Ketel interfereert met televisie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00
Ik heb aan apart probleem, waarvan ik zo 1-2-3 niet weet wat ik er aan moet doen.

Wanneer ik op een hdmi-kanaal van mijn televisie het beeld van mijn computer weergeef, en de ketel schakelt zich in (ofwel thermostaat springt aan, of warmwatervraag) dan valt het beeld 5 seconden weg (televisie geeft melding in de trend van "No input detected"). Na die 5 seconden komt het beeld gewoon weer terug.

Uiteraard zal het te maken hebben met een piekspanning die wordt afgegeven door de ketel, maar hoe kan ik dit het beste oplossen (zonder iets aan de ketel te hoeven laten doen; woon hier nog maar een paar maanden en huurbaas is traag als wat)?

Ik heb gelezen dat een verdeeldoos met overspanningsbeveiliging geen zin heeft als je hem in een niet-geaard stopcontact plaatst? Wat zijn andere opties?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

serieel filter tussen de ketel en klaar. Heb dit in het verleden met een DAC gehad en een serieel filter (dus geen aparte doos of paralell filter) is de oplossing.

dingen zijn los bij conrard te koop

moet hier nog wel ergens een oud topic over lopen. heb er wellicht ook nog wel een liggen na mijn verhuizing

[ Voor 21% gewijzigd door Ray op 04-03-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 18:35
Ray schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:54:
serieel filter tussen de ketel en klaar. Heb dit in het verleden met een DAC gehad en een serieel filter (dus geen aparte doos of paralell filter) is de oplossing.

dingen zijn los bij conrard te koop
Hmm tussen de ketel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

nou ja, gewoon stopcontact > serieel filter > stekker ketel

dus voor de ketel maar tussen de stroomvoorziening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

FF de search geraadpleegd: geluid valt weg bij een electrische tik

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

kijk dat is hem :) moet er volgens mij nog een zijn trouwens want ik heb al eens mijn reserve filter aan een tweaker opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00
Bedankt mensen.

Zou iemand mij alleen een linkje kunnen sturen van het product wat ik precies nodig heb? Heb de ballen verstand van elektronica, en de zoekopdracht serieel filter levert mij niets op...

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Pagina: 1