U zegt: Dat is een fijne garantie, waarvoor dank, die mij eveneens in het laatste telefoongesprek is geboden, evenals de garantie dat eergenoemde verzoeken waren ingediend.
Boudje zegt: NL-Alert is verder niet iets wat Tele2 zelf aanbiedt, dus daar kunnen we u niet mee van dienst zijn.
Boudje zegt: Het spijt me dat u onheuze informatie heeft gehad, maar ik kan er echt niet voor zorgen dat u vroegtijdig af kunt melden.
U zegt: dat begrijp ik, en ik begrijp ook dat u mijn brief niet bijdehand heeft, dus ik weet niet precies of ik alles nu opnieuw moet vertellen.
U zegt: maar ik snap niet exact wat er nu beloofd is om in overweging te nemen en wat niet
U zegt: zo te horen heeft de persoon die ik aan de telefoon heb gehad (op een zondag om kwart voor 6 nog wel) zijn aanvragen niet verwerkt in het systeem.
Boudje zegt: Ik zie alleen de vergoeding van 15 euro en dat wordt in mindering gebracht op de komende factuur.
Boudje zegt: Het is niet mogelijk vroegtijdig af te melden. Ik denk dat hij of zij dit daarom alsnog niet doorgevoerd heeft.
Boudje zegt: Helaas kan ik u geen ander nieuws geven. Het spijt me.
U zegt: Ik heb u in gebreke gesteld, dit is volgens de wet niet simpelweg af te doen met dat het niet gangbaar is vroegtijdig af te melden.
U zegt: Dit is een verzoek tot ontbinding van het contract als gevolg van het aanbieden van een ondeugdelijke service.
Boudje zegt: NL-Alert valt niet onder Tele2. Dat u dan op het 2G netwerk internet, kunnen we helaas niets mee. Het spijt me. Als u problemen heeft met het 3G netwerk kunnen we dit doorgeven aan T-Mobile. Mocht dan blijken dat het 3G netwerk niet toereikend is, dan kunt u vroegtijdig afmelden.
U zegt: Prima, dat heb ik ook zo besproken met uw collega.
U zegt: Dan verwacht ik ook dat er een vervolg op komt, zoals aangegeven door diezelfde collega.
Boudje zegt: T-Mobile zegt dat er voldoende dekking is op het netwerk met 3g. Om te laten onderzoeken of dit echt zo is, moet ik u vragen te bellen naar de klantenservice op telefoonnummer 0900-241 1602 (7.5 cent per gesprek). Helaas kan ik dit niet via de chat doen. Het spijt me.
U zegt: Ik ben heus niet de enige met dit probleem, er is zelfs een petitie: http://www.activism.com/n...duur-veel-telefoons/43895
U zegt: Het betreft niet de dekking, maar de implementatie van NL-Alert die voor storende bijwerkingen zorgt op het netwerk (zie link hierboven voor uitleg en petitie)
Boudje zegt: Als het alleen het NL-Alert geldt, kunnen we u verder niet helpen. Dat is niet iets wat Tele2 aanbiedt namelijk.
U zegt: Ik ben wettelijk verplicht mij direct te richten tot MIJN aanbieder
U zegt: Dat bent u
U zegt: Ik wil helemaal geen NL-Alert
Boudje zegt: Als u zelf niet aangemeld bent voor NL-Alert, hoe kan het dan dat u hier problemen mee ondervindt?
U zegt: Om het simpele feit dat het foutief is geïmplementeerd op het 3G-netwerk, wat bij vele mensen ervoor zorgt dat de batterij van 1,5e dag naar 6-9u wordt verkort.
U zegt: Vele mensen hebben al nieuwe batterijen gekocht, maar ook hierbij kwam men niet verder dan diezelfde 6-9u.
Boudje zegt: Daar heb ik nog niet eerder klachten over gehad.
U zegt: Zoals u ziet 1) bestaat de petitie, 2) zijn er meerdere topics op het Tele2 forum over, zo ook op Gathering of Tweakers en het T-Mobile forum, alsmede het Radar forum.
U zegt: Accu snel leeg (div. toestellen)
U zegt: https://forum.t-mobile.nl...eeg-door-nl-alert-196489/
U zegt: https://forum.www.trosrad...iewtopic.php?=25&t=130941
U zegt: https://forum.tele2.nl/sm...verstap-naar-tele2-16877/
U zegt: https://forum.tele2.nl/sm...laxy-gio-snel-leeg-16548/
Boudje zegt: Ik moet u vragen naar http://www.nederlandveilig.nl/nl-alert/veelgestelde-vragen/ te gaan. \
Boudje zegt: U kunt dan contact met hen hierover opnemen.
