Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Random links met ads door update Shockwave Flash?

Pagina: 1
Acties:

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Beste tweakers,

Ik las tot nu toe een topic hierover daterend van december 2012. Sinds deze week heb ik ineens op zowel mijn laptop als mijn pc random linkjes in tekstberichten op websites. Ik gebruik Firefox.

Zie dit screenshot van tweakers topic:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/240random_ads_link.jpg

Ik las dat het kwam komt door een plugin van FF, welke kon ik niet vinden. Het is denk ik geen virus want ik run op beide pc's ESET smart securety. En het is ook té toevallig dat in dezelfde week op twee computers dit probleem heb. Ook maleware scan vindt niets op mijn computers.

Eerst heb ik alle plugins uitgezet, en ze daarna een voor een weer aangezet. Als ik deze plugin Shockwave Flash 11.6.602.171 aanzet krijg je deze links, bij uitzetten niet.

Anderen hier ervaring mee? Is dit toch een virus of inderdaad van een plugin? Wel kwalijk dat je bij het updaten van deze plugin hier geen melding over krijgt dan...

Een pessimist is een realistische optimist

Verwijderd

Heb sinds een dag of 3 hetzelfde. Zowel in chrome als in FF. Heb de volgende acties gedaan:
- hitman gedraaid : niks gevonden.
- Spybot: niks gevonden.
- malware bytes gedraaid: niks gevonden. Ook met starten van PC vanaf usb: wel 2 dingetjes die verdacht waren, maar ook niet de oplossing. .
- housecall gedaan: vindt ook niks.
- hijjackthis laat ook niks bijzonders zien wat ik niet kan verklaren.
Misschien via een rootkit? Ben er nu de software voor aan het downloaden.

Wordt er ondertussen aardig gefrusteerd van......... als ik meer weet dan post ik een bericht.

• BAVAROIS
Ben er inmiddels achter waar het vandaan komt na twee avonden klooien... Adobe Flash Player.

Deinstalleer de Flash Player via configuratiescherm --> programma's verwijderen en je bent verlost van deze linkjes... helaas kan je dan geen Flash Player meer gebruiken, dus youtubefilmpjes kijken werkt bijvoorbeeld niet.

Ik ga Adobe een mail sturen.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Voordat je Adobe gaat bestoken met een mail, kan je misschien hier kijken of je er iets aan hebt.

Kan je de Hijackthis log nog posten? Meerdere ogen zien meer als twee :9

Verwijderd

oke, ben eruit. Ik had nog een avira CD gedraaid. Dus starten vanaf CDrom om zo windows ook buiten te sluiten. Er werd nog wel wat verdachts gevonden, maar geen resultaat. De opmerking van Bavarois zette mij aan het denken, want de plugin waarover hij sprak stond niet bij mijn lijst. Maar ergens anders had ik gelezen dat dit ook mee kon komen bij de plug-in "one click download". En die had ik recent geinstalleerd toen iets wilde downloaden bij cnet.com. deze plug in heb ik verwijderd, en probleem komt bij beide browsers niet meer voor. (wat ik dan wel weer raar vindt want de plugin zat alleen in chrome, niet in FF)

edit: zie net een ander topic waarin zo te zien over hetzelfde wordt gesproken: Browse by Save]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2013 19:34 ]

• BAVAROIS
Bedankt voor de reacties hifiman en LnC.

Ben er weer even mee bezig geweest, helaas is het probleem erg hardnekkig. IK krijg het gewoon niet weg.

Het vreemde is dat ik het op zowel mijn laptop als mijn pc rond dezelfde tijd gekregen heb... heb het hijack this log van m'n pc hier, heb er niet zo veel kijk op dus zie niets verdachts...:

[edit]
Ik las dat BSPlayer FREE voor deze ongein verantwoordelijk was. savenow wordt daar in bijgeleverd.

Heb BSPlayer (helaas) verwijderd en na reboot geen irritante linkjes meer _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 95% gewijzigd door BAVAROIS op 10-03-2013 14:33 ]

Pagina: 1