Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:19
Ik heb een mooie combinatie van beamer en projectiescherm op het oog. Althans, dat lijkt mij! Dit is mijn eerste beamer aanschaf en heb geen flauw idee of de combinatie beamer/scherm wel mogelijk is. Dit heb ik qua hardware voor ogen:

- Epson EH-TW3200
- celexon projectiescherm Motor Economy 180 x 102 cm

De afstand die ik dien te overbruggen is niet heel groot, zo'n 3 a 3,5 meter. Is deze combi uberhaupt geschikt en kan ik hier een mooie kwaliteit van verwachten bij het kijken van films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 09:09

Mystikal

It never hurts to help!

Beamer is prima. Veel bang for buck en kwaliteit is ook gewoon top. Is het een nieuwe beamer? Zo nee, hoeveel uren staan er op de lamp? Gemiddeld gaan die zo'n 3000 uur mee namelijk. Een nieuwe lamp is rond de 260 euro.

Het doek ken ik niet, maar in 99 van de 100 gevallen voldoet dit prima. Heb je een volledig donkere ruimte?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:19
Nee, ik heb zeer zeker geen donkere ruimte. Het is een reguliere woonkamer.
Alles moet nog aangeschaft worden. Ik ben aan het oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 09:09

Mystikal

It never hurts to help!

Opbrengst bij een gewone huiskamer die je niet kan verduisteren valt altijd tegen. Kleuren zijn flets, zeker als de zon binnen valt. Als het buiten donker is, heb je daar natuurlijk geen last van. Maar in de zomer duurt het lang voordat het donker is....

Dat is voor een van de redenen geweest dat ik alles verhuist heb naar een ruimte die wel donker is. Je zou dus even moeten kijken wat mogelijk is middels gevoerde gordijnen oid.

Basement Bios ---- Exo-S