Draadloos toetsenbord: Voor als je niets te verbergen hebt?

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik koop uit paranode overwegingen steevast een toetsenbord met een draad eraan. Maar de tobo+muis setjes op 2,4 GHz worden wel steeds nicer, en die dingen met een snoertje zijn er nog wel veel maar ze liggen steeds minder hier bij de buurtsuper.

Wegens teveel glazen prik in mijn toetsenbord wou ik eens een nieuwe uitzoeken, en het viel me op dat op de doos van het gros van die draadlose setjes gewoon niet wordt gesproken over veiligheid en/of encryptie. En ik lees op google dat het merendeel van die setjes ook gewoon niet moeilijk doet met toetsaanslagen doorsturen, en er gewoon plain-text gebroadcast wordt.

Voor die dingen op 27MHz en 2,4 GHz schijn je met wat Arduinomeuk al een keylogger in elkaar te kunnen prutsen. Er is ook gewoon software om dat op te vangen: KeyKeriki.

Microsoft toetsenborden begonnen al een tijdje terug met encrypten van de toetsaanslagen, maar deden dit met één byte en dat was dus met een scheet en een zucht gekraakt.

Voor een toetsenbord waar met grote letters AES128 op staat mag je zo $100 bijbetalen, maar het zit toch vast ook wel in de wat goedkopere modellen? Er wordt alleen in de spects (PriceWatch) weinig over gezegd en je kan er ook niet op filteren.
  • Is er een stukje algemene Tweakerkennis wat bij mij ontbreekt?
  • Of weten veel mensen gewoon niet hoe makkelijk dat afluisteren gaat?
  • Of boeit dat gewoon niet omdat we volgens sommige Tweakers niets te verbergen hebben?
    • Ik weet het, flauw :P Maar ik lees dat zo vaak in reacties op de frontpage. :P
  • Wanneer kan je tobo-beveiliging anno 2013 serieus nemen? (Zeg maar WPA2 vs WEP)
Ik weet dat ook bedrade toetsenborden kunnen worden afgeluisterd, maar dan hebben we het niet over scriptkiddies met wat electrospeelgoed.

Toen ik bij de search zoiets dergelijks helemaal niet tegenkwam vond ik dat wel een beetje tegenvallen met al die slimme mensen hier, maar toen herinnerde ik mij dat ik mijn eigen topics ook nooit met de search meer terug kan vinden, dus mocht dit al uitvoerig besproken zijn, dan mijn excuses en een link-request. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 01-03-2013 22:13 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-02 15:23
Goed punt. Nooit aan gedacht eerlijk gezegd. Ik hou persoonlijk om andere redenen niet zo van draadloos, al heb ik er twee in gebruik voor mediapctjes. Niet inloggen op de bank met die pc's dus :-)

mixing a drink and music