Boudje zegt: Wij kunnen u hier niet mee verder helpen.
Boudje zegt: Heeft u buiten deze kwestie om verder nog vragen?
U zegt: Ik ben via de wet genoodzaakt contact met u op te nemen. Ik geef u toestemming mijn brief door te spelen naar T-Mobile.
Boudje zegt: Helaas werkt dat niet op deze manier. Het spijt me.
Boudje zegt: Wanneer u verder geen vragen meer heeft, dank ik u voor deze chat en wens ik u een fijne dag. Na dit gesprek heeft u de mogelijkheid om een aantal vragen te beantwoorden. Wanneer u uw mening wilt geven, stellen wij dit op prijs.
Jij zegt: Dat werkt helaas wel zo. Het spijt me, maar ik heb al met hen contact gehad, maar ik ben geen klant van T-Mobile, dus men helpt mij niet daar.
Jij zegt: Ik ben een klant van u, en u koopt in bij T-Mobile, dus u bent hun klant.
Tele2 zegt: Het gesprek met de Live Chat agent is beëindigd. Welkom terug bij de Virtuele Assistent van Tele2. Wij vinden jouw mening zeer belangrijk! Om inzicht te krijgen in jouw tevredenheid en wensen verzoeken wij je deze Vragenlijst in te vullen. Alvast vriendelijk bedankt en tot ziens! Kan ik je nog ergens anders mee helpen?
Ik heb overigens zelf ook al contact opgenomen met de Rijksoverheid, maar na 2 pogingen had ik het al opgegeven. De eerste keer geven ze een totaal ander antwoord, volgens mij kreeg ik te horen hoe ik het moest activeren... De keer daarop hebben ze het mailtje doorgestuurd naar de juiste afdeling, maar daar bleef het bij. Volgens mij had ik hen daarna hieraan herinnerd, maar ik heb er nooit meer iets van gehoord. Men doet volgens mij weinig tot niets met deze kwestie. Het lijkt erop dat er te weinig mensen hier echt last van hebben of ze hebben zich erbij neergelegd. Anders was de petitie wel veelvuldig getekend.
De woordvoerder van t-mobile heeft mij ook laten zitten en nadat ik mijn telefoonnummer bij hem achter liet heb ik niets meer gehoord. Ik had dezelfde dag nog even gebeld om de gegevens te checken en zijn collega nam het op en hij zou het doorgeven.
Ik heb het geluk dat ik er geen last van hem, want dan zou ik er waarschijnlijk wel meer achter zitten.
Na ruim 1 jaar ongestoord genieten vanaf begin 2013 plotseling probleem met snel leeglopende accu in mijn HTC-Wildfire met T-Mobyle. Nieuwe accu loste niets op. Omdat er niet meer mee te werken was (accu na 6 uur steeds leeg) tijdje met oude Blackberry gewerkt. Afgelopen 2 weken de HTC mee naar Frankrijk genomen en warempel de accu ging weer dagenlang mee op het netwerk van Bytel. Ook met Wify aan en prompt afgelopen zondag op de terugreis in de auto terug over de grens is de accu weer in 5 uur leeg.
Dus moest het aan de instellingen liggen.
Ik heb bij instellingen van de mobiele netwerken onder de mogelijkheid netwerkmodus die op Gsm/wcdma stond aleen gsm ingesteld.
Accu blift nu weer prima op peil Na 3 dagen en 12 uur losgekoppeld te zijn nog steeds 30% accupeil.
Heeft dus duidelijk alles te maken met de netwerkinstelling van T-Mobyle.
[ Voor 10% gewijzigd door jefko op 01-11-2013 13:12 . Reden: netwerkmodus instelling beter beschreven ]
Heb mijn mobiel sinds 8.30u aan staan (alleen 3G), en de batterij staat nu om 14.15u nog op 88%, waar hij de laatste maanden ongeveer op 60% of lager zou staan. Slechts 12% stroomverbruik in 6 uur dus! Zo ken ik mijn Xperia weer. Wel even afwachten of het zo blijft.
Ik acht het mogelijk dat een app verantwoordelijk was voor het hoge verbruik, maar dat is lastig te checken. Hoe kan ik zien welke apps dit weekend zijn geüpdatet op mijn mobiel?
Voor het geval het toch met het netwerk te maken heeft: ik woon in Amsterdam.
[ Voor 5% gewijzigd door Randfiguur op 30-10-2013 22:33 ]