[W8] Geluid stottert/blijft hangen na verse installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 01:17

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net Windows 8 geïnstalleerd en alle drivers erbij. Het werkt allemaal snel, maar het geluid doet raar. Dit blijft hangen op sommige momenten en dan blijft bijv. de bijbehorende YT video ook hangen. Die lijkt afhankelijk te zijn van het processorgebruik, zodra die stijgt begint het haperen. USB is helemaal ondoenlijk.
Wat ook opvalt is dat als het hapert de processen "Interrupts van systeem" en "Grafiekisolatie voor Windows-audioapparaten" meer CPU-tijd in beslag nemen dan als het niet hapert. Op de gewone audio-chip staat System ook bovenaan met 8%, en zodra het geluid beter is zakt die weer af...
Als het goed is zijn alle drivers goed geïnstalleerd, ik heb de Realtek 2.70 versie. Onder Windows 7 deed alles het wel goed.

Drivers herinstalleren mocht niet baten en de oudere versie (2.21) werkte niet op W8.

Heeft iemand toevallig een idee?
Zie voor mijn systeem mijn sig, windows staat op de SSD (Samsung 830)

Ik wist niet zeker of het hier hoorde, maar zag hier meer issues over geluidkaarten enzo

edit:
Heel raar, maar na een slaapstand werkt alles ineens en komen die processen ook niet meer bovenaan.
Magic :+

[ Voor 13% gewijzigd door F.West98 op 02-03-2013 20:48 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook de Intel/ AMD chipset driver geinstalleerd?

Edit: Ow ik moet beter lezen probleem opgelost zie ik!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:56:
Heb je ook de Intel/ AMD chipset driver geinstalleerd?

Edit: Ow ik moet beter lezen probleem opgelost zie ik!
Nou nee :+
Na weer in slaapstand te zijn geweest is het weer raar, wifi ook (zie andere topic).
Ik zie verder geen verband....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat je hardware (onder Win7) in orde is. Dus alle problemen lijken te komen door driver of OS gerelateerde Win8 zaken. Ik neem aan dat je geen vreemde achtergrond apps hebt draaien die het systeem plat leggen? In dat geval zou ik het op een chipset probleem houden. Dus installeerde deze: http://www.guru3d.com/fil...nboard_drivers_intel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Ik heb alle drivers, ook de chipset drivers, hiervandaan: http://www.evga.com/support/download/default.aspx
Daar gewoon moederborden en de Evga P67 FTW gekozen, dat is de nieuwste versie van de driver...

Er lijkt overigens een relatie te bestaan met het installeren van software. Dan gaat de kernel ineens meer CPU gebruiken (system proces komt naar boven) en dan gaat alles langzamer en stotteren..... (de eerste keer was het Windows Update, nu is het Visual Studio)

Verband tussen beide problemen gevonden:
[W8] Downloaden zorgt voor hoog CPU gebruik van system

[ Voor 50% gewijzigd door F.West98 op 02-03-2013 22:57 ]