Toon posts:

geluid valt weg bij een electrische tik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik MediaMonkey vanaf mijn desktop. Via USB is deze aangesloten op een externe geluidskaart (Native Instruments - Audio 8) en gaat dan naar mijn hifi-installatie. Het geluid valt hier dikwijls weg met daarbij vaak het geluid van Windows alsof je iets uit de USB haalt (Ding-Dong). Nu ben ik erachter gekomen dat als ik bijvoorbeeld mijn TL-lamp bij mijn bureau aandoe dat het dan gebeurd en ook als de CV aanslaat.

Kan niet helemaal achterhalen waar het probleem ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Weet daarnaast niet of ik hier wel in het goede forum (systemen en laptops) zit, maar ergens op tweakers moet ik toch wel meer te weten komen?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is je computer toevallig niet geaard en staat je HIFI op een andere stroomgroep aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, klinkt interessant. Mijn hifi staat denk ik op dezelfde stroomgroep. Maar of mijn computer geaard is. . . . Hoe zie ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Klinkt alsof je voeding een dipje heeft als er een sterk apparaat aanslaat.
Als je een voeding met laag wattage hebt gebeurt dit wat sneller dan een voeding met een wat hoger wattage.
Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is de geluidskaart via een powered usb hub aan te sluiten, dit zodat de stroom niet uit je pc komt maar direct uit het stopcontact; then again, dat kan ook gewoon het verplaatsen van het probleem zijn.
Een UPS tussen je pc en het lichtnet gooien kan dit soort grappen ook oplossen, kijk bij APC voor een redelijk goedkope van rond de 90 euro, die vangt pieken / storingen in je stroomtoevoer op en zou dit zomaar kunnen oplossen.

edit:

Tenzij je computer in de keuken of badkamer staat is hij waarschijnlijk niet geaard aangesloten, huizen in nederland zijn destijds niet gebouwd met overal aarde op de stopcontacten.
Aarde = een stekker met 2 pinnen en 2 metalen plaatjes aan de buitenkant van de stekker. Je stopcontact moet dan ook contactpunten hebben aan de buitenkant.

Verder maakt het niet uit waar je Hifi installatie op aangesloten is aangezien dat het probleem niet is, je usb geluidskaart word immers ontkoppelt (geluid in windows).

[ Voor 28% gewijzigd door Mental op 16-01-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank.
Heb gisteren mijn desktop opgehaald waar ze een zwaardere voeding ingezet hebben (cooler master real power M520). Helaas gebeurd het nu nog steeds. 7 jaar geleden huisverbouwd en volgens mij is alles geaard.

Ga die aarde nog eens checken. (Heb mijn desktop op wat rubberen matjes staan. . . zou dat ermee te maken hebben?)

Overigens heb ik zojuist geprobeerd om het ook met Itunes te testen. Die kapt er helemaal mee. Dus is gelijk in Mediamonkey, Itunes, WMP en ook op Youtube gaat het mis.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu weer een tijd verder en ik wordt er horendol van dat de muziek de hele tijd uitslaat. Ook na de aanschaf van een zwaardere voeding. Wil nu misschien zo een apparaat kopen van APC oid. Maar dan wil ik wel vrij zeker weten dat dat gaat werken. Iemand ervaring met zo een ding?

Het vreemde is dat het op mijn laptop niet gebeurd en die zit op dezelfde stroomgroep. Volgens mij is alles hier geaard. Zou het aan de externe geluidskaart kunnen liggen (Audio 8 van Native Instruments)?

Ik hoor het graag want ik wil er na een jaar nu wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Dat het gebeurt met je laptop is niet geheel vreemd die heeft namelijk zijn eiegen accu om de dipjes op te vangen.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

zet een fatsoenlijk filter voor je pc en waarschijnlijk ben je er vanaf. Ik had het vroeger met mijn cv ketel. Als deze aansloeg unlockte / lockte mijn krell dac de digitale input.

Ik heb dat opgelost door de cv te voorzien van een schafer serieel filter en het probleem was verholpen.

Aangezien het bij jou om meerder apparaten gaat die een probleem veroorzaken is het wellicht simpeler om voor de pc een filter te zetten. Of een ups gaat werken durf ik je niet te zeggen. Een schafer filter is niet al te duur en volgens mij bij conrard te krijgen.

Ik heb mijn voorraad aan een andere tweaker verkocht. kijk een in de search. Hij had ook iets soortgelijks uit mijn hoofd en het filter heeft het opgelost

Kies bij voorkeur voor een serieel filter, dat heeft het meeste effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
Hoe wordt je geluidskaart eigenlijk aangesloten op je versterker? Analoog of digitaal? En als het digitaal is, optisch of niet?

Ik heb mijn pc hier namelijk digitaal aan m'n versterker hangen, maar met een kabel die daar eigenlijk niet voor bedoeld is en dus ook niet afgeschermd is. Dit maakt heel veel verschil. Ik hoor soms mijn geluid ook ploppen als ik een lamp aan zet bijv... Gewoon door een verkeerde kabel :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank, Dank. Serieel filter. . . Ga ik eens op zoeken. Hopelijk kan ik dat zelf aanleggen.

de desktop staat via een USB op de geluidskaart aangesloten. Vanuit daar gaan er van die rode en witte kabels (tulpstekkers heet dat geloof ik) naar mijn mixer (A&H XONE:32) vanuit de mixer gaat dan weer zo een rood/witte tulp naar mijn versterker (DUSSUN V6i). Naar mijn idee zijn het allemaal standaardstekkers en kabels maar misschien dat ik daar dus ook nog wat mee kan doen.

Hifi technisch ben ik ook nog geïnteresseerd in het mooiste geluid vanuit de PC, maar dat zal ik eens op een ander forum posten. (Ik werk nu met een externe geluidskaart / DAC: de Audio 8 van Native Instruments. een 96Khz, 24bit, Cirrus Logic DAC's. Volgens mij zijn die van Cirrus Logic goed te noemen.). Toch heb ik vanuit mijn hele set een enigszins "koud" geluid. Vergeleken met mijn vorige set: vintage Celestionspeakers, Vintage Akai versterker en een Denon 500 DAC. Nu: Epos M12.2, DUSSUN V6i en de Audio8, via een mixer). Zoals gezegd: dat zal ik ergens anders eens posten. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ray schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:39:
Een schafer filter is niet al te duur en volgens mij bij conrard te krijgen.

Kies bij voorkeur voor een serieel filter, dat heeft het meeste effect
Ben nu bij conrad aan het kijken, maar een schafer serieel filter vind ik niet. Bedoel je wellicht Schurter? En bedoel je een netfilter?
Dus maw: gaarne wat meer spec's zodat ik het ook kan vinden. En hoe plaats ik die dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Ik heb zelf een FN690 in gebruik. dit type bestaat schijnbaar niet meer.

http://www.schaffner.com/...evel=3$1$4&language_id=12

deze filters zijn inbouwmodules. Je moet dus zelf een beetje handig zijn. Als je niet weet waar je mee bezig bent blijf er dan vanaf! Nofi maar je werkt wel met 230 volt dus wees voorzichtig.

Wellicht dat er ook wel kant en klare oplossingen zijn. Gebruik google anders en zoek op serieel lichtnet filter
Pagina: 1