[W8] Downloaden zorgt voor hoog CPU gebruik van system

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:14

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hallo,

Naar aanleiding van mijn twee vorige topics ben ik na wat zoekwerk tot de conclusie gekomen dat tijdens downloaden van iets het CPU gebruik van system omhoog gaat.
Via Process Explorer ben ik erachter gekomen dat ndis.sys dan 3% gebruikt (als deel van de totale 4-5% van system). Als dit het geval is gaat én de downloadsnelheid omlaag en het geluid gaat stotteren, zoals beschreven in mijn vorige topics.

De chipset versie is de nieuwste beschikbaar voor Windows 8.

Iemand een idee? (voor systeem zie sig)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Netwerk driver was de nieuwste als ik het goed heb begrepen van je vorige topic? Heb je ook de nieuwste BIOS voor je mobo en alle Windows updates geïnstalleerd? Je maakt gebruik van een wireless verbinding dacht ik? Heb je nog veranderingen in / aan de wireless verbinding aangebracht?

Of je systeem heeft het nog steeds moeilijk met simpele taken. Of je netwerk kaart / driver bezorgt overmatige CPU strain? Hoe reageert het systeem als je een spel speelt bv. loopt hij dan wel goed?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 02-03-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Stukke disk? Al een andere disk geprobeerd?

[ Voor 58% gewijzigd door Turdie op 02-03-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:14

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Anoniem: 91626 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:00:
Netwerk driver was de nieuwste als ik het goed heb begrepen van je vorige topic? Heb je ook de nieuwste BIOS voor je mobo en alle Windows updates geïnstalleerd? Je maakt gebruik van een wireless verbinding dacht ik? Heb je nog veranderingen in / aan de wireless verbinding aangebracht?
Nieuwste chipset, audio & netwerk drivers, nieuwste BIOS en alle updates. Inderdaad wireless.
Geen veranderingen
Of je systeem heeft het nog steeds moeilijk met simpele taken. Of je netwerk kaart / driver bezorgt overmatige CPU strain? Hoe reageert het systeem als je een spel speelt bv. loopt hij dan wel goed?
Dat eerste niet, herstarten gaat erg snel. Andere cpu taken gaan ook snel. Spellen spelen doe ik niet dus kan ik niet testen.
shadowman12 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 23:02:
Stukke disk? Als een andere disk geprobeerd?
Net een nieuwe SSD. Kan het ook zijn.

Overigens, naar aanleiding van dit topic op internet lijkt het probleem verholpen te zijn. Maar aangezien ik dat al eerder zei, het is nog onder voorbehoud :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI